MK2 golfin ja mk3 vr6 etujarruista hybridi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

MK2 golfin ja mk3 vr6 etujarruista hybridi?

ViestiKirjoittaja Anagonda » 5.7.2008 9:28

Tekis mieli pistää autoon vähän pienempää vannetta ja kun tallissa lepää vr6:sen akselit niin tuli mieleen että saisko niistä sopivasti soviteltua mk2:seen sopivat jarrut eteen.

En halua vaihtaa vr6:sen tukivarsia/olka-akseleita, koska raideleveyttä tulee sen verran lisää että kaavailemat vanteet ei mahtuis vaikka kaaria levitetty.
Autossa on nyt rallyen olka-akselit ja brembot. Tällä yhdistelmällä 16" menee just ja just. Tahtois kuitenkin 15" vanteet.

Jaolla ei niin väliä...
Eli onko jollain kokemusta käyttää mk2:sen olka-akseleita ja pultata niihin vr6:sen kannakerauta+satula? Saako sopimaan olka-akseleihin? Käykö tämän jälkeen esim mk2 G60:sen 280 levy? Muistaakseni tallissa olevat vr6:sen osat on pienilevyset, eli 280mm levyllä.
Tai voinko ottaa itse navan myös vr6:sta että saan 5x100 jaon?

Itse en oikein pysty kokeilemaan, kun golffi tällä hetkellä ainoa auto mikä edes vähän liikkuu eteenpäin... Eli täytyy ensin vähän tehdä tutkimuksia.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.7.2008 21:51

Eli onko jollain kokemusta käyttää mk2:sen olka-akseleita ja pultata niihin vr6:sen kannakerauta+satula? Saako sopimaan olka-akseleihin? Käykö tämän jälkeen esim mk2 G60:sen 280 levy?
Vastaus kaikkiin edellä mainittuihin kysymyksiin on kyllä.
Muistaakseni tallissa olevat vr6:sen osat on pienilevyset, eli 280mm levyllä.
5-pulttisen levyä ei voi käyttää 4-pulttisen olka-akselin kanssa. Levyissä eri "ET".
Tai voinko ottaa itse navan myös vr6:sta että saan 5x100 jaon?
5x100 napapalikka käy 4x100 palikan tilalle, mutta joudut poraamaan levyihin toisen jaon.

clust
-
Viestit: 124
Liittynyt: 8.7.2008 19:10

ViestiKirjoittaja clust » 8.10.2008 21:50

5-pulttisen levyä ei voi käyttää 4-pulttisen olka-akselin kanssa. Levyissä eri "ET".

Löytyykö jostain VAG mallista tuohon sopivaa levyä 5x100 jaolla vai onko ainoa vaihtoehto käyttää G60 levyä ja tehdä siihen itse tuo 5x100 jako?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 10.10.2008 13:06

Tuplajaot pystyy tekeemään napoihinkin. Mulla on tuossa cabriossa 4x100 ja 5x100 jaot ja ABSit. Tosin vähän jää kierteiden väliin materiaalia.

Miten G3,5 jarrulevyn hankinta, kun mulla on G60 satulat. G3 5x100 levy vai G60 levy gorrado/G2 ? ET ero?

clust
-
Viestit: 124
Liittynyt: 8.7.2008 19:10

ViestiKirjoittaja clust » 10.10.2008 13:37

Tuplajaot pystyy tekeemään napoihinkin. Mulla on tuossa cabriossa 4x100 ja 5x100 jaot ja ABSit. Tosin vähän jää kierteiden väliin materiaalia.


Varmasti onnistuu tuokin. Kuitenkin jos käyttää 5x100 napoja ja 4x100 jarrulevyjä, joihin poraa 5x100 jaon niin säästyy kierteiden tekemiseltä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa