Passat 3BG takaluukku ei aukea kaukosäätimestä ja muuta
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG takaluukku ei aukea kaukosäätimestä ja muuta
Tuli hankittua viikko aikaa sitten Passat Variant 1.8T -03. Autossa oli ostaessa muutama sähkövika ja olen yrittänyt paikallistaa mistä ongelma voisi johtua, mutta en ole onnisunut selvittämään vielä vikoja.
Peräluukku ei avaudu kaukosäätimen napista eikä myöskään kuskin ovessa olevasta napista, takaa kahvasta sähkölukko avautuu normaalisti. Myöskään takalasin pyyhkijä ei toimi, näillä vioilla ei välttämättä ole mitään tekemistä keskeneen, takalasin pyyhkijän moottori lienee palanut. Mielessä kävi, että voisiko johdot olla kuitenkin murtuneet/poikki takaluukun haitariputken sisältä.
Valosummeri toimii toisinaan, useimmiten ei. Mahtaakohan vika olla lukkopesän mikrokytkimessä? Tarviiko oviverhoilut poistaa, jotta tuota mikrokytkintä päsee hypistelemään ja missä tarkalleen koko kytkin sijaitsee?
Luulen, että tästä mikrokytkimen viasta johtuen myös auton hälytin huutaa toisinaan. Jos avaan lukon kaukosäätimellä, jätän kuskin oven auki ja en laita virtoja päälle 30 sekunnin sisällä menevät ovet automaattisesti lukkoon. Kun ovet ovat menneet lukkoon ja virrat laittaaa pälle alkaa hälytin huutaa.
Neuvokaahan viisaammaat uutta Pasuuna-kuskia.
edit: Niin kertokaahan samalla miten saan tuosta ajotietokoneesta näkyville paljonko on matkaa seuraavaan huoltoon? Tietokone on sitä "puolikasta"-mallia, eli ei isolla näytöllä.
Peräluukku ei avaudu kaukosäätimen napista eikä myöskään kuskin ovessa olevasta napista, takaa kahvasta sähkölukko avautuu normaalisti. Myöskään takalasin pyyhkijä ei toimi, näillä vioilla ei välttämättä ole mitään tekemistä keskeneen, takalasin pyyhkijän moottori lienee palanut. Mielessä kävi, että voisiko johdot olla kuitenkin murtuneet/poikki takaluukun haitariputken sisältä.
Valosummeri toimii toisinaan, useimmiten ei. Mahtaakohan vika olla lukkopesän mikrokytkimessä? Tarviiko oviverhoilut poistaa, jotta tuota mikrokytkintä päsee hypistelemään ja missä tarkalleen koko kytkin sijaitsee?
Luulen, että tästä mikrokytkimen viasta johtuen myös auton hälytin huutaa toisinaan. Jos avaan lukon kaukosäätimellä, jätän kuskin oven auki ja en laita virtoja päälle 30 sekunnin sisällä menevät ovet automaattisesti lukkoon. Kun ovet ovat menneet lukkoon ja virrat laittaaa pälle alkaa hälytin huutaa.
Neuvokaahan viisaammaat uutta Pasuuna-kuskia.
edit: Niin kertokaahan samalla miten saan tuosta ajotietokoneesta näkyville paljonko on matkaa seuraavaan huoltoon? Tietokone on sitä "puolikasta"-mallia, eli ei isolla näytöllä.
Viimeksi muokannut guru, 14.7.2008 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vag-Comin kanssakin on ongelmaa, en saa JariPetterin kaapelia toimimaan uudella koneella, antaa herjaa can't sync baud rate. Kaveri kävi kattomassa omalla koneellaan koodit ja olikohan central locking- vai cent conv.-kohdassa vikoodi (jonka numeroa en muista) running single wire tai jotain sinnepäin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on 3b passatti, siinäkin sekoilee hälytin ja vika on niissä mikrokytkimissä.
mutta onko kellään tehnyt niin että jää kuskinpuolen vilkku päälle eikä sammu mitenkään,
vaikka pitää päivän akkua irti?
Vilkku tietenki sammuu kun ottaa akun pois mutta syttyy taas kun laittaa takaisin paikalleen.
Vilkun rele on kunnossa.
mutta onko kellään tehnyt niin että jää kuskinpuolen vilkku päälle eikä sammu mitenkään,
vaikka pitää päivän akkua irti?
Vilkku tietenki sammuu kun ottaa akun pois mutta syttyy taas kun laittaa takaisin paikalleen.
Vilkun rele on kunnossa.
mulla tdi 3bg samanmoisia oireita.
takaluukku oli aivan mykkä lukkomoottorin ja pyyhkiän osilta. ne vaihdettiin autoliikkeen kustannuksella.
hälytinkin huutaa turhia välillä ja takaluukku on useesti lukossa vaiks muut lukot ei.
takimmainen kattovalokin pimeenä .
sit siinä stilettiavaimessa oli joku ominaisuus että kun sen avaa ja sulkee 2 kertaa peräkkäin niin ovet nassahtaa lukkoon. no sekin on nykyään toimeton. mikäköhän siihen auttais?
takaluukku oli aivan mykkä lukkomoottorin ja pyyhkiän osilta. ne vaihdettiin autoliikkeen kustannuksella.
hälytinkin huutaa turhia välillä ja takaluukku on useesti lukossa vaiks muut lukot ei.
takimmainen kattovalokin pimeenä .
sit siinä stilettiavaimessa oli joku ominaisuus että kun sen avaa ja sulkee 2 kertaa peräkkäin niin ovet nassahtaa lukkoon. no sekin on nykyään toimeton. mikäköhän siihen auttais?
Sen verran ehtinyt selvittää ja saanut aikaiseksi tutkia, että valosummerin toimimattomuus johtuu viallisesta mikrokytkimestä tai huonoista juotoksista. Jos kuskin ovea avattaessa sisäkahvan pitää ylhäällä valosummeri toimii normaalisti, jos taas sisäkahvan päästää takaisin pohjaan avauksen jälkeen ei summeri toimi.
Otin peräkontin verhoilut tänään irti ja yritin selvittää mistä johtuu, ettei takaluukku avaudu avaimen napista. Takaluukun lukkopesässä on mikrokytkin ja toinen mikrokytkin löytyy lukkosylinterin tyvestä. Tämä mikrokytkin tunnistaa missä asennossa lukkopesä on, asennolla saa valittua zeron mainitsemat vaihtoehdot takaluukun avaukselle. Hankala todentaa onko vika mikrokytkimissä kun ei ole ehjää jännitemittaria.
Yritin myöskin irrottaa takalasin pyyhkijänmoottoria, jotta olis voinut tutkia sen kunnon, mutta pyyhkijän varsi ei yksinkertaisesti lähtenyt irti moottorin akselista, akselin tyvi oli täysin hapettunut. Pissapoika vuotaa suoraan varren kiinnitysmutterin kierteisiin.
Otin peräkontin verhoilut tänään irti ja yritin selvittää mistä johtuu, ettei takaluukku avaudu avaimen napista. Takaluukun lukkopesässä on mikrokytkin ja toinen mikrokytkin löytyy lukkosylinterin tyvestä. Tämä mikrokytkin tunnistaa missä asennossa lukkopesä on, asennolla saa valittua zeron mainitsemat vaihtoehdot takaluukun avaukselle. Hankala todentaa onko vika mikrokytkimissä kun ei ole ehjää jännitemittaria.
Yritin myöskin irrottaa takalasin pyyhkijänmoottoria, jotta olis voinut tutkia sen kunnon, mutta pyyhkijän varsi ei yksinkertaisesti lähtenyt irti moottorin akselista, akselin tyvi oli täysin hapettunut. Pissapoika vuotaa suoraan varren kiinnitysmutterin kierteisiin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olisko kellään tiedossa ko. Passattiin peräluukun kytkentäkaavioita?
Edit: Ei ole maailman volkkari-foorumeilta löytynyt kytkentäkaavioita, eikä Googlegaan tietänyt asiasta. Hivenen hankalaa on päästä jyvälle aukaisumekanismin sielunelämästä.
Sellaisen huomion tein avaimessa olevasta peräluukun avausnapista, että jos ovet on lukittuna ja peräluukunavausnappia painaa niin peräluukun lukitus poistuu. Kun luukkua käyttää auki ja laittaa kiinni vilkut vilahtaa ja peräluukku lukittuu uudelleen. Eli kyllä tuolla ainakin kuso näyttäisi kulkevan. Eli joko lukkosylinterin tyvessä oleva mikrokytkin on viallinen tai peräluukun avaus kuljettajan ovesta ja avaimesta on huollossa poistettu käytöstä.
Tiedättekö miten tuo mikrokytkin toimii? Mittasin yleismittarilla ja painelin kytkintä. Huomasin, että kun napin painaa pohjaan kytkimessä vastus kasvaa vain hetkellisesti ja palautuu normaaliksi hetkessä. Eli kun napin laittaa pohjaan lähtee kytkimestä signaali. Tulisiko napin ollessa pohjassa vastuksen olla kokoajan suuri vai lähteekö sieltä ainoastaan signaali kuten minulla tekee?
Tiedättekö miten vag-comilla voisi tarkistaa onko tuo peräluukun avaaminen poistettu käytöstä tai millainen arvo central locks --> coding kohtaan tulisi laittaa jos haluaa kokeilla onko ominaisuus käytössä vai ei?
EDIT:
Homma ratkennut takaluukun aukaisun osalta, ei siinä alun perin mitään vikaa ollutkaan. Ainoastaan tyhmä ja laiska omistaja, joka ei jaksanut alkaa lukemaan ruotsin kielistä manuaalia.
Jos takaluukun lukkosylinteri käännetty pystyasentoon:
Kun ovet on lukittuna ja painaa lukkojen avausnappia, lukot avautuvat kaikista muista ovista paitsi takaluukusta. Jotta takaluukun saisi avattua itse takaluukun kahvasta niin täytyy vetää kuljettajan ovessa olevaa nappia tai painaa avaimesta peräluukunavausnappia.
Jos takaluukun lukkosylinteri käännetty vaakaan:
Takaluukun lukitus toimiin kuten kaikissa muissakin ovissa.
Edit: Ei ole maailman volkkari-foorumeilta löytynyt kytkentäkaavioita, eikä Googlegaan tietänyt asiasta. Hivenen hankalaa on päästä jyvälle aukaisumekanismin sielunelämästä.
Sellaisen huomion tein avaimessa olevasta peräluukun avausnapista, että jos ovet on lukittuna ja peräluukunavausnappia painaa niin peräluukun lukitus poistuu. Kun luukkua käyttää auki ja laittaa kiinni vilkut vilahtaa ja peräluukku lukittuu uudelleen. Eli kyllä tuolla ainakin kuso näyttäisi kulkevan. Eli joko lukkosylinterin tyvessä oleva mikrokytkin on viallinen tai peräluukun avaus kuljettajan ovesta ja avaimesta on huollossa poistettu käytöstä.
Tiedättekö miten tuo mikrokytkin toimii? Mittasin yleismittarilla ja painelin kytkintä. Huomasin, että kun napin painaa pohjaan kytkimessä vastus kasvaa vain hetkellisesti ja palautuu normaaliksi hetkessä. Eli kun napin laittaa pohjaan lähtee kytkimestä signaali. Tulisiko napin ollessa pohjassa vastuksen olla kokoajan suuri vai lähteekö sieltä ainoastaan signaali kuten minulla tekee?
Tiedättekö miten vag-comilla voisi tarkistaa onko tuo peräluukun avaaminen poistettu käytöstä tai millainen arvo central locks --> coding kohtaan tulisi laittaa jos haluaa kokeilla onko ominaisuus käytössä vai ei?
EDIT:
Homma ratkennut takaluukun aukaisun osalta, ei siinä alun perin mitään vikaa ollutkaan. Ainoastaan tyhmä ja laiska omistaja, joka ei jaksanut alkaa lukemaan ruotsin kielistä manuaalia.
Jos takaluukun lukkosylinteri käännetty pystyasentoon:
Kun ovet on lukittuna ja painaa lukkojen avausnappia, lukot avautuvat kaikista muista ovista paitsi takaluukusta. Jotta takaluukun saisi avattua itse takaluukun kahvasta niin täytyy vetää kuljettajan ovessa olevaa nappia tai painaa avaimesta peräluukunavausnappia.
Jos takaluukun lukkosylinteri käännetty vaakaan:
Takaluukun lukitus toimiin kuten kaikissa muissakin ovissa.
Onko kellään mitään hyvää keinoa millä sais Passatista takaluukun auki, auto on -01 sedan, onko se nyt sitte 3bg vai mikälie?
Kuskin oven napista ja takaluukun kannen kahvasta painettaessa, mikrokytkin päästää äänen eli se varmaan on kunnossa? Avaimella yritin mut siellä lukkopesässä on pian 8 vuoden paskat niin eihän se onnistunu. Onko jotain keinoa millä sen sais auki takaluukusta sisältä päin niin olis helpompi alkaa hahmottaa sitä vikaa ku sais sen auki?
Kuskin oven napista ja takaluukun kannen kahvasta painettaessa, mikrokytkin päästää äänen eli se varmaan on kunnossa? Avaimella yritin mut siellä lukkopesässä on pian 8 vuoden paskat niin eihän se onnistunu. Onko jotain keinoa millä sen sais auki takaluukusta sisältä päin niin olis helpompi alkaa hahmottaa sitä vikaa ku sais sen auki?
Eipä sieltä sisäpuolelta mitään pystyny tekemään ku ei saanu verhoiluja irti, ei sitä koko lukkomekanismia edes näkyny sieltä.
Mut avaimen sain menemään sinne takaluukun kannen lukkopesään kun aikani sinne uitin aseöljyä, mut on se vielä sen verran jumissa ettei avain suostu kyllä mihinkään päin liikkumaan.
Onkos noissa keskuslukitus sähköinen vai paineilmalla toimiva?
Oliskohan sieltä joku piuha poikki mikä ohjaa sitä lukkoa, kun ei pidä mitään ääntä se takaluukun lukko kun avaa ovet avaimen nappulasta?
Missä päin sijaitsee sulakkeet tuolle keskuslukitukselle jos se vika vaikka olis niissä? Käyttöohjekirjan on menny edellinen omistaja hukkaamaan prkl, täytyy käydä maanantaina kyselemässä et vieläkö sais uusia merkkiliikkeestä, ja samalla yrittää sielä saada luukkua auki.
Mut avaimen sain menemään sinne takaluukun kannen lukkopesään kun aikani sinne uitin aseöljyä, mut on se vielä sen verran jumissa ettei avain suostu kyllä mihinkään päin liikkumaan.
Onkos noissa keskuslukitus sähköinen vai paineilmalla toimiva?
Oliskohan sieltä joku piuha poikki mikä ohjaa sitä lukkoa, kun ei pidä mitään ääntä se takaluukun lukko kun avaa ovet avaimen nappulasta?
Missä päin sijaitsee sulakkeet tuolle keskuslukitukselle jos se vika vaikka olis niissä? Käyttöohjekirjan on menny edellinen omistaja hukkaamaan prkl, täytyy käydä maanantaina kyselemässä et vieläkö sais uusia merkkiliikkeestä, ja samalla yrittää sielä saada luukkua auki.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Noniin, nyt ois tilanne siinä vaiheessa että vika löytyi tuosta keskuslukon moottorista. Vanhan irrottamiseksi pitää eka ilmeisesti irrottaa koko systeemi, mutta ainakaan irrottamalla nuo kaksi 10mm mutteria se ei lievälläkään väkivallalla irronnut. Oisko tähän antaa niksejä?
Niin kyseessä siis -00 passat sedan ja peräkontin lukko...
Niin kyseessä siis -00 passat sedan ja peräkontin lukko...
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Missäköhän mahtais olla vika kun alunperin oli peräluukun kannesta avauspainike hapettunut, mutta sisältäkäsin sai napista luukun auki. Nyt kun tuli tuo peräluukun kytkin vaihdettua alkoi kontin avaus toimia siitä, mutta sisällä oleva painike mykistyi samalla. Avaimesta kun painaa kontin avausta avaa se lukituksen jonka jälkeen kontin saa luukussa olevasta kytkimestä auki ovien ollessa lukossa, mutta pitäisikö tuon kontin saada ihan auki asti tuosta kaukosäätimen napista?
Täällä on vm.2002 passat jossa ei toimi takaluukun avaus napista, keskuslukituksesta tai kaukosäätimestä. Avaimella saa luukun auki, mutta tieto ei kulkeudu eculle asti ja varashälytin alkaa ulvomaan.
Mittasin nuo avausvaijerin moottorille menevät 2 johtoa ja molemmat ovat maapotentiaalissa koko ajan, vaikka mitä nappeja renklaisi. Muut takaluukun sähköjutut toimii kaikki, ja johdot läpivienneistä ovat ehjät.
Onko kellään käryä missä vika? Kuskin oven takaluukun aukaisijan mikrokytkin paskana?
Mittasin nuo avausvaijerin moottorille menevät 2 johtoa ja molemmat ovat maapotentiaalissa koko ajan, vaikka mitä nappeja renklaisi. Muut takaluukun sähköjutut toimii kaikki, ja johdot läpivienneistä ovat ehjät.
Onko kellään käryä missä vika? Kuskin oven takaluukun aukaisijan mikrokytkin paskana?
Kirjoitellaampas tähän omista murheista.
Vaihdoin juuri uuden takaluukun 3BG:hen ja ostin samalla kaikki uudet hilppeet poislukien lukkosylinterin. Samaa vikaa kuin edellisellä kirjoittajalla, eli kuskin oven avausnappulasta ei tapahdu mitään muuta kuin sulakkeen palaminen, avausmoottorille menevät johdot ovat molemmat maissa. Keskuslukko toimii kaukosäätimestä (sekä normaaliavaus että keskinappula takaluukulle), kuten myös luukun kahva, ja avaimellakin sen saa auki. Kuitenkin jos auton ovet ovat lukossa ja luukun avaa avaimella, hälärit tulee samantien päälle. Onko tuo lukkopesäkin (tai sen mikrokytkin) nyt sitten myös rikki?
Vaihdoin juuri uuden takaluukun 3BG:hen ja ostin samalla kaikki uudet hilppeet poislukien lukkosylinterin. Samaa vikaa kuin edellisellä kirjoittajalla, eli kuskin oven avausnappulasta ei tapahdu mitään muuta kuin sulakkeen palaminen, avausmoottorille menevät johdot ovat molemmat maissa. Keskuslukko toimii kaukosäätimestä (sekä normaaliavaus että keskinappula takaluukulle), kuten myös luukun kahva, ja avaimellakin sen saa auki. Kuitenkin jos auton ovet ovat lukossa ja luukun avaa avaimella, hälärit tulee samantien päälle. Onko tuo lukkopesäkin (tai sen mikrokytkin) nyt sitten myös rikki?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa