GOLF IV GTI Käynti/käynnistys vika

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

GOLF IV GTI Käynti/käynnistys vika

ViestiKirjoittaja [JM] » 23.9.2008 6:13

auto lähtee vaivalloisesti käyntii,heilauttaa kierrokset ales,lähes sammuksiin sitte nousee normaalii tyhjäkäynnin tasolle.Joskus sammuu myös suoraan tyhjäkäynniltä hetken oltua käynnissä.
Sitte saattaa sammua kesken ajon ja ei lähde lähes koskaan kuumana/lämpimänä ollenkaan käyntiin.pyörittää kyllä hyvin ja lupailee mutta ei vaan käynnisty

Autona Vw Golf IV GTI vm 99

VAG-Comi antoi seuraavat vika koodit:

Control Module Part Number: 06A 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 00000
2 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-00 - -

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ -

ilmamäärämittari ja moottorinlämpötila anturi molemmat sököinä?
ja viittaako oireet näihin vikoihin?
Ilmamäärämittarista johtuvan vianhan saa selville jos ottaa piuhat siitä irti?voiko autolla ajaa esim. korjaamolle jos vika korjaantuu tällä johtojen irti ottamisella?

macrom
-
Viestit: 69
Liittynyt: 6.7.2007 12:50

ViestiKirjoittaja macrom » 23.9.2008 6:33

Ilmanmäärämittari on helppo vaihtaa itse ja vaihto-osa ei maksa kovinkaan paljon.
Lämptilaanturi ja MAF taitavat olla aika yleisiä ongelmia näissä, minulla kun molemmat on vaihdettu ja tuntuu, että kovin monella muullakin on ollut samat ongelma.

Aikalailla vastaava ongelma esim. tässä:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=93412

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 23.9.2008 13:05

Tossa katselin motonet:istä ilmamäärä mittareita niin on vain 1.8T:lle vuosmallia 01ja siitä eteen päin..........käykö sama myös kuitenkin 99 vuosmalliseen?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.9.2008 13:44

Älä nyt ihmeessä mitään Motonetin MAF:ia sinne laita! Ainakaan jos haluat, että se auto toimii vielä joskus.
Kuten aiemmassa postissa sanottiinkin jo, ota se MAF merkkiliikkeestä vaihto-osana.

Eli kutakuinkin näin:

Menet marmoritiskille ja sanot, että haluat vanhan rikkinäisen MAF:in tilalle vaihto-osan. Sitten kun ilmoitus saapuneesta MAF:ista tulee, viet oman rikkinäisen MAF:in vaihdossa ja saat ehjän tilalle. Maksoi vähän vajaa vuosi sitten ainakin 115 euroa tuolla metodilla.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 23.9.2008 16:34

Joo näin se on varmaa tehtävä...

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 30.9.2008 10:03

Eli ilmamäärämittari vaihdettu,ja vika korjaantunut.Vastaaville tapauksille tiedoksi...
.Lämpötila anturi ok vaikka antoikin vikakoodia...eikä ole kuittaamisen jälkeen tullut uudestaa.

Topikin voi lyödä lukkoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa