Ilmastoinnin kompressori golf mk4
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmastoinnin kompressori golf mk4
Onkohan mk4 golffeissa sama ilmastoinnin kompura 1.8T ja TDI koneissa?
No nyt sain hajottamolta käypäisen kompuran ja pajalla laittoivat sen paikalleen.
Nyt on kuitenkin ilmennyt seuraavanlainen vika. Ilmastointi toimii kylmällä autolla hyvin, mutta parin minuutin ajon jälkeen alkaa kompura pätkiä ja siitä tulee resonoiva ääni.
Kun auton käynnistää kylmänä kompura pyörii ja kylmää tulee kabiiniin. Voisiko vika olla ali- tai ylipaineanturissa, koska kun kompura on kerryttänyt tarpeeksi painetta alkaa kompura pätkimään. Eli se käynnistyy ja sammuu noin sekunnin välein. Ja tuo käynnistyminen ja sammuminen saa aikaan resonoivan ääneen.
Onko jollain tullut eteen vastaavanlainen ongelma??
Nyt on kuitenkin ilmennyt seuraavanlainen vika. Ilmastointi toimii kylmällä autolla hyvin, mutta parin minuutin ajon jälkeen alkaa kompura pätkiä ja siitä tulee resonoiva ääni.
Kun auton käynnistää kylmänä kompura pyörii ja kylmää tulee kabiiniin. Voisiko vika olla ali- tai ylipaineanturissa, koska kun kompura on kerryttänyt tarpeeksi painetta alkaa kompura pätkimään. Eli se käynnistyy ja sammuu noin sekunnin välein. Ja tuo käynnistyminen ja sammuminen saa aikaan resonoivan ääneen.
Onko jollain tullut eteen vastaavanlainen ongelma??
Viimeksi muokannut JiiKoo83, 2.7.2009 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyöriikö flektit keulalla?
Jos ei, niin todennäköisesti katkoo korkeapaineista.
Voi olla myös kylmäaineen vähyys vikana ja katkoo matalasta.
Tarkasta myös akun päältä 30A sulakkeet ja tarkasta samalla kyseisen sulakerasian yleiskunto liittimiä myöten.. Jos sulakerasian rungossa näkyy epäillyttäviä epämuodustumia, niin uutta tilalle.
Toki voi olla myös magneettikytkimen välyskin ongelmana.
Käy näyttämässä kylmähuollossa ja mittaripaineet kertovat jo paljon...
Jos ei, niin todennäköisesti katkoo korkeapaineista.
Voi olla myös kylmäaineen vähyys vikana ja katkoo matalasta.
Tarkasta myös akun päältä 30A sulakkeet ja tarkasta samalla kyseisen sulakerasian yleiskunto liittimiä myöten.. Jos sulakerasian rungossa näkyy epäillyttäviä epämuodustumia, niin uutta tilalle.
Toki voi olla myös magneettikytkimen välyskin ongelmana.
Käy näyttämässä kylmähuollossa ja mittaripaineet kertovat jo paljon...
Kumpikin flekti pyörii ja kylmäaineet on juuri täytetty. Myös sulakkeet ja sulakerasia oli ok.
Kuuntelin ja katselin vielä kompuran toimintaa koneen käydessä. Aluksi kun käynnistää niin kompura pyörii koko ajan ja ylimääräsiä ääniä ei kuulu. Parin minuutin päästä magneettikytkin alkaa katkomaan noin sekunnin välein ja samaan tahtiin kuuluu hurr hurr hurr.... Kylmäaineputket tärisee ja resonoi vänkärin puolella tuulilasin lähellä.
Välillä kompura pyörii pitempään (n. 5-10 s) ja silloin hurinaa ei kuuluu.
Eli oletteko sitä mieltä, että ongelmana on liian suuri välys magneettikytkimessä?
Kuuntelin ja katselin vielä kompuran toimintaa koneen käydessä. Aluksi kun käynnistää niin kompura pyörii koko ajan ja ylimääräsiä ääniä ei kuulu. Parin minuutin päästä magneettikytkin alkaa katkomaan noin sekunnin välein ja samaan tahtiin kuuluu hurr hurr hurr.... Kylmäaineputket tärisee ja resonoi vänkärin puolella tuulilasin lähellä.
Välillä kompura pyörii pitempään (n. 5-10 s) ja silloin hurinaa ei kuuluu.
Eli oletteko sitä mieltä, että ongelmana on liian suuri välys magneettikytkimessä?