Syncro tietoa ja taitoa.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.11.2009 20:53

Syncro volkkareista näyttää olevan liian vähän tietoa, joten jonnekkin sitä täytys kirjotettuna saada näkyviin.

Itselläni pari probleemaa.

1. Kardaanin tukilaakeri takimmainen on pettänyt kumin osalta. Uusi alkuperäinen n.150e tingittynä. Mersusta ja bmw:stä se käy parinkin lähteen mukaan, mutta mistä mallista? Mersuun sais tarviketta jolla hintaa 30e. Riittäs jo pitkälle kun olisi laakerin sisäkoolin halkaisija ja leveys.Vai voisko sen vanhan korjata esim. laittamalla neljä pienen letkun pätkää tuonne väliin ja sikamassalla "vulkanois" kumin siihen? Osa nro. 14 räjäytyskuvassa(etkassa)

2. Pakkivalo ei toimi, eikä myöskään neliveto pakilla. Pakkivalot ei syty vaikka irrottaa anturin laatikosta ja painelee sen nastoja. Onkohan anturissa vai johdoissa vikaa. Mikä on releen numero joka ohjaa tuota vapaakytkintä?

Räjäytyskuva

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 11.11.2009 21:20

1: mb 190 ?

2: sulake? en muista minkä kans samssa mutta tarkista.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 12.11.2009 16:51

Löytyy yksi tukilaakeri hyllystä, alkuperäinen. Jäi yli kardaani remontista.
Laitoin privana yhteystiedot, tee tarjous.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 12.11.2009 19:23

Meillä oli joskus vuonna miekka ja kivi tollanen G2 syncro ja siitä meni se pakkivalon kytkin noilla oireilla se muistaakseni oli.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.11.2009 11:00

Tukilaakeri on käytettynä hommattu jo MDcomprexilta. Pitänee selvittää sitä vanhaa mallina käyttäen, mistä mersusta se käy. W124:sen osa näyttää kuvissa samalta suunnilleen. Joku jo yyveelläkin aiemmin kyseli, että onko tietoa mistä mersusta käy. Tuo pakkivalokytkinkin tuli purettua ja mitään siinä ei näkyny rikki olevan, liekkö kulunu vaan lyhyeks ne tapit.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.11.2009 19:49

Nyt tuli tuo tukilaakeri vaihdettua. Ei ihan helppo nakki, muttei pahakaan.

Dopilta tullut laakeri oli aika hyvä, hieman oli pykiny, niin vetäsin pikkusen dinitrolin liimamassaa päälle. Jäykisty sopivasti hieman, josko hetken kestäskii. Ensin golffi pukeille. Työkaluja pitää olla ainakin kuvassa näkyvät eli pari vasaraa, ulosvetäjä, lista-avaimia pakoputkea ja ulovetäjää varten, tasapäämeisseleitä, räikkä ja hylsyiksi 13mm, 17mm ja 8mm xzn murrokseen. Tussilla merkkasin kardaanin puoliskot ennen katkaisua, että tulee samalle kohtaa kiinni. Irrotusöljyä ja kylmäspraytä on hyvä olla.

Tältä siellä pohjan alla näyttää. Pakoputki oli purettava kokonaan tieltä pois, hommana helvetillinen kun katinkorvausputki on vähä liian pitkä. Joutui takavetarin pultit käyttämään irti sisemmästä nivelestä, että sai takavaimentimen pois.

Tuohon kardaanin niveleen käy sama xzn hylsy ku volkkarin vetareihin. Kun pultit on irti niin rengastussilla pitkä viiva kardaanista toiseen asti nivelen yli. Sitten kannatinlaakerissa olevat kaksi 8mm pulttia pois ja kardaani katkeaa kun vähä naputtelee ja taivuttaa nivelestä alaspäin.Kun kardaani on katki, niin alta löytyy pultti 17mm kannalla. Pultti irti ja laippa lähtee lyömällä hyvin irti. Sitten ite laakeri pitäs saada akselista irti, vaati ainakin tässä tapauksessa ulosvetäjän. Ensin joutui kapeamaan ruuvarilla rakoa kardaanin ja laakerin väliin, kumi onneks sen verran jousti ja ulosvetäjä oon muokannut että leuat menee pieneen rakoon. Prikkaa joutui ulosvetäjän ja kardaanin välissä käyttämään, ettei kierteet hajoa akselista. Laakeri irtosi ja putsasin akselin pään ja laakerin sisäkoolin. Laakeria lämmitin kuumailmapuhaltimella ja akselia jäähdytin kylmäsprayllä, Putkenpätkä väliin ja naputtelua, niin laakeri meni helposti paikalleen. Osanumero tulee eteenpäin. Kasaus menikin jo nopeasti kun pakoputkesta leikkelin liiat pois, asentaessa kannattaa putken liitoksiin laittaa asennustahnaa. Vanha laakeri näytti tältä. Joku 3-4 tuntia meni turatessa ja sotkussa oli koko jätkä. Seuraavaksi selvittämään mistä mersusta se laakeri käy tilalle.

Ratissa tuntunut pieni vispaus hävisi. Olikin tuo vanha paskana.


Seuraavat kysymykset.

Mistähän nuo sisemmät nivelet vois soveltaa takavetareihin, onko samat kuin edessä 90mm? Orkkikset nettietkan mukaan 105e/kpl.

Minkähänlainen homma on vaihtaa takaperän laakerit jotka tulee tuohon ulommaksi vetolaipan kupeeseen? Ei näyttäs olevan pahan kalliit. Jos se pääty tuosta perästä irtoaa pulteilla ja vetolaipat sokilla, niin ei ehkä hirvee urakka. Tulis samalla ne stefat uudet ja peräöljyt.

Entäs jakolaatikon oikean etuvetarin stefa?

Projektia tiedossa näköjään.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.11.2009 20:17

Osanumero 171498103CX on noissa sisemmissä nivelissä sama kuin etuvetosen sisemmissä nivelissä JP, JR, ME, MF, RA, SB, 1V, automatic, RF, EZ ja ABN moottoreilla.

Motonetistäkin näkyy saavan ihan syncro nimellä.
17-4201 Vetonivel/sisempi VAG ø94mm 43.50 €
Syncro Sisempi/taakse

Olipa hyvä homma, pikkusen ois voinu taas katella ensin.
Vielä kun nuo laakerit selvittää, niin vaihtaa samalla.

Mistä porukka on hommannu takapään puslia syncroon, orkkikset taasen kalliita. Jotakii uretaanipuslasarjaa ilmeisesti saa?

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 16.11.2009 20:58

Eikös Rallyen puslien pitäisi käydä taakse? US-Partsilta löytyy ainakin Powerflexin tuotteita.

http://www.usparts.fi/?page=68#36

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.11.2009 15:33

Mulla löytyy yksi sarja taka-apurungon uretaanisiapuslia, eli tulee powerflexin kuvassa kohtaan 8. Käy rallyeen, mutta ei prkle käyny Vr6 syncroon...
Ovat todella helpot ja nopeat vaihtaa jos ei pultit ole jumissa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.11.2009 16:15

Otsikkoon liittyen: VR6 synron ja PAssat B3 syncron takavetarit, onkos tietoa meneekö onko samat takavetarit? Takatukivarret on ilmeisesti bolt-on, mutta mites vetari napaan?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.11.2009 16:45

Vetarit on samat!

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.11.2009 17:07

Kiitos.

Edit: Jäi tuohon tarkentamatta, että VR mk3 5x100 ja Passat G60 4x100.... Edelleen sama?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.11.2009 18:49

Se napahan ei vetariin vaikuta, eli eri jako ei haittaa. Näkyy olevan se pyörännapa ihan erillään ulommasta nivelestäkin, semmonen laippa vaan.


Ei muuten ole sinne päinkään tuo Motonetin kauppaama pakkivalokytkin kahella pultilla. Ennen on saanu 5-napasta, mutta ei enää saa. Seuraavaks pitää kysyä tarviketorilta. Ja se rele tarkastaa, tietäs vaan mikä.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.11.2009 18:57

Siis onko ulompi vetarin nivel samalla boorilla? Etupäässähän on eri boorilla vr ja muut. Takapäässä vetarin boori tulee navasta läpi kuten edessäkin eli isolla pultilla kii.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.11.2009 19:29

Koko vetarien osanumerot
vm. -90, -92 ja -96 passat vasen 191407271AA ja oikea 191407272AJ

Loppukirjaimissa näyttää olevan eroja joissain, mutta lie nuo käy.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.11.2009 21:06

Mulla on myös ollut ongelmia tuon pakkivalokatkaisijan kanssa. Purin alkuperäisen ja sieltä löytyi kyllä sulamisjälkiä sisältä. Löysin käytetyn varaosan ja hetken aikaa se toimikin, mutta nyt on taas toimimatta. Tarttis taas pöyhiä tuo auki ja katso mitä tuo varaosa on syönyt.

Sitä en tiedä miksi tuo katkaisija on niin monimutkainen, siellähän on oma "kytkimensä" jokaiselle vaihteelle, myös siis eteenpäin vieville vaihteille.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.11.2009 8:41

Sillä kai se niin monimutkanen on, kun tuo takapää kytkeytyy päälle ja pois pakittaessa ja jarruja mitattaessa yhtä monimutkasesti. Lueskelin tuossa Brokevw.com sivuja, niin niiden mukaan tuo moninapanen ei ole oikein kestävä. Releyttämällä pakkivalot se kestää pitempään, sulaa kuten ajovalokatkaisija. Vagcat näyttää 31,50e hinnaksi, saapa nähä mitä maksaa suomen hinnoilla nykyään.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.11.2009 8:56

Muistelisin, että uutta ei enää saanut marmoritiskiltä. Kannattaa toki tarkistaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.11.2009 9:40

Pitää tarkistaa. Mistään etuvetosen 020:sta ei tietenkään käy?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 18.11.2009 13:10

Mulla oli molemmat käsissä vähän aikaa sitten (2wd/4wd kytkin) ja sieltä puuttui muutama nasta muistaakseni. Pääsen ne vilkaiseen uudestaan... ei muista tähän hätään tarkemmin. Muistelen vaan et kun katsoin aluksi et jees tämäkin varalle, mut kun kurkkasin sisälle niin juuei.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.11.2009 18:20

Eipä saa nuita pakkivalonkytkimiä enää oikeestaan mitään ja hintaakin ois ollu n.75e/kpl. Ostin sitte varastopoistona ykköskopin kytkimen, kun siinä oli nastat pakille ja vapaalle. Sitten sitä vaihtaessa purin vielä toisen kerran tuon vanhan niin pieniksi paloiksi kun sen vaan voi. Yksi nasta oli sen valkean muoviosan sisältä poikki, vaihoin siihen pakkinastaan ehyen vierestä ja toimii. Turhaan tuli sitte ostettua, mutta onpahan varalle. Pitää se vielä releyttää tuo systeemi.
Mitähän tietoja tuo syncro käyttää? Ilmeisesti vaan pakki ja vapaa on tarpeellisia tietoja, liukkaalla pitää testata vetääkö takarenkaat pakilla nyt.

Tuota tukilaakeria kävin mallailemassa tarviketorilla. C-sarjan mersusta saa käypäsen, kun muokkailee hieman nuita kiinnityskohtia, hintaa sille jää 30 euroa.

Takaperän poskilaakerit makso orkkiksena yli satasen pari, pitänee selvittää saako jostain laakeriliikkeestä halvalla. Vieläkun löytys kuvat, että miten ne vaihtuu.

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 10.2.2010 17:02

Millasessa maineessa nuo vanhat syncro neliveto vehkeet on esim miten perät ja laatikot kestää? Oon nyt viikonloppuna menossa kattomaan yhtä g60 syncro passattia ni sillä tässä mietiskelen.

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 10.2.2010 17:29

meetkö kattoon sitä tohmajärven autoa? siinä ei ole ahdinta ollenkaan.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.2.2010 20:28

No jos se on g60, niin kannattaa varautua tekemään remppaa reilusti. Ahdin on jo varmuuden vuoks huollettava kuitenkin ja tahtoo noissa olla kuluvaa osaa. Mutta mihinkähän autoon ei osia sais vaihtaa? Ainahan voi laittaa uuden perän jos menee vanha särki.

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 11.2.2010 20:23

Joo tohmajärvelle olis tarkotuksena mennä ku omistaja lupasi varata sen. Noi g-vehkeet on aika tuttua kauraa koneen osalta ku noita useampi tullu värkättyä :) Tallissa on yks priimakuntoinen rempattu ahdin 68 hihnapyörällä ja tallissa on pari g60 konetta. Tuosta syncro tekniikasta ei itellä ole minkäänlaista kokemusta joten sillä tässä kyselen vähän ennakkoon.

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 13.2.2010 15:15

Niihä siinä kävi jotta passatti haalattiin kotipihaan. Aika paljon kaikkea pikku fiksaamista, mutta eihän tuo enää uusi ole. Millaset öljyt tuossa laatikossa ja perässä kuuluu olla?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.2.2010 19:52

Hieno sisusta, jos tuo oli se musta auto mustilla nahoilla.
Omaani laitoin just redlinet askiin ja castrolia takaperään. Ei vielä pysty sanomaan kylmäkankeudesta tai muustakaan kun toistaiseksi ajokokemukset on pelkästään siirtymä tallilta kotio...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 13.2.2010 21:46

Mites se jakolaatikon öljyn täyttö ratkes?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.2.2010 22:08

No ku en äkikseltää löytäny siitä täyttöaukkoa ni en sitte tyhjännytkään. Myöhemmin löysin jostain netin syövereistä maininnan että se olis laatikon kanssa samaa öljytilavuutta, mutta löysin myös päinvastaisia juttuja. Eli tarviis selvittää...

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 14.2.2010 10:45

Sama musta auto samoilla mustilla nahoilla :) Pitääpä rueta selvittämään tuota öljyhommaa ku kävi mielessä, että käyttäis jakolaatikon ja perän auki yöunien säilyttämiseksi.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 14.2.2010 19:04

Hö. Piti tallilla katsoa, ku sellainen on siellä irrallaan. Muistikuva on siinä on sekä täyttö et tyhjennysproppu.

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 23.3.2010 15:16

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PASY/1 ... 2/1014790/ Tuossa kuvassa näyttää ainaki vahvasti siltä, että on lasku ja täyttöproppu. Paljonko lie öljytilavuudet syncro passatin voimansiirrossa: perä jakolaatikko + vaihdelaatikko? Mitä öljyä porukka on noihin tunkenu?

Veeti1
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.6.2010 12:06

ViestiKirjoittaja Veeti1 » 22.6.2010 12:57

Moron kaikille,

Ongelmana olis takaiskareiden vaihto 3b Passat syncroon, ostin jo uudet ja rupesin hommiin, mut vilkaisu takaripustuksiin aiheutti pään hieromista ja päätöksen perääntyä. Iskarin yläpää katoaa torninsa sisään ja näyttää siltä et jostain kohtaa pitäs tukivarsia irrotella, et iskari paketin saa taipuun pois paikaltaan? Mistä löytyy iskarin yläpään kiinnitys vai onko samaa pakettia jousen ylälautasen kanssa? Tukivarsissa näyttäis olevan pyöränkulmien säätöjä sielä sun täälä, meneekö kulmat sekaisin jos alatukivarren irrottaa apurungosta?

Toinen ongelma on takavetarin sisäpään suojakumin vaihto, onnistuuko irrottamatta koko vetaria ja miten nivel on kiinni a:akselissa, b:perässä? Menis sekin tossa iskarirempan sivussa samoilla kiroiluilla.

Toivottavasti joku jaksaa vastailla, kiitän jo etukäteen.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.6.2010 18:44

Sisälokari pois, niin näet 2 13mm kannalla olevaa pulttia iskarin yläpäässä. Kohtuu helpot kyllä vaihtaa.

Suojakumin vaihtoon on kyllä varmaan helpoin irrottaa koko vetari. Nivel on yleensä autoissa pelkällä sokalla vetarissa kiinni ja muutamalla pultilla perässä. Ei oo tuosta kokemusta, mutta eipä ne yleensä oo kovin pahoja vaihtaa.

Jos löysäät epäkeskopultteja, kulmat pitää säätää.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.7.2010 18:05

Kellään mitään tietoa syncron perämurikoista? Itellä yks levällään ja siinä on akseleissa päittäisvälystä. Kuuluukohan sitä olla vai ei ja missä menee raja? Laakerit tuntus äkkiseltään ihan hyviltä. Ostin varalle täydellisen syncron alustan, niin saa perän ehjätä.

renlund
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.10.2012 17:17

ViestiKirjoittaja renlund » 9.10.2012 17:44

Tässä säikeessä ollut hiljaista tovin, mutta kun osui aiheeltaan lähimmäksi ajattelin kokeilla onneani.
Eli tuli tuossa keväällä hommattua talviautoksi Country Golffi ja ihan sattumalta oikein hieno yksilö löytyikin, mutta tietysti tuon ikäisestä aina jotain löytyy ja nyt alusta kun tuli läpi käytyä niin nuo kardaanin tukilaakerit tai tarkemmin siis ne laakereiden tukikumithan tuossakin revenneet on ja kun tarvikeosana en onnistunut löytämään kävin sitten eilen sieltä kuuluisalta 'marmoritiskiltä' osia tiedustelemassa, niin nyt vasta hätä kädessä onkin kun sain vastaukseksi että poistettu tuotannosta ilman korvaavaa osaa tämän vuoden alkupuolella...
Eli nyt olisi hyvät neuvot todella tarpeen, eli jos kenelläkään edes arvausta mistä Mersun, Bemarin tai jonkin muun merkin ja mistä mallista voisi lähteä vastaavaa edes kokeilemaan, tai josko jostain kannattaisi tiedustella olisiko alkup. osia vielä hyllyssä, mutta alkup.osien numeroilla: 191 521 349 ja 191 521 350 en mistään sellaisesta paikasta mainintaa löytänyt jossa olisi ollut mainintaa että tavaraa on varastossa.
Ja sama ongelma on myös niitten kardaanin vakionopeusniveltenkin (321 498 103 X) kanssa, ellei tämä (http://www.mister-auto.fi/fi/nivelsarja-vetoakseli/bolk-bol-c061004_g5_a999BOL-C061004.html) sitten käy, mutta tuollaista haitarikumia ei siellä kyllä nykyisellään ole mun kardaanissa ainakaan.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.10.2012 18:31

Tuo linkitetty osa taitaa olla vetoakselin sisempi nivel...

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 9.10.2012 21:49

Nuo osanumerot 191 521 349 ja 191 521 350 ovat kyllä oikeat noille tukilaakereille. Sellaisten löytyminen taitaankin olla hankalampi homma. Tarvikkeina noita ei ole kukaan valmistanut ja tosiaan tämän vuoden touko/heinäkuussa poistuneet valikoimasta. VW-classic partsistakaan noita ei näyttäisi erikseen saavan, mutta koko kardaanin kyllä (edulliseen reilun 1200€ hintaan) :)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.10.2012 22:12

Myös juuri Countryn talviautoksi ostaneena olisin vailla tietoa sopivista jarruosista taakse, sillä noi rummut on itse tojotamiehen keksintö. Osia ei saa ja niin ahterista koko systeemi kun olla voi.
Joten mistä tuohon saa taakse sopivat laakerit, navat, vaijerit jne. Että saisi laikat tonne taakse toimimaan. Vaihtoehtoisesti joku voi tarjota ensiapuna kuskin puolelle sitä jarrukilpeä mihin sylinteri kiinnitetään niin selviän tämän talven. Muutenkin tuntuu käytetyt g2 osat oleva kiven alla, ei edes karvalakki mallin etupenkkejä ole ollut kenelläkään tarjota.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.10.2012 22:54

Olikos se niin että nelivetoisten takajarrulevy on sama kuin 1,3:n etulevy? Ja takasatula sama nelivetoisissa ja etuvetoisissa?

Jarrukilpi ja satulan kannake on nelivetoisissa omiaan, mutta niitä saa uutena, tosin 35 € ja 120 € kipale :|

Vaijeritkin on omansa eikä saa uutena muuta kuin korkeintaan tarvikkeena, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia, nimim. kuusi vaijeria kesti jokainen kaksi vuotta ennen kuin alkoi jäätymään/ruostumaan... Miten lienee toimiiko 25 mm pidempi vaijeri etuvetoisesta? Onko kuoren mitta myös 25mm pidempi? Jos, niin voisi mennä paikalleen heittämällä.

Itse en kyllä katselisi rumpuja hetkeäkään jos noita em. osia löytää vaikka ebaystä siedettävään hintaan.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.10.2012 20:11

Siis jos käytetään rumpujarru syncron osia, niin noissahan on levylliseen verrattuna ihan eri kokoset laakerit. Eli pitäisi löytää sopiva laakeri kun käy vanhoihin tukivarsiin ja levymallin takanapaan. Sitten coutryssä on muutenkin paljon pidemmät vaijerit kun perus mallissa, joten laikkojen kanssa pitäs löytää vielä niitäkin pidemmät vaijerit.
Satulat, levyt ja kannakkeet ja jarrukilvet on se pienin ongelma levyjen vaihdossa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.10.2012 21:23

Miks ne laakerit vaihtuisi??
Syncron takalevy on täysin sama (osanumeroa myöten) kuin 1,0 ja 1,3 etulevy, 239*10 mm.
Se sopii samaan napaan kuin rumpukin (kiinnitys napaan on täsmälleen samanlainen, mittoja myöten). Eli ne erot on juurikin satulan kannake (ja satula tietenkin), jarrukilpi ja käsijarruvaijerit.

Nelikossahan takanapa ja laakerointi on saman tyyppinen kuin edessäkin, toisin kuin etuvedoissa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.10.2012 22:18

Kantrisssa on 1641 mm vaijeri rummuissa. Nelikoissa on levyissä 1600 mm vaijeri. Että ei ne nyt kovin paljoa pituudesta eroa. Vaijereiden pääthän on rummuissa ja levyissä kai ihan erilaiset mitaltaan?

Miuggi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 19.11.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Miuggi » 10.10.2012 22:20

Omaan Kantriin ainakin ihan marmorilta löytyi käsijarruvaijeri. Ruotsin varastosta kylläkin, mutta löytyi kuitenkin. Mikäs noissa rummuissa nyt on niin huonoa? Ainakin oman kokemuksen mukaan huomattavasti vähemmin käsijarrun kanssa ongelmia talvella, kuin levyjarrujen kanssa. Kyllä ite ainaki tarvikkeena jarrukenkiä+muita osia olen niihin löytänyt.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.10.2012 23:13

Onhan tuossa nelikossa huomattavasti isommat rummutkin (230mm)....

Miuggi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 19.11.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Miuggi » 11.10.2012 11:11

Tuolla vähän tarinaa ja kuvia levyjarruswapista http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... conversion, kylläkin vähän isompaa laikkaa taakse laittavat.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.10.2012 16:55

Eli, Itse vaan vertailin numeroita ja ajattelin että kaikki noi pitäisi vaihtaa. Tuo laakeri kun tulee tukivarren sisälle, on erikokoinen rumpujen (68mm) ja levyjen (72) kanssa johtuen eri tukivarsista. Sitten rumpu ja levyjarrullisen navat on eri numerolla, joten mietin sitä että mikä olisi se toimiva yhdistelmä.

Jos kerran asia on niin että, noihin ei tarvitse koskea ja voidaan käyttää rumpujarrujen napaa, helpottuu asia oleellisesti.
Sillon tosiaan riittää levyt, satulat, kannakkeet, jarrukilvet ja vaijerit.
Tuo jarrulevy on tosiaan 239x10 eli sama kun pikkumoottorisien golffien etulaikat joten saatavuus on taattu. Jarrukilvet saa marmorilta 60e pari, satulat 600e pari, kannakkeet 220e pari ja vaijerit 80e pari jos siis ylettyvät.
Hinnoista voidaan kyllä päätellä että vanha valurauta on kallista, eli voisiko tuonne pulttaa esim mk4 golffin osia, ovat huomattavasti halvempi ja helpompia löytää.
Jos mk4 osat kävisi, niin voisiko silloin vielä käyttää samaa alkuperäistä levyä vai muuttuuko satulan ja kannakkeet offset niin paljon että pitäisi toinen levy ettiä? Kokohan on lähes sama joten siitä ei pitäisi tulla ongelmaa (239x10 vs. 232x12 näin ulkoa muistaen).

Ja levyt on tosiaan huollettavuudeltaan ihan eri tasoa kun noi helvetin rummut, ittu että mä vihaan sitä jousiviidakkoa ja vipujen määrää suhteessa toimintavarmuuteen ja hintaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.10.2012 16:58

Ja levyt on tosiaan huollettavuudeltaan ihan eri tasoa kun noi helvetin rummut, ittu että mä vihaan sitä jousiviidakkoa ja vipujen määrää suhteessa toimintavarmuuteen ja hintaan.
Veit sanat suustani! En välittäisi nähdä enää yhtään rumpua ikinä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.10.2012 18:42

Hih.... yleesähän täällä manataan levyjarrujen vivustot alimpaan helvettiin ;)

ja ei.. en ota kantaa kumpi on parempi, molempien kans pärjää :)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.10.2012 18:49

Mutta onko kukaan tehnyt tota rumpujen vaihtoa levyiksi käyttäen vanhoja napoja?
Iitäisi osia tilaa heti kun selviää mitkä satulat ja kannakkeet kannattaa ostaa.

renlund
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.10.2012 17:17

ViestiKirjoittaja renlund » 15.12.2012 16:05

Nyt kun kardaani on lopulta taas paikoillaan ja pyörii, niin ajattelin listata tänne mitä osia ja mistä hankittuna tässä rempassa käytin.

- Kard.tukilaakerit: 124 Mersun kard.tukilaakeri(osanro:1244100781 tai:0140410044) 2 kpl. Merteililtä http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/10/ Merteil tuotenro: 4892

HUOM! Nämä ei sitten todellakaan mene heittämällä sinne vaan kiinnitysreikien paikat joutuu muuttamaan kannattimesta, autosta kiinnistyspisteitä vähän rälläköimään(koska tämän ulkokehä isompi kuin orkkis kannattimen) ja etummaiseen joutuu vielä hitsaamaan jatkopalan toisen puolen kiínnitykselle ja paksut(n.2mm) koriprikat kiinnitysten alle jotta kardaanilinja säilyy suht vakiona.
Noita vastaavia kannattimia näytti olevan niin samanlaisia vaikka kuinka paljon niin Meisseleihin että Bemareihin, että olis hauska kuulla jos joku on löytänyt täysin vastaavan tai edes lähempänä olevan mallin. Laakerin sisämitta ja kannattimen ulkokehän mittahan tässä on ne mitkä käytännössä sanelee millaisesta kannattimesta kannattaa alkaa sovitteleen.
Täällä: http://omituiset.otokset.fi/kuvat/Common/Country+Golf/ joitain kuvia joista voi vähän päätellä mistä on kyse. Ite mä päädyin vaan snurraan auki kannattimen kiinntys reiät ja sitten leikkelin tollasista paksuista(n.2mm) neliskanttisita koriprikoista sopivat sekä pultin kannan alle ettei se mene läpi tosta avarretusta reiästä ja sitten sinne toiselle puolelle kans jotta kardaanilinja vähän tippuu oikeammalle kohdalle. Alkuperäiset kiinnityspisteet autossa siis kampeammalla joten tuon Mersun kannattimen kanssa reiät tulee ihan/lähes kiinni tuohon kumin ulkokehään.

- Laakerit edellisiin myös Merteililtä(Merteil tuotenro: 2939), sisämitta on 30mm ja muut mitat muistaakseni 55x13mm.

- Vakionopeusnivelet: 2kpl vetoakselin sisempiä niveliä (VAG ø94mm) Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/174201/9)
Näitten nivelten mukana tulevia haitarisuojakumeja voi varmastikin käyttää ihan hyvin myös, mutta kun halusin saman tyyliset mitä siinä olikin noissa nivelissä kardaanin yhteydessä käytetty niin ainoa vastaavuus jonka onnistuin löytämään oli niinkin kaukaa haettu kuin Formula Ford ja nuo löytyi Sarlinilta (http://www.sarlinraceteam.fi/) Mutta tämänkin osalta olisi hauska kuulla jos joku tietää jonkun järkevämmän vastaavuuden, jonka saa esim. suoraan Motonetin hyllystä. Kyse on siis mm. tässäkin luettelossa(https://www.pegasusautoracing.com/2012/152.pdf) mainitusta osasta: 1472-Aero

- Kard. rättinivelet eteen ja taakse: II-Syncro Kardaanin etukuminivel (reikäväli 97mm) Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/184287/0)
Menee siis myös taakse tuo sama, mutta jos haluaa hieroa, kuten itse tuli tehtyä, niin se puoli joka tulee viskoa vasten niin nivelessä oleva kiinnitysholkin levennys on viskossa oleviin koloihin n. 2mm väljä koska ne on tuossa eturättinivelessä mitoitettu vain kardaanin kiinnityslaipoille ja laatikon laipalle joka on vastaava kuin kardaanin laippa. Näin ollen voi olla teoriassa mahdollista että kiinnityspulteille tulee silloin liikaa sivuttaista voimaa vedon kytkeytyessä, jolloin pitää tehdä pienet 'rinkula'holkit taakse laitettavan rättinivelen viskoa vasten tulevien kiinntysholkkien levennyksen ympärille.

Jos jumppaan alkaa, on ennen aloittamista hyvä muistaa piirtää/maalata merkit tai viiva kaikkiin kardaanin osiin ennen purkamista jotta ne tulee sitten kasattua samoinpäin niin pysyy koko risukasa paremmin balanssissa. ;)

TTH-80
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.9.2012 17:40

ViestiKirjoittaja TTH-80 » 15.12.2012 16:40

Apinoin kysymykseni nyt tänne, kun kerran syncro topic kyseessä:
Kakkis syncro madallettu edellisen omistajan toimesta ja takarenkaiden camberkulmat ovat kohtuu jäätävät! Onkos tuohon olemassa jotain helppoa korjausratkaisua, jonka toteutus onnistuis vähän tumpelommaltakin?? Tuommosen linkin löysin pikaisella googletuksella: http://www.dutchbuild.com/index.php/en/ ... tes-detail

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2012 17:46

Joko epäkeskopuslat tai sit toi keino.
Tuolta jostain löytyy topic miten se tehdään noilla epäkeskopulteilla.
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/default.asp

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

ViestiKirjoittaja mippo84 » 24.12.2012 10:42

Kardaaninkumin voisi paistaa varmaan itsekin jos löytyy mitat/kuvat kumista.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

ViestiKirjoittaja Ande » 10.1.2014 18:29

onkos vieläkää löytynny muuta passaavaa laakeria kuin tämä w124 laakeri? itelläni olis countryssä vaihto operaatio edessä.. alk.peräistä ei tunnu oikee löytyvän mistää..

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.1.2014 16:29

Classicissa oli kesällä noita laakereita. Toki talven tullen myyty se erä jo loppuun.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 12.1.2014 12:17

Eiköhän se kannata siitä mersun laakerista tehä. Vingulla modaus ja pitäs olla sopiva. Hintahan sillä on verrattuna originaaliin suorastaan ilmanen. Aiemmin näköjään jo tähän topikkiin kirjotellut että ceestä kävis parhaiten. Kävin niitä mallailemassa varaosaliikkeessä aikoinaan.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

ViestiKirjoittaja Ande » 25.10.2014 14:55

Onko tälle löydetty vaihtoehtoista tuotetta mistään halvemalla? http://kauppa.motonet.fi/fi/tuote/184287

esko-70
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.1.2015 18:47

Alipaineputkisto

ViestiKirjoittaja esko-70 » 28.1.2015 15:09

Onkos kellään tietoo mihin pitäis mennä alipaineputki joka häviää akun takaa lokarin sisään. ?huomasin että oli poikki ja moottorinpuolipää oli irti elii ei mene yhtään mihinkään :-) Kyseessä Golf 2 syncro -92

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 28.1.2015 23:01

alipaine säiliölle menee. Kerää siis alipainetta ja tasaa alipainetta. oliskohan säiliössä vuoto ja siksi raksittu kokonaan pois. koita kiinnitää uudelleen. Google taitaa löytää kuvankin kytkennästä.

esko-70
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.1.2015 18:47

ViestiKirjoittaja esko-70 » 3.2.2015 19:50

Liitin katkenneen letkun takas alipainejärjestelmääm :-) ei mitään vaikutusta mihinkään.ilmeisesti pitää ruveta tutkimaan sitä peruutusvalonkytkintä jos vaikka sieltä löytys puuttuva neliveto pakille :-D

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.2.2015 22:28

Katso myös että, perälle menevät alipaineletkut on ehjiä ja ilma kulkee, jos ne on rikki tai tukossa, ei pakilla kytkeydy veto päälle, toinen on sitten se kytkin siellä lootan päässä ja sitä kai huonosti saa enää mistään
Ja se auto ei ole 92 mallinen koska kaikki rullasi tehtaalta ulos 1991. Rekisteröinti vuosi voi kyllä olla 92.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.2.2015 6:51

Multa löytyy laatikon kytkin. Se on ykköskoppasen GTI:n eli johdot pitää askarrella, liitin erilainen. Uusi alkuperäinen :)

Mikäs se on toimiva resepti tehdä kakkikseen kestävä neliveto? 02M-laatikko tietysti, mutta mitkä vetarit, perä ja kardaani siihen pitäs olla? Ilmeisesti t4 syncron perää jotkut käyttää. Saako haldex-perästä poistettua sähköhilut?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.2.2015 11:10

Haldexiin löytyy netistä valmiit asennuskilkkeet rautamuodossa, sitten vain joku sopiva ohjain, että saa alkuperäiset sähköt heittää mäkeen. Ainakin 2 erilaista jälkiasennus yksikköä olemassa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 1.4.2015 16:44

Tuo rautapuolen modaus ei ole mikään ongelma.

Mikä idea on käyttää T4 portterin perämurikkaa? Onko se vain kestävä murikka ja helpompi laittaa kun ei tarvii haldexia miettiä?

Ilmeisesti haldexin perätkin kestää hyvin mekaanisesti, pumput erikseen. Onko niihin paineen nosto yhtä hyvä konsti ku "viriecu" vetosuhteen muuttamiseen?

Mitä vetareita saa menemään kakkikseen moisilla perillä ja 02M laatikolla, pelkästään omavalmisteita?

Olisko laatikoksi kakkikseen paremmin bensan vai dieselin 6-vaihteinen, jos välityksiä miettii? Pyörän halkaisija pienenee melkoisesti neloskoppaisiin verrattuna. Vois kuvitella että dieselistä kävis paremmin. Ei toki ole tulossa matka-ajoon :)

Tarkoitus olisi saada siis oikeasti vetoa taaksekkin eikä tarvitse olla mukava tai taloudellinen. Epämukava ja hauska kävis hyvin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.4.2015 16:58

T4 perä on sama kuin IV koriset haldex perä. Siinä on vain haldex sijasta visko.
T4 viskoperä on enemmän Vr6 patentti, koska sen perävälitys on sama kuin 02M 2.8 24v tai R32 kulmavaihteen.
Joissain T4 perissä on lukko.
4 pyttysiin löytyykin sit enemmän vaihtoehtoja.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 1.4.2015 18:11

Vr6 autoissa niitä onkin kyllä näkynyt.

Luulis että T4 periäkin on monella välityksellä? Lukkohan ois kyllä mahottoman hyvä.

Näyttää että T4 perässä on sama välitys kuin mk4 pohjasissa

Lainattua Vwvortexilta:
As said the T4/Sharan will fit with the haldex conversion kit we sell, further I would say do your math to figure out if it’s stronger…
What we do know is:
- The housing is similar as on the haldex diff.
- The gear ratio is 17/27 (02M compatible)
- The T4 and Sharan were produced with VR6 engine
- Diff housing and gear set have the same part#
- Uses the same vacuum operated solenoid for reverse “freilauf”

Gear ratio's angle drive:
Car type/model:
Golf Rallye/Passat G60 has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III 1.8 Syncro has an 20/21 ratio and 5-speed gearbox
Golf III VR6 Syncro has an 16/21 ratio and 5-spd 02Q gearbox
Audi TT/S3 4Motion has an 17/27 ratio and 6-spd 02M gearbox
Golf IV 4Motion has an 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd 02M
Skoda 4Motion has a n 17/27 ratio and 5-spd 02C or 6-spd02M

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 4.4.2015 7:30

T4 2.5 TDI syncron tekniikka löytyy hyllystä. Yv:llä tavoitat, jos kiinnostaa

ai-m
-
Viestit: 82
Liittynyt: 8.11.2007 21:57

ViestiKirjoittaja ai-m » 16.4.2015 18:23

Kakkiksen neliveto projekti alkaa olla taka jarrusatulan kannakkeita vaille valmis asennettavaksi. Käytössä on ilmeisesti passat/mk3 syncron tukivarret. Käykö noihin minkään muun mallin satulankannakkeet?
Viimeksi muokannut ai-m, 16.4.2015 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 16.4.2015 19:38

Minulta löytyy syncro mk2 golffin olkavarret eteen jos joku tarvii :-) ja niissä on ehjät laakeritkin ;-)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.4.2015 22:09

^lol.
Mutta jos on käytössä Golf 3 takahilut, niin ainakin Vr6 syncron 239x10 tilalle menee Golf IV / Audi TT nelikkojen takajarrut. 4 Sylinterisistä en sano, koska niissä on eri takapyöränlaakeri ja levy. Voi olla off-set eri.
Tosin jokun verran löytyy custom kannakkeita, millä saa Vr6 280mm etulevyt taakse.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.4.2015 22:21

Jostain kun saisi osalistan mitä tarvitaan että countryyn saa rummut vaihdettua levyiksi, on meinaan aika toivottomat kapineet saada osia ja saada vielä toimimaan.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 16.4.2015 22:31

ei ole vaikeaa löytää osia takarumpuihin. ihan motonetista saa kaikki hilppeet. osalista on sama kuin muihinkin mk2 syncroihin.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.4.2015 0:02

No käsijarrun vaijerit on vain ja ainoastaan country, 1641mm ja mikään kotimainen tukkuri ei pystynyt sellaisia toimittamaan, yhdellä oli oikean mittaiset mutta väärät vaijerin päät.
Kengät yms kyllä saa, mutta ei sekään poista sitä tosia asiaa että noi rummut on ihan perseestä. Levyt olisi paljon helpommat joka tavalla.

ai-m
-
Viestit: 82
Liittynyt: 8.11.2007 21:57

ViestiKirjoittaja ai-m » 17.4.2015 9:20

Mutta jos on käytössä Golf 3 takahilut, niin ainakin Vr6 syncron 239x10 tilalle menee Golf IV / Audi TT nelikkojen takajarrut. 4 Sylinterisistä en sano, koska niissä on eri takapyöränlaakeri ja levy. Voi olla off-set eri.
Tosin jokun verran löytyy custom kannakkeita, millä saa Vr6 280mm etulevyt taakse.


Joo tosiaan Vr6 syncrosta on takapään osat. Hyvä tietää, että Golf IV / TT sopii, kiitos. Löysinkin vortexin topicin 280mm levyn adaptereista. Löytyykö noita adaptereita jostain nettikaupasta vai täytyykö teettää?

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 17.4.2015 11:54

http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... PIC_ID=119

Tuolla on lisää aiheesta syncroon levyt taakse.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 17.4.2015 16:58

Onkos countryyn sitten saatavilla levyjarruihin sopivia vaijereita? Jos rumpujarruihinkaan ei löydy helposti ;)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.4.2015 22:48

Kyllä on.

esko-70
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.1.2015 18:47

Pakoputkesta

ViestiKirjoittaja esko-70 » 29.4.2015 9:44

Moikaa taas :-) Nyt iski paniikki.takavaimennin tipahti tielle.Olis ensviikolla pakko katsastaa ei meinaa mistään löytyy vaimenninta.Osaako joku kertoo saako tavallisen golffin pöntön sovitettua tilalle ?

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 30.4.2015 7:17

Ebaystä saa putken, Merkki on Imasaf. mutta Syncro golffin pönttö, syncro jettan pönttö miksei myös syncro passattin pöntön sais veivattua. Siellä on ihan hyvin tilaa mutta joutuu hitsailemaan varmasti jos orkkista ei löydy. Martelius myös vääntää sulle putken hinta vaan on vähän kova.

Country on aika haastava jos originaali osia haluaa käyttää.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 30.4.2015 8:54

Mulla on countryyn rassailtu syncron putki. Eihän se ihan täysin istu mutta varmasti sais kohtuudella siitä tehtyä.

Tuo minun country purkautuu heinäkuun lopussa viimeistään, sitten tulee osia myyntiin...

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.4.2015 9:06

Paikallisesta tarvikeladosta ostin omaani bosalin tekeleen. Suomessa oli silloin 3kpl hyllyssä countryn putkia katista taakse.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 11.11.2015 19:49

Osaiskos joku neuvoa mitä kaikkea menee uusiksi jos naittais 2.0 syncromuumiin 12v VR6 moottorin? Moottori apulaitteineen löytyy, vaihdelaatikko ja etuvetarit menee uusiksi, miten perä, kardaani yms? Takavetarit tais olla samat?

Jarrut ja alustahommat on siis selvillä, lähinnä toi voimansiirto, että saako mitään hyödynnettyä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.11.2015 19:59

Laatikko pitää olla Vr6 02C. Ihan varmaksi en sano, mutta 2.0 kulmavaihde pitäisi käydä Vr6 02C laatikkoon kiinni. Ettei tarvitse vaihtaa koko voimansiirtoa. Koska Vr6 on perässä ja kulmavaihteessa erivälitykset kuin muissa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 29.12.2015 15:31

periaatteessa koneen puoleisen vaihdelaatikon kuoren vaihtaminenkin riittää, mutta semmonen voi olla hankala löytää( ja tietenkin työläämpi), koska se pitas juurikin olla slantsixin mainittemasta laatikosta peräisin. muistelisin että visco voi olla eri halkaisialla kuin vr6 syncrossa niin ei siirrä voimaa yhtä hyvin kuin vr6 oma.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 7.1.2016 20:27

tietääkö kukaan, että mikä tuo toisen kytkinpolkimessa olevan kytkimen tarkoitus on? toinen on tolle vakkarille mutta entäs toinen? kun kytkimen painaa yli puolen välin niin kärki aukeaa. luulisin että amerikan malleissa se olisi ollut sitä varten että autoa ei voi yrittää käynnistää jos kytkin ei ole painettuna, mutta onko syncroa viety koskaan amerikkaan? vai onko vain kaikkiin laitettu se riippumatta meneekö se amerikkaan tai eurooppaan?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 8.1.2016 7:50

Tuo saattaa mennä jotenkin vuosimallien mukaan onko tuota kytkinpolkimen toista kytkintä. Ja nimenomaan on noin että ei käynnisty ilman että kytkinpoljin on painettuna.
Tuntus että tuo on enempi semmoinen amerikan varuste, mutta voi noita jossain eurooppalaisissakin olla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.1.2016 7:53

Mikä tuossa on takana että käyttäjä pakotetaan käynnistämään kytkin pohjassa? Kyllä mä itekin aina kytkin pohjassa käynnistän, mutta ei se välttämätöntä ole.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 8.1.2016 8:06

Olettaisin että kun amerikassa on niin paljon automaattilaatikoita autoissa, niin näin estetään ettei se manuaalivaihteinen auto heti lähde kuskin näpeistä startatessa. Automaattivaihteisissa taitaa usein myös olla niin, että ilman jarrun painamista ei käynnisty.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 14.1.2016 19:40

http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/2143586
siinä ois mielenkiintonen tekniikka jollekki

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja weikka » 18.4.2016 18:51

Nostellaanpas topiccia :)

Itellä meni kans romuks kardaanin tukilaakerit ja samalla meni vetonivelet.

Kardaani korjattu uusilla vetonivelillä (Ruville 75453S, Audi,Seat,VW) ja uusilla kardaanin tukilaakereilla (Motonet:: 18-4227 Kard tukikumi MB W124 300D/E) ja kyllä luit oikein, mersun osia

Tukilaakereista piti vähän sorvata kiinnitys reikiä isommiksi jotta sopi ja etummaiseen tukilaakeriin piti tehdä lattaraudasta kiinnikeraudat.
Nyt pelittää ja on se taas mukava ajella
KUVIA:
https://www.facebook.com/welluwille/media_set?set=a.10152893933495345.1073741825.566620344&type=3

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja Ande » 18.4.2016 21:24

Hyvä homma et jaat tiedon mikä laakerin sinne just käy! Täytyypi varmaa kesän aikana vaihella omaki sialla korjattu versioa uuteen... :)

kapperi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 12:02

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja kapperi » 24.5.2016 15:55

Tietääkö kukaan vaihtoehtoisia suunnilleen sopivia käsijarruvaijereita Countryyn, alkuperäisiä ei taida oikein olla enää myynnissä.

dmn
-
Viestit: 55
Liittynyt: 8.1.2007 12:11

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja dmn » 24.5.2016 17:50

Ainakin viime viikolla sai alkuperäisiä vaijereita countryyn.

Volkkarin oma Classic Parts auttaa, voinee tilata marmorin kautta tai suoraan netistä. Hinta tais olla n.30e/kpl.

Osanro 191609721J

kapperi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 12:02

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja kapperi » 25.5.2016 0:25

dmn kirjoitti:Ainakin viime viikolla sai alkuperäisiä vaijereita countryyn.

Volkkarin oma Classic Parts auttaa, voinee tilata marmorin kautta tai suoraan netistä. Hinta tais olla n.30e/kpl.

Osanro 191609721J


Mulle väittivät aikaisemmin jottei ole valikoimassa, saakos kysyä että missä liikkeessä voisi olla. 30e aika suolanen hinta vaijerista kyllä...

Muutenkin pitäisi tuohon saada jostain kyllä paremmat jarrut, kun tuntuu että pedaalin saa painaa pohjasta läpi jotta pysähtyy kunnolla. Kuitenkin on ns. kova poljintuntuma ettei pitäisi olla edes ilmaakaan jarruissa.

dmn
-
Viestit: 55
Liittynyt: 8.1.2007 12:11

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja dmn » 25.5.2016 7:15

http://www.volkswagen-classic-parts.de/

Voihan perus syncron vaijeritkin mennä, jos haluaa yrittää säästää. Vähän eri tavalla pujottelee ne sinne, ei noilla pituuseroa kauheasti taida olla. Omasta mielestä oli ihan halvat osaksi "joita ei saa mistään".

kapperi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 12:02

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja kapperi » 25.5.2016 10:17

dmn kirjoitti:http://www.volkswagen-classic-parts.de/

Voihan perus syncron vaijeritkin mennä, jos haluaa yrittää säästää. Vähän eri tavalla pujottelee ne sinne, ei noilla pituuseroa kauheasti taida olla. Omasta mielestä oli ihan halvat osaksi "joita ei saa mistään".


Tosiaan Laakkosella ei ole noita enää varastossa ja hintakin olisi ollut kaksinkertainen verrattuna tuonne Classic Partsiin. Pitää tilaten sieltä uudet vaijerit Countryyn ja tehä patentti nykyiseen että saa leimalle...

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja Jonde » 25.5.2016 11:54

Contryn huonot jarrut on ominaisuus, en ole yhtään ajanut missä olisi edes jotenkin tehokkaalta tuntuvat jarrut. Auto painaa melkein 2x normi kakkiksen verran ja silti 239x12 laikat edessä ja takana rummut on hyvin äkkiä ajettu loppuun ja uusia saa todella metsästää tai sitten hinta on posketon. Itse olen taas vaihtamassa tehostinta ja pääsylinteriä, sitten ei ole enää kuin satulat vanhaa ja nekin menee uusintaan kun ehtii.
Mitä kässärin vaijereihin tulee niin, tilaa suoraan classicilta sopivat, kaikki muu on turhaa säätämistä kun ovat aivan liian lyhyet.

kapperi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 12:02

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja kapperi » 25.5.2016 15:53

Jonde kirjoitti:Contryn huonot jarrut on ominaisuus, en ole yhtään ajanut missä olisi edes jotenkin tehokkaalta tuntuvat jarrut. Auto painaa melkein 2x normi kakkiksen verran ja silti 239x12 laikat edessä ja takana rummut on hyvin äkkiä ajettu loppuun ja uusia saa todella metsästää tai sitten hinta on posketon. Itse olen taas vaihtamassa tehostinta ja pääsylinteriä, sitten ei ole enää kuin satulat vanhaa ja nekin menee uusintaan kun ehtii.
Mitä kässärin vaijereihin tulee niin, tilaa suoraan classicilta sopivat, kaikki muu on turhaa säätämistä kun ovat aivan liian lyhyet.


Tilasin, nyt pitää tehdä vain patentti kun ei ole kuin tämä viikko aikaa uusintakatsastukselle...

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

Re: Syncro tietoa ja taitoa.

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 4.7.2016 21:08

Itsellä oli jopa Classic parts vaijereiden kanssa ongelmia. Oli hieman liian pitkät nekin, joutui säädöt melkein tappiin ruuvaamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa