Lastu vai ei, ongelmaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

Lastu vai ei, ongelmaa?

ViestiKirjoittaja quattro » 21.5.2008 9:43

Potilas on -03vm. 1.9 tdi 130hp passatti, avf-koneella.

Eilen piti laittaa Obd:n kautta autoon uusi viriohjelma. No tietoja ei saatu luettua pistokkeen kautta, ja homma jäi kesken.

Vagcomilla ns. normivikakoodit saatiin luettua, ei koodeja. Mutta esim. moottoriin ei pääse käsiksi vagcomilla.

Tuli mieleen, että jos saksan päässä on edellinen omistaja laittanutkin jo jonkun lastun, ja sen vuoksi tuonne ei pääse käsiksi, vai missä vika voisi olla?

Mitään vikavaloja tms. ei tule, ja auto toimii muutenkin moitteettomasti. Soitinkin on alkuperäinen, eli sekään ei voi estää tuota, että ei pääse lukemaan kaikkia tietoja. (joskus tämäkin on siis estänyt tuon lukemisin edellisissä autoissa).

Epäily tuolle, jo ehkä kenties, olemassaolevalle lastulle tuli siitä, että auto vetää tosi nätisti läpi koko kierrosalueen, eli ei tule mitään ns. puutumista edes yläkierroksilla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.5.2008 10:03

Eti ohjainboksi ja kattele jos se on sen näköinen että sitä on ronkittu?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.5.2008 11:27

Näihin uudempiin tuskin on fyysisesti koskettu vaan uusi ohjelma ajettu sisään boksiin.

Jos ei tosiaan ala puutumaan 3 tonnin jälkeen vaan vetää iloisesti 4,5 tonniin ja tuntuu kulevan kevyesti isolla vaihteella vaikka kiekat 1400-1700 niin todennäköisesti on softa vaihdettu.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 21.5.2008 14:58

noissa 130 heppasissa on versioita mihin ei pääse obd:n kautta käsiks kaikilla lastuvehkeillä

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 21.5.2008 23:57

Kerropa lisää?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.5.2008 8:18

ei muutakun boxi irti ja auki ja kattoo onko lastua vaihdettu =) jos ei niin sitten vaan kolvattua lastua paikoilleen

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 22.5.2008 9:32

Ettei olis MTM lastu paikalla. Muistelen Rollen täällä joskus kirjottaneen ettei niihin pääse enää ronkkii sen jälkeen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.5.2008 11:13

Nuo pitkittäismoottoriset pitää yleensä ohjelmoida suoraan ECUn liittimen kautta eikä OBD-portin kautta.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 22.5.2008 12:20

Kyllä tuohon pitäis mennä ihan normaalisti obd:n kautta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.5.2008 12:34

joihinkin menee, joihinkin ei =)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 23.5.2008 11:20

Myös jos sattuu olemaan suojapiirillä oleva "lastu". Niin se voi blokata diagnostiikan ja softaamisen.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 3.6.2008 23:37

No niin, Abt:n lastuhan sieltä löytyi.

Kiva ylläri sinänsä, mutta kulkuja olisin odottanut/halunnut vähän lisää.

Tuollaasta käppyrää se antaa, eli ei paskan häävisti. Melko mieto lastu ettenkö sanoisi.

http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx ... 55_AVF.pdf

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.6.2008 23:46

Mistä tuo lastun olemassaolo loppujenlopuksi kävi ilmi?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.6.2008 7:49

Jos tuntuu kulkupuoli vaisulta niin ootko tarkistanu/tarkastuttanut maf-arvot?

Jos maffi on elämänsä ehtoopuolella niin ei kumma jos ei kulje ja marmoritiskiltä uusi maksaa reilun satkun

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.6.2008 16:48

Etkai toni ole lastuttamassa siellä indolassa autoas.. vanhalla kaasutin expertillä

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 6.6.2008 8:00

Tuo Abt:n softa selvisi boxin avauksella.

Maf arvot ovat kohdallaan.

Vagcomilla ahdot oli normaalit, vääntöjä vagcom näytti 386nm, tosin tuohan ei ole paikkansapitävä.

Miksu; en todellakaan ollut kaasutinexpertillä softaa vaihtamassa.

Ehkä mun persdyno on vaan kalibroitu nuille biturbovehkeille, ja sen takia tämä nokivasara tuntuu niin miedolta....

Tuossa Abt:n ohjelmassa on joku suojaus, eli ei ottanut uutta softaa vastaan. Ja sitä kun tosiaan ihmeteltiin niin avattiin sitten loppujen lopuksi se boxi ja sitten selvisi tuo asia.

Olis vaan pitänyt saman tien kurkata boxiin, niin olisi säästynyt turhalta vaivalta jne.

Mitäs ootte mieltä, onnistuuko/kannattaako tuohon vielä viritellä evryjä tms? Vai onko se sitten seuraava askel vaihtaa suuttimia ja isompaa turboa heti suosiolla?

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 6.6.2008 18:27

Etkai toni ole lastuttamassa siellä indolassa autoas.. vanhalla kaasutin expertillä

Miksu; en todellakaan ollut kaasutinexpertillä softaa vaihtamassa.


Onko Kaasutinexpertissä jotain huomioimisen arvoista jos meinaa ohjelmaa vaihtaa?

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 7.6.2008 18:09

Samaa softaa ne kauppaa kuin se Pietarsaarenkin kaveri. Hinnassa on vain loivahko ero.

Ja huhut kertovat, yhden pumppusuutin passatin boxin pimenneen tuolla Klan kaasutinexpertillä, ja melko hintava lasku ja vaivahan tuosta seuraa auton omistajalle/ niin kuin firmallekin.

Laitas Sami viestiä jos oot autoasi meinannut lastuttaa, olis yks hommeli.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 8.6.2008 8:52

Joo laitoin viestiä. Meinaakko kaupata mulle valmiiks lastutetun Passatin? ;)

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 18.6.2008 22:17

Juu, ei auttanut "polttoaineen lämpötilanhuijausvastus" millään lailla.

Miten lie tuo Abt:n lastu toteutettu..... ahtopaineet on vakiot, eli onko siinä vaan muokattu juurikin tuota polttoaineen lämpötilaa jne.?

Kenelläkään faktatietoja?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa