Vanteen kehäpulttien kireys? (selvinny)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Vanteen kehäpulttien kireys? (selvinny)

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.8.2009 20:51

Kaverilla pitäis purkaa 2 osane vanne setti kunnostusta varten.
Kuinka kireälle noita kehäpultteja voi laittaa.
On tullut hieman heittelevää google infoa.
Jossain kerrotaan 25 jalkapaunan luokkaa ja jossain 50 luokkaa.
Melkosia heittoja.
Toinen kaveri taas kertoi tuon 50jalkapaunan olevan jo aivan liikaa pikku pulteille.

Mitäs tän foorumin bbs friikit on mieltä noista kireyksistä.
Eikä varmaan 2 osaisen vanteen osien väliin tarvitse liimaa laittaa?
Ruuveihin jotain lukitetta kuitenkin?

Koitin searchia käyttää, mutta sen käyttö on mulle jotenkin hepreaa jos usean sanan hakuja hakee. =)
Siitäkin voisi jotain selkeää ohjetta olla jossain stickyna.
Viimeksi muokannut hb81, 25.8.2009 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.8.2009 19:59

Eikö kellään ole tietoa, vai olenko liian hätäinen vastausten kanssa?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 21.8.2009 20:02

http://www.kymenpultti.fi/images/Momentit.pdf

Suuntaa saa jo tuosta. Vastassa kuitenkin alumiini ja pultit pieniä, niin tuskin kannattaa paljoa ylittää nuita. Liimallahan sen voi varmistaa, niin eipähän tule väännettyä kierteitä pilalle.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.8.2009 19:09

Vielä on siis epävarmaa onko vanne edes hajoava.
Vanteena on Aez Ares. Netissä ilmoitetaan 2-piece vanteeksi.
Ja päällisin puolin tarkastellessa voisi hajotakin.
Pultit on titaania ja aika pitkiä (noin 3-4cm). Kaveri otti jo yhden irti testiksi että onko kireellä.
Ainut epäilys osiin menemisestä on pulttien määrä vannetta kohti.
Vain kolme pulttia puolaa kohden ja puolia on viisi.
Tuossa kuva vanteesta.

Kuva

Tässä vielä linkkiä vanteeseen.
http://www.phillipstyres.com/aez_page.htm
http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=1839

Ja myöskin pulttien kireys on vielä epäselvä.
En oikein tajunnut tuota listaa minkä Pellikka kertoi.
Ja miten tuota listaa voi soveltaa titaani/alumiini aineisiin.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.8.2009 22:47

Tuosta listan ylhäältä valitaan ensin oikea lujuus esim. yleisin 8.8 ja tässä tapauksessa varmaan sitten vasemmasta laidasta pultin koko M6 ja momentti on 11Nm. Monessa vanteessa on tosin 7mm pultit.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.8.2009 9:12

BBS:n kehäpulttien kireys liimaa käyttäen 25-27Nm. Näin ainakin Saksasta kysyttynä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 23.8.2009 11:05

Kiitän.
Näillä tiedoilla mennään.. Jos vaan vanne hajoaa kahteen osaan.
Huutelen tänne hajosiko ja jos hajosi niin pistän vaikka ennen/jälkeen kuvan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.8.2009 21:07

Kyllähän ne vanteet meni osiin. Ja ihan nätisti vielä irtosivat toisistaan.
Tässä LINKKI vanteisiin purettuna.
Tuonne tulee pientä vaihe kuvaa ja valmiista lopputuloksesta kanssa.
Ei mulla muuta.. =)

caravelle4
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.7.2009 18:50

mulla oli sama tilanne 3 osaisten bbs vanteiden kaa...

ViestiKirjoittaja caravelle4 » 25.8.2009 21:46

sama tilanne oli kerran ja otin yhteyttä sähköpostitse bbs :ssän valmistajaan,
josta sain myös tilattua suoran vanteen sisäkehänkin.
olivat asiallisia ja ja eivät ole kuulo peräisiä juttuja vaan faktaa.

eli otappa yhteyttä valmistajaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa