Miten onnistuu vai pitääkö koko ovi purkaa laitteista?
ttq
Audi TT sivupeilin irroitus?
Valvoja: ffp jäsenet
muistelin että jotenkin sitä peilin koppaa pyöräyttämällä taisi tulla ne jalan ruuvit näkyville ja sitten sen sai ruuvattua irti. mahtoi olla että peilin lasi kannatti ottaa irti koska ne sähköjohdot oli aika audimaisen lyhyet. vähän sama systeemi kun 80 audin peilissä.
Edit. eli siis verhouksia sun muita ei tartte purkaa. koppaa kääntämällä näkyy vilaus niistä jalan torxeista kopan ja jalan välistä. lasi tosiaan pitää kammeta irti että pääsee ihmettelemään miten koppa irtoaa jalasta. jalan päässä, kopan sisällä sijaitsevalla jousihakasella on varmastikin jotain tekemistä kopan kiinnityksen kanssa.
sitten vielä semmoinen jännä seikka peilin kanssa, että ETKA:n perusteella ilmeisesti ei peiliä voi saada kokonaisena, vaan lähes jokainen osa on tilattava erikseen. hyvä sikäli jos vain joku tietty kohta on rikki. ei sitten tosiaan näytä olevan yhtään liioittelua kun mainittin että peilin irrotus sinällään on jo projekti.
Edit. eli siis verhouksia sun muita ei tartte purkaa. koppaa kääntämällä näkyy vilaus niistä jalan torxeista kopan ja jalan välistä. lasi tosiaan pitää kammeta irti että pääsee ihmettelemään miten koppa irtoaa jalasta. jalan päässä, kopan sisällä sijaitsevalla jousihakasella on varmastikin jotain tekemistä kopan kiinnityksen kanssa.
sitten vielä semmoinen jännä seikka peilin kanssa, että ETKA:n perusteella ilmeisesti ei peiliä voi saada kokonaisena, vaan lähes jokainen osa on tilattava erikseen. hyvä sikäli jos vain joku tietty kohta on rikki. ei sitten tosiaan näytä olevan yhtään liioittelua kun mainittin että peilin irrotus sinällään on jo projekti.
Ensin säädät lasin näyttämään niin ylös kuin mahdollista.
Sen jälkeen kampeat varovasti lasin irti sieltä alalaidasta. Peilin takaosassa on sellaiset kielekkeet, jotka pitävät peiliä paikallaan säätömoottoriasetelmassa. Ainakin yksi kieleke pitäisi näkyä/tuntua, kun peili on säädetty osoittamaan niin ylös, kuin mahdollista. Ei ole siis voimalaji.
Sitten seuraava kuva avuksi:
Eli irroita ekaksi tuo sokka (4), lähtee kun vähän nostaa ja vääntelee ja vetäisee. Sen jälkeen tuo peilin koteloa kiinni pitävä kiila (3). Tuo kiila on (ainakin itsellä oli) aika tiukassa, itse ainakin tarvitsin aika paljon voimaa sen irti vetämiseen. Sopivan kokoiset (isot) pihdit on hyvä apuväline. Ruuvimeisselillä kampeamallakin voi lähteä aika hyvin.
Tämän jälkeen se peilin kotelo irtoaakin nostamalla. En muista pitikö sitä käännellä johonkin suuntaan vai irtosiko se ihan asennosta riippumatta. Mutta näillä eväillä pääsee jo pitkälle.
Peilin jalan ruuvit paljastuu, kun nostat sen peilin kotelon siitä päältä pois.
Sen jälkeen kampeat varovasti lasin irti sieltä alalaidasta. Peilin takaosassa on sellaiset kielekkeet, jotka pitävät peiliä paikallaan säätömoottoriasetelmassa. Ainakin yksi kieleke pitäisi näkyä/tuntua, kun peili on säädetty osoittamaan niin ylös, kuin mahdollista. Ei ole siis voimalaji.
Sitten seuraava kuva avuksi:
Eli irroita ekaksi tuo sokka (4), lähtee kun vähän nostaa ja vääntelee ja vetäisee. Sen jälkeen tuo peilin koteloa kiinni pitävä kiila (3). Tuo kiila on (ainakin itsellä oli) aika tiukassa, itse ainakin tarvitsin aika paljon voimaa sen irti vetämiseen. Sopivan kokoiset (isot) pihdit on hyvä apuväline. Ruuvimeisselillä kampeamallakin voi lähteä aika hyvin.
Tämän jälkeen se peilin kotelo irtoaakin nostamalla. En muista pitikö sitä käännellä johonkin suuntaan vai irtosiko se ihan asennosta riippumatta. Mutta näillä eväillä pääsee jo pitkälle.
Peilin jalan ruuvit paljastuu, kun nostat sen peilin kotelon siitä päältä pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa