Mitä pitäs olla 1.9 tdi:n tyhjäkäynti. Omassa lähes 1000 ja tuntuu et juuri siinä alueella kuuluu kaikki räminät. Esim. laturin kiristin pitää helvetin moisen "pärinän". Onko muuten automaatti kiristin ns.kulutustavaraa? Auto on taas sama 97 golf. KOHTA LÄHTEE VOLKKARI JAKOON PRKL....
Ai nii, on sähkösellä kaasu polkimella
1.9 tdi:n tyhjäkäynti ?
Valvoja: ffp jäsenet
AFN:n tyhjäkäynti muistaakseni luokkaa 850 rpm. Kyllä niitä kiristimiä saa aika ajoin vaihtaa. Mulle vaihdettiin nokkahihnaremontin yhteydessä molempien apulaitehihnojen kiristimet. Taulussa silloin ~260 tkm..
Edit: syytä huomata, että rundarin näyttämä ja todellinen kierrosnopeus ei aina ihan kohtaa.
Edit: syytä huomata, että rundarin näyttämä ja todellinen kierrosnopeus ei aina ihan kohtaa.
Paljon AGR:ssä tyhjäkäynti normaalisti? Omassa 950 rpm kokoajan, olisiko lämpöanturissa vikaa? Ei ole anturia vaihdettu ikinä ja auto ajettu 335 tkm.
EDIT: Vaihdoin anturin, ei vaikuttanut tyhjäkäynnin kierroksiin. Vieläkin on 950 rpm mittarin mukaan.
EDIT: Vaihdoin anturin, ei vaikuttanut tyhjäkäynnin kierroksiin. Vieläkin on 950 rpm mittarin mukaan.
Viimeksi muokannut Reaper, 9.11.2015 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuohon laturinhihnan kiristimen pärinään, eli hakkaako hihna useamman sentin liikettä koko ajan, vai pitääkö vain muuten ääntä?
Jos hihna/kiristin hakkaa isoa liikettä, niin laturin vapaakytkin on jumissa, mikä aiheuttaa huomattavaa resonointia joka puolelle autoon. Tyyppivika että noita vapaakytkimiä hajoaa ja sitten aiheuttaa tuota pärinää.
Jos hihna/kiristin hakkaa isoa liikettä, niin laturin vapaakytkin on jumissa, mikä aiheuttaa huomattavaa resonointia joka puolelle autoon. Tyyppivika että noita vapaakytkimiä hajoaa ja sitten aiheuttaa tuota pärinää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa