Vikakoodien luenta.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Harrison
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2009 22:35

Vikakoodien luenta.

ViestiKirjoittaja Harrison » 5.2.2009 17:29

Sain tältä palstalta tiedon missä sijaitsee vikakoodienluentaan tarkoitettu
pistokepaikka.

Mutta nyt on sydämmellä sellainen asia,että millaisia,siis kuinka
laaja-alaisesti saa tietoa ongelmista kun käyttää autoa testerissä?

Mulla on edelleen ongelmana korkea HC-arvo ja olen mielestäni
tutkinut kaikki mahdolliset asiat imupuolelta.Imupuolen ongelmiin
olen saanut neuvoja myös tältä sektorilta ja olen tsekannut
kyllä kaikki.

Nyt tuntuu että ongelma on virtapuolella,mutta missä?Siinäpä kysymys?

Yst.terv:Harrison.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 5.2.2009 18:00

hc on palamaton bensa....mitä muut arvot näyttää ?
tulpat koska vaihdettu ? tulpanjohdot ?

Harrison
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2009 22:35

Paljon osia vaihdettu.

ViestiKirjoittaja Harrison » 5.2.2009 18:51

Seuraavat osat:
-puola
-tulpat
-sytytysjohdot+puolanjohto
-hall anturi
-virranjakajan kansi
-pyörijä
-virtalukonpohja
-ilmansuodatin
-akku
-termostaatti,koska moottori ei lämmennyt kuin +70 asteeseen.

Muut arvot ovat kohdallaan,mutta tyhjäkäynti arvo on 395
ja 2000 kierrosta minuutissa 500,siis ainoastaan HC-arvo.

En tiedä?" ällini ei riitä enää."

Terveisin:Harrison

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 5.2.2009 18:56

Onkos noissa 1- pisteruiskuissa se "kumirieska" imusarjan ja "kaasuttajan" välissä ja jos on, onko ehjä?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 5.2.2009 19:48

Joo, se kumilaippa halkeilee monesti.. siihen kylkeen kun suihkauttaa jotain jarrucleaneriä tai muuta niin huomaa kyllä hyvin koneen käyntiäänestä vuotaako se. Tai reilummassa vuodossa sammuu koko moottori.

Sytkän ajoitus varmaan on tarkastettu myös, mikäli on tuossa moottorissa säädettävissä?

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 5.2.2009 20:45

rouvan poloisessa oli kanssa joskus samaa vaivaa.
puristuspainemittauksen jälkeen päätin avata koneen ja
syyksi paljastui palanut imuventtiili.

kannattaa mittauttaa puristuspaineet tai vaikka ohivuotomittauskin..

Harrison
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2009 22:35

Myös "kumilaippa" on tarkastettu.

ViestiKirjoittaja Harrison » 5.2.2009 20:47

Myös "kumilaippa" on tarkastettu.Oli ihan hyvässä kunnossa.
laitoin varmuudeksi vielä ohuesti tiivisteliiman ennen takaisin
asentamista.Sytytys on myös ok.

Harrison
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2009 22:35

Mittauksista.

ViestiKirjoittaja Harrison » 5.2.2009 20:50

Koneen puristukset ja siihen liittyvät toimenpiteet on
testattu autokorjaamon toimesta ja kaikki on todettu
olevan aivan kunnossa.

Terveisin:Harrison.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.2.2009 9:03

katti ? venttiilivikaa iteki vois kans veikkailla mut kai se kunnotta katottu ja poissuljettu

Harrison
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.1.2009 22:35

Myös ne on tsekattu.

ViestiKirjoittaja Harrison » 6.2.2009 11:23

Katalysaattori ok.
Lambda ok.
Ei venttiileissä "ohi"vuotoja.

Terveisin:Harrison


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa