tukivarren ruostuneen pultin irroitusta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

houseofpain
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.2.2009 23:22

tukivarren ruostuneen pultin irroitusta

ViestiKirjoittaja houseofpain » 26.4.2009 6:18

autona on -03 passat variant..
iskareita ja jousia olen vaihtamassa.. takapää onnistui hienosti mutta etupäässä eteen tuli sellainen ongelma että jousituksen ylätuennassa olevaa kahta niveltä paikallaan pitävä pultti ei lähtenyt liikkeelle.. toisen puolen kanssa taisteltiin jokunen tunti niin se lopulta antoi periksi ja lähti liikkeelle mutta tämä toinen ei antanut 3h hakkaamisen,lämmittämisen ja vääntämisenkään jälkeen mitään lupausta... Vinkkejä ja neuvoja miten tuon pultin saisin auki vai onko siihen olemassa jokin oma niksi??

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25
Auto: a4 b6 tdi_q + golf mk4 1.6 16v -03

ViestiKirjoittaja seatti69 » 26.4.2009 10:28

Tällaista konstia monet ovat käyttäneet:
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=233225

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18
Auto: Vw passat 3c 2.0tdi 4-motion -07

ViestiKirjoittaja helmut » 26.4.2009 10:34

Mulla oli myös jumissa pultti a4:ssa ja tolla samalla systeemillä irrotin,paitsi että siinä ei mahtunut pulttikoneella vedättämään.. Hakkasin ei mutteri puolelta pulttikoneella pultin poikki ja sit vedätin lenkkiavaimella juuri kuvan osoittamalla tavalla.

houseofpain
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.2.2009 23:22

ViestiKirjoittaja houseofpain » 26.4.2009 10:50

suur kiitos seatti69:lle!! melko hyvä sivusto tuo näemmä muutenkin ongelmien ratkaisuun..

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Auto: Passat 3bg Variant 2.0 ALT -03, Golf 3 variant 1.8 AAM -98 Kupla -70

ViestiKirjoittaja hammer_man » 9.7.2014 19:05

Jousien vaihto tuli eteen. Repsikan puolelle homma onnistui ilman suurempia ähellyksiä. Kuskin puolelta kun otin ensimmäisen otteen räikällä ylävarsien mutterista niin napsahti katki heti kättelyssä. CRC-hoitoa antanut, onko muuta toivoa kun hitsipillillä(en omista) punahehkuun pultin irtisaamiseksi??

Kuva

ifa
-
Viestit: 2497
Liittynyt: 17.11.2004 14:44
Auto: Audi S2 -94

ViestiKirjoittaja ifa » 9.7.2014 19:55

Paineilmataltta ja viimeisenä poraaminen.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46
Auto: passat 3b 1.8 20v. passat 3bg 1,9 avf

ViestiKirjoittaja lape85 » 9.7.2014 20:09

paineilmataltalla lähtee kuten edellinenkin mainitsi, etupyörän laakerinkin talttasin paineilmataltalla irti.

T.Hell
-
Viestit: 569
Liittynyt: 11.3.2005 9:02
Auto: Seat Cordoba 1.9TDI -00, Mitsu lancer 1.3 -99 Ex. A4 B5 4.2 -97

ViestiKirjoittaja T.Hell » 10.7.2014 8:27

Jos/kun ei paineilmaa ole saatavilla, niin poraamalla lähtee hyvin ilman "turhaa" voimankäyttöä. Muutama hyvä poranterä, ja pikku terällä aloittamalla ja siitä isontamalla saa helposti pultin pois.

HanhiEmo
-
Viestit: 789
Liittynyt: 12.12.2006 10:27
Auto: -99 Passat Tdi

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.7.2014 9:00

Paineilmataltalla tosiaan lähteny täälläkin todella kivuttomasti irti. Muutenkin paineilmatyökalut ovat aivan must autohommissa ja paripyttysiä kompuroita saa jo suht sopivaan hintaankin.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Auto: Passat 3bg Variant 2.0 ALT -03, Golf 3 variant 1.8 AAM -98 Kupla -70

ViestiKirjoittaja hammer_man » 10.7.2014 10:00

Paineilmatalttaa en omista, pieni halppis-kompura sentään löytyy. Vaan yöllinen crc-liuotushoito sekä aamuinen moukarointi tuurnan kanssa sai pultin antautumaan pirunmoisen pärräämisen saattelemana :)

Entris
-
Viestit: 1175
Liittynyt: 1.10.2005 12:37
Auto: Helkama Oiva

ViestiKirjoittaja Entris » 10.7.2014 14:28

Uutta pulttia kiristäessä kannattaa muistaa ettei sitä vedä liian tiukkaan. Nuo pultit kun jää jumiin sen takia että ne vedetään liian kireälle ja pultin ollessa pitkä se saattaa mennä pikkuisen mutkalle. Kun se sen jälkeen vielä makaa pari vuotta paikallaan niin voit olla varma että ei lähde irti. :-)

Itsellä oli viime kesänä sama homma ja poraamalla otin tuon pultin irti. Nyt pitäisi Passatti katsastaa ja vastakkainen puoli kolisee, eli luultavasti taas pääsee poraushommiin.

p0wer
-
Viestit: 1712
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.7.2014 15:37

Jousen vaihtamiseksi ei tarvitse irroittaa yhtään tukivartta, etenkään noita ylimmäisiä. Tolppa lähtee irti kahdella mutterilla yläpäästä konehuoneen puolelta, ja läpipultin alakiinnityksestä irroittamalla.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

© since 2000 - ffp