Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja mikes75 » 4.4.2007 22:06

Eli ois asiallista tehdä oma topicki (jos ei oo,, olen noob) pumppusuutin Dieseleitten virittäminen, eli miten muuttu ja mites kestävyys mm manual kytkin ja Aut Tiptronic??
Itellä Passat TDI 96KW Tiptronic vm 04 johon laatikko vaihdettu takuuseen 223 tkm kohdalla kun 3 vaihde kolahti. Eli nyt tuore laatikko alla ja tehoja vois lisätä jos
laatikko sallii? Siksi kyselen kokemuksista? Kokkolassa noita mm virittää Pirelex ja sano ettei mitään ongelmia..tiedä häntä (www.pirelex.fi) Mitä väki mieltä..?

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 4.4.2007 22:12

Taitaa olla tuon 96KW:n pahin virityseste melkein alkuun, että turbolla ei riitä hönkää kovin pitkälle..Tai tulee käyttöikä nopeammin vastaan..Varmaan ihan lastulla jonkun järkevän 150hv -> max 160hv ja vääntöä ehkä 350 -> 370Nm..Luulisin, että kytkin ja vaihdelaatikko kestää nuo helposti, mutta jos enemmän laittaa, niin sitten kannattaa jo harkita turbon päivitystä..Korjatkaa viisaammat ja kokeneemmat, jos ja kun tarvetta.. :)

Ja ehdottomasti pisteet Karalalle, jos lastua meinaat..Tosin, sen suhteen pidä kiirettä, on kuulemma ajanvaraukset menossa jo touko-kesäkuun tienoilla ja tunnetusti Karala on lomilla heinäkuun.. :D Itse jätin oman Golfini tältä vuodelta (sama 96KW kone) lastuttamatta, mutta ensi keväänä sitten.. ;)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 5.4.2007 9:02

Tippi on heikoin lenkki tuossa paketissa. Tietysti jos laittais custom-softan missä vääntöjä rajataan karusti niin toimii.

Seuraavaksi ahistaa turbo mutta lääkkeeksi löytyy 17/20 hybridi. sitten 190-200 hepan ylittäminen vaatikin jo ison ic:n, suuttimet ja manuaalissa kytkinkin pitännee päivittää jossakin vaiheessa.

Kunhan oma lompakko toipuu (loppupeleissä) koneenvaihdosta niin ensi kuussa päivittyy alusta ja sitten mietitään minkä verran lompakko kestää ottaa tehoja. tyydynkö lastuun vai päivityykö turbo ja mahdollisesti kytkinkin samantien. Harmittaa vain kun ei pystynyt nyt samaan konkurssiin päivittämään kytkintä kun kone oli pois keulalta.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.4.2007 10:59

Tähänastisilla kokemuksilla voi virittää ihan vapaasti. Kestävyyskin on kiitettävä. Moottorin puolesta.

Auto kannattaa kuitenkin ottaa 6v manuskana oli sitten mikä vaggine tahansa niin on varmempia kilometrejä myös viilattuna.

Esim. Yhdellä foorumilaisella on muistaakseni Passat 4Motionin, joka on lähtöjään tuolla 96kw koneella ja siihen on laitettu käypassempi ahdin ja muuta pientä jekkua.
Ilmoittautukoon itse jos haluaa..

Turbomuutoksia noihin tehneet voi kertoa lisää itse kokemuksistaan.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.4.2007 21:29

Itse olen yrittänyt väistellä noita automaattivaihteistoja, mutta nyt kun muijallakin on kortti, voisi meidänkin perheessä tulla toi automaatti kysymykseen. Olen ollut siinä uskossa, että VAG-automaatit ois aika kovaa tekoa. Esim. pomo tossa tiesi kertoa yhdestä Audi 100:sta, jolla oli 900tkm mittarissa, toinen kone, johon siihenkin tehty jo kansiremonttia, mutta alkuperäinen automaattiloota.

Kuin se nyt sitten on, kestääkö ne tomaatit mitään? Onko perus automaatti ollut luotettavampi kuin nää 'tiptronicit' (DSG?)? Kokemuksia kaivataan..

TRP
-
Viestit: 71
Liittynyt: 30.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja TRP » 5.4.2007 22:30

Itellä 96kW päivitetty Karalan toimesta-> 130kW/390Nm. Enempää ei saanu vakiohiluilla.. Ei mitään kesto-ongelmia reilun puolen vuoden aikana.Kulutus pysyny aisoissa ja mukavahan tuolla on ajella. Suosittelen visiittiä Karalan pajalla,tulee jtn käyttöä selkänojallekin! =) Nyt auto myynnissä...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 20.8.2007 21:36

Pitääs saada tuohon omaan kippoon eli Polo 1.9TDI ATD(100hp PD) vähä lisää voimaa ja ensimmäisenä tulikin mieleen tietenkin lastu. Tutkistelin asiaa kuitenkin tarkemmin mm. täältä ja sain semmosen käsityksen että suuttimien vaihdollakin saa mukavasti potkua lisää?

Tokihan nuo suuttimet ja niiden vaihdattaminen tulee maksamaan enemmän kuin lastu mutta ensi kesänä olis suunnitelmis laittaa ehkäpä isompaa ahdinta ja järeämpi kytkin.

Täällä tuntuu monella olevan näitä voimasavukoneita joten varmasti löytyy tietoa että kumpi kannattaisi laittaa? Itse kuvittelisin että suuttimet ei rasittaisi ainakaan turboa niin paljon vaikka se meneekin luultavasti vaihtoon ensi kesänä. Vai onko niistä suuttimista yhtään hyötyä ellei käy säädättämässä?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.8.2007 8:24

poloski: aloita softalla ja saat max 150hv/330nm mitä turbo ja kytkin antaa myöten. Sitten isompaa turboa, järeämpää kytkintä, ic ja kierre on valmis ;)

Friikki tai joku tietänee kertoa missä vaiheessa suuttimien vaihto tulee eteen. Mutu-tuntuma on ettei pd:ssä ole vastaavaa iloa kuin 90/110-heppasissa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.8.2007 10:29

PD suuttimet riittävät noin
PD100-105=160hepoa
PD115=n.180koputinta
PD130/150=n.200+
PDPowerPlus= Kaksi eri tasoa jotain 210 ja 240hepan välistä(ei kokemusta, kun ei ole yrityksistä huolimatta saatu testiin)
PDRace=+200hevosvoimaa

Kyllä noilla suuttimilla on selkeä vaikutus tehoon,vääntöön sekä käyttökierrosalueeseen pumpparissakin.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 21.8.2007 11:08

LTR: päteekö edelliset sekä poikittais-, että pitkittäiskoneisissa?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.8.2007 11:39

PD130 automaatikeissa on tavattu pienempiä suuttimia ja muistaakseni TDIfreak mainitsi että olisko 2001+ PD130 pitkittäiskoneen suuttimet olis pienemmät. Muuttui muistaakseni jostain runkonumerosta.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.8.2007 12:06

LTR: onko pd:ssä sama hyöty suuttimien vaihdosta kuin perinteisissä eli teho ja vääntö kasvaa vaikkei softaan koske?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.8.2007 12:38

100hp:seen , kun lykkää pd130 suuttimet eikä koske softaan niin noin 20-25hp. lisää ja raceilla n. 45hp ilman softanmulkkausta. Toki ahtoja joutuu nostamaan savutuksen vähentämiseksi..

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 21.8.2007 16:24

Taidan kääntyä sitten lastutuksen puoleen ensimmäisenä. Mitäs meinaatte kannattaako mielummin viedä esim. karalalle vai ajaako esim. voimaa.comin lastu saman asian? Paljonko karalalla käynti kustantaa? Voimaa.comin lastu olis 550e ja sillä luvataan 131/290, käyristähän ei sitten tiedä.

Onko kellään kokemuksia noista voimaa.comin lastuista? Voimaa.com siksi että naapurikunnas yks jäbä niitä laittelee.

Jos noista suuttimista vielä sen verran että mistä tuohon pumppariin löytää suuttimia ja minkä hintaisia?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.8.2007 18:27

Jos haluat hyvän niin nokka kohti Harista tai Karalaa.

Toistaiseksi ei ainakaan minulle muita yhtä hyviä ole tullut vastaan.

hfss
-
Viestit: 32
Liittynyt: 7.9.2006 22:02

ViestiKirjoittaja hfss » 21.8.2007 19:15

Tuolla

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55586

puhuttiin jotain 1000e köntistä itse tehden.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 21.8.2007 19:50

Sellaisen käsityksen olen saanut että tuo pd130 turbo pyörisi aika lailla äärirajoilla lastun/ohjelman jälkeen.

Jos vaihtaa tilalle pd150 turbon nouseeko tehot ilman lastua?
Joutuuko jotain säätöjä tms. tekemään vai onko ns. ajokuntoinen pelkällä turbon vaihdolla?

Paljonko mahtaa sitten taas lastutettuna ja turbo vaihdettuna antaa tehoa ulos.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 11.9.2007 16:26

Ei oo sitten vieläkään tullu tehtyä Poloiselle mitään. Vieläkin mietityttää että josko sen ahtimen hankkis aivan ensimmäisenä ja sitten karalalle säätöön jos kerran suuttimet riittää sinne n. 160hp asti. Tuon vakioahdin kun tuskin kestää kauaa jos aletaan kaikki tehoja siitä ottamaan irti.

Mikähän turbo olis järkevin ja mahdollisesti jopa bolt-on tuohon 74kw ATD pumppari koneeseen? Eli vois ottaa tehoja jotain luokkaa 160/310 ilman että turbo huutaa viimeisiään. Vakiona taitaa olla tuo Garrett GT1749V, ainakin turbolistan mukaan.
Viimeksi muokannut betamax, 18.12.2007 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 11.9.2007 17:32

Poloski: Mun mielestä tältä foorumilta löytyy todella paljon tietoa ihan kaikista dieselissä olleista ahtimista, esim. tuolla on tollainen sticky aihe jossa käsitellään eri turbot ja missä niitä tapaa.

Sieltä löysin tälläistä:
"100, 105 ja 115 hp PD-koneet:
-Garrett GT1749V
-100 tai 105 PD voi olla myös KKK KP39, muuttuvageom.
-VNT-15 ja GT1749V malleissa 33.5mm imu ja 36.5mm pako"

Oman käsitykseni mukaan, aina kun tuossa numerosarjan perässä on V alkuinen kirjainyhdistelmä, niin se on automaattisesti silloin muuttuvageometrinen ahdin.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 11.9.2007 17:59

Löytyykö näihin pumppareihin joissa on 240mm kytkin niin valmista kiinteäävauhtista kaksmassan tilalle. Valeolla näyttää olevan joku paketti mutta saako sitä oikeasti mistään?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 11.9.2007 23:13

Oon täällä tutkinutkin asiaa mutta ei oo oikeen vastausta löytynyt (tai en ole osannut etsiä) että mitkä ahtimet olis ainakin lähelle bolt-on. Ja vieläpä että mikä olis järkevin tohon n.160hp tehotavoitteeseen ja ehkä hieman lisää myöhemmin.

Ymmärsinkö oikein tuosta listasta että VNT-15 ja GT1749V on samanlaisia?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 11.9.2007 23:24

käytännössä ovat, vnt-15 on vanhempi versio ja siten 9-lapainen. Uudemmat 11-lapaisia. Sinulla voi olla myös KKK:n tekele siellä kiinni.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 12.9.2007 13:16

Tais sielä kyljes Garrett lukea mitä vähä katselin samalla kun vaihdoin öljyjä.

Meniskö tuohon suurinpiirtein suoraa 150hp PD koneen turbo eli tuo GT1749VB? Mites sitten esim. tuo Fin-turbon GT15/20 ?
Viimeksi muokannut betamax, 12.9.2007 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 12.9.2007 14:51

mikäs vuosimalli&kori on Polosta kyseessä?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 12.9.2007 16:12

2002 eli uudempaa 9N koria pyöreillä etuvaloilla. 74kw ATD pumpparikoneella ja 5-v laatikko.

FIN-Turbo: Lähetin teille sähköpostiakin aiheesta.
Viimeksi muokannut betamax, 12.9.2007 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.9.2007 16:20

Jännä ois tietää onko 9N polossa turbon pakokotelo integroitu kiinni pakosarjaan.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 12.9.2007 16:34

En sen tarkemmin tarkastellut kun oli niin hyvin piilossa mutta mun mielestä ei tainnu olla integroitu. Varma en kylläkään ole. Jos on nii ilmeisesti pitää vaihtaa myös pakosarja?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.9.2007 20:24

Tai sitten teettää se isompi turbo siihen pakosarja/pakopesä yhdistelmään.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 13.9.2007 21:39

Ainakin 130 heppaisessa cordobassa on tietääkseni ahdin ja pakosarja yhtä jöötiä.

Avuton
-
Viestit: 63
Liittynyt: 5.12.2004 16:42

Suuttimet!

ViestiKirjoittaja Avuton » 17.9.2007 20:59

Onko nois 150 heppaasen ja 100 heppasen suuttimissa muuta eroa kuin koko ja toimiiko auto jos laitan 100 heppaseen tollaiset suuttimet ilman ohjelman muokkausta! Vaihdettu isompi turbo vnt 20 ja 2,5" RST putkisto!

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.9.2007 21:29

Pitäisi toimia ihan jos vaihtaa suoraan. Joku fiksumpi osaa sanoa paljonko lisätehoa saa ilman ohjelman muokkausta, uskoisin että pelkillä suuttimilla n. 20hp.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.9.2007 7:30

Tuossa PD-viritystä Puolasta. Melko makiasti vetävä PD130 Corrado. Menty 12,7s vartilla. Vääntö selkeesti rajattu 490Nm:iin. R783 suuttimilla.

Kuva

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 18.9.2007 16:17

kohtalaiset lukemat on kyllä...harmi vaan kun ei race783 saa mistään...ainakin mulle myytiin ei saata..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 18.9.2007 17:10

Se on kyllä sääli, ovat ne sen verran hyvä tehonlisä.

Puolalaisten dynoihin minä en luota pätkääkään, käyttävät yleensä ihan vatipäisiä korjauskertoimia jne.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.9.2007 18:17

No autolla kuiteskin ajettu 12,7 vartilla, joten kyllähän tuon voi uskoa. Samoin kyseinen penkki/säätäjä on kyllä näyttänyt kyntensä jo aiemminkin...

Itse pidän juuri tätä penkkiä todella luotettavana ja vertailukelpoisena Mikan penkkiin. Useimpiin penkkeihin en sitten kyllä luota alkuunkaan, en suomessa enkä varsinkaan maailmalla.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 18.9.2007 19:16

Juu, hyvä aika ei siinä mitään. Corradosta saa sikäläisen lainsäädännön mukaan todella kevyen, mikä paikkaa voimanpuutetta.

Jos vertaa corradoa / golf 3 koria niin sen saa tdi:llä helposti painamaan 1000-1050kg etuvetona niin että se näyttää vielä alkuperäiseltä. Kun taas esimerkiksi oma nelostankki painaa itsessään reippaasti yli 1500kg.

Esim. alle 1.800cc vapari kupla vetäisee vartilla 12.1s aikoja..

Minä luotan boschin penkkiin, käyttäjää täytyy tarkkailla jotta selviää kuinka uskottavia ovat muuten. Oman kokemukseni mukaan muutamista dyno-dynamicsin penkeistä tulee aavistuksen positiivisia lukemia..

Kolmea eri penkkiä kun käyttelen useamman kerran kuussa niin niistä on tullut jonkunmoinen käsitys. Muista ei tietysti voi sanoa.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 18.9.2007 20:54

Mites noiden pumppereiden kesto. Puhetta ollut vain millä saa tehoa ja mitenkin. Jos nyt vaikkapa ATJ koneeseen lyödään tuo 17/20 hybridi sekä ohjelma. Tehoa tulee se ~180 kaakkia mahdollisesti. Vääntöä jotain. Miten kanget / kampura / laakerit yms kestää? Onko ylimitoitettu moisiin tehoihin, vai missä kohtaa tarvisi ruveta katsomaan kovempaa palikkaa, ennenkun repii tehoa lisää. Ettei turhaan tekisi käkikelloa :-)

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 18.9.2007 21:00

Aika pitkälle noihin kiertokankienkin elinikä asioihin vaikuttaa se että kuinka pienillä kierrosluvuilla sitä potkua aletaan ottaa siitä koneesta.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.9.2007 21:30

Eipä ole vanhemmista jakajapumpullisista koneistakaan suomessa kukaan tainnut saada alakertaa vielä paskaksi päältä parinsadan tehoillakaan. Eli saman nuo perus pumpparinkin vakio-osat varmaan kestää. Se mahdoton alavääntö sen koneen tappaa tai sitten sekunda ohjelma.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 19.9.2007 9:04

.
Meillä ei taideta vaan osata. ;-)

Aikamoiset suuttimet.
2200rpm-3800rpm välillä näyttää, että syöttöjä pitää rajata.

Eikä ahdinkaan minusta oikein huono voi olla.
Vääntökäyrän mukaan herää tosi hyvin jo kahdessa tonnissa ja riittääkin sitten "aikas" pitkälle.

Joillekkin aremmillehan tälläkin foorumilla tuollainenkin paketti voisi tuntua jo tehokkaalle ja riittävällekkin.
Kertookohan tarina, saako ko. osia ja ohjelmaa rahallakaan ?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.9.2007 9:43

Ahdin tuossa raadossa on bemarin GT2260V.
Mahan penkissä veto kestää Aligatorin mukaan n. 20 sekuntia, eli se ajetaan kovalla jarrutuksella ja siksi ahdot nousee hyvin alhaalta.
Mikan penkissä vastaavalla teholla homma on ohi muutamassa sekunnissa. Videoiden perusteella myös Boschissa veto on nopea.
Voi olla jotain vaikutusta tuloksiin, en tiedä.

Hiukan alan epäillä noita MAHAn tuloksia, kun esim. vakio PD150 suuttimilla on saatu 240 hp lukemia.

Pasaati
-
Viestit: 15
Liittynyt: 30.3.2007 9:48

ViestiKirjoittaja Pasaati » 25.9.2007 20:25

Itellä 310tkm ajettu AJM tiptronikilla ja laitettu alle vuoden vanhana Lehtonen motorsportissa 143kaakkinen lastu ja ei vielä ole mitään särkynyt voimansiirosta.(kop, kop) On ollut peräkärryvirmassa kovassa käytössä ja siksi lastutettukin. Ite huamasin lastutuksen vasta mönkittyäni konehuoneessa kun löysin sinettitarran ohjainyksiköstä, soitolla selvis mitä sinne on laitettu...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 17.12.2007 20:33

Onko muuten haittaa jos vakiosuuttimista (74kw ATD PD) otetaan ns. kaikki irti? Mielessä olis jos vakioahtimen korvais finturbon hybridillä ja sitten karalan ohjelma jolla otettais sitte nii paljo ku vakiosuuttimista antaa (eli n.160hp?).

Jostain PD130 kolari/varaosa-autosta kun sais suuttimet nii riittäis neki sitten pidemmälle ja mahdollisesti muutenkin paremmat ominaisuudet. Irroittaakohan purkaamot niitä erikseen?
Viimeksi muokannut betamax, 17.12.2007 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.12.2007 20:49

kyllä niitä PD130/150 suuttimia on silloin tällöin ollut myynnissä. Kannattaa vaan kovasti kysellä niin eiköhän ne jostain löydy.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 6.1.2008 15:05

Laitoin PD150 suuttimet ja hyvin tuntuu vetävän :) Nyt vaan ahdin vaihtoon. Mikä olis sopiva noin 170-180hp tehotavoitteelle? Tai sen verran mitä voi "järkevästi" ottaa irti. Kone siis 74kw ATD eli vakiona löytyy se Garrett 1749V.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 6.1.2008 17:12

No eikös se olis juuri saman PD150 koneisen ahdin. Eli garrett 1749VB. Ja riittää tuotto hyvinkin noille lukemille kun laitat vielä kaveriksi 3-bar map:in.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.1.2008 17:27

Tai teetät Fin-turbolla isommat siivet sen vakion 1749V:n sisään. Hengittää paremmin kun 1749vb...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 6.1.2008 17:40

Juuri tämä ihmetyttikin kun kysyin Fin-turbolta hybridin tekoa niin sanoivat että ei kannata alle 200hp tehoille teettää, että 150hp pd:n ahdin olis parempi?

Mieluiten teettäisin tuohon vakioon mutta toki jos sopivaan hintaan löytyis VB ahdin niin sekin voisi olla yks vaihtoehto.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.1.2008 18:24

Laitat sen hybridin ja ohjelmoit ton autos kerralla 200hp tehoille. Noi PD150 suuttimet riittää noille tehoille vielä aika mukavasti. Muistat vaan että pakoputkelle on myös tehtävä jotakin...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 6.1.2008 20:25

Muuten kyllä mutta kuinka tuon kestävyyden kanssa kun vuodessa tulee ajettua n.35tkm. Tokihan se kestää kun järkevästi ajelee mutta kuitenkin hieman hirvittää ottaa 2x enemmän tehoa :D

Vähän ihmetyttää toi Fin-Turbon homma kun aiemmin(n2kk sitten) kyselin hybridin tekoa nii sanoivat että voivat tehdä semmoisen että riittää n.200hp asti ja nyt sitten sanoivat että ei alle 200hp kannata teettää :S

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 6.1.2008 21:36

Ne varmasti tarkoittavat sitä että jos haetaan tehoa, niin sitä kannattaa sitten mieluummin ottaa sen hieman reilukin 200hv tai ainakin pitää resurssia jonkun verran.
Kun taas esim. 1749VB kuitenkin piisaa luotettavasti jo 180hv tehoihin, niin tästä ei ole minun mielestäni enää järkevää maksaa vain muutaman prosentin isompiin tehoin riittävää modausmaksua.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.1.2008 23:53

Yksi syy ahdinsuositukseen on ehkä se, että pd150 ahdinta ei tarvitse säätää, tai ainakaan säätö ei ole niin paljon pielessä että ahdin hajoaisi.

Osista tehty ahdin täytyy aina säätää paikoillaan autossa, ja siihen ei meistä kaikki kykene eikä valtuutettuja säätäjiäkään ole kovin montaa ;).

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.1.2008 6:17

Ei kannata pelätä noita tehoja suhteessa ajettuihin kilometreihin. Itsellä tällä hetkellä 2x vakio tehot ja vuodessa mennään 50tkm ja ylikin...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 7.1.2008 21:24

No perhana, täs on ny taas aivan sekasin että kumman sitä laittaas :D Joku käytetty pd150 ahdin jos löytyys niin vois ostaa vaikka heti. Toisaalta ku mulla olis toinen vakioturbo (kiinteäpakosarjalainen 1749v) joten tulis saman hintaiseksi teettää siitä monsteri kuin ostaa uusi pd150 ahdin ja se menis ainakin täysin suoraan, mutta kumpi on sitten järkevämpi.

Tuosta säädöstä niin eikai se niin kauhean vaikeaa ole ? :D

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 7.1.2008 22:51

kyllä se vaan on, sitä luulis noin äkkisiltään helpoksi

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 8.1.2008 13:47

Kun sulta löytyy autosta ahto- sekä pakopaineelle mittarit, niin eipä tuo nyt niin kovin mahdoton tehtävä ole.
Ohjeita painearvoista löytyy netti pursollaan, mutta VB jatkuvan ahtopaineen ei tulisi olla yli 1.5bar ja myöskään sen ei tulisi saavuttaa tätä ahtopainetta millään tavalla ~ >2100rpm.

Näin "säätämällä" on tullut toimivia pelejä, ilman mittareita tuo on todella vaikeaa ja sitä ei kannata edes yrittää, myöskään kerralla ei kannata tangon pituutta muuttaa kovin paljoa.
Mutta varmasti joku ammattitaitoisempi selostaa vielä paremmin tuon säätämisen.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 15.1.2008 15:47

Näillä näkymin teetän nyt sitten kuitenkin sen monsterin. Noi VB ahtimet on nii harvas käytettynä ja maksaa uutena saman verran kuin monsterin teettäminen joka riittää sit pidemmällekki. Jos ei pelitä kunnolla nii ei voi sitten mitään, ainoo et onko odotettavissa heräämisongelmia tjn?

Eiköhän tuo säätö onnistu ku maltilla tekee pakopainemittarin avustuksella tai sitten onhan täällä foorumilla tyyppejä jotka osaa ja haluaa varmaan auttaa ;D

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.1.2008 22:27

'Monsterikin' tehdään vakiopakokoteloon/sarjaan niin ei siitä oikein millään saa niin isoa että se heräisi huonosti. Eli nimi on hiukan harhaanjohtava siinä mielessä. Mutta erittäin hyvä ahdin hiukan yli kahdensadan tehoille ja menee sitten suunnilleen suoraan vakio tilalle ilman murheita.

Kyllähän se säätö onnistuu, kun mittarit näyttää oikein ja erittäin suurella maltilla painelee ensi alkuun syöttöpedaalia. Mutta artisti maksaa jos kilahtaa, se on kai käytäntö noiden itsesäädettyjen customahtimien kanssa.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 15.1.2008 22:51

eikö siihen monsteriin tule vakiota jäsympää akselia vai miten se on niin herkkä porsimaan? ku näkyyhän nuo vakio vnt kin kestävän hurjia pakopaineita vaikka kuin kauan..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.1.2008 0:08

^Kysymys on nyt customahtimen säätämisestä, ei mistään akselista eikä minkään tietyn ahtimen hyvyydestä tai huonoudesta.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 16.1.2008 16:56

Ei perhana kun joka päivä muuttuu mieli :D Nyt tuntuus taas että VB olis sopivampi.

Taas muutama kysymys mitä juolahti mieleen:
Onko tolla hybridillä järkevää ottaa alle 200hp tehoja vai eikö sitten toimi kunnolla? Ja taas toisinpäin että kuinka paljon tolla VB:llä voi järkevästi ottaa että se kestää?

Sitä vaan että kun ensin ajattelin tosiaan jotain luokkaa 180hp ettei tarvisi heti putkea muokata ja mahdollisesti cooleria vaihtaa jolloin siis tuo VB riittäis hyvin. Mutta jos nälkä sitten kasvaa syödessä myöhemmin ja löytyy intoa muokata putkeakin ja vaihtaa cooleri ja ottaa sitten "täydet" 200hp niin VB:llä ei varmaankaan ihan noihin lukemiin pääse, jolloin pitääs taas vaihtaa ahdinta.

Ilmeisesti noilla 200hp tehoilla pitää jo donwpipea suurentaa ja katilta taakse myös paksumpaa ränniä vai?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 16.1.2008 17:11

Kyllä ihan varmasti VB:llä saa tuon 200hv tehon pihalle moottorista, mutta pakopaineet voi nousta korkeiksi ja tätä kautta koko moottorin hyvinvointi heikkenee.

EDIT: muutin vähän sanamuotoa.
Viimeksi muokannut Kinnunen, 16.1.2008 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.1.2008 17:17

Ei sillä varmasti oo mitään merkitystä turbon kannalta otetaanko siitä irti täydet 200hp vai vain 180hp. Varmasti toimii vähintään yhtä hyvin tuolla pienemmällä viritysasteella.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 16.1.2008 17:22

Nii no eihän se oo kun 20hp ero, mutta jotenki tuli semmone tunne että ei toimis kunnolla ku sanotaan että hyvä ahdin yli 200hp tehoille ja finturbo sanoi että ei alle 200hp kannata teettää :s Varsinkaan kun ei oikeen kauheesti oo kokemusta vielä tästä TDI tekniikasta nii vähä ulalla vielä koko hommasta... mutta kokoajan yritetään oppia lisää.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 16.1.2008 20:26

kukaan ole huonoksi väittänytkään monsteria. lähinnä ihmettelin mikä siitä niin herkästi hajoaa jos ei ole prikulleen sääjöissään............

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 16.1.2008 21:28

osta ny se vb vaan ja laita tehotavoitteeksi se 180hv.
kyllä toi sun matolaatikko liikahtaa jo aikasta hyvin niillä tehoilla;)

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 17.1.2008 15:09

Ettei tää asia mee liian vaikeeksi niin tilasin nyt sitten sen 1749VB:n FIN-Turbolta :D

Sitten vielä ohjelma nii eiköhän tolla pärjää jonku aikaa.

Onko pakoputkea tarvetta modailla?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.1.2008 16:40

Mitkäs suuttimet sullee tulee??

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 17.1.2008 16:57

Kannattaa vika (tai se ainoa) vaihtaa, vaikuttaa aika hyvin tolla ahtimella.
Ps. Tuossa on hyvät ohjeet: http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/takavaimentimen-vaihto.php

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 17.1.2008 22:55

PD150 suuttimet on jo vaihdettu :)

Pitääpä kattella joku läpivirtaava vaimenninkin. Tai koittaa ensin ilman.

Vainio
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.1.2008 0:06

ViestiKirjoittaja Vainio » 19.1.2008 12:48

Nonniin... Eli Nyt kun jengi on täällä vaihtanut kuulumisia jo hetken, niin vois taas alkaa alusta ja auttaa avutonta :)
Eli autona seat toledo vm. -00 koneena 110hp tdi.
Mitä tuosta nyt luin, niin 150hp suuttimet, virtaavampi putki, isompi turbo ja ohjelma, niin pitäisi liikahtaa... Mahtaako S3:sen ahdin toimia miten tässä autossa (ilm. t03) ja kestääkö tässä kytkin käytännössä miten kun laatikkona on 5v man. joskus taannoin luin että noi 90hp version kytkimet ei kestäisi juuri yhtään virittämistä, mutta siitä tehokkaammat huomattavasti paremmin.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.1.2008 12:56

jos tosiaan on toi 110hp niin ei oo pumpparikone.... ihan jakajapumpullinen ja siitä löytyy haulla tietoo kyllä =)

Vainio
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.1.2008 0:06

ViestiKirjoittaja Vainio » 19.1.2008 20:06

Kiitosta paljon =)

L18
-
Viestit: 52
Liittynyt: 22.1.2008 11:56

ViestiKirjoittaja L18 » 22.1.2008 12:00

Mitenhän mahtaa tuommoinen PD150 kestää tehonlisäystä?
Ei nyt hirveesti huolestuta se että kone kestäisi, mutta onko 6v manuaalilaatikko kuinka kestäväksi huomattu? Ja minkähän verran kohtuu uusi vakio kytkin näissä kestää vääntöä?
Ihmeen vähän tästä (ARL?) koneesta löytyy juttua tältä foorumilta, onko sen verran harvinaisempi kone vai mistä johtuu?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 22.1.2008 12:58

ARL löytyy 150hv tdi golfista ja borasta,jotka ovat kaikki tuontiautoja eli ei ole saanut ostaa suomesta näitä malleja koskaan.
kyseinen moottori on myös seatin leonissa ja toledossa,mutta niitä on ilmeisen vähän foorumilla
siitä uskoisin huonon tietouden johtuvan.

Turtle
-
Viestit: 55
Liittynyt: 3.8.2003 20:39

ViestiKirjoittaja Turtle » 29.1.2008 16:09

Onko totta että tuon pd 150 GT1749VB ahdinta ei pysty suomessa huoltamaan?
Olisin vain halunnut tarkastuttaa oman ennen lisävoiman hakua ja jos jotain olisi ollut vialla, korjauttaa/huollattaa sen.
Jos siis jollain menee tuo ahdin rikki, niin onko vain ostettava uusi?
Ja mistä saa edullisimmin uusia?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.1.2008 16:47

ei garretti vissiin enään anna lupia huoltaa =) kyllä sen kunnon saa arvioitua semmonen kuka niistä tietää ilman pois ottamista...

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 29.1.2008 16:53

Siis mun käsittääkseni ei lupaa korjata/huoltaa merkkiosilla, mutta customointeja voi tehdä. Eli rakennella eri variaatiota pajojen omasta toimesta...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.1.2008 17:45

Tietääkö joku E-Suomesta sellaista pajaa joka on vaihtanut T5:een pumppusuuttimet ja/tai minne uskaltaisi auton viedä ko. toimenpiteeseen ja tulee kerralla valmista?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.8.2008 20:40

Herätys!!!
Minkälaisilla ahdoilla / syötöillä liikutaan?
Lähinnä missä tulee raja vastaan.
Tietysti ei ole niin yksiselitteistä..........

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 5.8.2008 22:51

Juu, tarkoituksena vaihtaa tuohon 130hp pd passattiin pd 150 GT1749VB ahdin.

Vaatiiko myös pd150hp suuttimet, vai voinko ajaa/toimiiko auto nuilla 130hp vakiosuuttimilla?

Ohjelmahan menee toki uusiksi, mutta uskaltaako tuolla ajella kovinkaan pitkään ilman customsoftaa?

Autossa nyt Abt:n softa, joka siis tuolle 130hp tarkoitettu.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.8.2008 23:25

Ohjelmahan menee toki uusiksi, mutta uskaltaako tuolla ajella kovinkaan pitkään ilman customsoftaa?


Joo uskaltaa ajaa ja toimii vakio suuttimilla riittää johonkin suurin piirtein saamaan kuin toi turbokin, kato vain että pako paineet ei nouse hirveen korkeelle alle 3 bar, mitä toni pyydät siitä vanhasta turbosta

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.8.2008 8:01

VB ahdin ei sitten sovi oikein mitenkään päin pitkittäiskoneeseen.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 6.8.2008 13:23

No niinpä.

Tätä se on kun infoa tulee sieltä ja täältä, ja uskoo sitten väärään tahoon.

Suunnitelmat siis uusiksi.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 6.8.2008 13:57

Voisiko joku teistä guruista nyt kertoa, onko näihin pitkittäismoottorisiin jotain bolt-on-ratkaisua olemassa, vai onko se aina joko hybridi esim. VA-runkoon tehtynä tai ahtoputket ja downpipe uusiksi?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.8.2008 14:56

Pitkittäiskoneeseen ei ole VA:ta isompaa bolt-on ratkaisua, vaan se pitää teettää esim. VA-runkoon. Silloin siis saa isommilla siivillä vakion näköisen V tai VA ahtimen joka riittää hiukan yli 200 heppaan.

Ongelmana pajoilla on löytää sopivaa kompurasiipeä joka tuottaa + 1,5 bar painetta ja riittää noille tehoille. Esim. VNT-20 siipeä ei tehdä 'tarvikkeena'.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 7.8.2008 8:49

Kiitoksia tästä TDIfreak!

Suuttimista on myöskin paljon huhupuhetta, mutta vähän tosiasioihin nojaavaa tietoa(?). Itselläni on ATJ-koneinen 115hp PD-kone pitkittäin A4 quattron nokalla, onko tämän koneen suuttimet pienemmät kuin esim. 130hp/150hp-koneessa, jos näin niin miten paljon?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 7.8.2008 13:59

LTR kirjoitti:PD suuttimet riittävät noin
PD100-105=160hepoa
PD115=n.180koputinta
PD130/150=n.200+
PDPowerPlus= Kaksi eri tasoa jotain 210 ja 240hepan välistä(ei kokemusta, kun ei ole yrityksistä huolimatta saatu testiin)
PDRace=+200hevosvoimaa

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 7.8.2008 18:41

itselläni riitti AJM 115 suuttimet tuohon 166hv karalan tekoisena ilman näkyvää savua. turbona on finn-turbon tekemä hybridi 1749v:n runkoon.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.8.2008 22:58

Tuolla dynokäyrä PD115 AJM:stä (vakiosuuttimet, Pd150-turbo):
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=602410#602410

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 9.8.2008 23:57

Missä kannaisi teettää virinokka pumppariin? joskus oli juttua jostain liikkeestä mut en nyt haulla löytänyt..

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 10.8.2008 8:00

dbilakselta saisi valmiita.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 10.8.2008 13:41

Mulla loppu vakiosuuttimista höpinä kesken, kun penkistä tuli tulokset 198hv ja 445Nm.
Auto alunperin 96kw pumppari. Hybridiahtimella, kiinankuulerilla ja räätälöidyllä ohjelmalla. Katti poistui myös downpipen uusiutuessa.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 15.8.2008 15:10

ei taida pumppariin saada valmista nokkaa dbilakselta, tai ei ainaakaan hintaa löydy uudelle vain regrind hinta.

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 15.8.2008 16:30

e: meni väärään loossiin.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 15.8.2008 20:25

Pd Race mulla on riittänyt +240 hv ja katotaan kuin käy kun saan uuden turbon kiinni.
Dynolappu osiossa on mun auton viimesin veto tältäviikolta.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 19.8.2008 18:42

Minkäslainen pakolämpömittari & anturi sekä pakopainemittari kannattaisi laittaa? Laippa löytyy egr:n tilalle, johon modata k.o anturoinnit.

Yksi teollisuusmittari jo löytyykin, joka riittää 3 bar asti. Pitäisi piisata pakopainemittaristakin? Eikös raja ollut, notta ei saisi nousta mielellään ainakaan tuon 3 barin yli, tai yli 800 asteen?

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 9.8.2009 14:15

terve. oon koittanut searchilla ettiä että mitkä ahtimet sopii bolt on , mulla on 66kw -98 tdi passat. vakioahdin vetää viimisiään, ja ei nyt mitään tehotavoitteita ole, mutta hieman saisi olla isompikin. tarjolla olisi yksi gt1749v, mutta miten näihin toteutetaan vnt ohjaus?

kiitos jo etukäteen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.8.2009 17:36

66kw -98 passat ei liene oo pumppusuuttimilla oleva kone. Yritetään pitää keskustelu edes jotenkin otsikon mukaisena.

ko. Passatin moottorikoodi on lienee AHU, sinne kannattaa laittaa hukkaportti GT17/20 tai vastaava, ei välttämättä vnt ahdinta.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 22.8.2009 12:17

jep mun moka. pumpparina mulle myytiin, kurkkasin pellinalle ahtimen mallia niin oli t15, sitten oli otettava suojamuovit irti koneen päältä niin pumppuhan siellä lymyili. ensimmäinen volkkari mulla niin noi moottoritunnukset hieman hepreaa vielä..:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa