Taas näitä saunanlaudekeskusteluita...
Onko siis järkevää laittaa ESP:llä varustettuun autoon mekaanista tasauspyörästönlukkoa?
Skeptisyys siis tulee siitä että kaikkia pyöriä pitää päästä jarruttamaan toisistaan riippumatta ja mekaaninen lukko taas pistää tätä vastaan.
Jos siis laittaa mekaaniset lukot johonkin tämän vuosituhannen autoon niin eikös se sähköinen ESP ole siitä kovasti pahoillaan kun joku hasarditilanne tulee?
ESP ja mekaaninen tasauspyörästönlukko
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos tarkoitetaan oihan oikeaa tasauspyörästön lukkoa (eikä luistonrajoitinta), niin varmasti haittaa ESP:tä. Tyypillinen toimintamoodihan on, että perän pyrkiessä rinnalle jarrutetaan vastakkaisen puolen etupyörää jolloin syntyy pyörähdystä vastustava momentti.
Toinen juttu on sitten se, että autolla voi olla melkoisen hankala ajaa etuperän lukko päällä sellaisia nopeuksia joissa ESP:tä tarvitaan.
Toinen juttu on sitten se, että autolla voi olla melkoisen hankala ajaa etuperän lukko päällä sellaisia nopeuksia joissa ESP:tä tarvitaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa