A4 B5 jarruongelmia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Harrison4
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.1.2010 14:07

A4 B5 jarruongelmia

ViestiKirjoittaja Harrison4 » 27.1.2010 14:44

Eli -95 vuoden A4 1.8T:ssä on alkanut ilmenemään seuraavanlaisia ongelmia jarrujen kanssa:

Käynnistettäessä syttyy jarrujen varoitusvalo, eli punainen huutomerkki kolmen piippauksen säestämänä. Varoitusvalo ei tule koskaan ajon aikana eikä jarrutettaessa, ainostaan käynnistettäessä pitemmän seisonnan jälkeen eli yleensä aamulla liikkeelle lähtiessä. Myöhemmin päivällä startatessa piippauksia eikä merkkivaloa ilmene.

Toinen ongelma (onko sitten syy vai seuraus edellisestä) on se että hiljaa jarrutettaessa esim. liikennevaloihin tultaessa tuntuu selvää nykymistä/epätasaisuutta jarruissa. Kovemmasta vauhdista ja reippaammin jarrutettaessa mitään nykimistä ei ilmene ja pysähtyy kyllä niin kuin pitääkin.

Levyt ja palat tarkastin silmämääräisesti ja näyttäisi että molemmissa on vielä pintaa jäljellä. Jarrunesteet on myös katsottu, ei ole vajausta eikä ole koskaan tarvinnut lisätä. Tietääkseni autossa ei ole palojen kuluneisuudesta varoittavaa järjestelmää eli piippaukset ei pitäisi ainakaan siitä johtua. Myöskin ABS toimii aivan normaalisti. Onko kenelläkään ideoita tai ehdotuksia missä nyt mättää?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 29.1.2010 14:03

Onko vikakoodit katsottu?

Mulla teki toi oma b5:nen samankaltaista eli kesken ajon tai startissa piippaili ja vilkutteli huutomerkkiä. Tuota teki noin 5-10 kertaa muutaman kk:n aikana kunnes eräs pakkaspäivä vika paheni ja abs-valokin alkoi palaan aina samalla. Vika oli mun tapauksessa abs-ohjainboksissa minkä Tero kolvasi LMS:llä kuntoon. Tyyppivika että abs-boksissa menee joku maadoitusjohto tms poikki. (tietyissä Audi ja Passat malleissa muistaakseni)

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 29.1.2010 15:26

Ei käsittääkseni pitäisi olla ongelmana noin vanhassa, ne vialliset on jossain vuoden -98 paikkeilla valmistetuissa autoissa. Näin olen käsittänyt Audiclubin foorumin puolella.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

Re: A4 B5 jarruongelmia

ViestiKirjoittaja harri81 » 24.10.2019 13:10

Miulla 2000 vuosimallin A4 samanlainen ongelma. Tuliks tähän mitään selvyyttä? Vikakoodeja ei anna

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: A4 B5 jarruongelmia

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.10.2019 17:03

Tarkista ja putsaa jarrunesteen tasoanturin johdot sekä itse anturin mittapää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa