Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja jerrij » 6.1.2010 11:31

Autossa uudet öljynpaine anturin 15kilometrin jälkeen rupee öljymerkki valo vilkkumaan ja summeri huutamaan autossa tonnin ajetut öljyt sisässä ja ylärajassa.

Mahtaisko vika siis olla sähköpuolella?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.1.2010 11:48

Oisko öljypumppu finito?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 6.1.2010 11:59

mikä auto?

ainakin joissain ei niin tuoreissa volkkareissa ollu tuota ongelmaa..

itsellä corradossa, loppui kuin vaihdoin öljyt, öljynpaineanturin ja puhdistin kaikki hapettuneet liittimet/liitokset.

vika voi olla myös itse mittaristossa.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 6.1.2010 13:31

Kyllä kone olis jo hajonnu jos öljypumppu olis sökö.(luulis ainaki)

Miksei sit kylmällä koneella oireile

Sori auto unohtu Golf mk3 1.6bensa

Ei oo loppunu vaikka anturit ja öljyt uusittu

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.1.2010 13:38

laita nyt hyvä mies siihen kunnon viisarimittari kiinni ni tiedät onko edessä isompikin remppa, jos pumpp ei toimi.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 6.1.2010 13:39

Vika voi olla myös siellä mittaristossa. Porukoiden kakkos golfissa ainoa keino tuon summerin hiljentämiseksi oli sen eliminoiminen mittaristosta...
Onhan se toki hyvä varmistaa että niissä paineissa ei ole mitään vikaa, mutta lähes aina vika on jossain muualla. Näistä huutavista summereista on keskusteltu ennenkin täällä.
Omassa 16V:ssä summerin sai pysymään hiljaa pitämällä koneessa Castrolin TWS 10-60W öljyt, muilla öljyillä se huuti vähän väliä. Ja paineet siitä mitattiin eikä niissä mitään vikaa ollut.
Kannaattaa myös kokeilla jollain laadukkaammilla öljyillä.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 6.1.2010 13:56

Olis kiva kun sais sen öljyvalonki sammumaan,voiskohan vika olla huonossa Maadotuksessa?

Voishan sinne paremmat öljyti vaihtaa

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 6.1.2010 14:11

Aiheesta löytyy vanhoja keskuteluita mm. täältä, sekä täältä ja myös täältä.
Niin ja täältä myös.
Muutenkin hakua käyttämällä sanoilla "öljynpaine AND summeri" tai "öljy AND summeri" löytyy vaikka kuinka paljoa juttua asiasta.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.1.2010 15:15

Voishan sinne paremmat öljyti vaihtaa

Ellet nyt ole rypsiöljyä sinne laittanu, niin "paremmat" öljyt ei tee mitään tolle öljyvalolle. Eli palataan takasin siihen mun aikasempaan postaukseen, eli laita mittari kiinni ja kato mitä painetta se puskee, tällä saat selville onko sulla koneremppa edessä vai sähkövika siinä mittarin päässä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 6.1.2010 15:40

Ellet nyt ole rypsiöljyä sinne laittanu, niin "paremmat" öljyt ei tee mitään tolle öljyvalolle.

No ei se nyt ihan noin mene. Kuten jo aiemmin kirjoitin niin mun 16V:ssä ei summeri pysynyt hiljaa kun niillä hyvillä (tai ainakin kalliilla) Castrolin öljyillä. Vuosien aikana tuli kokeiltua siihen useitakin eri öljyjä ja kaikilla muilla öljyillä se summeri huuti. Pahimmat oli jotkut mineraalilitkut mitkä pistettiin sinne huuhtelu mielessä konerempan jälkeen ja niillä se summeri huuti ihan jatkuvasti kun kone oli käynnissä. Ei mitään hajua mistä tuo vika johtui, ei sitä koskaan saatu selville.
Toki ei se varmasti aina auta että vaihtaa paremmat öljyt, mutta on se kuitenkin mahdollista.
Noi summerin huutamiset on melko mystisiä vikoja, ja omasta kokemuksesta sen vian löytäminen voi olla todella vaikeeta.
Se paineiden mittaus nyt kuitenkin kannattaa tehdä, mutta harvemmin niissä mitään vikaa on. SIllä nyt vaan saa ne isommat vauriot estettyä jos sielä jostain kumman syystä painessa onkin vikaa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 6.1.2010 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 6.1.2010 15:45

Täytyy tutkia kuhan kaverin talli on vapaana,oma veikkaus et vika olis sähköissä.

Pitäshän se vilkkua ja huuta heti kun lähtee ajamaan jos vika on öljynpaineissa ainakin niin oletas

isän auto kyseessä.
Viimeksi muokannut jerrij, 3.3.2010 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 7.1.2010 18:50

Tuosa omasa Golf3 1.8 oli samantyylistä vikaa mut valo vilkkui ja summeri huuti vain 2100rpm lämpimällä koneella. Oli anturit vaihdettu juuri ennen kuin sen ostin. Syyksi selvisi halpa 10w-30 öljy. Laitoin heti tb 5w40 sinne kun kotia pääsin niin sen jälkeen ei oo valoa vilkutellut.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.1.2010 22:07

Summeri on kytketty yläpaineanturiin joka tulee mukaan vasta yli 2000rpm kierroksilla.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 8.1.2010 1:52

Hehe! Sama vika mulla 1.8T:ssä. Tuntuu alkavan piippaamaan aina kun keli lämpenee. Nyt kun on ollut -20 tai kylmempää, pysyy hiljaa, mutta jos alkaa mennä lähelle nollaa niin saattaa pienellä matkalla piippailla useampaan kertaan. Ärsyttävää.
Vaihdoin "kuulemani mukaan" paljon erilaisia ongelmia aiheuttavan lämpöanturin (4-nap) ja mittaristo olikin kuukauden verran hiljaa, kunnes alkoi taas. Seuraavana nyt sitten on listalla öljynpaineanturi.
Jos/kun käy niin että sittenkään ei hiljene, alkaa konstit olla vähissä :-/

Niin, unohtui: Monesti ihan lieväkin jarrutus/moottorijarrutus riittää sammuttamaan valon. Öljyt vaihtuu yleensä 7500km jälkeen, ja sitä ei kulu. Samoin muutkin nestemäiset ainesosat on ylämerkeissä.
Outo kapistus tuo...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 8.1.2010 2:03

Tulee mieleen et onkohan se sihti kunnolla kii tai osittain tukossa jos moottorijarrutuksella sammuu valo/summeri, ettei vaan höris ilmaa jostain välistä. Pakkasellahan öljyt jäykistyy jollon ne ei loisku niin paljoo... tulee vaan näin ajatuksena päähän.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 8.1.2010 15:32

Vois tuon periaatteessa avata, ja samalla vaikka sitten vaihtais turbon kun joutuu oikeasti muutenkin ropaamaan :-)

judes
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.3.2010 11:26

ViestiKirjoittaja judes » 3.3.2010 11:44

Muistaako kukaan kumminperin öljykellot tulee golf III:een?

Toinen on harmaa 0.75-1.05 baria ja toinen sininen 0.15-0.35 bar.

Judes

judes
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.3.2010 11:26

ViestiKirjoittaja judes » 3.3.2010 12:35

Homma selvis jo, ovat vierekkäin.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 3.3.2010 14:46

Avasin muuten itse tuon öljypohjan, ja olihan mustaa... Sihdissä oli jotain kökköä mutta ei kyllä täysin tukossa ollut. Puhdistin kuitenkin ja varmistin että imuputken ja pumpun välinen O-rengas oli myös kunnossa.
Nyt kuitenkaan ei toistaiseksi (*koputtaa päätä*) ole vilkutellut kertaakaan. Jotain 3 viikkoa sitten tein tuon homman.
Kun nyt pysyis vilkuttelematta...

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 15.3.2010 18:29

Itellä on kans kolmos koloffissa tuota summerin huutamis häikkää. Vika alkoi juurikin sen jälkeen kun oli vaihdettu motonetin halpis öljyt. Olen tässä pähkäillyt että miten tuon summerin sais hiljaiseksi ja tullut seuraaviin mietintöihin.

Öljynpaine anturalle tulee vain yksi johto joten sen täytyy toimia niinkin yksin kertaisesti että se joko pitää virtapiirin suljettuna tai auki kun kaikki on OK. -->
Kun johdon ottaa irti niin kellot huutaa koko ajan joten silloin kun piiri on kiinni kaikki on OK -->
Pikku patentilla johto kiinni runkoon niin kello ei huuda.

Tuossa tietenkin on se haitta ettei se antura silloin anna mitään varoitusta jos öljynpaine romahtaa. Onkin tullut mieleen että kun niitä anturoita oli erivärisiä niin onko niillä eroa toiminta paineissa. Eli jos sinne vaihtais hiukan herkemmin kiinni pysyvän anturan niin se summeri pysyis hiljaa ja silti olis täydellisen paineiden putouksen varalle jollain asteella käytössä.
Viimeksi muokannut Lipponen, 15.3.2010 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 15.3.2010 18:42

Eri värisissä on eri painealueet.

Itse korjasin ko. vian pari päivää sitten vaihtamalla korkepaineanturin. Alkuperäisestä anturista en enää saanut merkinnöistä selvää, mutta laitoin tilalle osanumerolla 37-0046 (motonet, väri musta) löytyvän anturin ja siihen loppui huutaminen. Ei ole kiva ääni se summerin ääni, alko huutamaan meikäläisen tuurilla kun 450km matkasta oli taivallettu ensimmäiset 50km..

Kyseessä siis 1.8 66kW ADZ- bensakone.

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 15.3.2010 18:52

Onko kellään tietoa miten noi antureiden väri kertoo paine alueista. Värejä oli muistaakseni

Sininen
Musta
Valkea
Ruskea
jne...?

Täälläkin oleva kolffi on 1.8 koneella (66KW) ja anturat vaihdettiin jo kertaalleen. Muistaakseni värit uusissa antureissa olivat valkea ja sininen.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 15.3.2010 19:14

Omassa kulkineessa alkoi tuo summerien huutaminen uudestaan n. 3000km öljynvaihdon jälkeen. Varaosakirjaa tutkiessa huomasin että taaempi anturi on sininen ja etummainen valkea tai jonkun muun värinen moottorityypistä riippuen. Oli tuohon laitettu vääriin paikkoihin ne anturit ja taas vallitsee hiljaisuus hytissä kun oikeisiin paikkoihin laitoin.

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 15.3.2010 20:43

Nähtävästi kiisseli- ja bensakoneiden välillä sitten eroja, sillä itselläni etummainen (alapaine) anturi on sininen ja taaempi (yläpaine) tuo musta. Myös noille antureille tulevat johdot olivat samalla tavalla väritettyjä eli sinen siniseen jne.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 16.3.2010 18:24

^Juurikin näin... Ainakin kuvien mukaan. Bensassa sininen taaempaan ja diisselissä etummaiseen vaihteiston puoleiseen reikään.

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 27.3.2010 16:56

Itellä on kans kolmos koloffissa tuota summerin huutamis häikkää. Vika alkoi juurikin sen jälkeen kun oli vaihdettu motonetin halpis öljyt. Olen tässä pähkäillyt että miten tuon summerin sais hiljaiseksi ja tullut seuraaviin mietintöihin.

Öljynpaine anturalle tulee vain yksi johto joten sen täytyy toimia niinkin yksin kertaisesti että se joko pitää virtapiirin suljettuna tai auki kun kaikki on OK. -->
Kun johdon ottaa irti niin kellot huutaa koko ajan joten silloin kun piiri on kiinni kaikki on OK -->
Pikku patentilla johto kiinni runkoon niin kello ei huuda.

Tuossa tietenkin on se haitta ettei se antura silloin anna mitään varoitusta jos öljynpaine romahtaa. Onkin tullut mieleen että kun niitä anturoita oli erivärisiä niin onko niillä eroa toiminta paineissa. Eli jos sinne vaihtais hiukan herkemmin kiinni pysyvän anturan niin se summeri pysyis hiljaa ja silti olis täydellisen paineiden putouksen varalle jollain asteella käytössä.


No tänään koetin panna tuon aikaisemman pohdintoni täytäntöön. Kuinka ollakkaan kaikki ei mennyt aivan kuin elokuvissa. Summeri nimittäin huusi vaikka kummatkin anturit olivat alapaineantureita (toinen vanha ruskea ja toinen uusi sininen). Tästä kummastuin hieman koska olin ollut niin vahvassa uskossa että tuo konsti olisi auttanut. Osaako joku sanoa miksei noin käynyt?

No ongelma on nyt ainakin väliaikaisesti korjattu kytkemällä yläpaineanturan johto suoraan runkoon. Kyllähän se alapaine sieltä merkin antaa jos paine kokonaan häviää.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 27.3.2010 17:54

Hatara muistikuva olisi, että perinteisesti alapaineanturissa olisi sulkeutuva kytkin ja yläpaineanturissa avautuva kytkin (tai toisinpäin?) -> alapaineanturi käy vähän huonosti yläpaineanturin paikalle. Tämä toki vain spekulointia, koska ko. laitteen sähkökuvia ei tässä juuri ole käytössä.

boubumbau
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.3.2010 19:33

ViestiKirjoittaja boubumbau » 28.3.2010 12:22

sama juttu, purkaamol fiksu kaveri sanoi et vanhempii audi ja vw ajettu + 200tkm, suosiol pitäis olla 10w öljyt, sen lisäksi puhui samast ongelmast, oli ostan monta antturii yms, , mut vast ku käytti autosähköl, siel n osas kattoo oikeat arvot (tai jotain) koneelt ja löys sopivan antturin. Kuulemma niissä on aika monta eriarvoo

itel toi ongelmaa et huutaa ku kierrokset laskee alle 2200, en oo ehtin alkaa tutkii viel, mut kyl
ku täs ehtii , niin tulee kokeiltuu noit kaikkii.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.3.2010 19:20

vanhempii audi ja vw ajettu + 200tkm, suosiol pitäis olla 10w öljyt
Ei kyllä tarvitse, 5W-öljy toimii suomen talvessa paljon paremmin. Jos summeri huutaa, vika on jossain muualla kuin öljyissä, silloin korjataan ongelma eikä kierretä sitä jäykemmillä öljyillä.

itel toi ongelmaa et huutaa ku kierrokset laskee alle 2200, en oo ehtin alkaa tutkii viel, mut kyl ku täs ehtii , niin tulee kokeiltuu noit kaikkii.
Jotain kytketty väärin kenties, summerin ja yläpaineanturin (öljynsuodattimen juuressa) pitäisi tulla mukaan vasta yli 2000rpm kierroksilla.

Öljynsuodattimen juuressa oleva anturi siis sytyttää valon ja summeri huutaa jos kierroksia on yli 2000 ja painetta alle 1,8bar. Vastaavasti kannessa oleva anturi sytyttää valon jos paine alle 0,3bar.

Jos ongelma ei anturien vaihdolla korjaannu, voi vika olla myös mittariston päässä. Tai sitten öljynpaineissa on oikeasti vajausta.

Edit: Näin ainakin Golf II:ssa.

HangAroundGuy
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.9.2011 19:34

ViestiKirjoittaja HangAroundGuy » 12.9.2011 20:06

mulla samaa vikaa tuoreessa ostoksessa 1.8gl -94 abs koneella taitaa olla
10km kaupan teon jälkeen alko huutaan ja vilkkuun mulle.
oli se oranssi holkki rikki - vaihdoin uuden.
tarkistin öljyt - ainakin 2 litraa ylimäärästä, imettiin pois
toimi hetken aikaa ihan normaalisti,kunnes taas satunnaisesti huuteli.
-vaihdatin öljyt,suodattimen ja sen paineanturin.
toimi tuon jälkeen yli sata kilsaa moitteetta kunnes jälleen tänään alko sama perkeleen piippaus.ja aina yleensä silloin kun tullaan motarin rampilta alas ja höllätään vauhtia?

ja voisko joku nyt mulle vielä varmistaa niinkin yksinkertaisen asian että mikä se ylärajan
merkki oikeesti on siinä tikussa? siinä on se karhennettu osa jonka yläpäässä oletan rajan olevan.jossa öljyt nyt onkin. mutta sitä ylempänä on vielä semmoinen lovi tikun kyljessä??4 litraa sinne kyllä meni että pitäis vissiin olla oikea määrä...

leonina
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.10.2011 17:47

Öljyvalo palaa 1,6 16V AUS Leon

ViestiKirjoittaja leonina » 22.10.2011 18:12

Öljyvalo syttyi piippauksen kanssa palamaan, kun autolla ajeltu noin 5 km. Koneessa näyttäisi olevan öljyä, mutta tuo öljypaineiden häviäminen ihmetyttää? Ilmeisesti liittyy jotenkin koneen ja öljyn lämpiämiseen.

Tässä vaiheessa pitäisi varmaan mitata öljynpaineet ennen öljynpaineantureiden vaihtoa?

Mistä kohti öljynpaineet mitataan? Vai onko mittauskohdalla väliä? Öljyn lämpötilan ollessa 80 c paineen pitäisi olla vähintään 2-> jotain bar?

a) mitataanko öljynpaineantureiden kohdalta (lähellä öljynsuodatinta) (näitä antureita/kytkimiä ilmeisesti kaksi )

b) Jos oikein olen ymmärtänyt kannessa sijaitsee öljyn lämpötila-anturi, onko paine sama mitattuna tästä kohtaan kuin mitattuna öljynpaineanturin kohdalta.

Jos öjynpaineet kohdallaan niin sitten anturit vaihtoon.

pegu1983
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.7.2013 21:07

öljynpaine valo palaa ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja pegu1983 » 2.7.2013 21:50

Jees elikkä luin moneen otteeseen näitä juttuja kun oli itselläni autossa vikana sellainen juttu kun paloi öljynpainevalo mittaristossa ja summeri huusi aina kun auto oli käynnissä ja kierrokset suunnilleen 2100-2300. Ensin purin mittariston irti ja atomeiksi kun jossain näillä palstoilla oli kirjoitettu että summeri olisi mittariston takana... Kyseinen auto mistä mittariston purin osiin on audi 80 S 1.8 kaasari ja vuosimalli -88. Elikkä jos jollain on samanmerkkinen auto niin summeri ei ole mittaristossa... Jotkut voi olettaa että summeri on jonkinlainen mikki tai jonkinlainen paristo... Näin ei ainakaan audissa ollut...siellä kun mittariston irroittaa niin sieltä saa käsipelissä ison releen irti joka näkyy siitä mittariston aukosta... minulla luki siinä releen päässä numero 2...ja sen kyllä kuulee sen summerin äänen siitä ihan korvakuulolla... Mutta eihän se tietysti ole se viisain ratkaisu poistaa sitä relettä sieltä... vaan jos ei muuta keinoa ole hiljentää summeria niin se keino toimii ainakin....

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

Re: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja Jännämies » 4.6.2016 10:44

Lainaanpa tästä vanhaa keskustelua..
Eli ostin tuossa Golf 3 perus 1,8 AAM koneella jolla ajettu mittarin mukaan se 170tkm ja tosiaan rupeaa aina pidemmän reissun aikana Öljynpaine summeri huutaa.

1. Ostin uudet anturit suodatin jalkaan kun eivät kalliita olleet. Ei auttanut.

2. Ostin ohjekirjan mukaan Teboil Gold S 5W-40 öljyt + Boschin alkuperäis suodattimen. Ei Auttanut.

3. Asensin digitaalisen painemittarin suodatinjalkaan kun siellä oli yksi tyhjäpaikka, ja mittari näytti alkuun hyviä lukemia, tyhjäkäynnillä paine seilasi siellä 1,6 - 2,0Bar tietämillä, 2000rpm paine oli jo melkein 4,0Bar. Mutta kun moottori saavutti sen n. 90*C käyntilämmön, öljynpaine tyhjäkäynnillä tippui 0Bar, 2000rpm 0Bar edelleen, sitten 3000rpm kohdalla sinne tuli hurjat 0,9Bar.

Eli onko pumppu liian väljä vai onko vain liian laihat öljyt?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.6.2016 22:16

En usko että öpumppu on väljä, tosin se mahdollisuus on tai paineventtiili kettuilee. Yleensä pakkasella nää tekee liikaa painetta ja öljyt ulos suodattimen välistä.
En usko että öljyt on väljät, koska se vaatisi enemmän välyksiä.
Oisko kk-laakerit loppu ja ei pidä painetta?
Öpumppu ja kk-laakerit on helppo tarkistaa kun ottaa öpohjan pois. Pari ruuvia on vmäisessä paikassa kytkimen suojapellin luona, mutta ne saa jousto yms jatkoilla pois.
Alle 20 min saa öpohja pois. Sit öpomppu irti ja aukasee sen ja ihmettelee sitä. Ja myös samalla voi aukasta yhden kk ja katsoa laakerit missä kunnossa on.

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

Re: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja Jännämies » 13.6.2016 23:48

Kuva Kuva

Eli kuvissa olisi nyt 1 ja 4 pyttyjen kk laakerit, eiköhä tuo ollut aika selvä miksi paineet häviää.
Öljypohjasta löyty myös jotain punertavia muovinpalasia, mistä lie ovat kulkeutuneet.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.6.2016 0:14

Öljytikun holkki? Tai jos ovat pehmeitä, venttiilivarren kumi?

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

Re: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja Jännämies » 15.6.2016 14:35

H. Jormalainen kirjoitti:Öljytikun holkki? Tai jos ovat pehmeitä, venttiilivarren kumi?


Öljytikun holkki oli ainakin ehjä, kovia palasia nuo ovat, jos ne venttiilivarren kumit ovat sitten jo aikansa eläneet. Samanvärisiä palasia ovat kuin tuo virran jakajan kansikin.

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

Re: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa

ViestiKirjoittaja Jännämies » 18.6.2016 17:06

Päivitän tähän vielä että tuossa availin mielenkiinnosta muutaman kampi-akselin laakeripukin ja selväähä sielläkin oli laakereista tullut.
Kuva

Varmaan tässä vaiheessa helpompi jo heittää toinen ehjä AAM kone paikalleen kuin ruveta tuota purkamaan sen enempää. Kampi-akselissakin oli jo kiille lähtenyt paikka paikoin ja yhteen kaulaan hiertynyt ura.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa