AJM kannenoikasu
Valvoja: ffp jäsenet
AJM kannenoikasu
Paljon lueskellu täältä mutta tuosta nyt on ollu kahta mielipidettä että sen kannen voi oikasta ja toiset sanoo et ei voi. Onko kukaan oikonu tuota ja onko samalla vaihdettu paksumpi kannentiiviste. Pitääkös tuohon ottaa se ATJ:n tiiviste että on vahvempi vai onko kaikki uudet AJM:n tiivisteet jo vahvempia. Kenellä kannattas koneistaa kansi Kuopion seudulla? Itellä tiivisteen vaihto edessä kun ruplattelee lämppärissä ja tiiviste+ym. rojut tilattu. Kiitos jo etukäteen jos vielä viitsitte vastata AJM:n ongelmiin :)
Omien käsien kautta on mennyt yli kymmenen pumpparin kantta ja kaikki on plaanattu, sitä vartenhan on eri paksuiset tiivisteetkin keksitty.. tai ainakin näin mitään tietämätön voisi kuvitella..
Ei ole kyllä mulle tullut minkään merkkistä kantta tullut vastaan jossa kannen plaanauksella olisi saatu vauriota aikaan, mutta kaipa poikkeus vahvistaa säännön.
Yhtään ei ole toistamiseen tarvinnut auki ottaa ja eräs noista oli taksikäytössä ja ajettu pitkälti yli 300tkm kun lähti kierrokselle.
Kertokaahan viisaat mitä ajoitusongelmia tulee, kun kannen plaanaa ja mistä nämä johtuvat?
Ei ole kyllä mulle tullut minkään merkkistä kantta tullut vastaan jossa kannen plaanauksella olisi saatu vauriota aikaan, mutta kaipa poikkeus vahvistaa säännön.
Yhtään ei ole toistamiseen tarvinnut auki ottaa ja eräs noista oli taksikäytössä ja ajettu pitkälti yli 300tkm kun lähti kierrokselle.
Kertokaahan viisaat mitä ajoitusongelmia tulee, kun kannen plaanaa ja mistä nämä johtuvat?
Kannentiivisteessä on lovet jotka kertovat tiivisteen paksuuden. Paksuus on määritetty tehtaalla sen mukaan minkä verran männät tulevat lohkon ns. yli. Soittelin koneistamolle niin sanoi että oikaistaan ja otetaan venttiilinistukoista ja venttiilien päästä saman verran pois kun kannen pinnasta. Kannentiiviste pysyy vakiona ja venttiilit ei ota mäntään eivätkä jää kantamaan hydraulinostimiin.Olivat kuulemma ennenkin tehneet. Nykyään tuntuu volkkarilla olevan vain peltisiä tiivisteitä.
Volvo/VW ilmoitti arvonkin että paljonko kansi saa olla kiero ennen oikaisuhiontaa.
Jos kansi on .5mm kiero niin nokka linja on suunnilleen suorassa kun pultit kiritään.
MUTTA jos se kiero kansi oikaistaan, niin silloinhan se .5mm on nokkalinjassa.
Siinä on kai syy miksi noitten kansien hionta kielletään, helppo kieltää oikaiseminen kokonaan ja myydä vain uusia kansia.
Tuohan toimii varmaan niinkin päin että jos nokka pyörii hienosti irtokannessa,
niin silloin kannen uskaltaa koneistaa...
Jos kansi on .5mm kiero niin nokka linja on suunnilleen suorassa kun pultit kiritään.
MUTTA jos se kiero kansi oikaistaan, niin silloinhan se .5mm on nokkalinjassa.
Siinä on kai syy miksi noitten kansien hionta kielletään, helppo kieltää oikaiseminen kokonaan ja myydä vain uusia kansia.
Tuohan toimii varmaan niinkin päin että jos nokka pyörii hienosti irtokannessa,
niin silloin kannen uskaltaa koneistaa...
Meinasin kokeilla viellä kannen kiristyksen jälkeen nokkaa ilman hydraulipainimia että ahistaako pyöriminen yhtään. Silloin ainakin pitäisi huomata kun kansi on kiristetty että ahistaako nokkapukit. Koneistamolla sanoi että jos kansi alkaa olla paljon kiero niin silloin kannattaa ruveta epäilemään että onko nokkalinjakin kiero. Harmi kun on nuilla irtoliuskilla tuo nokan laakerointi niin nokkalinjaa ei voi oikaista. Jos olisi suoraan kanteen laakeroitu niin nokkalinjan voisi kuulemma oikaista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa