Auto on siis VW Corrado G60 -89.
Vikaa on hiukan vaikea selittää mutta yritetään: eli liikkeelle lähdettäessä, ja kaasua polkaistaessa/höllätessä auto nytkähtää/kolahtaa todella ikävästi. Tuntuu kuin koko moottori heilahtaisi. Moottorin tukikumeista vaihdoin jo etummaisen ja takimmaisen (motonetin tuotteisiin) mutta merkittävää vaikutusta en havainnut. Kaasujalan käyttö saa olla todella pehmeää että meno olisi jotenkin mukavaa. Kaasu on väkisinkin on/off eikä autoa pysty liu-uttamaan hiljaisella nopeudella tasaisesti.
Toinen vika on tyhjäkäynti, joka tuppaa kaasua laskettaessa tippumaan aluksi tuonne 700-800rpm ennenkuin tasaantuu +1000rpm. Näiden kahden vian yhdistelmä tekee esim. hidastetöyssyjen yli matelemisesta yhtä helvettiä.
Mistäköhän kannattaisi lähteä ratkaisua etsimään?
Corrado nykii, heiluu, kolisee
Valvoja: ffp jäsenet
Oikeastaan joo. Tyhjäkäynti paranee ehkä hiukan koneen lämmettyä. Tyhjäkäyntiongelmaa lähdin ratkomaan ton ISV:n putsauksella ja säätämisellä, mutta ehti tulla autoon joku muukin vika kun ei lähde enää käyntiin, niin en päässyt kokeilemaan vaikutusta.
Tuohon toiseen vikaan ei kyllä koneen lämpötilat vaikuta. Kävin sellaista vaihtoehtoa miettimään, että jos nuo motonetin tarvikekumit ovat vaan niin huonot? Että jos kokeilisi seuraavaksi jollain kalliimmilla tukikumeilla. No, kunhan nyt ensin saan auton käynkitkuntoon.
Tuohon toiseen vikaan ei kyllä koneen lämpötilat vaikuta. Kävin sellaista vaihtoehtoa miettimään, että jos nuo motonetin tarvikekumit ovat vaan niin huonot? Että jos kokeilisi seuraavaksi jollain kalliimmilla tukikumeilla. No, kunhan nyt ensin saan auton käynkitkuntoon.
Ongelmaa itselläkin, joten jatkan tähän.
Vaihdettu sininen lämpöanturi, jakajan kansi, pyörijä. Toiminta palautui normaaliksi kun vaihtoi pyörijän ja kannen, vanhoissa oli palamisen merkkejä, pyörijän kuparin alla oli sulanutta muovia ja kontaktit heikossa hapessa (n. 40 tkm ajettuja). Vaihdon jälkeen auto toimi loistavasti, mutta vain n. 50 km, ja nyt pyörijä on jo ruvella ja auto nykii.
Mikä siis voi polttaa pyörijän, paitsi viallinen puola?
Vika oli karkeasti seuraava:
- Nykii tasakaasulla n. 2000-3000 rpm alueella, mutta ei kuormittaessa konetta, mm. ylämäessä ei hätää, mutta moottorijarrutus on toivotonta "rytinää" edes takaisi.
- Tyhjäkäynti seilaa ja hädin tuskin pysyy välistä käynnissä.
- Polttaa bensaa älyttömästi, polkaistessa musta pilvi perässä
Toisena hetkenä toimii kohtalaisesti, toisena ei mitenkään.
Ideoita?
Vaihdettu sininen lämpöanturi, jakajan kansi, pyörijä. Toiminta palautui normaaliksi kun vaihtoi pyörijän ja kannen, vanhoissa oli palamisen merkkejä, pyörijän kuparin alla oli sulanutta muovia ja kontaktit heikossa hapessa (n. 40 tkm ajettuja). Vaihdon jälkeen auto toimi loistavasti, mutta vain n. 50 km, ja nyt pyörijä on jo ruvella ja auto nykii.
Mikä siis voi polttaa pyörijän, paitsi viallinen puola?
Vika oli karkeasti seuraava:
- Nykii tasakaasulla n. 2000-3000 rpm alueella, mutta ei kuormittaessa konetta, mm. ylämäessä ei hätää, mutta moottorijarrutus on toivotonta "rytinää" edes takaisi.
- Tyhjäkäynti seilaa ja hädin tuskin pysyy välistä käynnissä.
- Polttaa bensaa älyttömästi, polkaistessa musta pilvi perässä
Toisena hetkenä toimii kohtalaisesti, toisena ei mitenkään.
Ideoita?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa