Golf IV JOM RS coilover

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Janse
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.11.2007 16:34

Golf IV JOM RS coilover

ViestiKirjoittaja Janse » 17.11.2008 21:20

Autovaruste.netissä näyttäis olevan halvalla korkeussäädettävä alustasarja IV Golfiin.
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html

Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia kyseisestä alustasta?
Ei tosiaankaan hinnalla pilattu, mutta hieman epäilyttää uskaltaako tuommoista edes kokeilla. Eihän tuolla hinnalla saa edes kiinteällä madalluksella olevaa sarjaa ja nuo säädettävät näyttäis muutenkin halvimmillaan olevan n.700e

Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia jostain muusta halvemman luokan (n.500e) säädettävästä alustasarjasta, otan mielelläni ehdotuksia vastaan, kun alustan vaihto kuitenkin keväällä edessä.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 18.11.2008 5:19

Toi on ihan ok alusta. ei moittimista.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.11.2008 9:36

meneekös tuo heittämällä myös 1m leoniin???

PirnetworksOy
-
Viestit: 127
Liittynyt: 26.7.2003 16:08

ViestiKirjoittaja PirnetworksOy » 18.11.2008 10:32

meneekös tuo heittämällä myös 1m leoniin???

Kyllä menee, kuin myös Audi A3/Seat Toledo/Skoda Octavia/Vw Bora. Paketissa tulee mukana kaikkiin samalla pohjalevyllä oleviin autoihin TÜV-hyväksyntätodistus.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.11.2008 20:00

ei perkules, jospa ensi kesänä...

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 18.11.2008 21:01

Tämä sarja ei taida ensimmäisen talven jälkeen enää olla korkeussäädettävä?

jugi_1985
-
Viestit: 84
Liittynyt: 10.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja jugi_1985 » 19.11.2008 9:36

Hes-su kirjoitti:Tämä sarja ei taida ensimmäisen talven jälkeen enää olla korkeussäädettävä?


Eiköhän tuokin ole ihan käyttäjästäkin kiinni? kyllä ne halpisalustatki saa säädettyä talven jälkeen, kuhan muistaa vaan syksyllä tehdä pieniä esivalmisteluja ja suojaa ne.. esimerkiksi kierteet puhtaaksi, kuparitahnaa perään ja ilmastointiteippi vielä päälle suojaamaan niin pitäs liikkua säätölautaset vielä keväälläki ;) On tuo kikka ainaki tutulla toiminu, alustana FK:n halppis AK (onpa tuota jotku haukkunutkin jopa) Saas nähä kuinka itelle käy, ventossa kans nuo JOMin Coiloverit ja tuon kikan aion tehdä, raportoin sitten keväällä että miten toimi :D

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 3.12.2008 12:41

Löytyykö keltään tätä kyseistä alustaa? Kokemuksia? Riittääkö säätömahdollisuudet mikäli auton todellakin haluaa kenttään? Myös takana?

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 5.12.2008 22:58

kyllä hyvin riittää säätövara et saa varmasti tarpeeks matalaksi, edessä ja takana.
Ja voihan iskaria aina pudottaa syvemmälle olka-akseliin niin saa varmasti matalan.
Mulla ollu yhden kesän ja tän alku talven alla ja muuten ihan hyvin pelannu mut, ehkä sais pikkisen olla kovempi vielä mitä on.

Hinta/laatu suhde kyllä varmasti kohallaan

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 6.12.2008 8:33

mullakin nelos golfissa tämmönen alusta

hyvin on pelannu, mutta ens kesään pitäis perä saada vielä vähän alas , ei ihan riittänyt mulle toi säätövara.

edessähän saa lähes niin paljon alas että vetari ottaa runkoon kiinni.

ja vielä ne kierteet, niitä kannattaa suojata, itse olen aina käyttänyt Kent:in Waxcoat

jihaa
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.6.2005 11:50

ViestiKirjoittaja jihaa » 18.12.2008 18:19

Tuli sitten hommattua moinen alusta boraan. Heräsi kysymys, että saako tuon kerralla säädettyä kuntoon ja onko jotain kikkaa millä saisi etu ja takapään helposti balanssiin? Kierteitä laskemella vaiko mittaamalla, eli onkohan tuossa molemmissa se kierre määrä sama? Mites tuo kannattaa sitten muutoskatsastaa, jollain keskivälin korkeudella?

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 20.12.2008 16:29

kyllä se pitää ihan kokeilemalla pistää keula ja perä samaan korkeuteen.
Ja ihankait se on sama minkä korkuisena sen konttorilla käyttää, tietysti ettei pyörät raavi mihinkään kinni, ja ettei liian matala oo.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.12.2008 10:19

Itsellä ja muutamalla kaverilla on ollut tollanen alusta, itsellä oli toi passatissa. Ton jälkeen päätin et en osta mitää tommosta halpa alustaa kun auton madalsi kunnolla niin se alusta oli niin löysä et otti joka röykyssä kiinni, mutta oli kuitenkin sellanen pinta kova...
Veljellä oli saman lainen auto FK coilovereilla ja ei voinut verratakkaan tohon JOM sitä FK:ta

jyrki86
-
Viestit: 146
Liittynyt: 3.4.2007 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja jyrki86 » 23.12.2008 20:38

Ja nythän päästään siihen klassiseen!
Alustoja on turha lähteä huutaen vertailemaan tai kehumaan FK:ta tai JOM:ia tuo asennus ja ajetaanko noilla normaalimmalla korkeudella sisään iskareita! ja onko siellä asutassa tehty muutakin kun laitettu pelkkä alusta! laitappa sitten alusta kun alusta.. neuvon hankkimaan nuo säädettävät koiranluut ja jäykemmän kallistuksen vakaajan. ja itse laittaisin kyllä puslatki uusiksi! jos ei jäykkiä niin ainakin uudet vakkarit!

Itsellä ollut nyt 8000km nuo JOMin Coiloverit alla ja olen ollut tyytyväinen! toki tein samalla nuo edellä mainitut toimenpiteet! ja auto on ihan jokapäiväisessä ajossa maantietä ja kinttupolkuja, on saanut myös maistiaisiaa radalla käynnistä!

säätö nyt on aika helppo tehdä mittaamalla molemmilta laidoilta tolpista kierretyt kirteet. tai kaaresta keskinapaan!

katsastukseen pitäis olla se lain sallima auton alimmasta kohdasta tienpintaan ( sekin tuntuu olevan vähän konttorista kiinni)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa