mk2 ilmastointi
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 ilmastointi
Onko normaalia et 2 vuotta sitte oli koeponnistus ja uudet aineet laitettiin ja nyt kylmän tulo lakkas kokonaan ?
Onko kukaan viimeaikoina käyttänyt täyttelemässä ilmastointia?
Itsellä olisi ajankohtaista tehdä ilmastointihuolto omaan autoon. Mut täällä Joensuussa on tällä hetkellä kuusi yritystä nostanut kädet pystyyn, koska R12 ei ole enää saatavilla, eikä heillä ole korvaavia tuotteita.
Onko jossainpäin Suomee vielä mahdollisesti joku paja tai osaaja jolla on kaikki tietotaito hallussa ilmastoinnin huoltoon näin vanhaan vehkeeseen.
Lähes kaikki ilmastoinnin rojut omaan on uusittu joku kolme vuotta sitten. Voi olla mahdollista, että järjestelmä on tuolloin tehty kestämään R134a -laatuakin. Mut pitänee tutkailla konehuoneesta löytyykö tarraa tms. Asiasta.
Hitto kun on näin yleisiä nää vehkeet. :D
Itsellä olisi ajankohtaista tehdä ilmastointihuolto omaan autoon. Mut täällä Joensuussa on tällä hetkellä kuusi yritystä nostanut kädet pystyyn, koska R12 ei ole enää saatavilla, eikä heillä ole korvaavia tuotteita.
Onko jossainpäin Suomee vielä mahdollisesti joku paja tai osaaja jolla on kaikki tietotaito hallussa ilmastoinnin huoltoon näin vanhaan vehkeeseen.
Lähes kaikki ilmastoinnin rojut omaan on uusittu joku kolme vuotta sitten. Voi olla mahdollista, että järjestelmä on tuolloin tehty kestämään R134a -laatuakin. Mut pitänee tutkailla konehuoneesta löytyykö tarraa tms. Asiasta.
Hitto kun on näin yleisiä nää vehkeet. :D
Kaikkiin R12 järjestelmiin voi tehdä R134 muutoksen.
R12 pois, uudet huoltonipat ruuvataan vanhojen tilalle, vaihdetaan kuivain ja täytetään täydellä öljymäärällä.
Ja ihan hyvin kestää tiivisteet R134a:ta, vielä ei ole moista ongelmaa tullut kertaakaan vastaan.
Toissa kesänä tuuppasin (omaan silloiseen käyttöautoon vm. 1990) R12 pois, vakuumin ja R134 sisään. Toimii kuulemma edelleen.
R12 pois, uudet huoltonipat ruuvataan vanhojen tilalle, vaihdetaan kuivain ja täytetään täydellä öljymäärällä.
Ja ihan hyvin kestää tiivisteet R134a:ta, vielä ei ole moista ongelmaa tullut kertaakaan vastaan.
Toissa kesänä tuuppasin (omaan silloiseen käyttöautoon vm. 1990) R12 pois, vakuumin ja R134 sisään. Toimii kuulemma edelleen.
Kaikkiin R12 järjestelmiin voi tehdä R134 muutoksen.
R12 pois, uudet huoltonipat ruuvataan vanhojen tilalle, vaihdetaan kuivain ja täytetään täydellä öljymäärällä.
Ja ihan hyvin kestää tiivisteet R134a:ta, vielä ei ole moista ongelmaa tullut kertaakaan vastaan.
Toissa kesänä tuuppasin (omaan silloiseen käyttöautoon vm. 1990) R12 pois, vakuumin ja R134 sisään. Toimii kuulemma edelleen.
Ja tietenkin mineraaliöljy täytyy poistaa kokonaan järjestelmästä/kompurasta, ja tilalle esim: emkarate(polyesteriöljy). ei oikein sekotu mineraaliöljy R134:n kanssa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: StevenCag ja 25 vierailijaa