Audi A4 -96 ajonesto vika

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

zakuska
-
Viestit: 129
Liittynyt: 24.9.2005 13:47

Audi A4 -96 ajonesto vika

ViestiKirjoittaja zakuska » 31.8.2008 21:09

Eli ongelma on tämmöinen: Olin kaupan pihasta lähdössä, mutta sitten ajonesto aktivoitui ja sammutti moottorin. Tämän jälkeen monta renkkausta avaimen kanssa, sitten toisen avaimen kanssa koitettiin. Vaan eipä auttanut tämäkään. Ajonesto valo vaan vilkkuu.

Ongelmaan löytyi "ratkaisu" käyttämällä hetkeksi akun miinuskenkä irti. Sehän hörähti ja ajeltiin mukavasti kotiin. Mutta sitten kun lähti taas liikkeelle niin sama juttu. Mikä siis vialla? Lukkopesää on rasvailtu ja moottorinohjauskoteloa kuivateltu.

alkava_tuunari
-
Viestit: 121
Liittynyt: 23.7.2003 22:10

ViestiKirjoittaja alkava_tuunari » 25.1.2009 21:45

Samaa tiedustelisin, auto olisi tulossa vaihdossa jossa juurikin samanlainen vika,
Kuinka kallis mahtaa olla virtalukon lukulaite ja mistä voisi tilata uudet avaimet jos sillä vaikka ratkeaisi, onko lukulaite vaikeasti purettava ?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 28.1.2009 10:43

Taitaisi haku antaa jo valmiita vastauksia täältä tai audi foorumilta. No osa on uusinut kaapelin lukupuolan ja immon välille. Mittaristo pois ja boksi on siinä oikealla kojetaulun sisällä.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 28.1.2009 11:15

A4 tyyppivika on virtalukon lukupuolan johdon vioittuminen käy uusia koko hoito n.200e merkkiliikkeessä tai sitten voi katsoa josko löytyy hankauskohta ihan omin voimin.
Sen saa akun/vagcomin avulla kertaalleen aina käyntiin eli ajettua pois.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 24.8.2009 20:51

Jatketaas tästä, eli kyseessä olis Audi a4 1,8 vm97 ja ajonesto temppuilee. Vika aika varmana tuossa virtalukon lukulaiteessa. tänään kävin laakkoselta tilaamassa uuden, maksaa noin 174e ja asennus kestää kuulemma 2 tuntia eli hintaa lisää 140e. Joten tarvitseeko sitä lukupuolaa oikeasti ohjelmoida siihen vai rupeaako se toimimaan ihan pelkästään kun sen vaihtaa uuteen ilman mitään koodailua?

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 24.8.2009 22:08

vika on virtaulon lukijasta = ns. puola johdoissa jotka liian kireät
saa kuntoon tinailemalla mutta varmempaa on vaihtaa niin ei katkea matka tähän enään.
tuo on vain lukija eli pitäis olla heittämällä ok.
pikkujuttu kunhan saa ohjauspylvään muovit pois.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 25.8.2009 5:40

Kuinka varma tieto on tuo että käypi heittämällä paikoilleen, onko kokemuksia vai ihan kuulo puheita:)

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 25.8.2009 10:40

Itse lukupuolassa ei siis ole mitään älyä, joka vaikuttaisi.. Eri resistanssi voi olla, mutta jos on oikea osa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

IV Golfissa puhdistelin avaimen ja sitten ton liittimen joka tuli lukupuolaan kiinni. Tuntuis, että sen liittimen tarkistus ois ensiapua. CRC, pieni meisseli ja menoksi. Ensiksi piti tietty purkaa ratin alta ja päältä muovit mutta oli 5 min homma ku ekaa kertaa teki. Siihen tarvi pitkän pienen talttapään, normi ristipään, 20 ja 25 torx.

Itse luulin että golfissa oli kyseistä vikaa, mutta hehkun rele temppuili vain. Ongelma ei kyllä ollut sama, mutta jotenkin yhdistin sen tuohon virheellisesti..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa