Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 25.10.2013 18:49

Passat 3C 1.9TDI 2006, 345tkm. Omat ajot 200-345tkm välillä.

Vaihdettua:
Kaksi kierrosta takasatuloita, käsijarrupainike, etu- ja takalaakerit, taka- ja etuakselin kaikki helat. Lisäksi muita normaaleja kulutusosia.

Vikaavikaa:
Kytkin raklattaa aika hyvin, nokkaa en ole uskaltanut edes tarkistaa, kerran satunnainen käyntihärö ilman vikakoodeja. 200-345tkm on menty 10tkm öljynvaihtovälillä, tipahtaa alarajaan tuolla välillä.

Porattu ahtoputkistoon pari 2mm reikää alimpiin kohtiin, kun kerran heitti ahtoputken jäähän. Noilla rei'illä ja nokkapeitolla varustettuna ei enään vastaavaa ongelmaa.

Ruostetta aika hienosti takaluukussa ja oikeassa takakaaressa.

Sähköisen käsijarrun keksijän hirttäisin genitaaleista. Keksintö olisi saanut jäädä keksimättä.

Gargoth
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.1.2014 11:19

ViestiKirjoittaja Gargoth » 20.1.2014 10:03

-04 1.9TDi passat (AVB) 325k ja rapiat taitaa mittarissa olla.
Vaihdeltua tullu laturi sekä polttoaineen lämpötunnistin kolvailtujen piuhojen kera.
Eipä tuossa muuta vikaa ole ollut, normaalia kuluvien osien vaihteluita lukuunottamatta.
Ja ruostetta ei ole missään. yksi sormenpään kokoinen pieni lontti on kuljettajan ovessa mistä maali on lohjennut pois :P

Jaksaisikohan tuota enää alkaa lastuttamaan? :D

RaakaPee
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.1.2014 19:29

ViestiKirjoittaja RaakaPee » 29.1.2014 20:13

-90 kakkis ekoturboperkele, 492tkm ajettu. Mitä nyt venttiilit säklättää lämpimänä, pirtee peli pakettiautona :)

alyender
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.4.2008 18:28

ViestiKirjoittaja alyender » 4.2.2014 16:26

isäukon -97 passat variant 1.9TDI 81kw 725tkm nyt mittarisa, alkuperäinen kone - turbo - kytkin =) vanha taksi oli kun meille tuli ~300k oli silloin mittarisa.

alyender
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.4.2008 18:28

ViestiKirjoittaja alyender » 4.2.2014 16:27

isäukon -97 passat variant 1.9TDI 81kw 725tkm nyt mittarisa, alkuperäinen kone - turbo - kytkin =) vanha taksi oli kun meille tuli ~300k oli silloin mittarisa.

alyender
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.4.2008 18:28

ViestiKirjoittaja alyender » 4.2.2014 16:27

isäukon -97 passat variant 1.9TDI 81kw 725tkm nyt mittarisa, alkuperäinen kone - turbo - kytkin =) vanha taksi oli kun meille tuli ~300k oli silloin mittarisa.

alyender
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.4.2008 18:28

ViestiKirjoittaja alyender » 4.2.2014 16:27

isäukon -97 passat variant 1.9TDI 81kw 725tkm nyt mittarisa, alkuperäinen kone - turbo - kytkin =) vanha taksi oli kun meille tuli ~300k oli silloin mittarisa.

Tiessel
-
Viestit: 16
Liittynyt: 11.11.2012 20:08

ViestiKirjoittaja Tiessel » 5.2.2014 3:58

-98 passat 420tkm automaatti 1.9TDi AHU

vwfani
-
Viestit: 124
Liittynyt: 4.7.2004 19:47

ViestiKirjoittaja vwfani » 5.2.2014 11:19

Golf variant 1.9 TDI ATD 74 kw vm-04 mittarissa 340 tkm.
Huoltokirjan mukaan kaikki on alkuperästä, itse olen ajanut 90 tkm.

pajusju
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.4.2007 19:05

ViestiKirjoittaja pajusju » 6.2.2014 9:24

2,5 TDI ACV Potteri aj.800tkm. 500tkm Kansi vaihdettu jostain syystä.Suuttimet huollettu 550tkm. Hyvin pelaa ei kuluta öljyä.

petaso
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.1.2014 19:37

ViestiKirjoittaja petaso » 6.2.2014 14:13

Passat -02, AVB, 308 tkm, Kone ja voimansiirot alkuperäinen, Piristetty hieman (n. 300 Nm) ja EGR poistettu ohjelmalla. On Lämmin kovilla pakkasilla ja savutus arvo katsurilla 0,26. Vuosi takaperin 0,5.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 5.6.2014 6:47

Passat 01 AVB koneella 451tkm ja kaikinpuolin avaamaton. Miten paljon nämä avb:t yleensä kestää, jos on öljyt vauhdeltu ajoissa? :)

Taitaa aika alivireinen kone olla tämä vakiona.
Viimeksi muokannut disutus, 5.6.2014 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peurala
-
Viestit: 38
Liittynyt: 19.5.2014 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peurala » 5.6.2014 7:56

VW Polo Classic 6KV2 vm. -00, 1.9SDi AEY moottorilla.

Mittarilukema tällä hetkellä 426tkm eikä syö öljyä tai muitakaan nesteitä.

Tarkoitus olisi kansijumppa tehdä ja piristää maltillisesti.

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 6.6.2014 22:53

Vw vento 1.9aaz 790tkm.... kolmas moottori ja meidän aikana neljäs vaihdelaatikko menossa...

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 28.6.2014 19:32

Just tuli pumpparilla 235 tuhatta täyteen, ja tästä 145 t ohjelmoituna. Katselin eilen nokka-akselin ja paininkupit, eikä mitään kulumisen jälkiä näy missään. Kuvittelin paininkuppien raklattavan, mutta syy olikin ainakin osittain torsion value, joka oli säädetty arvoon +2. Säädin sen nollaan, niin raklatus siistiytyi hiukan. Nyt kuulostaa enää siltä kuin joku ravistelisi puolikasta säkillistä tyhjiä säilyketölkkejä konepellin alla.
Olen vaihtanut öljynsuodattimen ja tehnyt öljyn imuvaihdon 10t välein ja muutoin käyttänyt auton longlife huollossa 30t välein. Sama peli saa jatkua, toivottavasti pitkään...

vwvento19TD
-
Viestit: 59
Liittynyt: 12.4.2014 10:14

ViestiKirjoittaja vwvento19TD » 28.6.2014 20:21

Tutulla vw Transporter t4 2.5tdi 150hv ja 885000km ollut taksina uudesta asti mutta nyt on seissyt muutama vuosi. Laatikko vaihdettu kerran 60000km kohdalla ja venttiilin nostimet 600000km kohdalla..

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 29.6.2014 22:46

Eilen tuli mittariin ihan komiat lukemat:
666666km
Trippimittariinkin onnistuin saamaan samaan aikaan 666,6km :)

Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000

TDI_Pasanen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.6.2011 13:40

ViestiKirjoittaja TDI_Pasanen » 30.6.2014 7:56

Pari Paskattia löytyy talosta...AHU 453 tkm ja AJM 400 tkm.

markohei
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.5.2011 14:35

ViestiKirjoittaja markohei » 2.7.2014 6:08

Vm 2000 passat TDI ATJ tiptronic, ajettu 482 tkm vaihtuu tänään toisen konsernin laitteeseen. Ajettiin itse tuolla noin 130 tkm ja paljon sai kaikenlaista pientä korjausta tehdä, ei mitään halpaa ajoa sinällään vaikka kulutus onkin pieni ja tässä se syy luopumiseen eli loputon korjaaminen, seuraava pikku korjaus olisi jo ollut odottamassa mutta sen jälkeen taas täysin kunnossa kunnes taas seuraava vika iskee päälle... Moottori, turbo (mr musclet kerran heitetty 60 tkm sitten ja auttoi todellakin) ja laatikko originaalia ja toimivia edelleen, siinä mielessä harmitti vähän luopua tässä vaiheessa, olis tuo puol milliä pitänyt saada rikki. Jakopää tosiaan piti vaihtaa vast'ikään tuohon vain 70 tkm kilsoilla ja kallis on vaihtaa, melkein 800 eur. Seuraava pirssi onkin ketjulla. Erittäin hyvä tämä on ajaa, tuo automaatti on kyllä kiva vaikka se ei tässä ehkä ihan täydellisesti toiminutkaan mutta itse en ole niin ranttu jos joskus harvoin sattuu vähän rumasti vaihtaa töksäyttää. Sinällään luotettava eli koskaan ei jääny matka kesken ja on aina käyntiin saatu kun on pitäny. Ruostetta ei juuri lainkaan. Paljon hyvää tässä oli mutta nyt pitää kokeilla miten toisen konsernin laite kestää.

Näköjään aiemmat viestini hävinnyt tästä ketjusta... No, tämä on se viimeinen joka tapauksessa.

markohei
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.5.2011 14:35

ViestiKirjoittaja markohei » 2.7.2014 6:08

Vm 2000 passat TDI ATJ tiptronic, ajettu 482 tkm vaihtuu tänään toisen konsernin laitteeseen. Ajettiin itse tuolla noin 130 tkm ja paljon sai kaikenlaista pientä korjausta tehdä, ei mitään halpaa ajoa sinällään vaikka kulutus onkin pieni ja tässä se syy luopumiseen eli loputon korjaaminen, seuraava pikku korjaus olisi jo ollut odottamassa mutta sen jälkeen taas täysin kunnossa kunnes taas seuraava vika iskee päälle... Moottori, turbo (mr musclet kerran heitetty 60 tkm sitten ja auttoi todellakin) ja laatikko originaalia ja toimivia edelleen, siinä mielessä harmitti vähän luopua tässä vaiheessa, olis tuo puol milliä pitänyt saada rikki. Jakopää tosiaan piti vaihtaa vast'ikään tuohon vain 70 tkm kilsoilla ja kallis on vaihtaa, melkein 800 eur. Seuraava pirssi onkin ketjulla. Erittäin hyvä tämä on ajaa, tuo automaatti on kyllä kiva vaikka se ei tässä ehkä ihan täydellisesti toiminutkaan mutta itse en ole niin ranttu jos joskus harvoin sattuu vähän rumasti vaihtaa töksäyttää. Sinällään luotettava eli koskaan ei jääny matka kesken ja on aina käyntiin saatu kun on pitäny. Ruostetta ei juuri lainkaan. Paljon hyvää tässä oli mutta nyt pitää kokeilla miten toisen konsernin laite kestää.

Näköjään aiemmat viestini hävinnyt tästä ketjusta... No, tämä on se viimeinen joka tapauksessa.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 22.9.2014 16:54

Päivitellääs.

VW Transporter T5 2.5tdi vm.05 996tkm
VW Transporter T5? VM.10 600tkm
Vähemmän ajettujakin on mutta tuossa kovimmat kilsat :)

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 22.9.2014 17:22

Passat 4 motion -04 1.9tdi avf

213tkm nyt mittarissa.

Omia ajoja tuosta 133tkm. Kai tuolla vielä muutaman vuoden vois liikennöidä.

eeko
-
Viestit: 6
Liittynyt: 8.1.2014 17:19

ViestiKirjoittaja eeko » 26.9.2014 10:00

1999 audi a6 avant 2.5tdi v6 afb tiptronic 506000km ja toinen laatikko(uusia kytkinlevyjä vailla,luistaa),alkuperäiset nokat(kai ne täytyy vielä vaihtaa)

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 26.9.2014 11:52

Passat 3C BMP DSG (DPF poistettu 20tkm sitten), mittariin tuli juuri 300tkm. Kuluvia osia ja tyyppivikoja vaihdeltu. Muuten aika huoletonta menoa ollut meidän 106tkm aikana.

kazoo
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.1.2010 16:26

ViestiKirjoittaja kazoo » 28.9.2014 15:32

05 loppuvuoden SDI 369tkm ja 01 alkuvuoden SDI 285tkm

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 23.12.2014 19:51

Passatti 1998 AHUSSA tuli just 615000 km täyteen,hyvin käy ja kukkuu.Löytyiskö täältä entisiä omistajia,et tietäis onko tehty isompia remontteja :) KIL-962

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 23.12.2014 20:33

Passatti 1998 AHUSSA tuli just 615000 km täyteen,hyvin käy ja kukkuu.Löytyiskö täältä entisiä omistajia,et tietäis onko tehty isompia remontteja :) KIL-962

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 24.12.2014 9:04

1.9 SDI (aqm) pyörähti juuri 400tkm. Luultavasti koneelle tai voimansiirrolle ei ole tehty remontteja. Pitäisikö jo pelottaa? :)

Hjallis85
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.12.2014 20:29

ViestiKirjoittaja Hjallis85 » 25.12.2014 13:34

495tkm 1,9td Golf vm-95, sisäänajettu kohtapuoliin=)

Ouzel
-
Viestit: 20
Liittynyt: 27.10.2013 22:09

ViestiKirjoittaja Ouzel » 26.12.2014 18:05

Kaksi passattia löytyy. -98 AHU 404tkm ja -01 AVF 333tkm.

AHUun on laitettu 110hp suuttimet ja hydrauliset nostimet uusittu 385tkm kohdalla.
AVFään on vaihdettu öljyjä ja vaan ajettu...

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 26.12.2014 18:10

Audi A6 C6 3l tdiq tipillä -07 300tkm tänään täyteen. Vielä ei mitään isompaa, kuten suutinta tai lootaa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 27.12.2014 20:56

Kaksi passattia löytyy. -98 AHU 404tkm ja -01 AVF 333tkm.

AHUun on laitettu 110hp suuttimet ja hydrauliset nostimet uusittu 385tkm kohdalla.
AVFään on vaihdettu öljyjä ja vaan ajettu...


Täällä -02 AVF tiptoronic 381tkm ajettu, ei tehty mitään remontteja. Noin niinkun tiedoksi muille, ei nokitukseksi :)

tonokki
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.9.2014 7:11

ViestiKirjoittaja tonokki » 12.1.2015 16:12

1.9 tdi tiptronicilla oleva passatti 497000. Eiköhän se kohta leviä.

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 13.1.2015 15:12

108tkm, bmn.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 14.1.2015 10:11

393tkm -00 Ocu I GLX 1.9TDI (AHF)

Jultsu
-
Viestit: 2917
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.1.2015 10:25

-02 softattu AVF 4motion paukautti juuri tauluun 400tkm. Moottori / vaihdelaatikko koskemattomia, kardaanista alkaen on voimansiirtolinja kokenut vapaaehtoisia muutoksia.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 16.1.2015 10:27

185 tuhatta ajettu Ocu 1.6 TDI CR. Remppaa tehty jo kahdella tonnilla. Saas nähdä, kestääkö 300 tuhatta....

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 16.1.2015 20:55

Päivitystä tilanteeseen 733 000km ajettu.


14.8.2013
Profiilin audilla ajettu 675 000km, moottori avaamatta turbokin alkuperäinen, laatikkossa alkuperäiset öljyt..

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 17.1.2015 9:08

Skoda Fabia RS 1.9tdi -04, reilut 360tkm ja käy ja kukkuu. Virisofta noin 180/430, Forgen välijäähy, Milltekin putkisto ... Kytkin/vauhtipyörä vaatis vaihtoa, alkaa antautumaan :-)

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 17.1.2015 11:02

wille84, lienee manuaali ?

amaz
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2006 22:25

ViestiKirjoittaja amaz » 25.1.2015 17:15

-09 T5 automaatti, mittarissa 522tkm
jossain 250tkm paikkeilla vaihdettu kansi, nokka, nostajat ja suuttimet, 450tkm kohdalla vaihdettu vaihteisto

Roukala
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.3.2015 17:07

ViestiKirjoittaja Roukala » 12.3.2015 17:37

Passat 1.9tdi 77kw manuaalilaatikolla vm2006 ja mittariin pyörähti just 361tkm... Aamusella laukes vaihdelaatikko kesken työmatkan. Touhutonnille jos toisellekki tuli nyt käyttöä
Viimeksi muokannut Roukala, 12.11.2015 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 12.3.2015 19:43

Posted: 4.2.2010
-00 Golf AGR 206 tkm, vakio 66kw tekniikka,

Sama nykyisin 319 tkm ajettuna, edelleen vakio, jopa EGR ollut aina toiminnassa...
Tuon aikaisemman postauksen jälkeen on öljynvaihto/jarruhuoltojen lisäksi vaihdettu mm. laturi ja vapaakytkin, moniurahihnan kiristin, akku, kuskinoven lukkolaite, taka-akselin isot helat, molemmat takasatulat, termostaatti, 2 kpl N75 ja MAF.

Vaihtamattomia osia ovat mm. turbo, kytkin, startti ja hehkut. Öljynkulutus vaihtovälillä (n. 12-13 tkm) on 2 dl. Öljynä nyt Teboil Diamond Diesel. Aikaisemmin käytin Mobil 5w50.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 13.3.2015 8:53

400tkm tuli täyteen 1.tdi Avg passattiin.
Toissavuonna savutusarvot katsurilla 0 ja viimevuonna 0.01 virit oli kylläkin kytkettynä pois, muuten ei olis numerot piisannut

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 13.4.2015 20:09

260tkm, -04 ATD. Mikä kohta poksahtaa ekana?


Edelleen sama volkkari ajossa, nyt 403tkm mittarissa. Ei syö öljyä ja muutenkin toimii niinkui pitää. Kestäviä vehkeitä ja halpoja ylläpitää.

430tkm mittarissa. Castrolin 507.00 öljyillä 15tkm vaihtovälillä. Edelleen päivittäisessä ajossa, n. 130km/päivä. Elokuussa käytin leimalla, sitä ennen huollettiin jarrut ja vaihdettiin tuulilasi.
Viimeksi muokannut sik, 28.11.2015 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.4.2015 21:07

Lähetetty: 7.11.2011 2:02 Viestin aihe: Muokkaa/Poista viesti
Cordoba -00 sai 400tkm täyteen... tietääkseni turbo on kerran remontoitu tai vaihdettu, n75 muutaman kerran ja ilmamäärämittari kai kerran... mormi hihnanvaihdot yms kilometrien mukaan... Lisää tulee lähes 1000km viikossa :)


475tkm... muutama kevyempi vuosi autolle tuli tuossa välillä :) mutta taas mennään ahkerasti.
MAF:lle tuli taas kilometrit täyteen, noin 230tkm näyttäisi olevan kestoikä, nyt Pierburgin tekele alkuperäisen tilalla. Itse koneelle ei sitten mitään ole edellenkään tarvinut tehdä, uutta öljyä vaan välillä (reilun kympin välein vaihtaen, lisätä ei tarvi).
Muuta kulutusosaa on sitten autoon sanut uusia säännöllisesti mm. laakereita ja jarruja...ja eka paikkakin on hitsattu, tosin ruosteen syyllinen oli pohjakosketuksen rikkoma pintakäsittely joka sai sitten rauhassa edetä...omistajan laiskuutta/huolimattomuutta siis :(

e. Ai niin, laturi sippas -12 kesällä, ei ole tullut tarkemmin diaknosoitua. Käytetty vähemmän ajettu tuli tilalle.
Viimeksi muokannut pete73, 13.4.2015 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 13.4.2015 23:36

516tkm vm99 Audi b5 1.9tdi vnt ahtimella. Huoltokirja merkkihuollon leimoilla yli 400tkm jonka jälkeen omalla huollolla. Ei merkintöjä ahtimen, kytkimen, suuttimien tai oikeestaan minkään erikoisen vaihdosta, tai huollosta. Laturin vapaapyörä kesti 500tkm. Akkukin vaihdettu viimeksi saksassa. Eli noin 10v sitten :D

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 24.4.2015 6:15

Passat -97 AFN automaatti, aamulla pyörähti 700tkm täyteen.

mujunen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.7.2007 19:00

ViestiKirjoittaja mujunen » 7.6.2015 19:52

Audi A6 2003, AVF (1,9TDI) 500tkm pyörähti tällä viikolla mittariin. Kone avaamaton ja käytännössä koko matka on ajettu Long Lifellä. Viimeiset n. 200tkm:a öljynvaihtoväli on ollut 20 tkm. Nokka-akselissakaan ei ollut merkittävää kulumaa kun viimeksi kurkkasin.

Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.

Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 7.6.2015 20:01

Passat 4 motion -04 1.9tdi avf

232tkm nyt mittarissa.

Omia ajoja tuosta 152tkm.

Suutinpuolella alkaa olla jotain mitä pitäis tarkastella, pölläyttelee välillä käynnistyksessä sinistä ja haisee raa-alta kiisseliltä.

Laturi vaihdettu pariin kertaan, muuten niin turbo kuin kytkin alue yms alkuperäistä.

Jultsu
-
Viestit: 2917
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.6.2015 20:09

Ei kuulosta ihan kilometrit pitävän paikkaansa jos tuollaisia vikoja jo noin vähillä kilsoilla. Vai onko tuo ollut jossain suurkaupungissa taksina?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 7.6.2015 20:32

Laturin vapaakytkin jumitti noin satkussa ja sitten meni vielä uusiksi jumiin alta vuoden, niin meni vielä takuuseen uusiksi, sen jälkeen päästänytkin menemään +100tkm sillä ongelmitta.

Suuttimista nyt en oo varma, mutta epäilynä että joku päästäis painetta läpi seisoessa, ajossa ei mitään vikaa oo, eikä oo tehoja kateissa. Mitään koodeja ei anna, niin vähä hakuammuntaa että mistä lähtee siltä alueelta vikaa ettimään. Nokka-akseli tullut tarkastettua ja se on virheetön. Suuttimien korjausarvot oli järkevällä tasolla kun ne joskus tarkastin.

islet
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.1.2011 23:38

ViestiKirjoittaja islet » 12.6.2015 8:27

Audi A4 B7 1.9 tdi BKE

355tkm mittarissa, itse ajanut 155tkm

Yksi pumppusuutin vaihdettu, laturi ja startti uusittu omistusaikana. Kytkin, vauhtipyörä ja turbo alkuperäiset. Nokka-akselikin alkuperäinen ja ehjä kun 350tkm kohdalla tarkistin jakohihnan vaihdon yhteydessä. Viime vuonna alkuperäinen akku väsähti. Niin ja Teboil diamond dieselillä ajettu 200tkm eteenpäin.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 5.7.2015 8:27

T4 2.5tdi -99 portterissa 433tkm ja hyvin nakuttaa eikä syö öljyä :D omaa ajoa kestänyt pari vuotta ja reilut 60tkm..
Bora - 02 1.9tdi asz 132kw ja 246tkm.. 3 fööniä vaihdettu ja kerran kannakkeiden pultit pettäny..
Pasuuna V6 tdi 4-motion -04 ja 314tkm..
Octavia -07 RS 2.0tfsi ja karvan yli 100tkm.. 86tkm oli mittarissa kun tuli meidän talouteen ja hyvin pelannu.. ei Ocu diisseli oo mut tulipahan sekin mukaan :D

rödatroll
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.8.2014 17:14

ViestiKirjoittaja rödatroll » 8.7.2015 21:19

Huutokauppapommi: Passat -00 1.9 ATJ 4motion mittarissa nyt 287tkm. Suomiauto, nyt softattu toki miellyttäväksi liikkua :)

jetta_06
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2012 20:08

ViestiKirjoittaja jetta_06 » 10.7.2015 22:27

2006 vuosimallin jetta 2.0 bkd koneella, mittarissa nyt 507 000 ja lisää tulee koko ajan. Hyvin rallattaa edelleen, eikä syö öljyä. Kytkin ja ahdin isoimmat mitä tarvinnu uusia, kuskin puolen etupyörän laakeria ei oo vielä tarvinnu vaihtaa, kaikki muut kulmat kylläkin kertaalleen. Alusta alkuperäinen, hyvin kestää kun tasaista tietä ajelee.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 13.9.2015 21:39

Täällä -02 AVF tiptoronic 381tkm ajettu, ei tehty mitään remontteja. Noin niinkun tiedoksi muille, ei nokitukseksi :)


400tkm tuli täyteen hetki sitten. Ei tehtyjä remontteja.

pekkude
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.12.2014 20:02

ViestiKirjoittaja pekkude » 15.9.2015 17:18

420tkm ajettu ykköskorin Caddy -91. Mitä tämmöisillä porukka on mahtanut päästä ilman sen suurempia korjauksia/huoltoja koneelle? Pieni pelko perseen alla kokoajan että koskakohan leviää. Ei ainakaan mitenkään erikoisemmin kone äännä ja menee nätisti.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 13.10.2015 9:10

Onko muilla enemmän ajetuilla koneissaan jotain "oireita" että huomaisi kilometrien määrää? Mä kun ihmettelen, ettei tuo oma pannu savuta, kuluta öljyä, ei vuoda nesteitä, eikä käyntiäänikään ole muuttunut miksikään 200tkm-400tkm välillä. Ainakaan muistaakseni.
Eikä ole hehkuja uusittu koskaan (ainakaan 6 vuoteen), aina vaan lähtee pakkasellakin käymään. Ei ole suuttimille tehty mitään, suuttimien johdoille, kansipahville jne.. Ilmamäärämittari ja muut ECU-vehkeet toimii aina vaan.

Ainut "oire" on vedon puute 2400-3300rpm alueella, ehkä VNT-siivet jotenkin väärässä kulmassa. Yläkierroksilla vetää kuin hullu ja 1800-2400rpm vääntö on kanssa ihan OK.
Viimeksi muokannut alspe, 15.10.2015 7:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2917
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.10.2015 9:48

Juu, joka neste vuotaa ulos hiljalteen. Aikamoinen sotku koneen alapuolella/pohjamuovin päällä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.10.2015 10:07

Maanantain pikkutunneilla tuli 500000 täyteen. :)
Öljyä ei kulu ja nesteetkin alkoi pysymään sisällä vesipumpun vaihdon jälkeen, mutta suuttimet taitaa olla jo aika heikossa kunnossa... kovin karkea ja tärisevä käynti, lisäksi pölläyttää välillä aika hyvän vaaleahkon pilven putkesta startin jälkeen. (Eikös tuo lähinnä suuttimiin viittaa?) Vaihdetaan hieman isompiin ja vähemmän ajettuihin kunhan kerkiää.
90hv agr siis kyseessä.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 15.10.2015 6:58

420tuhatta on nyt ajeltu, ja kyllähän tuo öljyä syö ja vähän puskee uloskin, yleensä noin kympin vaihtovälin lopussa ollaan aika lähellä alarajaa... Ja tuo käynnistyksen jälkeinen reilu pölläytys on myös oireena, se tosin ollu jo ainakin 100tuhatta läsnä...

Kylmäkäynnistysominaisuuksia täytyy kyllä kehua, jos vaan on akku tikissä, niin kertaakaan ei oo tarvinnut jännätä että lähteekö käyntiin, vaikka pahimmillaan on seisonut pari viikkoa -30 asteen keleissä.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 16.10.2015 7:20

Hitaasti tulee kilometrejä mittarriin.
Caravelle -02 2.5tdi ja vähän alle 160tkm. :)

jab85
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.7.2013 23:34

ViestiKirjoittaja jab85 » 21.10.2015 20:27

Fabialla menty 1.4tdi:llä 308000km ja octavialla 1.9 agr:llä 481000km alkuperäisellä turbolla ja kytkimellä. Ja hyvin rokkaa molemmat.

BHN
-
Viestit: 41
Liittynyt: 15.9.2015 13:48

ViestiKirjoittaja BHN » 28.11.2015 8:42

vasta 423tkm ajettu AHU farkkupassatilla, mutta täytyy kyllä sanoa että en olisi uskonut miten luja peli on, kun pari vuotta sitten parilla tonnilla sen ostin.
90tkm itse sillä ruuvannut ja ylivoimasesti halvimmat kilometrit autoistani.
Väitänkin tämän olevan hinta\laatu suhteeltaan maailman paras auto. Luotettava, taloudellinen, osat ei maksa mitään eikä tuo perkele edes ruostu.

VwPassat87
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2015 8:21

Vw Passat 1.9tdi

ViestiKirjoittaja VwPassat87 » 8.12.2015 14:35

Vuosimallia -04 passatti ohjelmalla ajettu 393thk

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 9.12.2015 11:28

Onko kellään käsitystä kannattaisiko tämmöseen 409tkm ajettuun AVF:ään alkaa vaihtamaan litkuja joka paikkaan jonne mahdollista? Meinaan, että ainakaan viimeiseen 6 vuoteen ja lähes 200tkm ei ole vaihdettu jäähdytinnesteitä, ohjaustehostimen öljyjä eikä jarrunesteitä. Eikä esim. hehkutulppia. Vai kannattaako olla sorkkimatta vaan? :)

VwPassat87
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2015 8:21

Litkujen vaihtaminen

ViestiKirjoittaja VwPassat87 » 10.12.2015 19:59

Itse olen sitä mieltä että jos haluat että auto pysyy kuosissa mahdollisimman pitkään niin vaihtasin litkut uusiin. Suorituskykykin paranee varmasti ym.[/url]

Jani-R
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.4.2010 12:30

ViestiKirjoittaja Jani-R » 21.12.2015 14:03

Ostin heinäkuun alussa 1.9 tdi golffin (mk4 vm.03) 164000km. Nyt näyttää olevan 187312km mittarissa.

laturi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.9.2012 14:52

ViestiKirjoittaja laturi » 8.1.2016 9:17

Transporter T4 -03, 2,5 L, TDI 75 kw, ajettu 550 469 km (ex-poliisiauto). Pelittää moitteetta. Juuri vaihdettu jakohihna yms. Itse tuolla ajanut edellisestä jakohihnan vaihdosta, eli n. 90 t, eikä ole esiintynyt mitään suurempaa häikkää. Toivottavasti vielä ajetaan monet jakohihnanvaihtovälit =).

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 9.1.2016 0:38

T4 portteri vm 97. Ajettu 290tkm ja kytkin räjähti. Kilometrit pitää paikkansa, mutta kovat vetotaakat ovat tehneet kytkimestä selvää. Muuten toimii kuin kello.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 10.1.2016 22:23

750tkm
Oisko se sitten noin niin ku 3/4?
:)

Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000

Kikko
-
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2013 14:55

ViestiKirjoittaja Kikko » 10.1.2016 22:27

Golf Variant -09 1.9 TDI Dsg7 191tkm. Juur sain kommenttia, että miten voi olla noin paljon ajettu Dsg ilman remonttia :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.1.2016 19:56

ventolla tuli tuossa syksyllä 600tkm mittariin ja nyt näyttää enään pelkkää viivaa :) piru ei vain meinaa jättää tielle.

mujunen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.7.2007 19:00

Re:

ViestiKirjoittaja mujunen » 8.8.2016 22:28

mujunen kirjoitti:Audi A6 2003, AVF (1,9TDI) 500tkm pyörähti tällä viikolla mittariin. Kone avaamaton ja käytännössä koko matka on ajettu Long Lifellä. Viimeiset n. 200tkm:a öljynvaihtoväli on ollut 20 tkm. Nokka-akselissakaan ei ollut merkittävää kulumaa kun viimeksi kurkkasin.

Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.

Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.


Nyt mittarissa 550tkm. Väliin mahtuu perushuollot ja muutama alustan osa.

-PETTERI1981-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.8.2016 8:29

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja -PETTERI1981- » 21.8.2016 8:41

Seat Alhambra 1,9 AFN -98. Tällä hetkellä 494300 km.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 21.8.2016 13:43

Passat -04 1.9tdi avf 4 motion manuaali ja softattu

265tkm joista omaa ajoa 185tkm viimeisen 6v aikana, että kai tuon hiljakseen vois luovuttaa kiertoon ja kattella uudempaa alle :)

Jultsu
-
Viestit: 2917
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.8.2016 15:27

Jos haluat maksaa kolminkertaisesti ajoneuvon huolloista ja korjauksista, niin pistä ihmeessä kiertoon. Muutoin kannattaa pitää se visusti näpeissä.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Styroks » 22.8.2016 13:02

315 000 km ajettu ATD 4Motion, vähän samat mietteet täälläkin. Uudempaa tekisi mieli.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.8.2016 21:07

Cordoba -00 AGR reilut 530000 mittarissa, josta n. 200000km ja 7 vuotta minulla...
Uudempaa kans alkoi tehdä mieli niin nyt myös
Leon -03 ASZ karvan vajaa 350000 ajettuna, odottaa tällä hetkellä uutta nokka-akselia.

Ilmastoinnin puute oli yhtenä isona syynä leonin hankintaan... Cordoban voi ostaa pois jos joku sattuu sellaisen haluamaan ;)

Emännällä -04 Polo ATD-koneella, yli 400tkm (en muista montako kymppiä yli)

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 24.8.2016 12:20

Golf -06 variant, eli viimeisiä neloskopan farkkuja, 1.9 pumppari (AXR) ja mittarissa 318 tkm. Ollut ikänsä matka-ajossa myös kolmella edellisellä omistajalla, niin mm. vaihteiston mekanismissa ei tunnu mitään välyksiä... Omassa ajossa tullut 38 tkm. Nokka-akselin kuntoa en ole edes vilkaissut, kun äänen perusteella ei pitäisi olla mitään vikaa.

Autokuume on täälläkin kova, ~viisi vuotta uudempaan A6-farkkuun tekisi mieli vaihtaa, mutta niiden vioista lukeneena vaihto siirtyy vähintään tuonne keväälle.

Mikäs siinä ajellessa autolla, jossa ei ole mitään vikaa ja itse huoltaen huollotkaan ei pahasti maksa. Mutta se kuume uudempaan...

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja papparatsi » 14.9.2016 15:25

Eilen tuli mittariin entistä komiammat lukemat:
777777km
Trippimittariinkin onnistuin saamaan samaan aikaan 777,7km :)

Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja arduaen » 14.9.2016 21:53

Vastataa ny tännekki.
3bg 4motion 1,9tdi.
Omat ajot 296-383tkm
Öljyt castrollia 10-15tkm välein
298Tkm softa@ 1,5bar
Vaihdettua
300Tkm alusta, abs anturi eteen, takapyyhkijän moottori+ takaluukkun avaus.
310tkmTermari vaihettu
320Tkm pelkääjän puolen etupyörän laakeri, jarrulevyt+ palat, loota+ perä öljyt
330Tkm tuulilasi, ratin airbagin spiraali. halogeeni umpiot päivitetty xenoneihi. Kaikki valot releyretty 12,3v--> 13,2 about.
340Tkm, W00t, ei oo tarvinnu tehä yhtää mittää ylimäärästä
350tkm turbo vaihtoon
355Tkm softaus@ 1,8bar
358Tkm kannentiivisteelle& siittimien johtosarjalle vaihtotuomio. Kansi oli oikeasti oireillut koko 60Tkm mitä auto itel oli (hyvin se sen 1,5bar näköjää kesti).
Nokka-akseli+ paininkupit, alip. Pumppu, apulaite remmien kiristäjä (wow laturin vapaapyörä toimii). Jakoremmin vaihtohilopeet, sis. Vesipumppu, termari. Jäähdyttimen sähkö moottori, ilmastointi huolto.
370Tkm kaikki etupään nivelet.
383tkm vielä mennäön, tulossa hetken kuluttua: kytkin, 2 massa, taka-akselin kaikki kummi osat, takaumpiot(emäntä hajotti toisen :D) loota öljyt. Pyörän kulmien säätl kohalleen( apurunko irti)

Kyllä ois ollu halapa auto, ku kaiken ois tehny merkkiliikkees. Ite teen ja säästän :D

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Orm » 16.9.2016 15:04

Profiilin mukainen kulkine BMN-koneella, mittarissa 283tkm. Pumppusuuttimista 3/4 vaihdettu, vielä yksi Siemenssi kummittelee kopan alla.

Jomppa86
-
Viestit: 33
Liittynyt: 6.2.2011 19:03

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Jomppa86 » 18.9.2016 7:49

Passat variant 1.9 TDI BKC 77 kw -06 mittarissa reilu 250tkm.

Itse ole ajanut 60tkm, jonka aika perushuoltojen lisäksi vaihdettu akku ja takalaakerit.

Edellisen omistajan aikana vaihdettu hiukkassuodatin, kaksoismassa ja 100tkm kohdalla vaihdelaatikko.

OPP81
-
Viestit: 16
Liittynyt: 6.10.2016 21:07

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja OPP81 » 7.10.2016 10:21

Profiilin mukainen auto, eli Golf 4 Variant 1.9 TDI AXR 74kW, Vm.03
358tkm mittarissa, juuri tehty jakopääremontti kaikkine hilppeineen ja vaihdettu uusi akku.
Turbosta kuuluu melkoinen vihellys, vedot on kyllä ihan normaalit, liekö jotain ongelmia ahtimessa kuitenkin(??) Perushuolloilla tällä on ilmeisesti aika pitkälti menty, jos huoltohistoriaan on uskominen. Kytkin ym. alkuperäistä.
Moottoriöljynä olen käyttänyt ja tulen käyttämään TB Diamond Dieseliä. Softaus ja EGR poiskytkentä olis vuorossa seuraavana.

Edit: 394tkm lähti vaihtoon, Celctic-Tuning+ Egr off. Kytkin alkoi luistaa ja täristää matalilla vetokierroksilla pian softan jälkeen. Muuten oli hyvä pirssi.
Viimeksi muokannut OPP81, 6.11.2017 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JorKsX
-
Viestit: 15
Liittynyt: 29.9.2016 22:01

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja JorKsX » 8.10.2016 0:15

-97 passatti automaatti 1.9tdi ahu. Mittarissa 460tkm.
450tkm oli kun mulle tuli, silloin oli turbon ohjauksessa vikaa, n75 ei toiminu vaan.
Täysin vakio turbo ja vakiona kaikki. Huollettu näköjään silloin tällöin kun vikaa tullut. Huoltohistoriasta ei mitään hajua.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.10.2016 14:04

Audi a4 B6 avf quattro sedan -02 229tkm nyt mittarissa

Janppa88
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2016 18:43

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Janppa88 » 21.11.2016 17:21

skoda octavia mk1 ahf 44900ajettu itse 49tkm perushuollot + vnt ahdin vaihdettu kun levis hetki sit
seat leon mk1 axr 457000 muja ajanu 75tkm perushuollot + vuotava tandemi
Toyota Avensis D4D joku 970tkm, meillä ollut 300tkm, wanha taksi. Perus huoltoo, koria vähän hitsailtu, ja nykyisin vie vähän öljyä.

BHN
-
Viestit: 41
Liittynyt: 15.9.2015 13:48

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja BHN » 17.12.2016 8:08

papparatsi kirjoitti:Eilen tuli mittariin entistä komiammat lukemat:
777777km
Trippimittariinkin onnistuin saamaan samaan aikaan 777,7km :)

Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000


Tuosta pitäisi Mitali antaa.

Nyt Itsellä 467tkm 1.9tdi ahu passat. Käsittämättömän vähävikainen. Maailman paras käyttöauto 1.9tdi farkkupassat

tate85
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.1.2017 19:51

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja tate85 » 1.1.2017 22:00

Tällä hetkellä ajossa on Passat 1-9tdi jossa mittarissa vasta 445tkm.

Pari vuotta sitten mulla oli Vento 1-9td jossa tuli 600tkm täyteen. Kone toimi kuin unelma, eikä vienyt öljyä nimeksikään. Kun autosta loppui leima, en jaksanut hitsailla korista isoja ruostevaurioita, vaan myin osina pois, sääli toimivan koneen kannalta.

UrhoGee
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2013 23:04

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja UrhoGee » 12.1.2017 8:34

VW Vento 1,9TD (AAZ) 427 000km, tosin viime torstaina jäi toistaiseksi pois ajosta kun alkoi kolistaa, todnäk kiertokangen alapään laakeri menny. Mutta ei matka vielä siihen lopu, laitan keväämmällä kuntoon ja taas mennään...

mujunen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.7.2007 19:00

Re: Re:

ViestiKirjoittaja mujunen » 20.1.2017 23:51

mujunen kirjoitti:
mujunen kirjoitti:Audi A6 2003, AVF (1,9TDI) 500tkm pyörähti tällä viikolla mittariin. Kone avaamaton ja käytännössä koko matka on ajettu Long Lifellä. Viimeiset n. 200tkm:a öljynvaihtoväli on ollut 20 tkm. Nokka-akselissakaan ei ollut merkittävää kulumaa kun viimeksi kurkkasin.

Myöskin mm. kytkin, vauhtipyörä, takalaakerit, ilmastoinnin kompura jne. alkuperäiset.
Turbo vaihdettu ja laturi huollettu 480tkm.

Vaikka olen aiemmin manannut näiden nokka-akseli ongelmia, niin tässä yksilössä niitä ei ole vielä esiintynyt, liekö Long life- öljyjen ansiota. Autolla ajettu pääosin matka-ajoa ja kylmäkäynnistyksiäkin on melko vähän webaston ansiosta.


Nyt mittarissa 550tkm. Väliin mahtuu perushuollot ja muutama alustan osa.


Nyt 565tkm ja vaati uuden kansipahvin. Samalla vaihtui nokka-akseli, paininkupit yms. Neljässä painikupissa oli vähän kuoppaa ja nokassa kevyttä kulumaa. Olisi niillä ehkä vielä yhden remminvaihdon ajellut.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.2.2017 11:03

Meinasin tehdä oman topicin kun täällä moni laittaa bensa-auton lukemia...


Edellisen viestin kirjoittajan lisäksi monellako on +500-600tkm ajettuja pumppareita ja niiden tarina? Itsellä olisi kiikarissa 130 awx tai 100 avb. Kilometrejä puolen miljoonan huiteilla ellei enemmän.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja papparatsi » 28.2.2017 18:28

Tänään ylittyi 800000km

Golf Variant 1.9TDI AJM vm2000

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja alspe » 9.10.2017 22:10

alspe kirjoitti:
Täällä -02 AVF tiptoronic 381tkm ajettu, ei tehty mitään remontteja. Noin niinkun tiedoksi muille, ei nokitukseksi :)


400tkm tuli täyteen hetki sitten. Ei tehtyjä remontteja.


Nyt mittarissa 462tkm.

Tuossa välissä vaihdettu starttimoottori ja vetonivel.
Turbon ahdinputki repesi myös, mutta on korjattu erkkateipillä ja pitää ainakin vielä :D
Pumppusujtin no1 liitin on väljä, pari kertaa alkanut nykyttämään. Fiksattu suuttimen pinnejä hieman taivuttamalla.

Viiru5
-
Viestit: 43
Liittynyt: 22.7.2017 13:30

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Viiru5 » 10.10.2017 14:16

Volkswagen bora variant ajm 2001 ajettu 440000 ja celticin ohjelma ja suora putkisto turbolta taakse ilman vaimentimia.

BHN
-
Viestit: 41
Liittynyt: 15.9.2015 13:48

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja BHN » 16.10.2017 12:16

500tkm pyörähti. 1.9tdi ahu passat .Halpaa ja luotettavaa ajoa

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Entris » 17.10.2017 20:35

405tkm -05 3BG Variant 1.9 TDI AVB 74 kW. Itse on tuosta ajettu 150 tkm jona aikana vaihdettu laturi, polttoaineen lämpöanturi juotettu ja tukivarsia mennyt eteen ylös. Nyt on ruvennut syyläri falskaamaan ja ilmastoinnissa on vuoto. Mutta eipä tuo päivittäistä käyttöä haittaa, sen kun ajelee vaan. Öljyt vaihdettu 15 tkm välein (Teboil Diamond Diesel).

Ykkösautona 255tkm -11 3T Superb Combi 2.0 TDI CFFB 103 kW DQ250 DSG:llä. Tähän jouduttiin vaihtamaan EGR 240 tkm paikkeilla (tonnin remontti Laakkosella). Lisäksi laturin vapaakytkin hirtti kiinni motarilla about 235 tkm paikkeilla. Muuten menty pelkillä määräaikaishuolloilla.

Wili Nanks
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.1.2018 15:16

Re: Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?

ViestiKirjoittaja Wili Nanks » 3.1.2018 15:37

V 2003 passat 1.9 tdi 74 kw
3.1. 2018 467 000 km


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 8 vierailijaa