Jom-coilover

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

G-Lader
-
Viestit: 9
Liittynyt: 14.12.2008 19:50

Jom-coilover

ViestiKirjoittaja G-Lader » 16.12.2008 20:40

Eli onko kokemuksia kyseisistä sarjoista? Kattelin vaan kun olis alle 300 euroon myynnissä noita mk2 golffiin, mutta jos tollanen ihan susi on niin ei kehtais rahoja hukkaan heittää.

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 16.12.2008 20:50

Tänään sain paketin kotiin. Vaikuttaa ihan kohtuulliselta noin silmämääräisesti katsellen.
Ei niitä kukaan ole ainakaan vielä kehunut;P
Välipäivinä aattelin alle heittää, katsotaan sitten.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 16.12.2008 21:15

Aika paljon tuntuu olevan auto/malli kohtainen niiden laatu
toisiin tarkoitetut mukamas kauheita ja toisiin ihan hyviä.
Kokeilemallahan se selviää =)
Itsellä odottaa cordobaan yksi satsi alle laittamimista, pitää vaan saada ensin pienemmän talvirenkaat että mahtuu madaltamaan.
Tuo sarja mikä mulla, tiputtaa tyv-lapun mukaan 25-95mm, tiedä häntä....

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 16.12.2008 21:50

Omassa Corradossa on tollanen.. tolla madalluksella on ainakin tarpeeksi jäykkä. Sisäelimet tykkää vähän vaihdella paikkoja, kun ajelee röykkystä tietä mutta tolla saa kyllä mukavasti tonttiin :D

Edit. Kanssamatkustajat eivät kyllä osaa arvostaa tota jäykkyyttä.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 16.12.2008 22:20

Ei todellakaan osaa arvostaa kun ryttyyttää mennä kaupungissa. Omassa autossa edessä vissiin jomin iskarit, takana antaneet jo ilmeisesti periksi :)

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 29.12.2008 9:47

Tänään sain paketin kotiin. Vaikuttaa ihan kohtuulliselta noin silmämääräisesti katsellen.


Edelleen jäi laadukas mielikuva, kun asensin tolpat alle. Talvikäyttöä varten pitää jotenkin suojata, kun ei varmasti oo mitään hapettumisen kestävää matskua. Tosin pitää K&W:nkin alustat suojata, jos haluaa helpohkosti säädellä myöhemmin.

Alusta on jäykkä, mutta niin pitääkin olla, jos halutaan auto "alas". Kaupunki mukavuutta arvostavalle voi suositella -40mm jousia.
Oli pakko tänään lähteä kakkiksella töihin, että pääsee kokeilemaan mukulakivi ominaisuuksia, eikä toi nyt mikään kauhea ole.

Jätin korkeuden toistaiseksi Jommin "tehdas korkeuteen", tiputtelen sitten lisää, kunhan uudet renkaat tulevat.
Säätövaraa jäi n. 5-7 cm. alaspäin, ja lisääkin, jos apujouset poistaa.
Tehdas "säädöillä"

Orkkis

JFriman
-
Viestit: 63
Liittynyt: 11.1.2008 17:43

ViestiKirjoittaja JFriman » 1.1.2009 15:26

mulla on kans toi jomin säädettvä jetas, säätövaraa ainakin on tarpeeks... mulla on kylläkin noi apujouset otettu veks, eli on kans vähän vissiin jäykempi... täs kuvas viel varaa laskee, mutta tukivarteen on maavara 5cm. http://www.aijaa.com/v.php?i=3265879.jpg

kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 8.1.2009 11:44

Kuuluuko tossa jom:ssa olla apujousi yläpuolella vai alapuolella? Itellä on ventossa yläpuolella mut sit taas monella on esim. kakkiksessa alapuolella..

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 8.1.2009 12:05


kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 8.1.2009 12:09

Ok! Entiä sit miks mulla ne on yläpuollella mut noin se on ainaki kamala ajaa. Tarvii varmaan koittaa vaihtaa ne toisin päin.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 8.1.2009 12:55

Kamala ajaa?
Tuskin vaikuttaa jousen vaihto alapuolelle.
Kuitenkin se apujousi on täysin kasassa kun auton lasket.
KW tolpissa se apujousi on yläpuolella.. tai ainakin kaikissa mitä itse olen nähnyt.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 8.1.2009 13:38

Miten olette suojanneet coil overeitanne hapettumiselta?

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 8.1.2009 15:30

Nyt laitoin vain spray vaseliinia. Ensviikolla säädetään alustaa uusille talvipyörille sopivaksi, jolloin näkee myös, miten vaseliini on pysynyt 3 viikon ajan. Jos huonosti, niin laitan ihan kuparitahnaa niihin.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 8.1.2009 16:01

Yks hyvä on kans tervaspray, ja sit käynti hiekkatiellä..(haastellista talvella kylläkin). Ja tuoksuu auto koko talven veneeltä mukavasti ;). Sprayvaseliini tahtoo peseytyä jonkin verran pois eikä myöskään esim FK:n mukana tullut spray riittänyt Suomeen talveen. Varmaan noissa vaseliineissä voi kyllä oll aeroja merkin suhteen ja mihin tarkoitukseen on tehty, eikö erikseen ole sitkeämpää suojavaseliniinia?

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 8.1.2009 16:33

Kent:in waxcoat olen itte käyttänyt, toiminut todella hyvin

kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 8.1.2009 17:00

Niin on sen takia kamala ajaa koska auto vaan hytkyy ja pomppii et se on todella kova! Ei ole pintakova vaan jotain ihan muuta. En tiedä mistä moinen voi johtua mutta tuli nyt vaan mieleen että vaikuttaakohan noitten jousien paikan vaihto tai sit jos ottaa koko apujousen pois.

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 8.1.2009 17:01

Kent:in waxcoat olen itte käyttänyt, toiminut todella hyvin


No toi varmasti toimii. Tervaspraytä etsin itsekkin hyllystä, mutta ei ollut.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.1.2009 18:04

Tervaspray on hyvää kaikkiin pultteihin ja kierteisiin. Raskaan kaluston napa ja pyöränpultit tervataan useasti, kestää kuulemma 5 vuotta ja irtoo pyörät vielä helposti. Tosin on ihan paksua tervaa.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 8.1.2009 18:39

Tervasprayta itsekkin laittelin, nyt n.4-5kk jälkeen kierteet oli helppo puhdistaa sen ansiosta :)
Tolpat olivat kerenneet jonkin verran hapettumaan, mutta kierteissä ei mitään ongelmia.

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 19.1.2009 22:33

Mites G3 Variant, onko jollain kokemusta moisesta alustasarjasta kyseisessä autossa? Tuntuu löytyvän heikosti järkevän hintaisia alustasarjoja Varianttiin, korjatkaa ja ehdotelkaa jos/kun olen väärässä.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 20.1.2009 7:37

formel K:ta saa halvalla saksasta. kokemusta tosin vielä ei ole

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 20.1.2009 9:54

^^ mikä on sitten järkevä hinta variantin alustasta? Ebaystä näkys saavan 199 eur hintaan+kulut

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.1.2009 10:49

formel K:ta saa halvalla saksasta. kokemusta tosin vielä ei ole

Minulla on/oli formelit golffissa, takaiskarit työnsivät mehut pihalle vähän reilun vuoden käytön jälkeen. Kilometrejä kertyi ~30-40tkm.

Ihan OK alusta kun oli vielä ehjä, tosin aika jämäkkä - vähän jopa kova niinkuin kaikki muutkin linttasatsit. Asfaltilla oli oikein hyvä ajaa, ei ollut kuitenkaan pintakova mutta sorateillä aivan järkyttävä :)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 20.1.2009 11:09

ja varianttiin ku kahtoo alustaa niin noissa halvimmissa yleensä on takana sokkasäätö ja edessä vaan kierre tolpat. ainakin nuo jomit ja formel Koot mitä minä oon katellu.

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 20.1.2009 16:37

300-400e on hintaluokka. JOM:n alustasarjoja näytetään myyvän paljon, mutta Varianttiin soveltuvia ei ole tullut vastaan. OT: Mitäs suosittelette sarjaksi jos luovun säädettävästä, olisi tarkoitus 30-40mm laskea? Kiitos vastauksista.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 20.1.2009 19:03

tuolta löytyy ihan suomesta noita, on korkeussäädettävää ja tavan alustasarjoja ja pelkkiä madallusjousiakin :D

tuossa linkki suoraan jom korkeussäädettävä golf variant III
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html



ja nuo weitec alustasarjat on ihan hyviä ja kohtuu halpoja jos ei säädettävää halua. ainakin slamit.fi myy niitä

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 20.1.2009 22:00

Ebaysta löytyis tämmöstä Raceland merkkistä alustaa halvalla. Rahti suomeen noin 30€
Viimeksi muokannut leevi, 20.1.2009 22:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 20.1.2009 22:07

Taitaapi sitten tuollainen JOM-alusta lähteä tilaukseen kun vihdoin joku osasi auttaa miestä mäessä. :)

Tuolla ebay-linkillä en ainakaan löydä mitään.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 20.1.2009 22:35

Itse tilasin tämmöiset kesällä. Hinta tosiaan tuo ja kulut muistaakseni 38 eur päälle. Paketti tuli viikossa ja kaikenlisäksi ilmeisesti parempi setti, koska oli kumminkin oli kierresäätö joka kulmassa :)

toni-[90]
-
Viestit: 70
Liittynyt: 12.3.2008 22:41

jom

ViestiKirjoittaja toni-[90] » 9.3.2009 0:09

itsellänikin JOM-alusta mietinnässä kakkikseen, mitä imeltä porukka joka omistaa kyseisen alustan? itselleni tulisi kakkis gti:hin :) kiitoksia vastauksista!

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 9.3.2009 1:37

Itsekkin tässä alustoja miettinyt. JOMin säädettävää ja weitecin kiinteää. Kummanko laittaa vai laittaako kumpaakaan :D

toni-[90]
-
Viestit: 70
Liittynyt: 12.3.2008 22:41

jom

ViestiKirjoittaja toni-[90] » 10.3.2009 15:07

Saakos tuota jom:ia kakkikseen halvemmalla mistään kuin autovarustenetistä: http://www.autovaruste.net/content/fi/11501/35180/2832/2832.html ? 269€ tarjouksessa sis tuolla.? +rahti tottakai

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 10.3.2009 15:51

Suoraan JOMilta Saksasta :) Sieltä ostin ex Cordobaan alustan, tuli maksamaan toimituksineen 293e kun Suomessa vastaavan hinta oli muistaakseni 411e+tk.

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 10.3.2009 16:12

Jom.de
Postikulut ymmärtääkseni +20e tuohon.

toni-[90]
-
Viestit: 70
Liittynyt: 12.3.2008 22:41

jom

ViestiKirjoittaja toni-[90] » 10.3.2009 22:45

Eli periaatteessa sama tilaanko saksasta vai suomesta, suomesta varmemmin ja lähes samaan hintaan. parempi hoitaa myös takuu asiat.

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

jom

ViestiKirjoittaja mikaelz » 14.3.2009 15:33

Katsastus mies huomautti jarruletkujen kuluneen melkein puhki, koska ne ovat noissa iskarin jarruletku paikoissa. Alustana siis on toi jomin säädettävä, joten siis onko ne letkut pakko olla kiinni niissä vai voiko ne vaan olla irrallaan?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 14.3.2009 15:56

Kait sulla on niissä letkuissa ne kumitutit suojana? Eiköhän ne riitä suojaamaan hiertymiseltä. Monesti inssi kyllä leimalla kahtoo kiinnityksen noista.

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 14.3.2009 16:01

Joo siis on, mutta siis hiertyy siitä kohtaa missä ne on kiinni iskaris. :D


Aika perseestä noi iskarin suojakumit pitää aina muistaa painaa alas ku auton keulan nostaa ja en tietenkään muistanu katastuksessa niitä. :D No nyt on toinen paskana.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 22.3.2009 19:22

KIIRE!

olen tässä tilaamassa saksasta alusta, ja tuli vähän ongelmia...

voisiko joku kertoa mulle mikä ero näissä on???

http://www.jom.de/products/de/Tieferleg ... winde.html

ja

http://www.jom.de/products/de/Tieferleg ... winde.html

ainoa mikä itse ymmärrän on että toi eka menee corradoon ja toinen ei?!?!

onko niissä joku jäykkyys ero?

kakkikseen tulossa...

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 23.3.2009 22:31

Omassa leluautossa jomin säädettävä mistä pitäs viimesetki sentit ruuvata kunhan saa uudet vanteet alle
ps. jos jollai myydä levitettyjä 13-14" peltejä niin yv:tä ;=)
Kuva[/url]

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 28.3.2009 11:33

Nelos golffiin alusta mietinnässä ja tuolta jom.de sivuilta ei kyllä paljoa informaatiota irtoa. Jos joku saksan kielen taitoinen osaisi sanoa mitä eroa näillä kolmella alustalla on mitä tuohon golf iv:en on saatavilla, ja mikä näistä sopii etuvetoiseen 1.8i golffiin: http://www.jom.de/de/Tieferlegung/Gewindefahrwerk/Volkswagen/Golf-IV

Ja tämäkö estää vetaria osumasta kallistuksenvakaajaan ja onko näitä paketissa 1 vai 2 ? http://www.jom.de/products/de/Tieferlegung/Fahrwerkszubehoer/Stabilisator/Stabilisator-Koppelstangenset-Audi-A3-Seat-Leon-Toledo-Skoda-Oktavia-VW-Golf-IV-Bora-New-Beetle.html

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 28.3.2009 23:56

Täysin olemattomalla saksan taidolla väittäisin, että yksi on nelivetoon (nur 4 Motion), yksi etuvetoon (ohne 4 Motion) ja noista sinisistä en tiedä. Luita on 2 paketissa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 29.3.2009 1:28

Nuo siniset ei ole coiloverit takana, mutta korkeussäädettävät, miten se sitten niihin on ikinä tehtykään.

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 29.3.2009 10:58

Eiköhän se ole jollain sokilla sitten yleensä.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 29.3.2009 12:46

Täysin olemattomalla saksan taidolla väittäisin, että yksi on nelivetoon (nur 4 Motion), yksi etuvetoon (ohne 4 Motion) ja noista sinisistä en tiedä. Luita on 2 paketissa.


Mitkähän noista sit käy 1.8i etuveto Golffiin? Ite veikkaisin sinisiä mutta ei oikein arvaamalla uskalla tilata.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.3.2009 12:53

Kai olette huomioinu että noi kuvat eivät ole juuri kyseiseen autoon sopivista.
Eihän alustasarjoista oteta kuin pari kuvaa joilla myydään kaikkia malleja.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 29.3.2009 12:54

Eikös nuo punajousiset käy siihen etuvetoiseen golffiin.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 29.3.2009 13:07

Kai olette huomioinu että noi kuvat eivät ole juuri kyseiseen autoon sopivista.
Eihän alustasarjoista oteta kuin pari kuvaa joilla myydään kaikkia malleja.


no niin tietysti.. just kuvien perusteella arvelin tuon sinisen olevan oikea.

Eikös nuo punajousiset käy siihen etuvetoiseen golffiin.


Tähän jos sais jonkunlaisen varmistuksen niin lähtis alustasarja tilaukseen.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 29.3.2009 16:45

Noiden sivujen mukaan punajousiset ja sinijousiset käy Golf IV etuvetoon.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 29.3.2009 20:26

kyllä noi punajousiset etuveto golffiin menee...omassa semmosii...

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 1.4.2009 20:51

Laitoin viestiä asiasta myöskin jomille suoraan ja tänään vastasivat, niin molemmat sarjat käyvät kyllä, sininen on Jomin omaa tuotantoa ja punanen on jonkun muun merkkinen. Laatu molemmilla samaa tasoa.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 1.4.2009 21:18

Millaset toimitusajat tuolta jom.de:stä on ollu? Päiviä, viikkoja, kuukausia?

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 1.4.2009 23:00

Millaset toimitusajat tuolta jom.de:stä on ollu? Päiviä, viikkoja, kuukausia?


Pistin äsken tilauksen menemään postiennakolla. Ilmottelen kunhan on lisätietoa toimitusajoista. Vähän hankalaa kun sivut kokonaan saksaks mutta google translate auttoi asiaa..

Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa, tuli sähköpostissa tilauksen jälkeen: "Zur Kontrolle haben wir die von Ihnen aufgegebene Bestellung noch einmal aufgelistet."

Tuosta ei oikein järkevää vastausta osannut googlekaan antaa.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 1.4.2009 23:05

tarkottaako se jotai että "varmuuden vuoksi listasimme tilauksen uudestaan" tj? Voi olla että olen ihan hakoteillä, enhän mä saksaa osaa :D

metallica
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.6.2005 23:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja metallica » 1.4.2009 23:07

Itse tilasin viime viikon maanantaina osia tuolta ja seurantakoodin mukaan paketti oli perjantaina helsingissä tullattuna ja valmiina toimitettavaksi eteenpäin kotimaassa. Itse tein tilauksen postiennakolla joten pankkien viiveiden ja oman aikataulun vuoksi paketti toimitetaan huomenna kotiovelle. Eli hyvin tuntuu toimitukset pelaavan :)

Itse tilasin korkeussäädettävän setin kakkikseen, mallia punainen, saas nähdä tuossa viikonlopun aikana kun kerkiää asentelemaan että minkälainen on :)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.4.2009 11:11

Zur Kontrolle haben wir die von Ihnen aufgegebene Bestellung noch einmal aufgelistet."


=Tarkistaaksemme asian listasimme tekemänne tilauksen vielä kerran.

eli eikös se ihan oikein ollut ymmärretty sielläkin päin ;)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 2.4.2009 12:31

hooray, mä osasin! :D

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 2.4.2009 15:11

=Tarkistaaksemme asian listasimme tekemänne tilauksen vielä kerran.

eli eikös se ihan oikein ollut ymmärretty sielläkin päin ;)


joo kiitti. ite tajusin että joku oli menny väärin ja pitäs tehä uudestaan tilaus :D

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 4.4.2009 21:53

Nyt on opiskelija budejtti sen verran kireellä et jos jollain on g2 1.6 sopivaa coilover settiä myytävänä nii pistää privaa... Yli 200€ käytettujä on turha ehdottaa kun uudet saa jo muutenkin suht halvalla...

metallica
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.6.2005 23:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja metallica » 5.4.2009 13:07

Noniin, tuossa perjantaina sain setin asennettua alle ja kyllähän tuo aika jämäkkä alusta on, tosin onhan autokin aika matalalla että pitäähän sen jäykkä ollakkin. Huomaa hyvin eron kun ennen oli takana aika kuoleentuneet weitecin iskarit niin nyt kun takajousituskin on yhtä jäykkä kuin keulassa niin kyllähän meno aluksi aika kivirekimäiseltä tuntuu :D Mutta kyllän nimittäin on mukava laskea mutkatietä, ei enää kallistele lähes yhtään ja tuntuma tiehen on hyvä :) Tulihan tuota samalla asennettua pikkitukikin eteen ylös mutta tuskinpa se merkittävästi auttaa. JOM:in vakiosäädöillä maavaraa jäi puskurin alalaidasta alle 5cm niin nostin sekä perää että keulaa muutaman sentin ylöspäin, mahtuu etupyörätkin kääntymään vähän paremmin.

Eilen sitten lueskelin täältä foorumilta että jäillakin on ollut ongelmia saada vanteita mahtumaan alle coiloverien kanssa ja pitihän se itekkin kokeilla että mahtuuko ne kesäpyörät. No edestähän ne otti jousiin kiinni, tosin niin vähän että tuo on onneksi korjattavissa nelipyöräsuuntauksessa camberia hieman säätämällä. Toisella puolella jäi väliä 1-1,5mm ja toisella puolella otti hieman kiinni, mutta kulmat onkin vaan silmämääräisesti laitettu. Onneksi ei ole leveempiä vanteita kun ei noihin spacereitäkään viittis laittaa kun menevät kaareen kiinni muuten, mielessä on kyllä käynyt myös G60 kaaret ja loksujen mankelointi =) Vanteet ovat siis 15x7,5'' ET27.

Toimituksessa ei tullu vielä kaikki osat, eli loput eivät ilmeisesti löytyneet suoraan varastosta. En tiiä sitten tuleeko postikulut uudestaan vai ei kun en tuota saksaa niin kovin hyvin ymmärrä?

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 8.4.2009 21:36

Taitaa Jommit olla hyvät ku ei kenelläkään ole intoa myydä mulle? :D Olis ollu kiva saada autoa matalaksi ennen toukokuuta...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 8.4.2009 22:02

Taitaa Jommit olla hyvät


Tainnu kaikki jättää jommit kaupan hyllylle.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 8.4.2009 22:36

Tainnu kaikki jättää jommit kaupan hyllylle.


nohnoh :D

Viikko sitten pistin tilauksen menemään.

jom.de :ssä ei ollu coilovereita nelos golffiin varastossa, maililla kyselin että millonka niitä mahtaa tulla niin ehkä viikko pitäis vielä mennä, sitten saavat paketin lähtemään.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 9.4.2009 20:11

Asensin tuossa Jom Rs coiloverit alle (auto vw golf iv) ja tuli semmonen tenkkapoo, että en saanu sitä takajousen säätöpalikkaa mahtumaan sille kuuluvaan "kaulukseen", joka siis on takajousen alaosassa. Kaulus on siis liian iso. Miten porukka on tuon homman hoitanut? Sitä kaulusta on aika hankala lähtä hiomaan/nuijimaan kapeammaksi. Säätöpalikkaa ei siis ole nyt ollenkaan paikoillaan vaan jousi on aivan tavallisesti niinkuin aluperäinenkin. Kovin meni perä matalaksi, joten kiitosta vaan jos jollakin on neuvoa antaa.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.4.2009 22:15

Otitko sen alkuperäisen alajousilautasen pois? kyseessä on ohut osa joka usein jää huomaamatta.

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 11.4.2009 23:05

Itella oli sama homma...jyrsin hieman pois siitä säätöpalikasta kamaa ni johan mahtu;)

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 14.4.2009 21:44

Joo sellanen millin paksu metallirengashan siellä oli. Ei muuta ku ruuvimeisselillä kampesin pois ja sen jälkeen mahtu.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.4.2009 22:27

Eli ihan positiivisa kokemuksia kaikilla noista Jomin seteistä?

Boraa pitäis tontittaa ja Jomilta sais 30-60mm säädettävää alustaa aika huokeeseen hintaan. Mites ton vanteiden mahtuvuuden kannalta, onko vaan vanhemmissa autoissa ollu, että vanne ottaa jouseen, vai myös uudemmissa?

Mahtuu kuitenki 18x8,5" levee vanne 35et:llä vielä alle ilman ongelmia?

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 14.4.2009 22:55

Eli ihan positiivisa kokemuksia kaikilla noista Jomin seteistä?

Boraa pitäis tontittaa ja Jomilta sais 30-60mm säädettävää alustaa aika huokeeseen hintaan. Mites ton vanteiden mahtuvuuden kannalta, onko vaan vanhemmissa autoissa ollu, että vanne ottaa jouseen, vai myös uudemmissa?

Mahtuu kuitenki 18x8,5" levee vanne 35et:llä vielä alle ilman ongelmia?


Kopioinpa nyt suoraan tuosta toisesta ketjusta tähän kun just samaa juttua itekin mietin, ja alustana tuossa jom:

PostPosted: 13.4.2009 12:04 Post subject: Alustasarjan kanssa ongelmia!

Elikkäs vaihdoin tuossa muutama päivä sitten autooni (vw golf iv vm. -99) säädettävän alustasarjan. Nyt sitten päätin laittaa kesärenkaat alle van kas kummaa, renkaat ottavat iskareiden korkeudensäätökiekkoihin kiinni. Vanteet ovat 8" leveät ja ET on 35, joten niiden pitäisi olla hyvinkin oikeanlaiset kyseiseen autoon ja koossa 18".


Linkki itse ketjuun: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116048

jihaa
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.6.2005 11:50

Sarjan muutoskatsastus

ViestiKirjoittaja jihaa » 15.4.2009 16:30

Asensin boraan jommin säädettävänsarjan joulun tienoilla ja katselin juuri niitä numeroita takatolpissa verranten tuv-lappuun. No eipä ainakaan takana täsmännyt, eli ei toivoa leimasta. Paketin kyljessä lukee kuitenkin bora ja sarja sopi alle kaikin puolin. Katsastus vaan lähenee ja tuskin menee lävitse ilman muutosta. Silloin alle laitettaessa ei tohkeuksissaan huomannut vertailla tolppien ja lappujen numeroita ja muistaakseni osissa oli jotkut paperitarrat päällä, mutta eihän niitä enää niissä ole. Onko joku törmännyt vastaavaan eroavaisuuteen vai onkohan tullut jotenkin väärät osat? Tarvii nyt vielä katsoa edestäkin, mutta vähän jo kylmää ajatus katsastuksesta :( Muuten olen sarjaan ollut tyytyväinen kaikin puolin.

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 15.4.2009 17:06

^Itellä katsuri ei kyllä kattonu itse alustasarjasta mitään muuta, kuin että on laitettu kiinni kunnolla. Ei kyllä vertaillut sitä lappua mihinkään muuhun kuin auton tyyppikilpeen. Näin Hervannassa viime viikolla...

jihaa
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.6.2005 11:50

ViestiKirjoittaja jihaa » 15.4.2009 19:02

New postPosted: 15.4.2009 17:06 Post subject:
^Itellä katsuri ei kyllä kattonu itse alustasarjasta mitään muuta, kuin että on laitettu kiinni kunnolla. Ei kyllä vertaillut sitä lappua mihinkään muuhun kuin auton tyyppikilpeen. Näin Hervannassa viime viikolla...

Edellisen auton kun muutoskatsastin vuosi sitten niin hylkäs katsastuksen kun oli eri merkinnät lapussa kun oli jousissa. Hain sitten liikkeestä toisen lapun ja leima tuli. Et veikkaan et tälläkin kertaa katsotaan niin pirun tarkkaan... Näin Riihimäellä...

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 15.4.2009 19:09

Edellisen auton kun muutoskatsastin vuosi sitten niin hylkäs katsastuksen kun oli eri merkinnät lapussa kun oli jousissa. Hain sitten liikkeestä toisen lapun ja leima tuli. Et veikkaan et tälläkin kertaa katsotaan niin pirun tarkkaan... Näin Riihimäellä...

Tais olla Hylky-Henkka katsastusmiehenä :D

jihaa
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.6.2005 11:50

ViestiKirjoittaja jihaa » 15.4.2009 19:11

Tais olla Hylky-Henkka katsastusmiehenä :D


Juurikin se!!! Vanha kunnon maukka aikanaan vaan totesi , et hyvän näköinen ja tuus hakee uus ote :D

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 15.4.2009 20:01

Ja mulla löi hakun läpi pohjasta ja sano ettei tää mitään tässä haittaa, hitsaa kuntoon ens vuodeks:D

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 15.4.2009 20:52

oma kokemus alkoi huonosti JOM coil-over korkeus säädettävästä alustasta.
ostin sellasen mk-1 golffiin, hantin puolelle eteen sopii ok, seuraavaksi kuskin puolinen työn alle...hyvin tää sujuu...

no uusi ja käyttämätön iskari jumissa!!! ikään kuin painesta olisi puolet hukassa, ilman jousta painaa iskarin kasaan, sinne se melkein jääkin. nousee todella hitaasti ylös, eikä edes jaksa nostaa koko vartta ylös....ei tollasta kannata autoon kiinni laittaa...

autossa jo kiinni oleva+takaiskarit pomppaa samantien täyteen mittaan kasaan painamisen jälkeen.ok.

katsotaan mitä myyjälike huomenna sanoo, todennäköisesti saa uuden takuuna, mutta onko hyllyssä ja koska saa...sen aikaa auto pukkien päällä tallissa, voi saatana!!!

onko muilla käynyt samoin?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.4.2009 17:17

Pumppailet sitä eestakasin vaan käsissäs niin pitäs herkistyä.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 21.4.2009 14:13

Tänään tuli mulle alusta, 14.4 tilattu elikkä tasan viikkossa tuli. Vähän pisti jo jännittään kun iskarin paketissa on tarra "Golf 3", kai nää nyt herranjestas sopii? Auto näkyykin profiilissa.

edit. Paniikissa ei välttämättä ajattele kaikkea, eihän sitä tiedä minkä kolmoskoppasen nuo on. Pitää toivoa että sopii :)

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 21.4.2009 14:55

Tänään tuli mulle alusta, 14.4 tilattu elikkä tasan viikkossa tuli.


Mulle ei oo vieläkään tullu, 1.4 tilasin, tosin tiedossa oli että iv golfiin ei ollu sarjoja varastossa. Pitää kysellä sähköpostilla että mikä lie tilanne.

e: noniin ja nyt tuli vastaus että tämän viikon perjantaina pitäs paketti lähtee tulemaan jos vaan tulee se sarja ajoissa niille

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 22.4.2009 20:39

Onko jommin hinnat noussut? Saksassa hintaa nyt 212€... Toisessa topicissa huhuiltiin alle 200€ saksasta?

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 22.4.2009 21:43

Onko jommin hinnat noussut? Saksassa hintaa nyt 212€... Toisessa topicissa huhuiltiin alle 200€ saksasta?


On näköjään ainakin iv golfiin, toinen sarja on nyt 237,96 ja toinen 212,46e..

Kun ite 3 viikkoo sitten tilasin niin molemmat oli 195,46e.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 22.4.2009 21:46

Just mun tuuria ku koittanu säästellä noihin suomen hintoihin... Nyt ku kattoo saksan hintoja nii neki sit nousee... Niin autonahan oli kyseessä siis golf 2... Mutta veikkaan et ne on kaikki hinnat noussu...

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 22.4.2009 23:28

239.95e tuli hintaa toimitettuna noilla päivitetyillä hinnoilla, päivä liikaa tuli mietittyä.


Ja kyseessä oli siis toi sininen, halvempi setti.

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 25.4.2009 17:49

non niin, tänään tuli laitettua omaan ventoon jom coilover sarja ja nyt jäi sellanen asia mietityttämään että kuuluuko takajousista lähteä ääntä kun painaa perää maata kohden? ennen oli fk:n 40mm madaltavat jouset ja tolpat takana ja ne ei muistaakseni ääntä pitänyt. Eli olenko nyt kämmännyt jotain vai onko tuo jousien ääni ihan luonnollista?

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 25.4.2009 20:12

^HEi

Laitoin kans tänään Jom:in alustan mk3 ja mullakin jäi kuulumaan sellainen sanoisinko kolina/rutina takapäästä otin toiseen kertaan tolpat vielä alta pois ja tarkastin oonko koonnut väärin ne mutta ei?

En ole ensinmäistä kertaa alustaa mk3 vaihtamassa että sen syyksi ei voi laittaa. mutta tosiaan outo kolina / rutina / pauke sieltä kuuluu.

Jukifi
-
Viestit: 221
Liittynyt: 16.12.2006 21:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukifi » 26.4.2009 15:47

Mullakin alussa jomin takatolpat kolahteli vaikka kaikki tietääkseni oli paikoillaan ja oikein kasattu, nykyään ei enää kuulu mitään ylimääräistä.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 26.4.2009 17:03

ok, thanks.

toivotaan että aikaa myöten kolina loppuu.

silakka1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.5.2009 16:30

ViestiKirjoittaja silakka1 » 3.5.2009 16:45

Mitä kaikkia osia vakiotolpista tarvitsee siirtää uuteen säädettävään satsiin?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.5.2009 17:36

Edestä se kumimutikka missä on yläpäänlaakeri ja sen kiinnitys"holkki" ja ne konehuoneen puoleiset osat ja takaa ne kontinpuoleiset hilut + se kumimutikka mikä on siellä iskarinyläpäässä. Tosin noi viimeiset kumimutikat ainakaan itsellä ei tullut edes sen iskarin mukana alas.
Itse just ruuvailin alle noi JOMit ja mitä nyt 5 km kotiin ajoin niin varsin asialliselta tuntui.
Ainakin riittävän alas saa noilla, jouduin pikkaisen nostamaan joka kulmaa kun en päässyt duunipaikan varaston pihalta pois :D Ja vielä olisi ollut kierrettä alaspäin vaikka kuinka :D

silakka1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.5.2009 16:30

ViestiKirjoittaja silakka1 » 3.5.2009 18:50

Jeps eli pitäisi olla itselläkin kasattuna oikein. Hirvittää vaan ajella kun auton takapää kolisee ja natisee kovasti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.5.2009 22:47

Kolisee? Kannattanee tarkistaa että olet kiristänyt sieltä kaikki kunnolla.
Itsellänikin jäi takapäästä kuskinpuoli kolisemaan ja tarkitsin sen niin siellä oli varmaan 10mm väljää kun en ollut kiritänyt kunnolla kaikkea. Mulla ei ollut se alin niistä kolmesta mutterista kunnolla kiristetty. Siis se mikä jää pitämään sitä ylemmän jousilautasen päällä olevaa alumiini holkkia kiinni.
Se yläpäähän kannattaa ja varmaan pitääkin kiristää vasta kun on auto maassa.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 4.5.2009 6:33

Täälläkin kolisee edelleen takapää, ja on varmasti kasattu oikein..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.5.2009 17:10

Eli siellä on se alapuolelle tuleva kumi paikallaan ja siinä iskarin tolpassa kiristetty se mutteri kunnolla mikä pitää sen yläjousilautasen päälle tulevan alumiiniholkin paikallaan.
Lisäksi siellä yläpuolella on sen alin "prikka" varmasti oikein päin ja sen päällä se kumi kunnolla ja sen päälle tuleva osa kiristetty mutterilla varmasti kunnolla. Ja sen päälle taisi vielä tulla se "kuparilautanen" ja mutteri.
Ja onhan ne yläpäät kiristetty rengas maassa ja paino päällä?
Jos tosiaan näin on niin sitten en kyllä osaa sanoa mikä siellä kolisee.
Itsellä ei mitään kolinoita kuulu ja varmaan reilu 100km tuolla on tullut ajettua.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 4.5.2009 18:48

justiin tuollai mitä sanoit, ja on kiristetty mopolla takapää kun rengas oli maassa.

Kahteen kertaan otin tolpat alta pois ja katsoin että kaikki oikein. En tiedä hukkuuko kolina meluun, mutta kuuluu vain pienissä nopeuksissa. ? outoa. mutta voisiko olla kolinan syy siinä että sulla on corrado ja meillä muilla g3 joilla kolisee. vai arvasinko väärin?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.5.2009 19:13

Juu, mulla on kyllä Corrado, mutta noissahan pitäs olla melkolailla samanlaiset noin iskarin yläpäät.
Varsin outoa kyllä moinen kolina.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 4.5.2009 19:18

Samalla suunnalla kun asustellaan niin tarvis poiketa kahvilla joskus jossain niin kuulisit tuon äänen. pihalle se ei kuulu mutta sisälle kyllä. Joudun huomenna nostaan korkeutta että pääsee suuntaukseen, katson vielä kerran onko jotain syytä mistä toi voisi johtua.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 4.5.2009 19:24

Itse laitoin tänää Jomilta tilaukseen Ventoon säädettävän. Kai pitää poistella apujouset sitten, että auton saa oikealle korkeudelle :)

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 5.5.2009 18:34

No niin Jälleen kerran otettu takatolpat irti ja tilannetta tutkittu.

-Asennuksessa ei ole tapahtunut virhettä.

-Kaikki osat oli kunnossa ja paikoillaan

Vika löytyi itse jousista, ne päästää sellaisen rutisevan/narisevan äänen. Pyöritimme jousta eri asentoon jolloin ääni pieneni hieman mutta kuuluu edelleen selvästi. Tulimme siihen tulokseen että on valmistusvika, mutta sen takia en rupea sarjaa takaisin lähettelemään. Toivotaan että loppuu joskus. Ikäänkuin jousi olisi jännityksessä jotenkin.

Vika esiintyy ainoastaan takana. onko teillä muilla se ns "apujousi" ylä vai alapuolella varsinaista jousta. itselläni se on alapuolella eli säätöprikkojen päällä. Tuskin se silti vaikuttaa. Paskamainen ääni, korjaantuu tietysti musiikilla mutta ei kiva.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 5.5.2009 19:02

Ok, no jospa se ajanmyötä loppuu.
Mulla ne apujouset ainakin on alapuolella.
Ja tosiaan niitä apujousia ei todellakaan tarvitse poistella. Itsellä on vielä joku 60mm kierteitä jäljellä ja yhtään ei kyllä kärsi autoa laskea. Nytkin etulippa raapii vähän väliä maahan kun maavaraa siitä on 55mm :D

silakka1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.5.2009 16:30

ViestiKirjoittaja silakka1 » 5.5.2009 19:06

Itsekkin tosiaan purin takatolpat ja tulin myös siihen tulokseen että jousethan ne siellä rutisee ja narisee. Minulla myös alapuolella ne apujouset ja autohan jossa alusta on paikallaan on vento.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa