Eli oireet seuraavat:
Kytkin ei ota, eli vaihdetta ei saa käynnissä päälle kuin välikaasulla.
Kylmänä toimii hetken normaalisti(minuuttu ehkä pari), jonka jälkeen taas kytkin ei ota.
Kytkin ei kuitenkaan ylhäällä ollessaan luista.
MIkä hajosi Corron kytkimestä?
Valvoja: ffp jäsenet
MIkä hajosi Corron kytkimestä?
AziZ kirjoitti:Eli oireet seuraavat:
Kytkin ei ota, eli vaihdetta ei saa käynnissä päälle kuin välikaasulla.
Kylmänä toimii hetken normaalisti(minuuttu ehkä pari), jonka jälkeen taas kytkin ei ota.
Kytkin ei kuitenkaan ylhäällä ollessaan luista.
Kuulostaa siltä, että kytkimen työ- tai pääsylinteri olisi rikki (esim. vuotava työsylinterin männäntiiviste). Pääsylinterille on myytävänä korjaussarjoja toisin kuin työsylinterille, jonka rikkoutuessa edessä on uuden ostaminen esim. autopurkaamolta.
MIkä hajosi Corron kytkimestä?
AziZ kirjoitti:Onko mitään keinoa saada selvyyttä, että kumoikohan on mahdollisesti hajonnut?
Jos toinen kytkimen nestesylinteristä vuotaa nestettä ulos järjestelmästä, niin kytkinpolkimen lähettyvillä/yhteydessä sisätiloissa tai moottoritilan alapuolella on nestevuodon jälkiä. Kytkinjärjestelmä ja jarrujärjestelmä käyttävät yhteistä jarrunestettä, eli mahdollisen vuodon huomaa jo jarrunestepinnan korkeudesta.
Tässä testissä tarvitset kaveria/avustajaa ja mahdollisesti sinun täytyy myös nostaa autoa. Voit siis selvittää sylinterien vuodot niin, että:
1) Painat kytkinpolkimen täysin pohjaan kytkimen toimiessa normaalisti eli moottorin käyntilämpötilan ollessa kylmä. Katso kytkimen yhteydessä olevaa vipuvartta/kahvaa, joka kääntyy kun kytkinpoljin painutuu pohjaan.
-Kääntyykö vipuvarsi enemmän moottorin käyntilämpötilan ollessa kylmä?
a) Kyllä » vika on työsylinterissä » uusi sylinteri.
b) Ei » tee testi 2.
2) Painat kytkinpolkimen täysin pohjaan kytkimen toimiessa epänormaalisti eli moottorin käyntilämpötilan ollessa normaali. Katso samaa vipuvartta/kahvaa kuin testissä 1.
- Tuntuuko poljin samalta molemmilla kerroilla?
a) Kyllä » vika ei ole pääsylinterissä.
b) Ei » vika on pääsylinterissä » korjaus tai uusi pääsylinteri.
OK. kiitos..
no onkos tuossa sit muuta oireita tai ylimääräisiä ääniä jos levy on rikki??
nooh pitää vielä tutkia sen 101 kerran putket , letkut ja ilmata ennenkuin alan purkamaan :)
mites tuo jarrunestesäiliöstä lähtevä punos putki, jossa käsittääkseni muoviliittimet...
voiko se tuon kautta vedellä ilmoja? tuntuu ne liittimet aika löysiltä?
no onkos tuossa sit muuta oireita tai ylimääräisiä ääniä jos levy on rikki??
nooh pitää vielä tutkia sen 101 kerran putket , letkut ja ilmata ennenkuin alan purkamaan :)
mites tuo jarrunestesäiliöstä lähtevä punos putki, jossa käsittääkseni muoviliittimet...
voiko se tuon kautta vedellä ilmoja? tuntuu ne liittimet aika löysiltä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa