Hyvä tarvike äänenvaimennin? Onko niitä?
Valvoja: ffp jäsenet
Hyvä tarvike äänenvaimennin? Onko niitä?
Pitäisi rakennella hieman virtaavampi putkisto autoon. Parilla vaimentajalla, mutta ei tuningpörinää haluta. Mitä vaimentimia kannattaisi käyttää? Ei ole turboa, joten ääntää riittää jos vaimentajat huonoja. Motonetin Simons/martelius on pörinä osastoa, joten mitä muuta?
G60 syncro Passathan tuo on eli vähän samaa tavaraa kun sulla Mande, mutta eri kuorissa.. Rallyeen tarkoitettu putkisto kävis pienellä pidennyksellä.
E: Mistäs VM-motorsportin vaimentimia voisi löytyä, voisi ainakin vilkaista. Googletuksella ei löytynyt mitään tarjontaa. Supersprint tekee yleensä aika hyvää ääntä, mutta hinnassa mennään taas isoon. Tietenkin kerralla kunnollinen niin..sieltäkään ei vaan löydy syncro passattiin oikeaa, vaan pitäis modata rallyen omaa.
E: Mistäs VM-motorsportin vaimentimia voisi löytyä, voisi ainakin vilkaista. Googletuksella ei löytynyt mitään tarjontaa. Supersprint tekee yleensä aika hyvää ääntä, mutta hinnassa mennään taas isoon. Tietenkin kerralla kunnollinen niin..sieltäkään ei vaan löydy syncro passattiin oikeaa, vaan pitäis modata rallyen omaa.
No kyllä se suora 3" alkaa niissäkin kuule huminallaan häiritsemään. Saati sitten täyskaasuvedossa. Ja mulla ainakin loppu huminat ja kuminat. Enää ei mörise ku 5000rpm jälkeen. Liekkö mulla sitten jotenki erillainen.
Yhteen vaparitärpättipösöön tehtiin 2,5" putkisto kahdella vaimentajalla. Äärirajoilla, mutta matkaa pystyy silti ajelemaan. Ennen oli simonssin pönttöjä, ja hirveä meteli.
Yhteen vaparitärpättipösöön tehtiin 2,5" putkisto kahdella vaimentajalla. Äärirajoilla, mutta matkaa pystyy silti ajelemaan. Ennen oli simonssin pönttöjä, ja hirveä meteli.
Tällä hetkellä supersprint on listalla korkeimmalla, juuri kun se on useassa autossa kuullostanut sopivalta ja moni kehunutkin. Hinta vaan on hieman...kun joutuu rallyen putkistoa kuitenkin muokkaamaan et mahtuu passattiin.
Tuo Puuhiksen pönttö varmaan on hiljainen, se kun ei ole mikään suoraputki kuitenkaan.
Tuo Puuhiksen pönttö varmaan on hiljainen, se kun ei ole mikään suoraputki kuitenkaan.
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
TDI:ssä riitti ainakin itsellä kaksi pientä simins läpivirtaavaa vaimentamaan matalaksi pöinäksi. Ilmankin olisi voinut ajella, mut motarilla nousi hieman liikaa ääni.
Päädyin tilaamaan Marteliukselta pari alennuksessa ollutta sebringin eri VW:ein tarkoitettua pönttöä, joita hieman joutuu varmaan muokkaamaan että menee. Eipä olisi valmista edes ollut tuohon. Katsotaan riittääkö ne vai pitääkö laittaa lisää pönttöjä. Tilaa onneksi on..
3,5" on sen verran miehekäs koko, et pitää varmaan mennä jenkkiautoihin tarkoitettuihin pömttöihin. Ei tunnu sitä kokoa monelta valmistajalta edes löytyvän.
Päädyin tilaamaan Marteliukselta pari alennuksessa ollutta sebringin eri VW:ein tarkoitettua pönttöä, joita hieman joutuu varmaan muokkaamaan että menee. Eipä olisi valmista edes ollut tuohon. Katsotaan riittääkö ne vai pitääkö laittaa lisää pönttöjä. Tilaa onneksi on..
3,5" on sen verran miehekäs koko, et pitää varmaan mennä jenkkiautoihin tarkoitettuihin pömttöihin. Ei tunnu sitä kokoa monelta valmistajalta edes löytyvän.
Ite laitoin motontein tavaraa alle, tommoisen lyhkäisen (~40cm) absodiotyyppisen vaimentajan.
Ei tietoa miten nelimukises toimii, mut esim. kutosen soundi on aika muikeaksi muuttunut...
rähisee silloin kun polkaisee ja muulloin semihiljainen murina. Ehkä yksi samanlainen vielä
vois tehdä ajon ihan hiljaiseksi. Eli mulla siis 3" motonetin yleisputkea
turbolta taakse saakka. Soundaa: tjeu tai tjeu2 - ekan kerran kasassa. Yllättäen oli virne kasvoilla :)
Ei tietoa miten nelimukises toimii, mut esim. kutosen soundi on aika muikeaksi muuttunut...
rähisee silloin kun polkaisee ja muulloin semihiljainen murina. Ehkä yksi samanlainen vielä
vois tehdä ajon ihan hiljaiseksi. Eli mulla siis 3" motonetin yleisputkea
turbolta taakse saakka. Soundaa: tjeu tai tjeu2 - ekan kerran kasassa. Yllättäen oli virne kasvoilla :)
Tollasta ajattelin sovittaa kolmanneksi pöntöksi keskelle
http://www.magnaflow.com/02product/shop ... in&id=8225
Löytyykös suomesta vastaavia jostain puljusta?
Kuinka paljon tollanen kammiovaimennin vaimentaa?
http://www.magnaflow.com/02product/shop ... in&id=8225
Löytyykös suomesta vastaavia jostain puljusta?
Kuinka paljon tollanen kammiovaimennin vaimentaa?
Itellä ois tarkotus kans keväällä viimeistään hoitaa uus putkisto alle. Suunnitelmissa oli koittaa motonetin putkenpätkistä ja pöntöistä rakennella siis 3b 1.8T:hen katilta taakse. Se vakioputkisto on vähän tyhmän tapanen kun siellä on se välipönttö poikittain, niin vaikuttaakohan paljon virtauksiin, joku resonatorhan se on?
Suunnitelmissa oli laittaa katin jälkeen suoralle osuudelle suora pönttö ja sitten takapönttö. Onko kukaan tehnyt, ja oliko paljon hommaa?
Nuo valmiit putkistot kun maksavat lähelle hunajaa niin ajattelin hieman halvemmalla päästä, ja toivoa muutosta auton käytökseenkin hieman.
Suunnitelmissa oli laittaa katin jälkeen suoralle osuudelle suora pönttö ja sitten takapönttö. Onko kukaan tehnyt, ja oliko paljon hommaa?
Nuo valmiit putkistot kun maksavat lähelle hunajaa niin ajattelin hieman halvemmalla päästä, ja toivoa muutosta auton käytökseenkin hieman.
Nostetaas tätä ketjua hiukan ylöspäin.
Alkaa hiljalleen vakiopönttö olla elämän ehtoopuolella (näin asiaa itelleni perustelen) ja kiinnostaisi tietää vähän omakohtaisia kokemuksia tarvikevaimentimista. Mistä putkista porukalla on kokemusta, mitä voisitte suositella? Yllätys yllätys hinnan pitäis olla inhimillinen, mutta toisaalta sen verran "laadukas", että ulostuva ääni on pörinää parempi ja kestäs enemmän kuin yhden kesän käytön.
Merkeistä esim. Ulter-Sport, Martelius, Supersport kiinnostaisi kenties..?
Alkaa hiljalleen vakiopönttö olla elämän ehtoopuolella (näin asiaa itelleni perustelen) ja kiinnostaisi tietää vähän omakohtaisia kokemuksia tarvikevaimentimista. Mistä putkista porukalla on kokemusta, mitä voisitte suositella? Yllätys yllätys hinnan pitäis olla inhimillinen, mutta toisaalta sen verran "laadukas", että ulostuva ääni on pörinää parempi ja kestäs enemmän kuin yhden kesän käytön.
Merkeistä esim. Ulter-Sport, Martelius, Supersport kiinnostaisi kenties..?
ihtee kiinnostaa myös tämä aihe koska lähipäivinä todennäköisesti rupean etsimään omaan autooni g2 16v gti:hin putkistoa alusta loppuun kun laitan paikalleen tuon peltipakosarjan. niin minkälaisia putkistoja porukka tuommoseen on rakentanut? ääntä saa olla kun polkee mutta matkassa saisi olla hillitty ettei tarvitse kuulosuojaimet päässä ajella
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itellä tuossa G60-myllyn jatkeena 4-1 peltipakosarja ja 2,5" putki. Ennen akselia simonsin 40cm pitkä ovaalivaimennin ja takimmaisena dynomax motonetistä, kiertää sisällä ässän eli ei läpivirtaava. Ei varmaan ahista mutta puhelimen mukaan semmosen 115km/h vauhdissa 87db. Eli pari tuntia kestää kuulo ilman vaurioita. Pitemmillä siivuilla satanen on ihan sopiva vauhti.
Talvella aion äänieristää lisää joka paikasta :)
Talvella aion äänieristää lisää joka paikasta :)
Mulla on veerassa RAY:n cat-back putkisto, resonaattorilla ja keskiäänenvaimentimella, takaäänenvaimentimen oon ottanu pois. Ihan mukava tuo on ajella, pientä murinaa pitää jos motaria ajaa 120-130km/h mutta ei ainakaan kabiinissa mitenkään kovalta kuulosta, pystyy puhumaan ihan normaalisti ja kuuntelemaan musiikkia ihan perus volalla. Tekeeköhän toi resonaattori sitte jotenkin sen ettei äänet kuulu niin hyvin autoon sisälle?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laittaisitko tosta tarkempia tietoja?
Eipä tuosta oo mulla oikein mitään tietoa... Oli autossa kun ostin sen. Mikko80:lla on ilmeisesti vielä yks käytetty RAY:n putkisto myynnissä. Koittanu hakee tietoo tosta putkistosta, mutta mitään en oo löytäny...
Edit: Jos kiinnostaa ni tuu vilkasee millane on :) Tosin sen takaänkkä mulla on muualla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tähän hätään en löytäny vastausta kysymykseeni, joten esitän sen tässä:
Kohdeauto 1.8T Golf IV lastutettuna. Jos putkisto on viimestä vaimenninta lukuun ottamatta hyvässä kunnossa, kannattaako vaihtaa vain avarampi takapönttö ja jättää loput rojut vakioiks vai sijoittaa koko cat-backiin? Eli siis tehojen ollessa 185 hv, tuoko esim. Milltekin, Simonsin yms. cat-back mitään käytännön hyötyä vai onko kustannustehokkaampaa sijoitella laadukkaaseen takapönttöön makiampien äänien toivossa?
Mikäli turbo rupeaa reistailemaan tässä lähiaikoina, on tarkoitus piristää konetta hieman lukemiin n. 220-230 hv. Tuottaako tämmöisissä lukemissa vakioputkisto mtn ongelmaa vai onko "must" vaihtaa vapaammin hönkivä rööri?
Kumartaen ja kiittäen asiasta valaisevia sieluja.
Kohdeauto 1.8T Golf IV lastutettuna. Jos putkisto on viimestä vaimenninta lukuun ottamatta hyvässä kunnossa, kannattaako vaihtaa vain avarampi takapönttö ja jättää loput rojut vakioiks vai sijoittaa koko cat-backiin? Eli siis tehojen ollessa 185 hv, tuoko esim. Milltekin, Simonsin yms. cat-back mitään käytännön hyötyä vai onko kustannustehokkaampaa sijoitella laadukkaaseen takapönttöön makiampien äänien toivossa?
Mikäli turbo rupeaa reistailemaan tässä lähiaikoina, on tarkoitus piristää konetta hieman lukemiin n. 220-230 hv. Tuottaako tämmöisissä lukemissa vakioputkisto mtn ongelmaa vai onko "must" vaihtaa vapaammin hönkivä rööri?
Kumartaen ja kiittäen asiasta valaisevia sieluja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa