Jom-coilover

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.4.2010 14:29

eBayssä lupaavat osa porukasta JOMillekin 2 vuoden takuun että jos se painaa jotenkin vaakakupissa.

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 5.4.2010 17:22

Ajattelin tuossa ensi viikolla pyöräyttää tuommoisen jomin sinisen setin alle, mutta jäi mietityttämään että pitääkös tuohon autoon vaihdella noita laakereita sun muita tuonne iskarin yläpäähän? Kyseessä -92vm auto, eli ne vanhemman malliset on siellä.

Smigel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.1.2009 9:03

ViestiKirjoittaja Smigel » 5.4.2010 20:53

Ei taida mistään muualta saada halvemmalla, kuin MTT-Tradingilta? Hintaa 259e sisältäen toimituskulut. Kyseessä JOMin sininen sarja. http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=535

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 6.4.2010 8:58

Kyllä minä ainaki itelleni vaihdoin samalla ku oli irti ettei tarvi sitten kk päästä irroitella uudestaan sen laakerin takia. Ei maksa laakeri ku varmaan 10€/ kpl ni turha rueta säästää!

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 6.4.2010 10:50

En sitä sen kestävyyden suhteen edes ajatellutkaan, kun vaihdettu alle puoli vuotta sitten.. Lähinnä vain että käykö tuo sarja tuon laakerin kanssa, vai vaatiikosen uudemman mallisen.

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 8.4.2010 15:28

Ensi viikolla olisi tarkoitus 89 mk2 golfiin laittaa jomin siniset coiloverit, tarvitseeko mitään erityisiä työkaluja? Onko nuo paketissa valmiina kasattuna että voi suoraan laittaa alle? En ole aikasemmin iskareita vaihdellut.

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 8.4.2010 19:51

Tuli nyt sitten laiteltua tuo alle, ja suhteellisen kivuttomasti meni. Ainut mikä hidasti niin se kun ei ollut sitä etuiskarien yläpään aukaisemiseen tarkoitettua työkalua, mutta senkin sai sovellettua. Vielä joutuu vähän ylös ruuvailemaan kun välillä ei ihan ääriasentoon saa pyöriä käännettyä. Täytyy vaikka myöhemmin, ottaa kuva jos muistaa.

kalevius: tuohon iskarin yläpäähän ainakin kolmos korissa olisi tarvinnut oman avaimen jos olisi helpolla halunnut päästä, mutta en ole kakkoseen tuota hommaa tehnyt, niin en osaa sitten sanoa millainen systeemi siinä on. Mutta tuota avainta lukuunottamatta ihan tunkki, hylsysarja ja lenkit niin pitäisi kyllä onnistua.

e: Ja asennus/ajokokemuksien perusteella kyllä hintaisekseen oikein hyvä setti. Ei ole ainakaan omilla säädöillä vielä ihan kivireki, mutta silti sopivan jämäkkä. Edestä vielä semmoisen 6cm saisi alas ja takaa 10cm, mutta eipä tuota yhtään alemmas viitisi enää laskea.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.4.2010 20:34

kalevius kirjoitti:Ensi viikolla olisi tarkoitus 89 mk2 golfiin laittaa jomin siniset coiloverit, tarvitseeko mitään erityisiä työkaluja?

Hankit eteen uudet joustintuen yläpään laakerit ja etujousijalan kierreholkit (esim. Motonetissä tuotteet 18-117 ja 18-1471).
Alkuperäisiä etutolppia ei tarvitse purkaa ollenkaan, joten et tarvitse iskarin yläpään "erikoistyökalua" tai edes jousipuristimia.
Yläpään tukilaakerit kannattaa muutenkin vaihtaa uusiin.
Onko nuo paketissa valmiina kasattuna että voi suoraan laittaa alle? En ole aikasemmin iskareita vaihdellut.

Ennen asennusta etutolpista irroitetaan nuo mutterit, asennetaan tukilaakeri ja kiritään se em. kierreholkilla.
Takatolppiin otetaan yläpään kumit ja kuppiprikat vanhoista tolpista.
Kuva

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 8.4.2010 20:40

Paljon ootte laittanu lokarin yläreunasta, vanteen keskelle kun ootte madaltanut?
Mulla nyt alla 18" 225/40 kumilla, ja edestä sekä takaa 33,5cm.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 8.4.2010 20:58

Laitoin itsekkin tilaukseen tuollaisen sinisen sarjan Corradoon. Sattui kivasti olemaan mdcomprexilla tarjouksessa hintaan 255e. Toivottavasti istuu hyvin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.4.2010 20:58

Alkuperäisiä etutolppia ei tarvitse purkaa ollenkaan, joten et tarvitse iskarin yläpään "erikoistyökalua" tai edes jousipuristimia.

No itseasiassa kyllä siihen iskarin yläpään irroitukseen (nyt en siis puhu purkamisesta) tarttee vähän erikoisempaa työkalua kakkos golfissakin. Sitä iskarinputkea kun täytyy pitää kuusiokololla samaan aikaan kiinni, kun jollain vääntää mutterin auki. Stahlwillen lenkkiavain kuulemma mahtuu siihen monttuun, joten se on ihan hyvä työkalu siihen, kun siitä saa läpi pidettyä kuusiokololla kiinni. Toinen vaihtoehto on että pulttipyssyllä pyöräyttää ne mutterit auki, sillä niiden pitäisi aueta vaikka ei milään kiinni pidäkään
Itse rälläköin hylsyn kantikkaaksi, jotta sain pihdeillä siitä kiinni pitämällä väännettyä mutterin auki samalla kun kuusiokololla sen läpi pidin kiinni sitä iskarin putkea.
Paljon ootte laittanu lokarin yläreunasta, vanteen keskelle kun ootte madaltanut?

Mulla oli viime kesänä edessä ja takana joku 270mm 16x8" vanteella ja 194/40 kumilla.
Toihan nyt riippuu aikalailla autosta, vanteen koosta ja ET:stä sekä kumista.
Laske se niin että raapii kiinni ja nosta sen verran että raapiminen just loppuu niin sillonhan se on sopiva ;)
Viimeksi muokannut Eemeli, 8.4.2010 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.4.2010 20:59

Eli tarviiko niitä ihme hylsyjä kolmosen etupään aukaisuun mitä tarvi kakkiksessa?

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 8.4.2010 21:35

Mdcomprexilla ainakin sama tuo tuotteen numero kakkos ja kolmoskopan sarjoilla, eli onko jopa peräti ihan sama sarja? Mutta jos asia näin, niin sitten tarvitaan. Biltemassa muistaakseni ainakin myynnissä jonkunlainen systeemi joka suunniteltu tuon yläpään avaamiseen. Mutta kolmoskopassakin juuri tuollainen kuusiokolo siinä iskarin päässä ja sitten mutteri.

Mutta saa myös auki esim. laittamalla hylsyn siihen ja siitä hylsyn reiästä kuusiokoloavain ja hylsystä pitää kiinni kunnon tongeilla ja kääntää. Tämän olen itse ainakin todennut toimivaksi.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.4.2010 21:50

Biltemassa muistaakseni ainakin myynnissä jonkunlainen systeemi joka suunniteltu tuon yläpään avaamiseen.

No ne Bilteman "vw/audi iskuvaimentimen hylsyavaimet" on ne millä sen yläpään saa purettua. Iskarin yläpään irroittamisessa siitä ei ole mitään iloa. Sit siellä on jotain ihmeen hylsyhärdellejä mutta ihan yhtä hyvin toimii tuo pihdit-hylsyavain konsti.
Ja samanlainen se kakkosen ja kolmosen yläpää tosiaan taitaa olla.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.4.2010 23:08

No itseasiassa kyllä siihen iskarin yläpään irroitukseen (nyt en siis puhu purkamisesta) tarttee vähän erikoisempaa työkalua kakkos golfissakin. Sitä iskarinputkea kun täytyy pitää kuusiokololla samaan aikaan kiinni, kun jollain vääntää mutterin auki. Stahlwillen lenkkiavain kuulemma mahtuu siihen monttuun, joten se on ihan hyvä työkalu siihen, kun siitä saa läpi pidettyä kuusiokololla kiinni. Toinen vaihtoehto on että pulttipyssyllä pyöräyttää ne mutterit auki, sillä niiden pitäisi aueta vaikka ei milään kiinni pidäkään

Ok. En pitänyt näitä mitenkään erikoistyökaluina, niin ei tullut mieleen.
Tuossahan nuo konstit avaamiseen tulikin jo mainittua. Täältä äänet menevät pulttipyssylle.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 9.4.2010 8:44

Niin ja jousipuristimiakaan ei tarvitse kun purkaa yläpäät ensin auton ollessa maassa(tai nostaa tunkilla alaripustuksesta). Sitten vaan nostaa auton (/laskee ripustuksen alas). Sama toimi myös kasattaessa. Enkä ota mitän vastuuta jos joku itsensä/autonsa teloo tuolla tavalla, noin olen vaan itse tehnyt.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.4.2010 10:54

No esim. Biltemasta saa ihan toimivat jousipuristimet hintaan 12,99€ 2kpl, joten itse en ainakaan viitsinyt alkaa kikkailemaan millään muulla tapaa.

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02

ViestiKirjoittaja Trumpe » 9.4.2010 20:31

Mistä johtuu kun jomit pitää kauheeta ääntä takana ? Auttaiskohan laakerien vaihto yläpäähän

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 9.4.2010 21:44

Itselläkin tuntuivat takana pitävän jotain rutinaa.. Mutta nyt kun pari sataa kilsaa noilla ajellut, niin ei ole enää kuulunut mitään ylimääräistä.

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 9.4.2010 21:47

Eikös niissä ole ongelmana se että apujousen ja varsinaisen jousen välissä oleva laippa hankaa kierteeseen ja pitää rutinaa. helpostusta pitäisi tuoda jos apujouset laittaa yläpuolelle

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 10.4.2010 8:29

Kuka nyt apujousia käyttää. Onko jotain mennyt väärin, kun etupäät ei noussut yhtään konehuoneen puolella. Eikös ne pitänyt sentin verran nousta?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.4.2010 9:26

yläpään tukilaakerin kumit ei ole pohjassa?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.4.2010 10:16

Kuka nyt apujousia käyttää

Ne jotka haluavat auton katsastuksesta läpi. Nimittäin ainakin mulla jouset heiluis irtonaisena ilman apunousia kun auton nostaa ylös.
Ja mitään iloa niiden poistamisesta ei ainakaan itsellä ole koska niidenkin kanssa kierteitä riittää tolpissa liikaakin.

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 10.4.2010 14:32

Torstaina laitoin tilauksen ja perjantaina sain jo vieterit tuningkauppa.comista. Etupään toisen puolen laitoin paikoilleen, uudet yläpäänlaakerit ja ne kierreholkit. Ihmetyttää kun se lautanen on kiinni pellissä konehuoneen puolella kun entiset oli n. sentin verrran irti. Onhan se kasaus järjestys että iskariin se kumilaakeri, se holkilla pyöritetään niin pitkälle kun menee, tosin jää hieman "hölskymään" kuten vanhatkin. sitten jousi autoon ja lautanen paikoilleen. Laskin auton renkailleen ja paineltiin vielä ja laitettiin lukkomutterilla kiinni. iskareissa oli vielä yksi mutteri mutta en sille keksi paikkaa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 10.4.2010 14:49

Pistin tollaset siniset TA-technixit farkku cordobaan ja ihan kamalat takapäästä. 30cm pyörän navasta takalokarin kaareen kun ei enempää nouse ja joustoa on sen verran mitä renkaat joustaa. Etupää on ihan hyvä että sitä ei voi moittia. Jos joku viittis kurkkaa kenellä on alla farkussa TA-technixit että mikä numero sarja löytyy niistä esim: iskareista. Koitin kuukletellakin mutta ei löytyny noista tietoa sen enempää.

Möyh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.3.2009 13:01

ViestiKirjoittaja Möyh » 12.4.2010 16:32

Golffiin pitäisi säädettävä alusta saada, ja vaihtoehdot on gts tai ta-technix. Kiinnostaisi tietää esim. eroja jäykkyydessä ja asennuksessa. Mitä jäykempi, sen parempi, koska ainakin tämä kesä mennään vielä 17" vanteilla. Googlettamalla ei hirveästi tietoa varsinkaan gts:stä löytynyt ja ta-technixistä sen verran, että jonkun verran on ollut onkelmia takapään alakumien kanssa (bemareissa). Jelppivä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.4.2010 18:47

No asennuksen osalta noissa tuskin eroja juurikaan on. Jos molemmat on korkeussäädettävät niin samallalailla ne sinne alle laitetaan.

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 12.4.2010 19:13

Nii ja eikait golffeissa mitää takapään kumeja ole mitä tulis alustan mukana. bemareissa muutenki erillainen se pyröntuenta ja jousitus takana. itellä oli golffissa ta-technix ja se oli kyllä jämäkkä, välillä tuntu että liianki kanssa varsinki talvella ku oli perunat vissii laitettu tielle itämään. Vuoden se oli käytössä ennekuin auto meni vaihtoo ja hyvin pelitti, saattaa olla että seuraavakin tulee sen merkkinen hankittua.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 12.4.2010 20:09

Tuli eilen ruuvattua Jomit alle.. Tarjoaa paljon mukavempaa&jämäkämpää kyytiä kun on vähän enemmän painoa pellin alle. Ennen oli sama satsi meinaa 1.4 alla ja nyt vr6.. Ainakin muistelen että oli kauheampi.. Kyllä siinä taas muistella sai kun vaihdettiin tolpat että mitä paloja tarvittiin ja mistä :D

Möyh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.3.2009 13:01

ViestiKirjoittaja Möyh » 13.4.2010 15:06


LähetäLähetetty: 12.4.2010 18:13 Viestin aihe:
Nii ja eikait golffeissa mitää takapään kumeja ole mitä tulis alustan mukana. bemareissa muutenki erillainen se pyröntuenta ja jousitus takana. itellä oli golffissa ta-technix ja se oli kyllä jämäkkä, välillä tuntu että liianki kanssa varsinki talvella ku oli perunat vissii laitettu tielle itämään. Vuoden se oli käytössä ennekuin auto meni vaihtoo ja hyvin pelitti, saattaa olla että seuraavakin tulee sen merkkinen hankittua.


Perunat on tässä tapauksessa hyvästä :) Mites nuo ta-technixit kestää sitten talvella, ja tarviiko suojailla millään aineella? Ja kuinka paljon on säätövaraa noissa ta-technixeissä? Gts:ssä muistaakseni 40-80/30-70.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 13.4.2010 15:37

Itse asensin pääsiäisenä ja viime viikonloppuna JOM:n sinisen setin Jettaani. Setin tilasin Saksasta tammikuussa, hinta oli kotiin kuljetettuna 197 EUR. Asennus oli hieman vittumainen taka-akselilla koska Jetassa ei takapenkit kippaa ja iskaritolpan yläpään kiinnitys on hattuhyllyn alla. Loppujen lopuksi saatiin sitten kiristettyä niin että revin ensin hattuhyllyä auki sen verran että takapenkiltä sain pidettyä iskarin yläpäätä pihdeillä ja tyttöystävä kiristi lenkillä peräkontin puolelta.

Tälläisen työkalun tarvitsee etuiskarin kiinnitykseen (sama kuin kolmoskorisissa). Kuusiokolo on sopivasti 17-millinen eli sitä ei ihan joka setistä löydykään. Lisäksi hylsy on 21-millinen eli sitäkään ei löydy ihan joka putkasta. Itselläni oli Saltuksen 22-millinen hylsy jolla sain kiristettyä.
Kuva

En ole vielä ehtinyt säätämään alustan korkeutta, niin se on vähän balls deep etupäästä.
Kuva

Myöskään ei ole ajokokemuksia koska auto ei tällä hetkellä ole rekisterissä. Yksi asia minkä huomasin, oli että iskareiden vaihdon jälkeen takapää nitisee kun esimerkiksi istuu peräkontin reunalle. Mahtaneeko tuo johtua siitä, että taka-akseli on nyt eri asennossa ja puslat hinkkaa metalliin tai jotain muuta vastaavaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.4.2010 9:05

Mitäs tuohon kolmos-Golfin etupäähän tarvis hommata osia kun vaihtaa uudet coilit alle? TArkoitus olisi ettei tarvis purkaa vanhasta alustasta mitään.
Muutaku yläpään laakeri?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.4.2010 12:52

No ei kai siinä muuta tarvi kuin se ihmemutteri olla sen yläpään laakerin lisäksi, coileissahan tulee omat ylälautaset ja se ylimmäinen mutteri.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.4.2010 13:44

ihmemutteri? eli tarvin siis sen "erikoistyökalun" iskarin irroittamiseen autosta? Kuten kakkiksessakin?

Edit: siis se avain ei ole ongelma kun käy hakemnassa sen lainaan vaan. Mutta tarkoitin siis että sitä tarvii kun tolpan autosta irroittaa.
Viimeksi muokannut Sebastian, 20.4.2010 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 20.4.2010 14:09

Eipä tuohon taida muuta tarvita kuin sen yläpään laakerin, koska ainakin jomin setissä tulee tuo jousilautanen ja kaikki mutterit. Ja kuten jo aiemmin todettu niin ei tuo erikoistyökalu ole välttämätön. Sopiva hylsy paikalleen, kuusiokoloavain siitä reiästä tolpan päähän ja sitten hylsystä tongeilla kiinni. Ja sitten vain kääntelemään.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 20.4.2010 21:00

Noniin, piti mennä ahneuksissa takapäätä laskemaan toissapäivänä.. Laskin noin 2cm. Rupesi molemmat puolet kolisemaan ja ääntämään. Tänään nostin molemmat puolet takaisin niinkuin ne ensimmäisellä kerralla laitoin, nyt kuskinpuoli hiljeni mutta apukuskin puoli ääntää vieläkin joustaessaan.. Huomenna vielä yritetään jos saisi asettumaan :(

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 21.4.2010 15:03

Etupää: http://www.pocketrocket.ca/mk3_strut_replacement.html
Takapää: http://www.pocketrocket.ca/mk3_shock_replacement.html

Tuolla aika hyvät ohjeet etu- ja takapään purkamiseen.

stoge
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.6.2006 20:13

ViestiKirjoittaja stoge » 21.4.2010 19:42

Meneekö sama alustasarja vr6:seen kun mikä menee muihin kolmoskoppa golffeihin? Eli esim. käykö tämä sarja vr6:seen vaikkei sitä erikseen ilmotuksessa mainita.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.4.2010 21:47

Käy.

clust
-
Viestit: 124
Liittynyt: 8.7.2008 19:10

ViestiKirjoittaja clust » 22.4.2010 10:47

Itse tilasin stogen linkkaaman TA-Technixin alustasarjan Ventoon eBayn kautta juuri tuolta Gaudi tuningista. Lähipostiin toimitettuna 200,90e lähetyskuluineen ja toimituksessa kesti reilun viikon verran.

Omasta mielestä ainakin paljon parempi setti kuin mitä JOM oli kakkoskopassa. Saa riittävän tonttiin ja on kuitenkin ihan kohtuullinen ajaa. Completos myy muuten samaan settiä 347,50e, eli ihan mukavasti säästää eBaystä tilaamalla :)

http://completos.workspace3.smilehouse.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=EVOGWVW03

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 24.4.2010 12:48

Onko joku yrittänyt ajaa noilla "yläasennossa"? Pitäis vaimolle saada autoa alaspäin, mutta hän ei kelpuuta kuin noin 30mm madalluksen, kun täytyy työpihaan päästä(passatilla -30mm ei pääse).

Maksaa vaan niin saakelisti ihan perus madallusjouset+iskarit, mietityttää vaan halppiscoilien kovuus aivan yläasennossa. Eli vääntääkö jousi iskaria miten kovaa ylös yms.?

Entä miten kovat on noin yleensäkin? Emäntä haluis jämerän, mutta ei niin kovaa kuin kakkakoppa oli.

Vähän vaikea myös selitellä, kun kakkakopassa oli ta-technixin mk3 vr6 sarja ja oli niin kova tohon kevyeen koriin että repes molemmat taka iskaritolpat korista irti. Pelkää että sen kärrylle kävis samoin, varsinkin jos "taas salaa" ruuvaan kierteen alapäähän.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 26.4.2010 6:38

Tämä viestiketju kun näyttää paisuneen yleiseksi keskusteluksi halpisalustoista, niin heitänpä kysymykseni tänne.

Laitoin vkl 1m tdi leonin alle racelandin (mikä lienee sama kuin tuo ta-technix) alustan. Edessä riittää säätöjä mukavasti ylös ja alas, mutta takana jouduin toisen nurkan ruuvaamaan ihan ylös ja toisen ihan alas, jotta sain ne samalle korkeudelle. Tästä johtuen perässä ei siis ole käytännössä säätövaraa, ellei halua kulmia säätää eri suuntaan. Ja edelleen tästä johtuen myös keula piti jättää samalle korkeudelle kun perä nyt sattui asettumaan.

Auto on kuitenkin nyt vähän turhan matala, joten jotain pitäisi keksiä. Mistähän moinen ongelma voisi takana johtua? Pitäisiköhän koittaa vielä vaihtaa takajouset puolelta toiselle ihan mielenkiinnon vuoksi? Mitä katsastusmies pitää moisista säädöistä? Auto kuitenkin on nyt suht suorassa. Vai onkohan näissä nyt selkeästi jotain vikaa ja pitäisi ottaa yhteyttä tuohon ebayn myyjään?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.4.2010 7:56

Kyllä siellä varmaan jotain vikaa on. Olisko toinen takajousi kenties viallinen eli liian löysä/jäykkä/lyhyt/pitkä/väärä.
Itse ruuvailin viikonloppuna alustan takas kesäkorkeuteen ja ihme ja kumma jousilautaset pyörivät talven suolakylvynkin jälkeen vielä ihan käsin pyörittelemällä. Sprayvaseliinia ja kuparitahnaa mä noihin olen aina suihkinut suojaksi ja ennen säätämistä putsannut paskoja vähän pois pienellä messinkiharjalla. Eli tuo tolppien suojaus on hyvinkin kannattavaa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 26.4.2010 7:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 26.4.2010 7:59

Mulla on tuossa g3 farmarissa jom säädettävä ja on ylhäällä edessä kierteet ja takana sokka säätö.
Sokka on ylimmässä asennossa ja melko normaalissa korkeudessa on . edessä on joku 5cm pyörän päällä "tilaa" . Ulosjousto edessä on sitten lyhyt , jos johonkin hidasteeseen ajaa kovemmin niin etupää voi kolahtaa ns yläjoustin "irti". Kun tolla ei ole tullut hidastettua tarpeeksi kun traktori on.

Ajettavuus ei nyt ihan sama ole kuin toisessa autossa olevaan KW var2 mutta siedettävä ja vaimo tällä hetkellä ajaa tuolla työmatkaa. Auto kyllä kallistee mutta töyssyissä jäykkä. Nyt ne on ollut joku 65tkm alla ja vielä iskarit ehjät. (kop kop koputtaa puuta )

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 26.4.2010 8:19

Toisaalta auto ei vielä ihan tontissa ole, joten omituista kun toisesta jousesta ei löydy varoja enää alaspäin ja toisesta ei enää ylöspäin. Näissähän piti olla reilusti varaa ruuvata alas- ja ylöspäin. Sen vielä pystyis järkeileen toisen jousen viaks jos vain toisessa ois säätövarat loppu, mutta kun nyt on molemmissa mutta eri suuntiin.

Jos/kun otan yhteyttä ebayn myyjään, niin osaatteko arvioida hoituuko takuu hänen kauttaan? Eikös yleensä takuut myyjän kautta hoideta? Toivottavasti onnistuisi vain takajousien vaihto, niin ei tarvitsisi koko pakettia purkaa, kasata ja lähetellä uudelleen.

clust
-
Viestit: 124
Liittynyt: 8.7.2008 19:10

ViestiKirjoittaja clust » 26.4.2010 8:23

Kyllä kuulostaa omituiselta :D Onko ollut liikaa asennuskaljaa pohjalla, kun tolppia on väännetty paikoilleen ?-)

Itse varmaankin ottaisin molemmat tolpat irti, jotta niitä voi verrata vierekkäin. Luulisi silloin huomaavan eroavaisuudet ja mahdolliset kasausvirheet...

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 26.4.2010 10:28

En edes yhtään olutta nauttinut asennusta ennen tai sen aikana. Leonissahan nuo jouset ja iskarit ovat takana erikseen ja säätö tehdään siten pelkällä jousen alla olevalla säätöpalikalla. Ei tuossa kai nyt kovin monessa kohtaa voi metsään mennä? Pitänee koittaa alkuun vaihtaa tosiaan noi puolelta toiselle. Tosin vasta helatorstaina kun pääsee seuraavan kerran tallille. Onhan se nyt aika matalalla ja vaaterissa, mutta raapii joka nurkalla pieniinkin kiviin. Jännä ettei vetarit kuitenkaan raavi kallistuksenvakaajaan vaikka siitä niin moni pelottelee. Tarvii varmaan sitten tosi tontissa olla että sekin raapisi.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.4.2010 21:45

Toi erohan noissa on silloin noin 10cm. Ei millään pahalla, mutta täytyy olla melko sokea jos ei 10cm heittoa huomaa kun osat on lattialla. Eli pura varmuuden vuoksi setti lattialle ja vertaile takatolppia toisiinsa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.4.2010 22:19

^No eihän siellä mitään fyysistä pituuseroa edes tarvitse olla. Riittää että toisessa tolpassa on löysempi/jäykempi jousi.
Ja toisekseen, eipä ne osat välttämättä missään vaiheessa ole olleet lattialla tai muuten vierekkäin vertailtavana. Ainakin JOMit tulee pakattuna niin että isossa laatikossa on 4 pienempää pahvilaatikkoa missä tolpat ovat. Joten voihan hyvinkin olla mahdollista että ne sieltä paketista otetaan vasta siinä vaiheessa, kun on aika torpata se tolppa paikalleen.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 27.4.2010 6:31

Säätövara perässä ei ole ihan kymmentä senttiä, vaan myyjän mukaan 85mm jos en ihan väärin muista. Ehkä toinen puoli ei ihan ylärajassa ole, koska en viitsinyt ruuveta sitä ihan kokonaan pois jengoilta. Joka tapauksessa toinen on täysin alhaalla ja toinen useamman sentin ylempänä.

Silmämääräisesti jouset tosiaan näyttävät pöydällä ihan identtisiltä. En tosin mitan kanssa näitä vertaillut. Lienevätkö sitten tosiaan eri jäykkyisiä? Tätä ei ole kovin helppo kotikonstein todeta. Myös tällä hetkellä auton alla näyttävät suht samoilta. Molemmissa jousissa on yhtä monta kierrettä nipussa, vaikka toinen on useamman sentin ylempänä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.4.2010 11:02

Ne nyt ilmottaa ne säätövarat aikalailla alakanttiin, 85mm taitaa ilmoittaa JOMikin, vaan kyllä sitä mulla ainakin löytyy lähemmäs 150mm. 6 senttiä kierteitä tolpissa alaspäin vielä ja yhtään ei kyllä kärsi enää laskea.
Jos tolpat ja jouset on samanpituiset niin ei kai sitä ole muuta vaihtoehtoa kun se, että toinen jousista on liian löysä tai jäykkä. Tuskin sulle on unohtunut mitään tiilikasaakaan sinne auton toisen nurkan päälle :)
Eli katsomallakin varmaan selviää onko jouset kasaan painuneena enää samanmittaiset. Sitähän ne eivät oikein voi olla jos toinen nurkka pitää säätää toista korkeammalle.

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 27.4.2010 17:54

kuuluuko muuten kakkosgolfin etuiskarien yläpäässä olla väljää kun keula on nostettuna?
tänään huomasin et itellä koko tolppa heiluu n.1cm pystysuunnassa ja vähän sivuttain. tuntuu et kasauksessa ois uhohtunu jotai välistä.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 28.4.2010 12:05

kuuluuko muuten kakkosgolfin etuiskarien yläpäässä olla väljää kun keula on nostettuna?
tänään huomasin et itellä koko tolppa heiluu n.1cm pystysuunnassa ja vähän sivuttain. tuntuu et kasauksessa ois uhohtunu jotai välistä.

Tukilaakeri saattaa olla tullut tiensä päähän. Koita myös kiristää tiukempaan iskaria. Kiristys onnistuu paremmin kun korin paino lepää iskarin päällä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.4.2010 12:09

ihan normaalia että heiluu tolpan yläpää kun keula ylhäällä. Eihän se ole varsinaisesti missään kiinni muuta kun auton painon varassa.

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 28.4.2010 21:01

ok. tuntuu vaa oudolt kun se heiluu tollee. sit ku on painoo päällä ni ei oo yhtää väljää.
laakerit on pari vuotta vanhat.

JugeliS
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.4.2010 19:42

ViestiKirjoittaja JugeliS » 28.4.2010 21:24

God damn it.. Tilaukseen olin laittamas noita mutta tuliki huonoa viestiä takasi.. Ei sovi Audi A3 8P-malliin.. No ei auta ku alkaa ettiin taas. Juuri ku olis hintaki olis ollu aika mukava.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 29.4.2010 7:55

God damn it.. Tilaukseen olin laittamas noita mutta tuliki huonoa viestiä takasi.. Ei sovi Audi A3 8P-malliin.. No ei auta ku alkaa ettiin taas. Juuri ku olis hintaki olis ollu aika mukava.


Mites vastaava eBaystä? Taitaa löytyä myös samaa sarjaa ta-technix teksteillä ~250eur.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 29.4.2010 8:10

tietääkö kukaan kauanko joomit kestää g2:sessa jos ottaa apujouset ja pohjalyöntikumit pois ja ruuvaa maksimi alas? oma ongelma on että auto ei vaan mee tarpeeksi alas.

pohjalyöntikumit ajattelin vielä katkaista ja kattoa jos menisi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.4.2010 10:07

tietääkö kukaan kauanko joomit kestää g2:sessa jos ottaa apujouset ja pohjalyöntikumit pois ja ruuvaa maksimi alas?


Niin kauan että ne hajoaa.

Eli taitaa olla mahdoton sanoa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.4.2010 14:32

Mulla meni kakkakopasta molemmat takaiskarit alle 2v kun olivat ruuvattu lähes kierteen alaosaan(olisko alle 10mm ollu jäljellä).

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.4.2010 15:08

Eikös tollanen 2v ole muutenkin melko oletettava käyttöikä tuon hintaisella alustalla. Oli korkeus sitten mikä tahansa. En itse ainakaan odota että toi sarja alla kestää kauhean paljon pidempään. :D Jokainen päivä takuuajan jälkeen on positiivista...

JugeliS
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.4.2010 19:42

ViestiKirjoittaja JugeliS » 29.4.2010 15:59

Mites vastaava eBaystä? Taitaa löytyä myös samaa sarjaa ta-technix teksteillä ~250eur.
Ei oo ikänä tullu ulkomailta mitää ostettua ni ei oikeen osaa ees kattella sieltä.. On ebaysta kyllä yrittäny noita ettiä.
Mikähän muute mahtaa olla -05 A3:sen etuvedon Etupään jousijalan halkaisija? Sitä noissa monis paikoissa on huomatuksina 50 tai 55mm.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 29.4.2010 19:24

Eipä se ebaystä ostaminen paljon sen hankalampaa ole. Klikkaat, maksat ja viikon päästä ne kiikutetaan kotiovelle.

Kyllähän tuota ta-technixin sarjaa mainostetaan tuolla yhteistyökumppanien tarjoukset osiollakin. Eiköhän sieltä kysymällä onnistu tilaaminen suomeksikin.

ilkkahe
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.3.2010 18:57

ViestiKirjoittaja ilkkahe » 3.5.2010 20:38

laitetaas tänne kysymystä tiisseli ventoon jomin asennuksesta. Eli passaako vuojen 95 eko teedeehen tuo jomin setti, vaikkei sieltä konevaihtoehoista löyvykkään kyseistä konetta? Ilmeisesti kuitenki yläoäissä on jotain eroa? Ja mitä siis kannattaa vaihtaa tonne yläpäähän samalla? Laakeri ja mitä muuta? Ja voiko niillä sit pelailla et saa ton sopimaan myös tohon nafta vehkeeseen..

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 4.5.2010 20:03

Tietääkös täällä joku, mitä eroa näissä kahdessa on? Muuta kuin hinta?

http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
ja
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.5.2010 21:37

^Eikös toinen ole farkkuun eli varianttiin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.5.2010 10:00

Kenelläkään Raceland(/TA-Teknics) säädettävää kolmosgolfissa?
Jos vois kertoa suuntaa antavia mittoja kuinka paljon alakiinnityspisteestä lautaseen tms ja mikä silloin on kaaresta napaan mitta.
Ei jaksais kovin montaa kertaa jumpata tunkin kans autoa ylösalas. Sais jonkinmoisen lähtökohdan edes.

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

ViestiKirjoittaja joksu3 » 11.5.2010 7:09

Tulipa laitettua tollane Jomi 4 varianttiin ja hyvältä toi vaikuttaa hintaansa nähden(175€ iipeistä). Niin onkos millasia kallistuksenvakaajan tankoja porukka laittanu ku ottaa vetariin?..lähinnä se että mistä sais halavemmalla ku 79€ pari....kiskontaa tollaset hinnat parista raudan ja kumin palasesta.

Pitäs samalla laitattaa uudet puslatki alustaan mut onkohan powerflexin puslat kannattava sijoitus?

Sitte alustasta viä että oli kyllä heleppo asentaa 4 golffiin..ainoa mikä tökki oli toinen etutolppa ku oli vanha jous päässy yläpään jousilautasen läpi-->rälläkällä jous poikki että sai pännityksestä pois...

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 14.5.2010 22:50

mites ku vaihdon ton jomin alustan alle ja laskin auton alas. nii se konehuoneen puolelle tulevan kupin ja korin väliin jää joku sentin rako. onkoha nyt joku menny vähä pieleen?

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 14.5.2010 23:07

Kolmosessa ainakin jää myös tuollei, ja kuuluu ihan asiaan.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 15.5.2010 14:45

Kahteen autoon olen Jomin asentanut ja se rako kuuluu asiaan ;)

Kaihis24
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.5.2008 21:53

ViestiKirjoittaja Kaihis24 » 15.5.2010 16:09

ITsellä nyt ventossa jotakuinkin 40tkm alla ollut tämä satsi. Muuten miellyttävää menoa hinnan huomioiden. Mutta nyt on alkanut oikeasti korpeamaan vento effekti. Eli tuo jomin satsihan on golffiin suunniteltu. Mutta venton kontti ja siellä tietenkin majailevat poppikoneet lisäävät taka-akselin massaa sen verran, että silmään kivasti sopiva noin sormen mentävä rako renkaan ja kaaren välissä on aivan liian vähän. Vähänkää terävissä montuissa alustan jäätävä pintakovuus vielä pelastaa, mutta vähänkään syvemmissä heitossa raapii komeasti. Vanteet 15x8 et18 195/45/15 kumi. Nyt lähinnä kysynkin muiden ventomiesten kokemuksia miten teillä tuo perä käyttäytyy. Keulassa on samanverran jollei vähän vähemmänkin tilaa renkaan ja kaaren välissä, mutta raapimista ei esiinny. Niin ja joka nurkasta on kaaret mankeloitu.

kai tässä sitten vaan on pakko nostaa tuota perää se puolisen senttiä...

Kellään muuten mitään oikeaa alustasarjaa autossa siten että renkaan ja kaaren välinen tila on ajettu joksikin minimiin. Paljon pystyy pitämään väliä ilman raapimista?

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 15.5.2010 16:27

tuleeko 4koppasessa nii sen takajousen säätöpalikka jousen päälle vai alle? ja ku siinä säätöpalikassa on se laippa ja pultti. tuleeko niillä kiinnittää se säätöpalikka taka-akseliin kiinni?

Mestari
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.7.2004 11:39

ViestiKirjoittaja Mestari » 15.5.2010 17:53

Kyllävain, juurikin pehmeämpi varsinkin pienissä ja terävissä koloissa sekä täryytyksissä.. Vmax myös pompottaa erittäin vastenmielisesti, kuin olisi iskarit jo valmiiksi paskana.

Yllätyin kyllä erittäin suuresti varsinkin tuosta paljolti säilyneestä ajomukavuudesta oman auton kohdalla, odotin kuitenkin aiempien kokemusten perusteella jumalatonta uraohjusta & kivirekeä.

Hinta-laatusuhteesta täys kymppi JOMille tässä vaiheessa.


Itse itseäni lainaten.

Näin parin kuukauden ajelujen jälkeen on sanottava että etupää voisi olla jäykempikin.. tämä siis ainaki 1.9 TDi -koneella varustetussa ruoskassa. Sitä jäykkyyttä tosin kaipaa vasta ns. urheilullisessa ajossa joten itsellä ei ole hädänpäivää, ei tuo auto anna edellytyksiä kovin paljoa kyseiselle ajotavalle!

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 15.5.2010 19:34

ihmeen korkeelle jäi perä 4koppasessa vaikka ruuvasin säätölevyn ihan alas. ja onkoha ihan normaalia et toinen puoli perästä on 358mm ja toinen 370mm vanteen keskeltä kaaren ylimpään kohtaan.

vai onko se niin että auton toinen puoli painaa enemmän ku toinen, nii joutuu toista puolta nostaa hieman, että molemmilla puolilla on vanteen keskeltä kaaren ylimpään kohtaan saman verran? vai onkoha mun asennuksessa nyt kussu joku :S

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

ViestiKirjoittaja joksu3 » 16.5.2010 12:32

tuleeko 4koppasessa nii sen takajousen säätöpalikka jousen päälle vai alle? ja ku siinä säätöpalikassa on se laippa ja pultti. tuleeko niillä kiinnittää se säätöpalikka taka-akseliin kiinni?


Juu säätöpalikka tuli ainaki 4-farmarissa jousen alle ja se vedetään sillä pultilla ja laipalla akseliin kiinni alapuolelta..akselin juosikupista piti ottaa pois peltilipareet että menöö se säätöpalikka oikein paikallee..vähä ruuvimeisseliä ja vasaraa ni sillä irtos ohuet peltillätkät..

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 17.5.2010 9:11

ihmeen korkeelle jäi perä 4koppasessa vaikka ruuvasin säätölevyn ihan alas. ja onkoha ihan normaalia et toinen puoli perästä on 358mm ja toinen 370mm vanteen keskeltä kaaren ylimpään kohtaan.

vai onko se niin että auton toinen puoli painaa enemmän ku toinen, nii joutuu toista puolta nostaa hieman, että molemmilla puolilla on vanteen keskeltä kaaren ylimpään kohtaan saman verran?


No mikset säädä niitä samalle korkeudelle kun on kerran säädettävä alusta? Itselläkin jäi molemmat takakulmat eri korkeudelle, jonka takia jouduin ruuvaamaan toisen puolen ihan ala-asentoon ja toisen yläasentoon, jotta sain ne samalle korkeudelle. Reklamoin tästä myyjälle ja hän lupasi lähettää uudet takajouset. Ei tosin vielä ole kuulunut, joten saas nähä.

stoge
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.6.2006 20:13

ViestiKirjoittaja stoge » 3.6.2010 16:01

Ootteko jotenki saanu loppumaan rutinan jousesta kun renkaita käännetään? Jousia pyörittämällä eri asentoon loppuu rutina hetkeks aikaa, mutta kohta taas jatkuu.. Kuuluuko muuten pääjousen pyöriä iskarin ympärillä kun renkaita käännetään? Ittellä pyörii, ja toi rutina tulee siitä kun jousi pyörähtää iskarin ympärillä ja hankaa kiinni siihen jousen ylästoppariin.

T. Vr6, Ta-technix ja -60mm

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.6.2010 16:09

Ei kai se jousen siellä kuulu pyöriä eri tahtia iskarin kanssa. Eikös iskarin yläpään laakeri ole sitä varten että se koko iskari-jousi paketti pyörii sen "varassa"?
Eli onkos ne yläpään laakerit missä kunnossa?

stoge
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.6.2006 20:13

ViestiKirjoittaja stoge » 3.6.2010 16:18

Uudet iskarin yläpään ja laakerin (orkkisosat) vaihdoin samalla kertaa kun noi coilit.

stoge
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.6.2006 20:13

ViestiKirjoittaja stoge » 3.6.2010 18:00

Asiaa tarkemmin tutkittuna, ei taida sittenkään tulla jousesta toi rutina. Koko iskari/jousipaketti tuntuu kääntyvän vähän nihkeästi. Rutina kuuluu pelkästään oikealta puolelta, vasemmalta ei kuulu mitään ja iskari/jousipaketti pyörii hyvin. Molemmat puolet kun on kasattu samalla tavalla, niin hieman ihmetyttää. Voisko johtua siitä että on laakeri huonosti paikallaan/jotain muuta vastaavaa? No pitää varmaan ottaa iskarit irti ja kattoa mikä siellä mättää.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 7.6.2010 22:32

onko kellään tietoa että passaako tuo mk2/mk3 golffin jom sääjettävä alusta 1996vm tdi passattin? ja saakohan sitä sitten muutoskatsatettua? näyttäs ainakin päällisinpuolin ihan samallaisille nuo alustat..

kumita
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.3.2009 19:46

ViestiKirjoittaja kumita » 4.7.2010 23:27

Kirjoitetaan tähän ketjuun kun en muutakaan keksiny.

Eli madalsin autoa noin 45-35mm ja nyt mietin että uskallanko ajaa 700km ennenkuin käyn tekemässä nelipyöräsuuntauksen jos auto on muuten hyvä ajettava eikä vetele mihinkään suuntaan??

Vai käynkö tekemässä suuntauksen heti?
Kuinka paljon autoa voi madaltaa että se muuttaa niin paljon kulmia että pitää/kannattaa suunnata? (tästä oli jossain juttua mutta en löytäny haulla)

Autona on Passat 3B -98 Variantti etuveto

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.7.2010 23:45

3b korimallissa ei madaltaessa taida kulmat muuttua

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.7.2010 17:59

Kyllä ne vaan muuttuu, kun auton korkeus muuttuu. Ihan sama onko camperin säätöä tolpassa. Auraus on varmasti pielessä ja säätää pitäs mielellään mahollisimman äkkiä. Toki jos on jo huonot renkaat, niin antaa mennä vaan.

PdBora
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.8.2009 11:10

ViestiKirjoittaja PdBora » 14.7.2010 16:22

nonii meikällä on tallissa jo jonku aikaa ollu boraa odottamassa JOM:in sininen setti, ja se pitäs täs joku sateinen päivä vaihtaa alle...joten voisitteko kertoo et tuleeko kyseisessä automallissa ottaa jotain erityistä huomioon alustan vaihdon aikana?

Mankii
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 17.7.2010 16:56

ViestiKirjoittaja Mankii » 17.7.2010 17:01

Itellä boraan juuri tuon sinisen sarjan asennu meneillään, mutta nyt alko taakse jousien laitto mietityttää että mitense säätö holkki tulee sinne että tuleeko se vastaamaan pelkästään sitä rautaa siellä ku tuntu ettei se istu siihen oikein.

jekhba
-
Viestit: 60
Liittynyt: 17.3.2010 23:02

.

ViestiKirjoittaja jekhba » 20.8.2010 20:53

elikkäs pistäis hommata , ventoon alustasatsia ... korkeussäädettävä olis tarkotys hommata !

ja mietinkin että kannattaako panostaa korkeus / jäykkyyssäädettävään vai pelkästään korkeussäätö ? niin tonttiin on takotus laittaa kun saa , ja radalle ei oo tarkotus mennä ... ja sitten merkeistä , oon katellu noita halvempia , kuten jom , fk , ta - tecnix ... millasia kokemuksia merkeistä , kun tollanen jomin alusta kuitenkin on tosi halpa kun se on 260 e ja toi ta-tecnix ois reilu 500 pelkälllä korkeus säädöllä , ja jäykkkyys säädön kans reilu 700 ... et kannattaisko panostaa toho ta- tecniseen vai ostaa vaa toi jomi ? apuja !...

http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... ac72c20cc6

ja tollanen löyty kans , vaikuttaa aikas hyvältä , ja ois 2 vuoden takuukin !!

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 7.9.2010 10:48

Oletteko asentaneet tuota TA-Technixin korkeussäädettävää alustaa? Tuliko teille mukana taakse korkeudensäätöön lukitusmutteria? Tlasin Ebaysta tuollaisen ja tänään tuli, mutta ei ole sitä lukitusmutteria. Kuuluuko se olla tuossa? Luulisin ainakin niin että kuuluu..

toi ta-tecnix ois reilu 500 pelkälllä korkeus säädöllä

Tilaamani TA-Technixin korkeussäädettävä maksoi 298e kotiovelle tuotuna. Viikko sitten sunnuntaina tein tilauksen ja tänään tuli. Takaiskarit eivät kyllä ole coil-overit vaan jousen alle tulee sellainen palikka jossa säätö.

edit: Ja 2 vuoden takuu myös.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 7.9.2010 19:34

Lukitusmutterilla tarkoitat nyt pulttia, jolla tuo korkeudensäätöpalikka istutetaan paikalleen vai? Riippuu kai mihin autoon sarja on istutettu. Ainakin leonissa säätö tuli alapäähän ja sinne se myös lukittiin pultilla. A4 B6 palikka tuli jousen yläpäähän, eikä sitä sinne millään lukittu. Se tekee myös korkeuden säätämisestä vähän haastavampaa, kun meinaa pyöriä koko kalikka ja jousi mukana.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 8.9.2010 8:52

mulla on nyt keväästä ollut tuo TA-Technix alla ja kai se on sitten ihan hyvä, mutta kyllä meno on sellasta jatkuvaa hytkymistä. Ja jos tiessä on jotain monttuja niin kolahtelee, ja tuntuisi pohjaavan todella helposti, kaupungissa pitää ajaa kokoajan silmä tiessä jos on jotain routaheittoja, ei kärsi kyllä yhtään ajaa liian lujaa tai paukauttaa tosi kovaa. Onko tämä normaalia halvoilla alustoilla vai ylipäätään madallettuna? Vai onko mulle laitettu liian pienille akselipainoille tarkoitettu sarja?

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 8.9.2010 9:23

Tarkoitan mutteria jolla korkeus säädetään, pitäisikö niitä olla kaksi niin kuin edessä. Tässä korkeudensäätöpalikka ei tule pultilla kiinni, vaan se tulee sinne väliin vaan. Niin ja Passat 3B kyseessä siis.
Viimeksikin kun oli madallettu auto iskareina oli Bilstein Sprintit, kyllä niilläkin meno vähän sellaista hytkyvää. Se saattoi kyllä johtua vaan jäykkyydestä ja lyhyestä liikeradasta. Ja liian matalasta autosta normaaliin liikenteeseen. Roiskeläpät otti kiinni jokaiseen kanttariin, ja helmakin jos oli vähänkin korkeampi kanttari.
Päätin nyt kokeilla halvempaa vaihtoehtoa kun TA-Technixilta sai koko alustan samalla rahalla kun pelkät Bilsteinin iskarit eteen:) Lauantaina menee alle niin laitan sitten kokemuksia tänne.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 8.9.2010 9:48

Ai tosiaan sitä korkeussäädön lukitusmutteria. Semmosta ei tosiaan takana ole. Ja kun sitä korkeutta takaa yrittää säätää, niin huomaa että on se sen verran nihkeetä hommaa, että ei ne semmosia tunnu tarvitsevankaan.

Itsellä ei kummallakaan kerralla ole alusta kolahdellut tai hytkynyt, vaan toiminut ihan moitteitta. Jotain pientä narinaa etupäästä tosin jo kuuluu töyssyissä pari kk vanhalla alustalla, mutta en ole vielä ehtinyt konttaamaan mistä ääni on peräisin.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

seurantatunnus

ViestiKirjoittaja Alph4 » 8.9.2010 20:09

Tilasin 2.9 säädettävän alustan jommilta saksasta ja nyt aloin vaan miettiimään että mistä saan sen seurantatunnuksen?

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 9.9.2010 7:51

Ei kai sitä mistään muualta voi saada kun myyjältä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.9.2010 17:23

Itse olen yleensä aina saanut sen seurantakoodin sähköpostilla kun tavara on lähtenyt myyjältä kuljetettavaksi. Mikä lie toimitusvahvistus se sitten ikinä onkaan.
Eli jos sen välttämättä haluaa niin myyjältä sitä kannattaa kysellä. Mutta ei kai noita seurantakoodeja aina ole edes käytössä?

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 9.9.2010 19:28

okei, ihmettelen vaan kun kaikki sanoo että tavara on tullut saksasta viikossa ja nyt viikko on ooteltu ja tossa "order status" jutussa on lukenut viikon ajan "pending" joten tavara ei luultavasti edes vielä liikkeellä. :/

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.9.2010 20:18

Jaa, eli sieltä ei ilmeisesti mitään toimitusvahvistusta vielä ole tullut vai?
Maksoitko etukäteen vai otitko postiennakolla? Jos olet maksanut rahat tilille niin siinähän saattaa pari päivää mennä ennen kun rahat niillä siellä näkyy. Ja sattuu vielä tuo viikonloppu tuohon väliin, joten voihan se hyvinkin olla että kamat on vasta nyt alkuviikosta lähteneet sieltä.
Sähköpostia vaan myyjän suuntaan jos ei ala kuulumaan.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 9.9.2010 20:24

Juu ei mtn toimitusvahvistusta ole tullut.

joku listaus tuli s-postiin osista muuta ei ole tullut.

maksoin postiennakolla.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 9.9.2010 23:02

okei, ihmettelen vaan kun kaikki sanoo että tavara on tullut saksasta viikossa ja nyt viikko on ooteltu ja tossa "order status" jutussa on lukenut viikon ajan "pending" joten tavara ei luultavasti edes vielä liikkeellä. :/

Meinasin muuten tilata jomin mtt-tradingin kautta, mutta sanoivat ettei ole tietoa koska niitä saa. Ei ole tehtaalla varastossa eikä kuulema tietoa koska tulee, saattaa kestää tovi. Voi olla siinä syy siihen ettet ole alustaa vielä sieltä saanut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: StevenCag ja 27 vierailijaa