Passat avb 1.9 Pd -04 moottorin viritys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

Passat avb 1.9 Pd -04 moottorin viritys

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.5.2008 13:15

Onko ideoita.Autossa on hybridi 17/20.Bosion 783 kärjet.Cooleri keulassa.Harisen Softa.
1.3 ahto ja pakopaine 1.5. Voima loppuu 3600:n kierroksen kohdalla.Noin 170 hp.
2600 kierrosta vääntö 380Nm.100 hp:n ja 130hp:n imusarja ja egr koot ovat erinlaisia.
Voisko olla näin että imusarjaan tulee "tulppa" kun ilmamäärät kasvaa riittävästi.Moottori on pitkittäin ja kuskin paikalta katsottuna imusarja on oikealla ja tulo rintapeltiin päin.
Olisko kenties jostain muusta vaunusta sovellettavissa isompaa sarjaa?
kiitos etukäteen jos sais vinkkejä. t:Rane

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 12.5.2008 13:33

150PD tai Sdi imusarja käy ainakin, toki sitten kun lähdetään tekemällä tekemään niin voi vääntää vaikka 5/6 pyttyisen sarjan tuohon.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 12.5.2008 15:09

Ei varmasti ole imusarja tulppana, olen mitannut ahu moottorin vakio imusarjalla 230iv ja 470nm. Aika outoa että on noinkin vähän voimaa kun kuitenkin racet ja tuo hybridi ahdin. Ettei se ahdin sitten jää pieneksi. Ahtoja sinun ainakin pitää saada enemmän jos meinaat saada voimaa enemmän. Mitenkäs pakoputkisto, onko vakio vielä?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.5.2008 22:08

Tänään sitten vaihdoin jakohihnan.+ ajoitus kohdilleen.Vanhan hihnan kanssa nokan ajoitus ei ollut ihan niin kuin pitäisi olla.Peffatuntumalla muuttui.Kokeiltiin vag comilla niin huippuvääntö
näytti reilun 400Nm.Ajoitus tyhjäkäynnillä 8astetta ja maximi oli reilut 26.Onko linjassaan?
Ahdon pyynti täytyypi nostattaa.Suuttimien korjausarvot oli -1.5:stä 1.5:een.Onko niin että
keskinäiset erot on liikaa?Fin-turbon mukaan ahdin riittäisi.Harinen kommentoi että hänen
mielestä ilma loppuu kesken syystä tai toisesta.Putkisto on vakio.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 12.5.2008 22:44

Takapönttö ainakin nyt vaihtoon. Se siellä ainakin ahdistaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.5.2008 23:21

Myös taka-akselin ylitys ja sen etupuolella oleva pönttö vaihtoon.
Onko nokka-akseli kunnossa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 15.5.2008 10:53

Onko suosituksia joistain valmisputkista vaiko itse vääntäen.Täytyy tarkastaa nokan kunto.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 15.5.2008 12:11

Tee itse niin pääset halvemmalla.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 15.5.2008 12:27

Mistä saa noita isompia suutinkärkiä edullisesti? Onko sulla ihan vakio kytkin? Itse ajatellu kans laittaa lisää tehoja ja on samalla koneella ku sulla.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 15.5.2008 17:26

En tiedä mistä enää saa nuo olivat viimeiset Autosähkö Häkkisellä Turussa.Enkä muualta ole löytänyt.Eikä sitten olleet aivain halvat asennettuna.Vaihteistona on automaatti joka porsii
varmaan jossain vaiheessa.Vaihteisto on kyllä täysin uusi ja ohjausboxi on viimeisin versio,
jossa vaihtoalueet on eritavalla kuin alunperin.TDI Freakille niin auto on ajettu alle satkun
joten onko syytä epäillä nokan kulumaa? En tiedä mutta katsotaan.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 15.5.2008 22:00

Kyllä TDIfreakilla on jotain hajua asiasta. Minulla on vajaat 150tkm ajettu ARL. Nyt on kolmas nokka-akseli kun kaksi aiempaa kuluivat loppuun. Maailmalla on useita lastutettuja PD moottoreita joissa on nokka-akseli ja paininkupit sökönä. BTW jos sinulla on nokka kaputt, niin täällä olisi koko setti tarjolla.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 16.5.2008 7:40

Jees otetaan nokka tarkastelun alle.Sitä lähinnä tarkoitin että autolla on ajettu 6 tkm noilla
hiluilla sitä ennen vakio. Mielestäni on outoa jos olisi jo nokka kulunut.

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 17.5.2008 8:46

ei ihme jos on tuontiauto, meinaan et 85tkm voi olla 280 tkm :) (vaik on kirjat mannelta), mut suomiautoks ei kyl uskois kulumisiin...noilla kilometreillä...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.5.2008 11:13

Jep jep...suomiautothan on aina täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja mittareita ei suomessa ruuvata. Kaikki tuontiautothan on mittariruuvattuja romuja ;)

90-luvulla ei meinaanut löytyä yhtään yli 330tkm ajettua dieselmersua. Todella uskottavaa jos auto on ensin ollut 3vuotta taksina ja sitten jollain edustajalla muutaman vuoden :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 17.5.2008 12:08

Sen verran olen selvittänyt että auto on Raahesta myyty uutena ja ollut erään yrityksen
vanhemman herran leasinki autona kolme vuotta. Ainakin papereiden ja volkkarihuollon huoltohistorian mukaan kilometrit uskoakseni pitävät paikkaansa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.5.2008 12:47

Kylläpä noista suomiautoista ruuvataan,,, varsinkin etelän takseista jotaka tuodaan tänne pohjanmaalle myyntiin, tuotakaan ei kovin helposti pysty selvittää koska autoja ei ole vielä kertaakaan katsastettu, ja huoltokirja tehdään uusiksi taikka revitään sivuja välistä pois, ton sivujen pois ottamisen huomaa jos kattoo tarkasti mutta ei hetkessä

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 19.5.2008 17:54

Tänään sitten nostettiin ahdon pyyntiä.Savu hävisi ja kulku parani huomattavasti.Piikitystä
täytyy rajoittaa. Kick down täytyy poistaa kun se nyt on turha ja rouva autolla kuitenkin ajaa.Edellisiin juttuihin viitatan onko suuttimien korjaukset keskenään liikaa? Ensi kuussa täytyy sitten putki vaihtaa niin helpottaa pakopaineisiin.Nyt tosiaan näyttää siltä että imusarja
ja egr pömpeli riittää hyvin.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 19.5.2008 21:39

kannattaa muuten jatkaa sitä ahtimen tankoa reilusti ennen kun lähet uudella putkistolla koittamaan koska voi vähän reagoida ahdin herkemmin. voit tehdä suoran putken läpi katista niin hengittää sitten kunnolla uudella putkistolla

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 19.5.2008 22:15

Jep varovasti aloittaen. On pakopainemittari että ahtomittari koko ajan kiinni.
Fin-Turbolta on ohjeet pakopaineen että ahdon suhteen joten varovasti yritetään mennä.
Tankoa säätäen mennään ; varovasti.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 24.5.2008 21:59

Taitaa tulla sitten ahtimen vaihto eteen.17/20 hybridi ja pakopaine piikittää 3.0 ja ahto käy 2.5.
Tippuu pakopaine 2.5:een ja ahto 2:een.Ilmeisesti hybribi ei kestä tuommoisia lukuja.
Kulku on julmaa olkoonkin automaatti.Ohitus kiihtyvyys 70 km/h:sta ylöspäin on huimaa.Toimii
järkevämmin kun ottaa pakko kolmosen valmiiksi ennen kuin runttaa ja sitten vaihto neloselle
kun jengat on ok.Onko havaintoa millaisen paineen myötä motti rupeaa poikimaan.
Auto ei ole mikään "revittely" vekotin vaan perheen rouvan käyttö vaunu.Jep ja pakoputki
aukeaa kyllä ensi kuussa.Niin takas ahtimeen onko muita ideoita millä vois jatkaa peliä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.5.2008 23:07

Miten se nyt noin alkoi yhtäkkiä ahtamaan? Syöttöjä ilmeisesti lisätty ihan kunnolla.

Kyllä tuohon ahdin löytyy, joka käy vakiopakosarjaan. Öljy- ja ilmaputkia joutuu kyllä rakentelemaan että käy kiinni. Ahdin riittää 240 heppaan takuuvarmasti.

Jotenkin vaan ei kuulosta enää 'rouvan käyttövaunulta' mutta rouviakin on tietysti monenlaisia.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 24.5.2008 23:11

Tää on se vaunu josta Marcus on sun kanssa puhunut. Ilmeisesti lähinnä ennakoista Jep ahtopyyntiä otettiin riittävästi.Joo mopo on karannut perheen isiltä.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 27.5.2008 21:07

Ahtopyynti on tapissa tolla mapilla. Eli seuraavaksi myös se vaihtoon ja softaa hämmentämään.Kai tässä käy niin että pasu halkeaa ja tuottaa valkeaa.(Miten sitten Eput lauloivatkaan).

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 19.6.2008 20:50

Käytettiin katin jälkeen irti jatkon kohdalta.Vaikutus kulkuun huononi kun pakopaine tippui niin ahto myös. Katin sisältä rojut hittoon.Pillistö oli auki.Pakopaineen nousu ehkä hieman rauhallisempaa? Ahto myös rauhoittui. En tiedä onko mahdollista mutta tuntuu
kun ajaa pitenpää niin veltostuu. Voiko pa:n lämpötila olla syy.Eli pa:n lämpö ohjaa syöttöjä.
Aikaisemmin kun oli savua niin nyt on rauhoittunut jossain määrin.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 20.6.2008 13:14

Polttoaineen lämpötilan pystyt logittamaan vag-comilla, pitkään talla pohjassa ajettuna ainakin näissä jakajapumpullisissa alkaa isommalla nestepäällä dieseli kyllä olemaan sen verran lämmintä että tehot alkaa laskea.
Mutta eikös tuossa pd:ssä pitäisi olla vakiona jo jonkun näköinen jäähdytin sille?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa