Jom-coilover

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ylkka
-
Viestit: 80
Liittynyt: 12.5.2007 23:26

ViestiKirjoittaja Ylkka » 11.5.2009 0:58

Saishan toi alusta vähä jäykempi olla.

Laze
-
Viestit: 27
Liittynyt: 8.10.2005 0:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Laze » 11.5.2009 6:47

laitoin ite saman setin alle ventoon ja nyt ajeltu hetken verran.. takapää yllätys yllätys alkoi kolisemaan ja pitäisi avata ja nostaakin hiukan, tuli meinaa takapainotteinen. en tiedä olisiko jäänyt sen pitkän holkin päässä oleva mutsku hiukan löysälle ja ääni tulee sieltä.
muuten alusta on tuntunut toimivan, mutta ei järin jäykkä kyllä ole.

paljon täällä porukka on ehtinyt jo ajelemaan tolla alustalla?

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 11.5.2009 15:27

Postipoika toi tänään kotiin tuon jomin säädettävän. Ehkä viikonloppuna jos asentelisi paikalleen.

janini
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.6.2005 13:40

ViestiKirjoittaja janini » 11.5.2009 15:35

Eikö kumminkin apujouset ylhäälle? Se holkkihan jousien välissä hankaa ja rutajaa kierteeseen, jos apujouset alhaalla.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 11.5.2009 17:45

Eikö kumminkin apujouset ylhäälle


olen miettinyt tuota samaa. itse ajellut tuolla alustalla nyt n.1000km ja edelleen ääni kuuluu.

Tarvii koittaa vaihtaa apujousi päälle. Harmi kun ei nyt vaan ehdi kun tulee pe. lähettyä 3viikoksi thaimaaseen =b

Laze
-
Viestit: 27
Liittynyt: 8.10.2005 0:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja Laze » 11.5.2009 18:04

perkele, pitäsköhän samalla vaivalla kun nostaa niin vaihtaa sitten jousien paikkaa.. onko ketään vielä vaihtanut ja todennut toimivaksi?

janini
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.6.2005 13:40

ViestiKirjoittaja janini » 11.5.2009 18:27

TA-technix:ssä ei saanut nuota jousia edes kunnolla istumaan, jos apujousi alhaalla. Olisi pitänyt ylälautasta sorvata. Paketista otettaessa kumminkin apujousi oli alhaalla ja todettiin että silloin hankaa holkki kierteeseen. Jollakin oli kuulemma mennyt väliholkki rikki tuosta hankaamisesta.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 12.5.2009 16:52

Nyt kun viimein alusta näyttää olevan suomessa, ja olen ups:ltä seurantakoodinkin saanut, niin mitäs helvettiä tää nyt sitten meinaa:

VASTAANOTTAJAN OSOITE ON KAUKOALUEELLA, JONNE EI TOIMITETA LÄHETYKSIÄ PÄIVITTÄIN

Paketin piti olla huomenna täällä, mutta nyt toimitusaika siirretty 20.5! Asun ihan Joensuun lähellä.

e: pyyhitään vähän turhaa pois. Eli soitin UPS:än asiakaspalveluun ja sanoivat että paketti on nyt siirtyny Postin haltuun ja se on nyt niitten vastuulla sitten. Tiedä sit pitääkö tuo 20.5 silti paikkaansa.

diffas
-
Viestit: 875
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.5.2009 17:10

Hmhm mites mä en löytänyt tuolta Jomin sivulta b5 a-nelkkuun coilover-alustaa.

*puusilmäilee*

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 12.5.2009 21:51

otan vielä torstaina illalla takapään auki ja vaihdan noiden jousien paikat. Infoan loppuuko ääntely.

Joppelis
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.8.2006 23:48

ViestiKirjoittaja Joppelis » 12.5.2009 22:34

Itselläni takapää paukkuu aivan järkyttävästi, joten vaihdoin alle vanhan kw:n takapään. Huomasin vain, että takapään puslat on täysin loppu, loppuviikosta vaihdan puslat ja katson loppuuko paukkuminen.

Kun iskareita painaa omalla painollaan ei niistä minkäänlaista pauketta ole havaittavissa, joten uskon noihin pusliin.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 13.5.2009 7:37

ville1b Lähetetty: 12.5.2009 15:52 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Nyt kun viimein alusta näyttää olevan suomessa, ja olen ups:ltä seurantakoodinkin saanut, niin mitäs helvettiä tää nyt sitten meinaa:

VASTAANOTTAJAN OSOITE ON KAUKOALUEELLA, JONNE EI TOIMITETA LÄHETYKSIÄ PÄIVITTÄIN

Paketin piti olla huomenna täällä, mutta nyt toimitusaika siirretty 20.5! Asun ihan Joensuun lähellä.

e: pyyhitään vähän turhaa pois. Eli soitin UPS:än asiakaspalveluun ja sanoivat että paketti on nyt siirtyny Postin haltuun ja se on nyt niitten vastuulla sitten. Tiedä sit pitääkö tuo 20.5 silti paikkaansa


Kokeiles laittaa se UPS:n numero postin pakettiseurantaan niin saattaa näkyä missä menossa.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 13.5.2009 10:35

Kokeiles laittaa se UPS:n numero postin pakettiseurantaan niin saattaa näkyä missä menossa.


Joo sillä ei löytyny mutta sain asiakaspalvelusta postin oman seurantanumeron ja eiköhän nuo tänään tänne tule.

Sitten tuosta Jom.de - sivustosta/kaupasta kokemuksia niin asiakaspalvelu voisi olla parempaa, tai ainakin sivustolla voisi lukea onko tuotetta varastossa vai ei.

Laitoin tilauksen lisätietoihin että minulle käy kumpi vaan iv golfiin käyvä alusta (niitä siis kahta erimerkkistä siellä) että laittakaa se kumpi teillä on nopeemmin varastossa. No näinhän ei tehty, en usko että ne ees luki mitä olin kirjottanu lisätietoihin. Tilaukseen merkitsemäni alusta olisi tullut vasta joskus kesäkuussa, joten olin perumassa koko tilausta. Lopulta monien sähköpostiviestien jälkeen sain selville että sitä toista alustaa onkin varastossa, joten lähettivät sitten kuitenkin sen. Tässä vaan meni monta viikkoa ylimäärästä aikaa.

Joten ennen kun tilaatte niin suosittelen kysymään onko tuotteita saatavilla heti vai ei. Ja kannattaa laittaa viestiä suoraan Miriam Wilskelle tai Joachim Lembkelle (taisi olla myyntipäällikkö tjsp. ja emailit löytyy sivuilta) eikä yrittää saada yhteyttä sivuston yhteydenotto-lomakkeen kautta. Nämä kaksi henkilöä ainakin minua opastivat ihan asiallisesti.

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 14.5.2009 20:28

Ton takajousien paukkunan ainakin minulla aiheuttaa juurikin tuo muoviholkki siinä apujousen ja jousen välissä. Kun apujousi liikkuu osuu tuo muoviholkki kierteeseen, mutta minulla ainakin paukkuna loppui kun hiukan kääntelin apujousta ja jousta eri asentoon toisiinsa nähden. Kannattaa kokeilla missä asennossa paukkuminen loppuu. Minulla oli ennen tuota kääntöä paukkuminen ihan sietämätön, mutta nyt olen todella tyytyväinen alustaan kun pääsin tuosta inhottavasta äänestä eroon.

Kaihis24
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.5.2008 21:53

ViestiKirjoittaja Kaihis24 » 1.6.2009 14:29

Itsellä ventossa alla kys setti ja takapää rutisee.

Onko kukaan saanut vielä aikaiseksi kokeilla tuota, että heittäisi ne apujouset sinne ylös. Ja jos on niin millaisia vaikutuksia "ajettavuuteen" vaihdolla on.

Eipä tuo kovin jäykkä setti ole, mutta etupään toimintaan olen ollut hyvinkin tyytyväinen, vielä kun tuon takapään saisi hiljaiseksi niin avot. Jommilla ajanut nyt jonkun 3-4tkm. Toinen puoli kait vähä hiljentynyt kun holkki kulunut, mutta toinen ääntelee vielä aika rankasti. Jousien eri asentoon pyörittäminen minulla ei ainakaan auttanut.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 1.6.2009 19:13

Itsellä oli moinen 6K Cordossa ja apujouset oli kyllä ylhäällä, kovin jämäkkä ei ollut ajaa mutta eipä kyllä mitään ylimääräisiä ääniäkään koskaan kuulunut.

Pekka Pelimies
-
Viestit: 10
Liittynyt: 30.5.2009 18:01

Alustasarjat on saatavana vaan madallettuina...

ViestiKirjoittaja Pekka Pelimies » 2.6.2009 0:53

Sattuisko kukaan tietämään, mistä muualta sais Rallyeen sport-alustan, jossa säädöt riittäis orkkis ajokorkeuteen. Ihan en kuitenkaan Bilsteinin rallye settiä viittis sijoittaa, kun kauppias sanoi niiden maksavan 6 k€.

Mulla on niinku orkkis look tavoitteena, marmoritiskiltä tietty niitä alkuperäisosia sais...

Nimim. Taknurkka tuhisee jo.

Lisäks harkitsen jarrujen päivittämistä, mutta keskimäärin niissäkin ns. paremmat jarrut on mallia min. 16" vannekoolle, mikä sekään ei oikein tavoitteisiin sovi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.6.2009 0:58

ebayhän niitä on pullollaan säädettäviä alustoja synkroihin/rallyeihin.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 2.6.2009 8:30

eli siis kannattaa laittaa ne pikku jouset sinne ylös? itellä on ne nytten sielä isompien jousien alla.. edessä ja takana!! mutta mulla ei kuulu minkäänlaista kolinaa/rutinaa auto on corrado!

uttrep
-
Viestit: 9
Liittynyt: 18.5.2008 23:20

ViestiKirjoittaja uttrep » 7.6.2009 14:22

itellä ainaki loppu golfista takapään rutina kokonaan ihan vaan apujousta kääntämällä eri asentoon

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 7.6.2009 16:02

Itse vaihdoin apujouset alhaalta ylös, loppui rutina kokonaan.

se jousien välissä oleva muoviprikka raapii niihin säätökierteisiin ja se päästi sen äänen.

PunttiJuntti
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2005 19:48

ViestiKirjoittaja PunttiJuntti » 8.6.2009 20:23

Kuinka voi olla mahollista, että kyseinen Jom-coilover iskari tulee kupista läpi ja konepeltiin kiinni? Siis etupäässä tietenki ja autona -97 Vento.. Kaikki näkyvät mutterit yläpäässä tiukassa ja silti iskarin yläpää töröttää noin 5-7 senttiä oletusasentoa ylempänä.. Lisäksi takaiskari ilmeisesti poikki tai muuten vaan sökönä, iskari kädessä kun heiluttaa mäntää niin heiluu kaikkiin ilmansuuntiin.. Ei vaan voi käsittää miten voi mennä parissa viikossa sarja tollaseen kuntoon, vaikka toki halpa oliki! Lisäksi takuuseen saa uusia ehkä heinäkuussa, ei näin, ei todellakaan näin! Mitä kaikkea sieltä etupäästä voi hajota lisää kun se iskari on tosiaan jotenki paskana? Kun pakko ois autolla ajaa, mutta ei tiiä uskaltaako.. :(

Agent
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.4.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Agent » 8.6.2009 21:02

Ite ootan jännityksellä miten huono toi sarja on ku huomenna tulee alle. Kestäs ees vuoden ku kuitenki sit lähtee taas auto vaihtoon.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.6.2009 21:45

Kuinka voi olla mahollista, että kyseinen Jom-coilover iskari tulee kupista läpi ja konepeltiin kiinni?

Mahtaisiko tolppa olla kasattu väärin..? Onko tolpan yläpäähän asennettu vanhempi vai uudempi iskarin yläpään laakerointi?
Kuva
Kuvassa vasemman puoleiset osat ovat -94 asti, oikealla uudemmat.

PunttiJuntti
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2005 19:48

ViestiKirjoittaja PunttiJuntti » 8.6.2009 21:52

Kyllä siinä nuo oikeenpuoleiset on ja vieläpä oikeessa järjestyksessä. Samassa järjestyksessä kasasin missä purkasin.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.6.2009 0:43

Epäilisin että vika on juuri siinä. Jos Golf 3/Vento seteissä ei eritellä mihin vuosimalliin ne kuuluvat, käytetään niiden kanssa yleensä vanhemman mallisia osia. -95 Golffiin ei ainakaan FK:n Highsporteja pystynyt kasaamaan uudemmilla yläpään hilkkeillä. Muut säädettävät onkin sitten tullut askarreltua vanhempiin kolmosiin.

Tarvitset kuvan vasemman puoleisesta ylätuennasta osat 30 ja 35. Motonetilla kyseiset tuotteet ovat
Motonet kirjoitti:18-1117...VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Jousijalan tukilaakeri Golf II
III 92->95 Etujousijalan ylätuki+laakeri "tavalliset" [1992->1995]

18-1471 ...VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Joustintuen kierreholkki VAG
III 92->98 Etujousijalan kierrehylsy (M14x13mm)

Dr.Potilas
-
Viestit: 53
Liittynyt: 12.4.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Dr.Potilas » 15.6.2009 19:27

Tilasin JOM.de tolpat autooni tossa toukokuun ekoina päivinä. Ilmottivat, että ei ole varastossa ja että tilaavat ja arvioi, että tuote olis mulla toukokuun vikaan päivään mennessä. No sain tehdystä tilauksesta tilausvahvistuksen mailiini - kaikki siis ok. No eipä ollutkaan. 3.6 laitoin mailia, että koska olis tulossa, niin sain vastauksen: Emme pystyneet veloittamaan kortiltasi ja meillä ei ollu yhteystietojasi, joten myimme tuotteen toiselle tilaajalle. wtf O_o johan olin saanu sen vahvistusmailinkin oikeeseen osotteeseen, pliiiiis! No ei muuta kun uutta tilausta tulille - nytkään en saanut kortilla maksettua, joten laitoin tilinsiirrolla tänää. Miriam Wilske on mua palvellu ihan kiitettävästi tässä kuluneina viikkoina. Toivottavasti toi sarjakin tulis ennen kesän loppumista :S
Ja hintaa profiilin autoon tuli 385€ postikuluineen.

Onkos siä paketissa tosiaan ollu kaikki tarpeellinen? Säätöavain ja pohjaanlyöntikumit? Kauhulla odottelen paketin saapumista, että pääsee harjotteleen alustan vaihtoa omin pikku tumpelokäsine.

Koitan kans muistaa tulla avautuun sarjasta, jahka sen tosiaan ajoon saan.

Tyre_87
-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.7.2008 18:01

ViestiKirjoittaja Tyre_87 » 15.6.2009 19:45

Kyl mul on ainakin pelannut toi jommin sarja ihan mukavasti täs pari kuukautta..
Kannattaa kyl laittaa kierrelukitetta niihin takapään pultteihin jotka tulee sinne alle!
Meikäl ku ei sattunut just sillon olemaan, niin eipäs se pultti paikallaan pysynyt. Piti sit väsätä uus prikka sinne.. :P

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 16.6.2009 21:07

Paljonko noissa autovaruste.netin JOM coil-over-sarjoissa on eroa toisiinsa?

Punaisissa (349e) ilmoitetaan säätövaraksi 40-85mm ja sinisissä (269e) taas ei säätövaraa ole ilmoitettu.

Voisiko joku keneltä löytyy siniset kertoa meneekö niillä yhtä alas kuin punaisilla?Ei viitsi reilua hunttia laittaa turhaan jollei eroa ole nimeksikään.

Myös vaihtoehtoja halvempiin paikkoihin ja setteihin voi antaa jos tällä hetkellä löytyy.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 16.6.2009 21:24

^ jos en väärin muista, niin akselimassat tais olla eri, mille on tarkotettu. Saatan muistaa väärinki.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 16.6.2009 22:17

Mulla G3 vr6 jom:in siniset ja saa varmasti niin alas että puskuri hieroo maata

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 16.6.2009 23:59

Joo eli riittänee tuohon pikkupuskuriseenkin niin että tukivarret kaappii joka hidasteeseen.No tuttu tunne kuplaillessa.

Muutkin voi tuota kommentoida pikkuisen nin tietää pistäääkö siniset tilaukseen.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 17.6.2009 0:11

Oisko mitään jos soittas kyseiseen firmaan ja kysyis mitä eroa??? On asiallinen paikka kertoo varmasti (autovaruste.net)

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 17.6.2009 0:39

Ajattellin lähinnä jos joku nyt lueskelee tätä vaikka ajnkulukseen ja sattuu tuollaiset omistamaan niin voisi kertoa.

Soittaa ajattelin ja tilauksen tehdä puhelimitse.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 17.6.2009 7:22

Ei noita Suomesta kannata ostaa, Saksasta suoraan JOMilta niin tulee selvää säästöä :)

Tyre_87
-
Viestit: 19
Liittynyt: 25.7.2008 18:01

ViestiKirjoittaja Tyre_87 » 17.6.2009 15:25

Mul on noi siniset nelos koppasessa.. Ja ku laitoin ekaa kiinni eteen, niin madaltu samantien ~ 50mm..
Nostin siit noin 10mm niin ei kolise joka töyssyssä! :)

Agent
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.4.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Agent » 17.6.2009 19:06

Mulla on ollu noi siniset jommit nyt gee golmosessa viikon verran ja ihan asiallinen paketti on hintaansa nähden. Näissä sinisissä on säätövara 20-60 mm.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 18.6.2009 13:28

Soittelin autovarusteeseen ja kyselin samalla ton sinisen ja punasen sarjan eroja... Ainoo ero on et punaset on tehty jossain päin eurooppaa, myyjä veikkasi hollantia... Siniset onkin sitten tehty jossain kaukomaassa :D

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 19.6.2009 9:51

Juu elikkäs punaiset voisi tilata.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 19.6.2009 13:54

Niin saksasta saa nyt aika halvalla... Jos tohon hintaan tulee 20€? postikulut päälle, nii se on halvempaa ku sinisen ostaminen suomesta...

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 19.6.2009 14:26

Itellä kans vielä toistaiseksi tuo Jomin alusta, apujouset poistamalla alkaa saamaan jo ihan hyvin tonttiinkin ja sopivan jäykkäkin alusta, itse voisin ehkä haluta jopa vielä jäykemmäksi tuntumaa.
Mutta hintaisekseen munn mielestä ihan toimiva paketti.

Jert
-
Viestit: 7
Liittynyt: 3.5.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Jert » 1.7.2009 20:49

No nyt on omaankin vehkeeseen tilattu punaiset saksasta. Saa nähdä kauan joutuu odottelemaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.7.2009 20:20

apujouset poistamalla alkaa saamaan jo ihan hyvin tonttiinkin

Heh, Corradossa JOMin alusta ja sopiva rengastus (16x8 vanne ja 195/40 kumi) niin ei tartte paljoa apujousien poistoa edes harkita. Nyt on etulipasta 50mm maahan ja kierrettä on tolpissa vähintään saman verran jäljellä :)

Jouner
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.8.2007 18:20

ViestiKirjoittaja Jouner » 20.7.2009 22:55

Mikä on kasattu väärin kun etuiskareiden yläpäät nousee jousilautasineen noin sentin verran iskaritornista ylös kun auton laskee maahan? Settinä toimii tuo JOMin kalliimpi "punainen" sarja. Eikös sarjan mukana tuleva mutteri ole korvaava mutteri yläpään kiristykseen, eikä kuulu mihinkään laakeripusla setin, iskarin ylä lautasen tai iskaritornin väliin? Ja vielä, että eikös laakeri ja siinä kiinni oleva iso kumipusla ja metallilautanen kuulu kiristää niin alas kun saa? Joku asennusvirhe on tapahtunut koska toisella puolella tapahtui sama homma vakiotolpalla kun yläpään mutterin löysäsi, onko kumipusla mennyt rikki tms?
Autona toimii Jetta vm. 90.

Auttakaa tyhmää, kiitoksia etukäteen!

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 21.7.2009 12:23

Kumipusla-kääntölaakeri paketti kannattaa aina vaihtaa uuteen, jos vanhan ikä ei ole tiedossa, hintaa Motonetissä jonkun kympin kipale ja kun osaa kysyä 88-92 Passatin vastaavaa osaa siihen kohtaan saat G60 golfeissa käytetyn palikan.

Siis mikä osa tulee ylös korin iskaritornista? Jos yllämainittu kumi on ehjä, eihän sieltä voi tulla ylös mikään muu kuin iskarin varsi, yläjousilautanenhan jää tuon kääntölaakerin alapuolelle, iskarinvarren päälle kuuluu leveä "kova" prikka, sen päälle tulee siis ylälautanen jonka päälle sitten kääntölaakeri-kumipusla joka kiristetään paikoilleen sillä holkkimaisella mutterilla. Sitten jousijalka paikoilleen autoon ja viimeiseksi yläkautta se kuppimainen lautanen ja mutteri kiinni. Vai tuleeko se konehuoneen puolella oleva kuppi liian korkealle? Jos näin on, jotain puuttuu iskarin varren yläpäästä tai olet laittanut sen holkkimutterin tilalle jonkin sopimattoman osan.

Jouner
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.8.2007 18:20

ViestiKirjoittaja Jouner » 21.7.2009 16:37

Juurikin se konehuoneen puolella sijaitseva kuppi (anteeksi väärät termit) nousee noin sentin verran iskaritornin yläpuolelle kun auton laskee alas ja iskari menee kasaan. Olisiko jollain tietoa jonkinmoisista räjäytyskuvista, josta näkisi onko siellä iskarin yläpäässä kaikki oikein päin. Samoin päin se kasattiin kuin vanhakin, eikä osia irroiteltu tms.

Voisiko olla että vanha kääntölaakeri-kumipusla setti olisi vain niin kuolettunut että antaisi periksi niin paljon että moinen rako yläpään metallikupin ja iskarintornin väliin jäisi?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.7.2009 16:44

Kyllä se on ihan oikein kasattu, ja tuon konehuoneen puolella olevan lautasen kuuluukin nousta irti pellistä. Silloin se on väärin kasattu jos se ei nouse irti.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 21.7.2009 16:51

Juuri näin, sellainen sentin rako sinne kuuluu jäädä. Käsitin kirjoituksesi niin että nousee liki konepeltiin kiinni.

Jouner
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.8.2007 18:20

ViestiKirjoittaja Jouner » 21.7.2009 19:56

Asia selvä, rako näytti vaan niin suurelta että näytti hullulta kokemattoman silmiin. Taidanpa silti kipaista hakemassa uudet puslat joka nurkkaan.

Kiitoksia nopeasta avunannosta, hyvä esimerkki miten autofoorumin kuuluu toimia! =)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 21.7.2009 20:12

Taas sitä saa kärsiä hitaasta hämäläisyydestä...

Elikäs jomin sivuilla alustojen hinnat nousseet.
Mistäs tällä hetkellä halvemmalla sais osteltua?

Apuja,kiitos.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 21.7.2009 20:36

Dopilla näytti vielä olevan vanhaan hintaan.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 22.7.2009 9:28

Mitä eroa näillä kahdella JOMin setillä on? Eli JOMin säädettävä alustasarja punaisilla vs. sinisillä jousilla..? Hinta ja väri on ihan silmillä havaittavissa, onko jotain muutakin? :)

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 22.7.2009 10:12

Mitä eroa näillä kahdella JOMin setillä on? Eli JOMin säädettävä alustasarja punaisilla vs. sinisillä jousilla..? Hinta ja väri on ihan silmillä havaittavissa, onko jotain muutakin? :)


Vastaus löytyi jo täältä ku luki viestit läpi...

Soittelin autovarusteeseen ja kyselin samalla ton sinisen ja punasen sarjan eroja... Ainoo ero on et punaset on tehty jossain päin eurooppaa, myyjä veikkasi hollantia... Siniset onkin sitten tehty jossain kaukomaassa :D

Jouner
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.8.2007 18:20

ViestiKirjoittaja Jouner » 22.7.2009 16:54

Ja noita halvempia ei saanu autovarusteelta vielä viikko sitten, vaikka oli juuri tilaus JOMilta saapunut. Sanoivat että JOM ei pysty toimittamaan niitä kun vasta elokuussa.

Jonde-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2009 16:50

ViestiKirjoittaja Jonde- » 25.7.2009 17:00

Kyseinen alusta ollu pari kuukautta alla ja ihan toimiva satsi.
Hinta/laatu on ainaki kohillaan...

JayMillz
-
Viestit: 55
Liittynyt: 11.7.2008 9:59

ViestiKirjoittaja JayMillz » 26.7.2009 12:24

Samoilla linjoilla Jonden kanssa, paitsi että ajettuna vasta viikon verran. Mukulakivellä hieman epämiellyttävä, mutta kun puottaa vauhdin sopivaksi, niin ongelma ratkeaa. Autona mk4 Golf.

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja mnky » 29.7.2009 12:13

Näyttäisi olevan Jom:lla nuo hinnat vähän pompsahtaneet, 250e tuo sinine sarja golf III, kun ennen hinta oli ~200e tienoilla ja löysin pienellä haulla parikin suomalaista firmaa mistä saa tuohon 270euroon + postikulut.

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 29.7.2009 18:04

Onko noissa JOMin seteissä eroa etuiskareiden yläpäillä?


edit. itellä olis 95vm venton yläpään kamat sekä 96vm venton. mutta onko siis iskareissa itsessään eroa?
paketissa muistaakseni oli että 91-98 tai jotain..

PIFu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.7.2009 16:40

ViestiKirjoittaja PIFu » 1.8.2009 10:37

eilen tuli matkahuolossa ja tarvis tänää tai ainaki lähipäivinä saada alle... sitä odotellessa

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 1.8.2009 16:07

Myös täällä tuli nyt asennuttua tuo JOM:in coilisetti G2 koppaseen golffiin.
Pakko saada talviryskyttimeen alusta jotta saa hivenen ylös talvella.

Asennus oli helppo (vaikka se onkin ihan idioottisysteemi tuo iskarin kiinnitys=)
ei ongelmia ja kaikki sopi paikoilleen hyvin.
Avain millä holkkeja kierretään on huono.Annetaan se anteeksi kun puhutaan TODELLA halvasta sarjasta. Eihän tällä rahalla pitäisi coili sarjaa edes saada, eihän tekijälle jää mitään =D
Takapää pitää kolinaa ja rutinaa, enimmäkseen alaspäin painettaessa rutisee ihmeellisesti.
Tässä topicissa kyllä olikin aikasemmin jo muilla samaa ongelmaa. Toivottavasti se poistuu.
Liian löysä alusta on, aivan liian "lutku".
Toivottavasti jousien vaihdolla jostakin muusta sarjasta saa hivenen jämäkämmäksi.
Ja maavarasta, eihän autoa saa tällä sarjalla edes kovin matalaksi!!!
Mitä ihmettä, myyjä kyllä uhosi että "varmasti riittää kierteet ja jää varojakin vielä".
No ei kyllä jäänyt,kierteet edessä ruuvattu max. alas kuin vaan saa ja takana piti kyllä jättää kierrettä koska takapää olisi muuten painunut matalemmaksi kuin etupää mikä ei välttämättä ole kovin edustavan näköistä =D
Mutta myös tämä ongelmä toivottavasti poistuu jousia vaihtamalla.
Apujousia pois ottamalla ei pitkälle päästä ;)

Yleisarvosana alustalle 6
Hinta huomioon ottaen ehkäpä jopa 8, hinta kun on niin älyttömän halpa!

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.8.2009 20:41

Noniin.Alusta on itellekkin hankittu Ms Tuonnin Mikolta.

Merkkihän ei ole jom vaan ta technix/raceland,mutta taitaa silti sopia tähän topikkiin.
Näin netistä kaivettuna eroa on ulkoisesti jomeihin jonkun verran.

Valitettavasti kulkine johon ovat tulossa,on täysin rojektina vielä,mutta tänne päivittelen heti ajotuntumat kun semmosia on saatu.

Mutta nyt siihen varsinaiseen asiaan.Mitenkä olette asentaneet mk2 autoissa etutolppien ylälaakerit?nimittäin omassa sarjassa ei tullut mukana kun konehuoneen puolelle tuleva mutteri eikä mitään millä asentaa laakeri tolppaan.Laakerihan ainakin alunperin pitäisi olla tolpassa kiinni ja näin ollen tolppa "valmiina" pakettina asennettavaksi..Elikä niin että kun avaat konehuoneen puolelta mutterin niin tolppa ei leviä laakereineen käsiin tahi pajan lattialle...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 4.8.2009 18:45

No juu tarkemmin kun tutki ja purki tolpat atomeiksi niin selvishän se et samallalailla nippuun kun orkikset. kun ei tullut coilien mukana uutta "perkelemutteria",luulin et on joku erikoisempikin ratkaisu..

I.l.k.k.a.
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.3.2008 22:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja I.l.k.k.a. » 5.8.2009 9:54

Asenneltiin kaverin kans eilinen päivä tota alustaa. Kaikki meni niinkuin pitää ja säädettävyyttä tolpissa on vielä reilusti alas päin! Vaikka ruuvattii se jo melko alas autona siis vw vento 96. Vanteet on jotkut Alutecin 7x15 ja takana 20mm specerit molemmilla puolin.

Pari kuvaa:

Keula

Aski

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 7.8.2009 18:51

Jomin alusta itellänikin ventossa. Edestä kierteet loppu ja taakse jäi 5cm kierrettä. Alemmas pitäs saada keulaa.

http://kemppinen.kuvat.fi/kuvat/Vw+Vento/IMG_0166.JPG

Kaihis24
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.5.2008 21:53

ViestiKirjoittaja Kaihis24 » 16.8.2009 12:15

4kk kesti, jes jes. Eikä oo ollu ees mikään ultimaattinen tontitus, apujousetki vielä paikallaan ja eessä 1cm kierteitä jälelläki, takana samassa suhteessa...

Eilen alkoi takaiskari pitää outoa kolinaa. Ajattelin että on varmaa yläpää löystyny. No eipä ollut. Otin tolpan irti ja juosen pois. Painoin iskarin pohjaan. Kas sehän jäi sinne, no vedämpä sen pois. Kas kas tulee mustaa vedensekaista nestettä. Diagnoosi--> kaputt

Vituttaisko?

PIFu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.7.2009 16:40

ViestiKirjoittaja PIFu » 16.8.2009 21:23

kyllä mulla vaan tonttiin tippus.. takana vielä 6,5 cm kierrettä ja jos yhtään alemmas tiputtais ni raapis kaaria jo.. edessä en muista kuin paljon oli varaa madaltaa mut oli sieläkin joku 3-4 cm ellen väärin muista...

ihme rutinaa kyllä pitää sekä etu- että takapäässä :s niin ja konehuoneen puolella ne kupit jäi ihmeen ylös :s

Kuva

PdBora
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.8.2009 11:10

Bora TDI Variant

ViestiKirjoittaja PdBora » 26.8.2009 19:35

mistä sais edullisesti kyseiseen autoon säädettävänalustan? ja voi kertoo omiaki kokemuksia boran madalluksesta.

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 26.8.2009 19:41

No pistetäähä bora kuskille tästä näin jomin coiloveri säädettävä alusta juu.

En kyllä tiedä sopiiko tuo varianttiin?

Jom coilover

Itsekin tilaan kyseisen golffiini kunhan palkkani saan. Vähän ongelmia palkan maksussa tuolla yrityksessä.

Ehkä vielä joskus kerron täällä kyseisestä jutusta. Opettavainen tarina tulossa

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 27.8.2009 16:23

^
Kun katsoin ammattiasi,rupes kiinnostus lisääntymään. itelläkin välillä hieman jotakin epämääräistä ollut noissa palkoissa..Otan varmasti osaa keskusteluun...

Sori tämä lievä offaaminen...

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 4.9.2009 19:35

Onko kukaan tilannu noita ebay:n alustasarjoja? Esim http://global.ebay.com/Gewindefahrwerk_VW_Golf_2_Jetta_2/180401582741/item. Luulisi olevan laadultaan JOM:in tasoa?

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 26.9.2009 22:07

mdcomprexilta laitoin tilausta alustasta 275€ hintaan, ilmeisesti sininen sarja?niin kun mulla on -97 vento niin joudunko vaihtamaan ne vanhemman mallin etupään laakerit sinne ylös?

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 27.9.2009 9:26

^Sininen sarja.

ihme rutinaa kyllä pitää sekä etu- että takapäässä

Apujousien ja jousien välissä oleva muovinen jousilautanen hankaa kierteisiin. Tuosa voi päästä eroon, jos pyörittää sitä jousipakkaa sellaiseen asentoon, jossa se lautanen ei enää ota kiinni. Näin toimi omassa.

konehuoneen puolella ne kupit jäi ihmeen ylös

Joustintuet todennäkösesti kuoleentuneet, eli se kumilaippa on painunut ajansaatossa.. Huomauttivat mulle samasta asiasta katsastuksessa.

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 29.9.2009 16:28

Mistäpäin kannattaa MK1:sen sarjoja kysellä?

Alle 300e kun saa monestakin paikasta mutta missä halvimmat?

Kelpaa JOM,TA Technix tai joku vastaava.Pääasia kunhan MK1:sen saa kenttään kunnolla tarvittaessa.

Pelkkää bonusta jos Turun lähellä.


Kiitos.

Petteri -81
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.10.2009 18:34

ViestiKirjoittaja Petteri -81 » 3.11.2009 19:22

Kakkikseen pitäis nyt uusi alusta hommata ja pitäisi päättää, että minkä nyt tilaisin. Vaihtoehdot olisi tuo JOM tai sitten FK:n AK coilover-sarja. Kumpikohan nyt sitten kannattaisi ostaa tuohon kakkikseen? Onko kellään kokemuksia tuosta FK:n sarjasta kakkiksen alla?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 10.2.2010 13:53

Onkohan näillä kahdella JOM:n alustalla muuta eroa keskenään ku toisessa paksut jouset ja toisessa "coiloverin" jouset. Coilover ja Normaalit?
Kummathan kannattais tilata tohon nykyiseen käyttikseen ku täytyy madaltaa ja samalla vähän jäykistää alustaa.

Torppari
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.2.2010 2:56

ViestiKirjoittaja Torppari » 17.3.2010 3:18

Mo!

Tuli laitettua golffin alle jomin coiloverit ja madallusta ei tällä hetkellä ole kuin 2cm vakiosta, mutta ratti on noin 20min vinossa vasemmalle ja ennen mahdallusta oli suorassa. Onnistuinkohan rikkomaan asennuksessa ny jotain vai onko tää normaalia ja pitää käyttää suuntauksessa? :D Jos voi olla jotain rikki mitä kannattaisi tarkastaa ensimmäisenä?

Oon todella käsi näissä jutuissa.. :(

Edit : kyseessä siis golf iv
Viimeksi muokannut Torppari, 17.3.2010 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 17.3.2010 6:36

No camppeerikulma on ainakin muuttunut. Ja jos raidetangon päät on olleet irti, niin silloin todennäköisesi myös aurauskulmat ovat muuttuneet. Ei tarvitse paljoa olla arvot pielessä että ratti jää vinoon.
Jos kyse on 2-3 korin golffista niin, camppeeri kulmaa voi säätää alapallonivelestä sekä olka-akselista.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.3.2010 12:56

Sciroccoon tuli tilattua Raceland coiloverit 178€+postikulut 19,90€

Toimitusaika oli 6pv ja pitännee illalla verrata hallilla onko mitään eroa TA-Technixsiin.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 18.3.2010 12:42

Noi Racelandit tuli itelläki tilattua Passattiin ku netistä luetun ja kuvien perusteella samakuin TA-Technixs.
Halpa sarja ainaki ku 165€ + postit 15€ ja tuli vajaassa viikossa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.3.2010 15:39

^Meinasitko paskattiin laittaa?

Itsellä pitäs Golfiin arpoa alusta Raceland/TA-Tecnics/JOM/muut eBayn no_name settien väliltä katseltu mutta JOM kyllä hylätty jo. Toki joku käytetty "merkki"alustakin passais.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 18.3.2010 20:34

Kyllä on tarkotus alle laittaa nyt viikonloppuna. Piti laittaa jo viikko sit mut ei sitten kerinnykkään.

D2:n olisin laittanu jos oisivat luvanneet konttorilla sen läpi menon muutoskatsastuksessa. Sanovat et laita niin katsotaan sitte. Ei viitti laittaa 900€ alustaan jos sitä ei saakkaan katsastettua. KW on kans pois suljettu parin kaverin autossa olleina, eikä taas H&R:n säädettävään napsut nyt riitä niin testataan noita halpiksia. Oota ku saan ton alle niin tuu testaa millanen on.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 18.3.2010 21:19

Eilen tilattu JOM 3b Passattiin ja toivottavasti ei tule pettymystä.. tai ainakaan kovin suurta sellaista :)

Smigel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.1.2009 9:03

ViestiKirjoittaja Smigel » 18.3.2010 21:29

Entisessä 35i facelift passatissa ollut JOMin säädettävä alusta n. 2 vuotta. Ei mitään ongelmaa. Nykyään auto ajossa isällä ja sama alusta alla. Jopa säätökin toimi viime syksynä vielä =)

Ajattelin tässä lähiaikoina tilata myös Leonpardiin JOMin alustan.

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02

ViestiKirjoittaja Trumpe » 19.3.2010 18:03

Tiistaina tuli jomin setti ventoon, nyt viikonloppuna ois tarkotus laittaa kiinni. Mites tuo muutos katsastu meneekään, eli riittääkö että menee auton ja túv lappujen kans konttorille ?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 20.3.2010 18:32

Kyllä pitää säädättää kulmat sitä ennen ja olla siitä lappu mukana.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.3.2010 20:48

Just tulin hallilta ja tuli verrattua vierekkäin I-koppaseen tarkoitettuja TA-Technix ja Raceland coilovereita. saman tehtaan tuotoksia taitavat olla isoimpina eroina säätölautasten väri.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.3.2010 20:51

itselle tuli marraskuussa jomin sarja alle ja viikko sit laskin takapäätä alemmas niin bräkleenillä kierteet puhtaaksi ja säädöt toimi niinku uutena eli ei ollu juminu yhtään ja näytti olevan vielä mehutkin sisällä. ajettu 15tkm ja sääli on sairautta eli yllättävän positiivinen sarja omasta mielestä

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 26.3.2010 11:08

Nyt on Raceland alla ja tyytyväinen olen ainakin näin ensi kilometrien jälkeen. Sopivan jämäkkä eikä kuitenkaan mikää pintakova. HInta/laatu kohtasi ainakin tässä tapauksessa. Saas nähdä miten sitten keston kanssa käy.

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 26.3.2010 11:55

Kyllä pitää säädättää kulmat sitä ennen ja olla siitä lappu mukana.


Aijaa:O.Taitaa olla asemakohtasia eroja,ku ei mulla oo koskaan mitään lappua kulmien säädöstä kysytty?:O

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 26.3.2010 11:58

^ei kyllä multakaan ole kyselty.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 26.3.2010 12:50

lapissa kysyivät ja lappua piti näyttää

Mestari
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.7.2004 11:39

ViestiKirjoittaja Mestari » 4.4.2010 11:43

Jumppasin mennäviikolla JOM RS -korkeussäädettävän tuohon Octavian alle ja hyvin toimii. On muuten huomattavasti mukavampi alusta kuin kaverin Passatin alla oleva Vmax -korkeussäädettävä joka on kuitenkin hinnaltaankin hieman kalliimpi. Säätövarat on tosiaan vähintäänkin riittävät, itselläni säätö on karvan verran yli puolenvälin ja alkaa olla alla olevien vanteiden kanssa maksimimadallus.

Aika näyttää miten sitten toimii pitemmässä puussa.. paskoja kuvia --> klik

kumita
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.3.2009 19:46

ViestiKirjoittaja kumita » 4.4.2010 20:22

Jumppasin mennäviikolla JOM RS -korkeussäädettävän tuohon Octavian alle ja hyvin toimii. On muuten huomattavasti mukavampi alusta kuin kaverin Passatin alla oleva Vmax -korkeussäädettävä

Millä tavalla mukavampi? Pehmeämpi?

Itsellä hakusessa säädettävä alusta passat varianttiin ja mahdollisimman EI pintakova olis tarkotus löytää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.4.2010 20:33

voisiko joku määritellä minulle pintakovan?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 4.4.2010 20:41

Sebastian --> Minä ainaki käsitän että kaikki pienetkin urat yms täräyttää autoa kohtuu reilusti.

kumita --> Tuolla pari viestiä aiemmin kirjoittelin tosta Racelandistä joka on nyt muutamien satojen kilometrien jälkeenkin vielä todella miellyttävä alusta. Enemmänki mukavuuspainotteinen alusta. Mulla autona passat farkku tdi -04.

Mestari
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.7.2004 11:39

ViestiKirjoittaja Mestari » 5.4.2010 1:26

Millä tavalla mukavampi? Pehmeämpi?

Itsellä hakusessa säädettävä alusta passat varianttiin ja mahdollisimman EI pintakova olis tarkotus löytää.


Kyllävain, juurikin pehmeämpi varsinkin pienissä ja terävissä koloissa sekä täryytyksissä.. Vmax myös pompottaa erittäin vastenmielisesti, kuin olisi iskarit jo valmiiksi paskana.

Yllätyin kyllä erittäin suuresti varsinkin tuosta paljolti säilyneestä ajomukavuudesta oman auton kohdalla, odotin kuitenkin aiempien kokemusten perusteella jumalatonta uraohjusta & kivirekeä.

Hinta-laatusuhteesta täys kymppi JOMille tässä vaiheessa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.4.2010 1:31

Ajelin tuossa lauantaina kaverin veeärkuutosella mk3:lla, jossa JOMin coiloverit. Ei se nyt niin kamala ollut ajaa. Itse asiassa yllättävän mukava, kun miettii alustan hintaa. Weitec Hicon GT on esim. paljon pintakovempi.

ch3oh
-
Viestit: 29
Liittynyt: 9.6.2009 10:44

ViestiKirjoittaja ch3oh » 5.4.2010 2:42

Toi "pompottaminen" voi johtua liian korkeaprofiilisista/löysistä renkaista. Jos säädöt on vedetty tappiin puukottamatta pohjaanlyöntikumeja, niin voi myös "vähän" pompottaa.

Itsellä oli kakkosgolffissa JOM RS, nyt avossa tyyriimpi supersport ja yhtä kamalan pintakovaa on meno roudan raiskaamilla kaduilla. Hyväksytty, vaan ei suunniteltu avon korkeammille akselimassoille, mistä johtuen perä on kovin löysän tuntuinen.

Kakkiksella vedin n. vuoden päivät kaikki arkiajot, pesukoneen roudaukset ym. raggariseurueiden kuskaukset säädöt pohjassa navasta kaareen edessä muistaakseni 25 cm, takana 24 cm, mutta öljyjä en saanut ulos tai muutenkaan alustaa rikki, eli kestävyydestä propsit. Säätömutterit aukesivat viime keväänä suolatalven jäljiltä ilman ongelmia, vaikkei mitään tervoja ollut pinnassa. Kaverin KW variante inoxit taas olivat jumissa kierteisiin jääneen purseen ansiosta...

kumita
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.3.2009 19:46

ViestiKirjoittaja kumita » 5.4.2010 10:43

JOM RS < - - Mitäs tuo RS meinaa? Ei tullu muuta mieleen kuin Rennsportti :)

Mietin alustaksi ensin GTS coilovereita joita saa 500€ pintaan ja kahden vuoden takuulla mutta tämän setin pintakovuudesta/ajomukavuudesta en hirveästi ole löytäny juttua.

Loppuelämää sarjan ei tarvi kestääkkään ja siksi aloin miettimään myös tätä halpaa JOMmia, saahan sitä 2 sarjaa tuon GTS:n hinnalla :)

Mestari
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.7.2004 11:39

ViestiKirjoittaja Mestari » 5.4.2010 13:54

JOM RS < - - Mitäs tuo RS meinaa? Ei tullu muuta mieleen kuin Rennsportti :)


RS on tuo JOMin halvin korkeussäädettävä alustasarjamallisto.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa