Tdi savutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dieselisti
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.8.2007 22:50

Tdi savutus

ViestiKirjoittaja dieselisti » 11.8.2007 22:58

Auto on -97 3b passat tdi ja nyt on ilmennyt seuraavaa ongelmaa... Eli auto on alkanut puskemaan savua vedättäessä. Savu on tummanharmaata/mustaa ja välillä tulee ihan kunnolla. Myös kiihdyttäessä tuntuu että hieman nykäisee. Osaisiko kukaan arvailla mikä mahtaa olla vikana? Auto käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynti normaalia. Vakionopeudensäädin päällä ajaessa tuntuu välillä kuin kaasua pumppaisi eli ei ole meno tasaista.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.8.2007 9:34

Ahtopainevuotoa veikkaisin, jos vakiopaikat eli MAF, N75 ja ahtopaineen säätötsydeemi on kunnossa. Onko 66 vai 81kW?

dieselisti
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.8.2007 22:50

ViestiKirjoittaja dieselisti » 12.8.2007 10:25

81kw koneella on. Ahtoputket näyttää kyllä silmämääräisesti hyväkuntoisilta.

Gt-b
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.7.2007 12:10

ViestiKirjoittaja Gt-b » 13.8.2007 14:25

elikkä itellä just kanssa samantapainen ongelma elikkä kun polkasee reilummin kaasuu niin vähän aikaa kiihtyy hyvin sit tulee kiihtymisessä pieni tauko ja sit alkaa taas kihtymään ja putken päästä tulee kyllä todella reilusti savua... elikkä missä mahtas olla vika ??

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 13.8.2007 21:31

VNT-turbon siivet jumissa? Paljonko kilometrejä mittarissa?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 14.8.2007 5:43

Minulla oli koneenpäällä oleva ahtoputkien yhdistäjä (kuminen letku) poikki, savus aika reilusti, muttei nykiny.

dieselisti
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.8.2007 22:50

ViestiKirjoittaja dieselisti » 14.8.2007 9:35

No ei tossakaan nyt varsinaista nykimistä ole vaan yksi sellainen pieni nykäisy kun lähtee esim risteyksestä. Autolla on ajettu noin 350tkm. Mites voisiko syynä olla egr? Jos sen kokeilisi tulpata... Yritin etsiä tarkkoja ohjeita haku-toiminnolla ja juttua löytyy paljon mutta varsinaisia ohjeitä en löytänyt.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 14.8.2007 11:05

.
Ahtopainevuotoa veikkaisin, jos vakiopaikat eli MAF, N75 ja ahtopaineen säätötsydeemi on kunnossa.


Kannattaisikko ihan ensin vaan käydä vaikka tuota listaa läpi.

dieselisti
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.8.2007 22:50

ViestiKirjoittaja dieselisti » 14.8.2007 11:17

Sitä listaa on käyty läpi...

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 14.8.2007 17:56

Onko ahtopainemittaria, se kertoo aika paljon mitä siellä tapahtuu...
Seilaako paineet yms....

Gt-b
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.7.2007 12:10

ViestiKirjoittaja Gt-b » 23.8.2007 22:39

elikkä nyt sain itelleni ahtopaine mittarin kiinni niin 6 vaihteella polkasee kaasun pohjaan 80 nopeudesta ahtopaineet käy 1.8bar ja sit tippuu jonnekin 0.6 bar ja siitä sit alkaa nousemaan ja kun taas 120 vauhdista polkasee niin paineet käy huipussaa jopa 2.5 bar luokaa oisko turbon vnt-ssivet jumissa vai mikä??

tuoppix
-
Viestit: 33
Liittynyt: 19.8.2007 21:37

Sama vika oli..

ViestiKirjoittaja tuoppix » 27.8.2007 20:45

Eka oire oli epätasainen, pumppaava veto vakinopeussäätimellä ajaessa. Sitten, kun olin pessyt takalasin, niin huomasin harmaan savupilven seuraavan maantiellä. Syyksi paljastui koneen päällä olevan muovisen ahtoputken ja onkossenytimusarjan välissä oleva kuminen liitosputki, jossa oli halkeama. Hömppäkaupasta pätkä silikoniletkua tilalle ja taas on savu mustaa, eikä pumppaa cruisella.
Mikähän viritelmä on se, jossa öljytikun viereiseltä sähköliittimeltä menee jälkeenpäin asennetun näköinen johdin sille isolle sähkölootalle kuskin puolen tulipellin päällä? Kiesi on Audi A4 -97 81kW tdi "jollain" lastulla...

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 27.8.2007 20:49

jonkinlainen evry?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.8.2007 21:15

Heitä se boxi sieltä mäkeen ja kokeile ilman. Melko varmasti siitä löytyy oireiden aiheuttaja.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 28.8.2007 15:11

tuoppix kirjoitti: Syyksi paljastui koneen päällä olevan muovisen ahtoputken ja onkossenytimusarjan välissä oleva kuminen liitosputki, jossa oli halkeama.


Eikö tuo jo sitten auttanut? ;)

tuoppix kirjoitti:Mikähän viritelmä on se, jossa öljytikun viereiseltä sähköliittimeltä menee jälkeenpäin asennetun näköinen johdin sille isolle sähkölootalle kuskin puolen tulipellin päällä? Kiesi on Audi A4 -97 81kW tdi "jollain" lastulla...


JukkaA kirjoitti:Heitä se boxi sieltä mäkeen ja kokeile ilman. Melko varmasti siitä löytyy oireiden aiheuttaja.


Se sähköloota taitaa olla ECU. Ainakin Passatissa se sijaitsee juurikin siinä. Sitä ei kannata heivata mihinkään, jos ei satu olemaan parempaa tallin nurkassa.. Onko sulla jossain päin kabiinia joku katkaisija, jonka käyttötarkoituksesta ei ole ihan tarkkaa kuvaa?

tuoppix
-
Viestit: 33
Liittynyt: 19.8.2007 21:37

Ecu

ViestiKirjoittaja tuoppix » 29.8.2007 21:43

Ecu se on. Pitänee aukasta kansi, ja kattoa mihin se piuha menee. Ei ole ylimääräisiä katkaisijoita konttorin puolella.

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 21.9.2007 12:12

Mulla oli AHU:ssa se muoviputken ja imusarjan välinen kumiputkenpätkä entinen ja savua tuli ihan kiitettävästi. alapuolelta oli semmonen peukalon mentävä reikä. kokeilin ensin että on se putki vähän öljyinen alapuolelta eli en huomannut halkeamaa ennenkuin otin pätkän irti. pätkä silikoniputkea ja uudet klemmarit (~10€) paikalleen niin loppu savutus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa