Häikkää "ovitunnistimissa" + takaovi reistailee lu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

Häikkää "ovitunnistimissa" + takaovi reistailee lu

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 15.12.2009 19:53

Auto on '01 Passat. Kartanlukijan puoli ns. halvaantunut, eli ajotietokone ei näytä etu- sekä takaoven olevan auki näin ollessa. Myöskään kattovalot eivät syty/sammu ovia käytettäessä. Lisäks ks. puolen takaovi ei mene lukkoon :D

Ideoita mistä lähteä vikaa etsimään? Ja saisko mahdollisesti itse fiksattua vian, eli onko iso arbeetti, vai pitäiskö viedä suosiolla lähimmälle pajalle?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 15.12.2009 20:01

Mulla oli ihan samaa. Vähän availee ja sulkee ovia niin menee pois. Ja tulee ehkä uudestaan välillä :-(

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 15.12.2009 20:12

Ei kyl tää mulla on ihan pysyvä ongelma, on niitä ovia sen verran auottu..

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 15.12.2009 20:50

Mikrokytkinvika. Pajalla vaihtavat koko helvetin lukon, 300e. Näin ainakin mulle tarjottiin -03 passatissa.

Täältä löytyy haku-nappulan takaa ohjeet sen kytkimen vaihtoon varaosanumeroita myöten..

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 15.12.2009 21:23

Halpaa ku saippua!

Tsiikasin haulla kyllä noit juttuja, mut ajattelin et onks tää jotenki specialcase kun tosiaan vaan toisen puolen ovissa tää probleema. Ja ovien alareunoissa olevat "helmavalot" syttyvät kyllä ihan normaalisti joka ovessa.

Jos saisin ton apukuskin takaoven menemään lukkoon, niin mun puolesta saa tää epistola loppua kyllä tähän..

Edit: Niin joo ja meneekö etuovet nanosekunnin aiksemmin lukkoon kaukosäädöllä kun takaovet? Kun kuuluu periaatteessa kaks lukitusääntä, vai onks se ihan normaalia?

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 15.12.2009 23:04

Leoniin vaihdettiin kuskin oven lukko liikkeessä, kun väsyin omaan saamattomuuteeni... Reilut pari sataa tuo maksoi jakopäänrempan ohessa. Lukkomoduuli 148€ ja työtä loput.

Kannattaa lukea vikakoodit, sieltä tulee jotain osviittaa vian laajudesta. Minulla prakasi ainoastaan oven tilaa mittaava kytkin. Siitä tuli melko selvä herja, eikä ovesta ei syttynyt mikään valo. VAG-commilla pääsee tarkastelemaan ovien tilatietoja.

Jos tulee enemmän vikakoodia ovesta, niin oven mukavuusmoduulissa tms. tai sen kontakteissa saattaa olla vikaa. Eli kannattaa tarkistaa johdotukset, ovien haitarikumien sisältä ja muutenkin sekä käyttää liittimet auki.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.12.2009 0:35

Vilkaise oven johdotus haitarikumin sitältä ensiksi.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 16.12.2009 10:33

Järkevin työjärjestys (ettei tule turhaa kustannusta):

1. Vikakoodit (postaa myös tänne kun saat luettua, jos ei tulkitseminen onnistu, kannattaa lukaista jokaisen tarkistuksen / korjauksen jälkeen)
2. Ovien johdotus (ilman ovipaneelin purkamista)
3. Temppuilevien ovien ohjainlaitteet (takaovien ohjainlaitteet löytyy kontin puolelta pyöränkoteloiden kyljestä, omassa oli kummastakin hapettunut muutama pinni poikki mikrokytkinvian lisäksi, jos näin niin putsaus ja 1/24" pinni tilalle vaikka vanhasta äänikortista tms.)
4. Samalla kun aukoo apukuskin puolen lattiaa (mukavuusohjainlaite löytyy etupenkin edestä) niin ovipaneelit auki ja lukkolaitteet irti niin pääsee käsiksi noihin kytkimiin.

GerGti
-
Viestit: 17
Liittynyt: 20.8.2007 21:12

ViestiKirjoittaja GerGti » 16.12.2009 22:07

Miellä toisessa autossa -01 passatissa samoja vikoja. Lukot kun avaa kaukosäätimestä ja odottelet n.30sek niin ovet napsahtaa takaisin lukkoon sekä hälyt menee päälle, erittäin mukava pikku ominaisuus. Siinä myös noi sisävalot toimii vähän miten sattuu. Mittaristossa tosin näkyy kyllä jos ovi tai takaluukku on auki. Sen olen huomannu et lukkojen avaamisen jälkeen takaovien nykäsy "kuittaa" lukot. Eli takaovissa tuntuis vielä noi tunnistimet pelaavan, sieltä toimii sisävalot sekä hälyt kytkeytyy pois niikun pitäiskin.
Ajattelin sen auton jossain vaiheessa käyttää jossain autosähköfirmassa jos niillä olis joku konsti tollasen ominaisuuden poistoon.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 16.12.2009 22:30

Ajattelin sen auton jossain vaiheessa käyttää jossain autosähköfirmassa jos niillä olis joku konsti tollasen ominaisuuden poistoon.


Siihen mitään autosähkömiestä tarvita. Aijuu, sori, unohdin ettei kaikki jaksa / viitsi / halua / uskalla / osaa / ole yhtä köyhiä kuin mä / tjsp.

Se konsti on korjata ne mikrokytkimet. Ainakin yleensä =)

GerGti
-
Viestit: 17
Liittynyt: 20.8.2007 21:12

ViestiKirjoittaja GerGti » 16.12.2009 22:34

No katos vaan, menipä kauan ennenkun yks kappele kaikkitietäviä tuli siihen vittuilemaan :D Loistavaa!

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 9.1.2010 13:44

Justiinsa tosta 3b korjasin kuskinovien lukot, ei ollu mikrokytkimissä vika vaan yksi murtunu juotos piirilevyllä, tinasin kaikki uudestaan, taas pelaa keskuslukko ja sisävalot.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 9.1.2010 14:34

No katos vaan, menipä kauan ennenkun yks kappele kaikkitietäviä tuli siihen vittuilemaan :D Loistavaa!


Jos tuon oman aiemman kommentin käsittää vittuiluna, niin täytyy olla kovin ahdasmielinen, jos tuon edes yrittäisi lukea ajatuksella niin siitä löytyy myös aika kova annos itseironiaa ja oli tarkoitettu ihan läppänä. Myöskään kommenttia ei oltu suoraan suunnattu aliarvioimaan ketään henkilöä, vaan kuten kirjoitusasusta voi päätellä, kirjoitin yleisesti koko väestöä ajatellen =)

Yritetään nyt kuitenkin pysyä taas aiheessa, ehkä tosta mun kommentista on jopa jollekin apua, ellei tää ketju uppoa siihen suohon, että otetaan meloni nenään ja aletaan vaahto suussa räyhäämään.

Ajattelin vaan tossa yhteydessä mainita, että toi korjaus onnistuu ihan itsekin, jos sen ovipaneelin saa irti. Mutta ei muakaan huvita, ainakaan tällä hetkellä puuhata tuolla pihalla, joten jos jotain vakavampaa tulee niin joku muu tekee sen.

EDIT:
Justiinsa tosta 3b korjasin kuskinovien lukot, ei ollu mikrokytkimissä vika vaan yksi murtunu juotos piirilevyllä, tinasin kaikki uudestaan, taas pelaa keskuslukko ja sisävalot.


Juu, jäi tämä mainitsematta, kiitos korjauksesta.
Viimeksi muokannut Jimme, 10.1.2010 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 9.1.2010 20:15

Mullakin kesällä reistaili välillä kuskin takaovi. joutu useamman kerran painaa lukitusnappia että se ovi meni lukkoon ja kuskin ovessa ledi rupes vilkkumaan. Silloin oli muissakin ovissa vikaa mutta vain valojen takia. Siihen taitaa olla eri kytkimet? Nyt on alkanut taas aionakin toi kuskin takaovi reistailemaan kun aukasee ovet että saa harjan kuskin takaa ja jos laittaa oven kiinni, saattaa laittaa auto ovet lukkoon kun huomaa ettei ovia ole aukaistu. Tuo taitaa tulla valojen kytkimistä? Vai onko siellä edes kytkimiä? Kesällä paksi teki samaa mutta vaihdoin sieltä sen mikrokytkimen (20€) niin se ei enää haitannut. Minkälainen homma on noita kytkimiä tarkastella? Lähinnä ulkosalla tulisi työskenneltyä :)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 11.1.2010 7:13

Eipä niihin kytkimien testaukseen ole paljon muuta vaihtoehtoa kuin lukkopaketti pöydälle ja levällään, yleismittarilla mitaten mikä toi ja mikä ei, todenäköisesti vaan murtunu juotos siinä mihin tulee ne liittimien pinnit.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 11.1.2010 7:22

elikkä tosta samasta kohti http://www.taligentx.com/passat/images/ ... u=26|20|... oli murtunu, tinasin kaikki varulta läpi

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 19.1.2010 16:02

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
17704 - Error in Mapped Cooling System (usually temp Sensor or Thermostat)
P1296 - 35-00 - -

---------------------------------------------------------------

01336 - Data Bus for Comfort System
49-10 - No Communications - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
49-10 - No Communications - Intermittent
00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
49-10 - No Communications - Intermittent

Noi tuli ekalla tsekkauksella. Penkkien muisti, TAKANA? :D Sitten nollauksen jälkeen:

00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
49-00 - No Communications
01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
49-00 - No Communications
00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
49-00 - No Communications

Eli oiskohan sitten vaan hapettunu piuhat siellä? Täl hetkel autossa tilanne se että toinen takaovi aukee kaukosäädöl lähes aina, toinen ei koskaan. Ja kartturin puolelta ei kattovalot syty kummankaan oven avauksella, eikä ajotietokone reagoi niihin..

Ovikatteet poijes ja piuhoja syynäämään? Toi Digital Sound Package on varmaan kuskin puoleisen oven kaiutin, joka välillä menee mykäks ja nyrkistä alkaa taas pauhaamaan, eli piuha löysäl siinä tms. :)

Ja kun noi ilmasensorin ja termostaatin ilmoitukset hävis ton nollauksen jälkeen, niin olikohan noissa sitten mitään vikaa?

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 20.10.2010 22:42

Nyt on koitettu kolvata uudestaan oven juotokset, mutta hommat tyssäs siihen kun sai ovipahvin pois. Seurasin siis tuon taligentix linkin kuvia ja uhrina on kuskinpuolen takaovi.
Ovipahvi lähti helposti pois ja välipellistä vajaa 10kpl ruuveja. Pitääkö ensin irroittaa lasi ja nostaa pois paikoiltaan ennenkuin saa välipellin irti, missä on lukkoyksikkö kiinni?
Pitääkö takaovestakin kahvasta ensin irroittaa vaijeri että välipelti lähtee irti? Miten irtoaa vaijeri? Miten saa kahvan takaa "lukko-osan" irti?
Sitten kai se välipelti on irti että pääsee enenmmän purkaamalla käsiksi juotoksiin.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Ovien lukot.."korjattu"

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 21.10.2010 16:22

Eli itsellä OLI sitä propleemaa että vaikkka oven avasi niin sisävalot ei syttynyt ( luuli äly että ovi on edelleen kiinni) joka teki myös sitä että kun avaimella avasi oven niin ei kuitannut auton vaki hälläriä pois päältä (jätin sen myös siihen tilaan ettei kuittaakaan avaimella kääntäessä)) Mutta tuohon kaikkeen auttoi kun otti lukon pois ovesta ja tinaili juotokset uudelleen niin alkoi pelittämään ovet. Mittasin enne juottelua että sähköpiiri oli ehjä ennenkuin aloin tinaamaan;) (pääsi vielä helpommalla)

Kohtuu helppo fiksata eikä rahaa mennyt kuin 2 euroa kun ostin tinaa..

Nyt kysinkin jotta millaiset nuo takaovet on purkaa kun sitä viimeks kattelin niin se välipellin "kurkistus"/lasin irroitus luukku on siellä alhaalla toisin kuin etuovissa jossa NE 2 on siellä ylhäällä etulasit simpppeli pois ottaa mutta miten takalasit saapi irti siitä ikkunahissimekanismista? ?
ihan sillä vaan jotta kolvais noi takaovienkin lukko moduulit uusiksi...

Niin ja autohan oli se iv korinen golf

Nixu1
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.4.2008 22:12

ViestiKirjoittaja Nixu1 » 1.11.2010 18:19

Jos jollakulla on tarvetta uudelle takaoven lukolle, niin mulla olisi yksi täysin uusi paketissa ylimääräisenä tallissa.Sisältää myös mikrotunnistimen ;)

Vasempaan takaoveen käypä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa