MAP-antureiden erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

MAP-antureiden erot?

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.11.2006 17:15

Oon etsimässä itselle edullista 3bar map-anturia Polon 90hv tdi moottorin. Kyselin vähän Seat liikkeestä hintoja noille eri malleille. Vähän on aukkoja yleissivistyksessä niin ei oikein osaa valita noiden väliltä, osaisiko joku täydentää.

038 906 051 - Polon alkuperäinen mappi, 2.5bar malli.

038 906 051 A - Ilmeisesti 3bar malli. Menee heittämällä ton alkuperäisen tilalle. Hinta 99,40€ ja on tilaustavaraa.

038 906 051 B - Hinta 43,60€. Hyllytavaraa.

038 906 051 C - 3bar malli. Vaatii ilmeisesti jonkun tiivisteen väsäämistä koska ei ole saman muotoinen alkuperäisen kanssa. Hinta 56,20 ja on tilaustavaraa.

Eli onko jollain kokemusta tuosta B-mallista? Hinta ja saatavuus ainakin sopisivat minulle.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 2.11.2006 17:58

sanokaas mitä hyötyä siitä on vaihtaa eri map anturi?
pitäs itekkin ostaa uus kun vanha on sökö...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.11.2006 18:14

2.5bar - > 3.0bar muutoksella saa aikaan sen, että moottori menee vikatilaan alkuperäisen 1.5bar sijasta vasta 2.0bar ahtopaineella. Tämän lisäksi "isompi" mappi bleedaa ahtoja noin 30% eli 1.2bar ahtopaineessa ohjainyksikkö näkee vain 0.9bar paineen. Näin olen ainakin ymmärtänyt...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 2.11.2006 21:29

Ecun näkemä normipaine putoaa tyhjäkäynnillä 0.999x-yksiköstä 0.920x-yksikköön

Ja bleedaus on luokkaa 2500mbar -> 3000mbar, molemmat lineaarisia 0-5v = 1.2 kertaa eli +20% ahtoja, jos ei ole muita muutoksia tehty.

Lisäksi eivät useinkaan mene ilman sovitinholkkia ristiin, 3.0bar on yleensä pienempi tappi.

ja hae tuo C-malli skodalta ni maksaa melkee kolmekymppiä..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.11.2006 22:44

Kyllä mulla on noussu ahdot 1,4 bar paikkeille sekä 90 että 110 heppaisissa kun vaihtaa 3 bar MAPin. Ja tyhjäkäynnillä näyttää alle 900 mbar.

A-loppuinen on 3 bar MAP isolla tapilla.

C-loppuinen on 3 bar MAP pienellä tapilla ja tämä on helppo laittaa sekä isotappisen että pikkutappisen MAPin tilalle. (Toisinpäin on tietenkin vaikeampaa)
Panee vaan sopivan tiivisteen väliin ettei vuoda.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.11.2006 7:31

Ilmeisesti kellään ei oo tietoa tosta B-loppuisesta mallista..??

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 3.11.2006 9:28

Mulla ainakin paineet 3bar mapilla on 1.4 bar. sovite on suhteellisen helppo tehdä. tuo map anturi skodan puolelta ostettuna on jotain 30e kieppeille.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.11.2006 11:37

B-loppuinen on uudempi 2,5 bar MAP pienellä tapilla. Vastaavan näköinen kuin C-loppuinen 3 baarilainen.

Kaaleppi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 3.11.2006 13:06

Tulisikohan ongelmia ahtimen kanssa jos vaihtaisi tuon 1.8 turbo skodan mapin tuohon 1,9 diesseliin johon on vaihdettu pp502 suuttimet? Ahu moottori. Nyt menee jatkuvasti vikatilaan. Voiko tuo vikatilaan meneminen johtua n75 anturista? Auttaisiko tuo mapin vaihto? Eli map: 038 906 051C, tuo jotain reilu 30 euroa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.11.2006 13:18

Tuo johtuu liika pienestä turbosta

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.11.2006 13:18

Kävin tilaamassa Skodalta C-mallin, hinta 36.60€.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 8.11.2006 19:53

mikäs mappi ois 1z:aan paras?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.11.2006 20:07

Voin olla väärässäkin, mutta eikös 1z:ssa oo mappi siellä boxin sisällä? Eli ei tarvii ilmeisesti vaihtaa mappia, ohivuotoventtiili siihen boxin sisään vievään letkuun riittää bleedaamaan ahtoja.

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 8.11.2006 21:39

Ilmeisesti pumpparikoneissa ei oo tuota mappia sitten-vai?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.11.2006 22:05

Kyllä pitäisi löytyä pumppareista.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 25.12.2006 10:17

mikäs nuista 3barin mapeista sopii 110hv(ASV) leoniin vm. -01 ?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.12.2006 12:04

Ilmeisesti A-malli suoraan tai C-malli tiivistyksen kanssa. A on kallis joten suosittelen tota C:tä.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 26.12.2006 17:15

minkähän näköinen toi map anturi on? ja missä kohin sijaitsee? jos vaikka vaihtais itsellekin

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.12.2006 21:58

Ainakin omassani on ahtoputkessa intercoolerin jälkeen. Kaksi ruuvia ja liitin siihen menee, todella helppo tunnistaa.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 19.4.2007 9:56

Olipas hinta pompsahtanut!! Skodalla olis kustantanut C-malli jotain 118 e...Toimitusaika kaksi viikkoa! Siis HÄH!
Yllättäen kannatti tilata VW:ltä, hinta 57,20, toimitusaika 1vrk... ; )

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.4.2007 12:35

just itte ostin semmosen ... 30 alennuksien kanssa.... onko varmasti oikee numero ?
038906051C

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 19.4.2007 21:23

toi C on vissii joo muita halvempi.
mutta eikös se ole erilainen. käytetty noissa uudemmis golffeis ainakin (5 kori)

e: kuinkas paljon se muuten eroaa sitten tosta A:sta? että miten sitä tarvii tiivistää?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.4.2007 22:51

tappi on vajaa puolensenttiä ohkasempi ... jostain puslasta leikkelin tiivisteen.. tosi helppo tehdä.

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 20.4.2007 12:03

Nyt ei oma ymmärrys riitä..
Eli jos vaihtaa vakio MAPin tilalle tuon 3,0 bar MAPin niin käykö niin, että VAG-COMin näyttämä ahtopaine pysyy ennallaan, mutta todellinen max. ahtopaine nousee tasolle 1,2-1,4 bar (vakiona kait ALH:ssa 0,9 bar, vaikka hetkittäin käy tasolla 1,5 bar)?
Onko tästä mitä hyötyä vakio ahtimen kanssa? Toleeko ahtimen keston kanssa ongelmia? Mikä on tämän vaikutus tehoon/vääntöön suurinpiirtein tasolla?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 20.4.2007 12:20

^^^^ Joo, Terzi, kyllä numero on oikein. Meinas mennä murot väärään kurkkuun, kun kuulin hinnan...

^ MAPin vaihdolla käsittääkseni todellinen ahtopaine nousee viidenneksen suuremmaksi ECUn näkemään verrattuna....? Ja tietenkin etuna se, ettei vedä vikatilaan 1,5 bar jälkeen ; )

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 20.4.2007 16:18

Käykö tuo osanumero kans AHF koneeseen 038906051C???

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.4.2007 16:55

juu tiivisteen kanssa menee toi sama, oma on kans ahf koneella, omassa oli suht vittumaisessa paikassa kuulerissa suoraan kiinni, joissakin on ihan näkyvillä siinä ahtoputkessa. kyllä ittekin ajelin about 50tkm vakioahtimella 1.3 ahdoilla ja oli ennen mua lastutettu, voihan se turbo silti koska vaan hajota ... vink vink, mulla voi pian jäädä tommonen GT1749VB ylimääräseks ;)

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 21.4.2007 17:26

Ok. Täytyy käydä tilaamassa yks tommoinen.. Itellä piikkipaine on n. 2bar ja tasaantuu 1.2-1.3 paikkeille... Olen siipien säätötankoa yrittänyt saada ns. optimi mittaan, mutta ku ei tiedä mikä olisi se kaikkein paras asento...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.4.2007 19:56

Joo kaikki vakioahtimella ajavat ja varsinkin jos on joku lastu vielä niin 3 bar MAPpia kehiin. Riittää turbopajoilla hommia.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 21.4.2007 20:13

Yleinen käsitys on että lisää painetta kehiin, voihan sieltä sulaa muutakin koneesta, aina ei tämäkään vaihtoehto käy kaikilla mielessä. esimerkkinä 90 heppaisen vakio hukkaporttiahdin nostaa pakopaineet lähelle 4bar paineiden ollessa 1.2-1-3 bar.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 22.4.2007 13:24

Ostan heti isomman föönin ku saa rahaa kasaan..

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 24.5.2007 18:00

no mikäs noista 3bar mapeista menee 1.9 TDI golffiin -vm-97, 81kw AFN pannu.
Eli se mappi on siellä ecussa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.5.2007 18:13

Ei mikään, noi on kaikki ulkoisia.

Onko ecun sisälle edes tehty 3bar mappia? Eikö riitä että on toimiva 2.5bar mappi ja bleedaa sitten vaikka ohi sitä painetta jos paukkuu vikatilat päälle?

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 24.5.2007 18:43

eli siis ? Bleedaa painetta ulos siitä eculle menevästä letkusta?
Mutta nostaakos se sitten kanssa ahtoja vai pitääkö ahdot nostaa bleedaamalla kellolle menevää letkua??

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 26.6.2007 17:39

Nostetaas pikkasen.

Onko 3bar map asennuksessa 90 heppaseen jossa ennestään vain evry yhtään järkeä, vai pitääkö ruveta hankkimaan heti kalliimpia osia?
Mitään himovirityksiä en ole ajatellut, vaan tällaisia jolla saa halvalla pikkasen lisää tehoja.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.6.2007 20:21

Ei ole järkeä laittaa vakioon 90hv koneeseen, turbo pitäisi olla suurempi että kärsisi nostaa ahtopaineita.

jölli
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.11.2005 14:54

ViestiKirjoittaja jölli » 12.8.2007 13:12

onko tietoa mikä anturi on vakiona 130hv -02 passatissa?paljonko tuommoisessa ahdot vakiona ja n. anturi vaihtamalla?nyt evry paikoillaan ja pöläyttelee mustaa savua :)
Viimeksi muokannut jölli, 12.8.2007 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kaaleppi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 12.8.2007 13:51

Uskaltaako laittaa 81kW koneeseen? Hajoaako turbo..?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.8.2007 15:10

En suosittele bleedaamaan 81kW:sen ahtoja mappi anturia vaihtamalla, ei varmaan kauan kestä vakio ahdin lisääntyneitä ahtoja.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 6.12.2007 16:49

jölli kirjoitti:onko tietoa mikä anturi on vakiona 130hv -02 passatissa?paljonko tuommoisessa ahdot vakiona ja n. anturi vaihtamalla?nyt evry paikoillaan ja pöläyttelee mustaa savua :)


Sama kiinnostais täällä, oon miettinyt tota vastus bleedausta mutta anturin vaihto kuulostaa turvallisemmalta/varmemmalta/paremmalta jne.
Evryboksikin odottelee josko joku sen jaksais paikalleen nakata.

Auto tällähetkellä täysin vakio 130hv (AVF) 6-vaihteisella manuaalisalkulla, turbo ja maffi vasta uusittu.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.12.2007 23:32

3 bar MAP on vakiona ja ahdot max 1,3 bar. Aivan hitusen 0,1-0,2 bar voi ahtoja nostaa vastusbleedauksella mutta parempi olisi ahdinta suurentaa eli isompaa siipeä vakiokoteloiden sisään.

JAGRO
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.8.2007 16:10

ViestiKirjoittaja JAGRO » 11.12.2007 11:32

Mites onko T4:n hyötyä vaihtaa tota MAPpia..? 2001 2.5 TDI 74KW

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 3.1.2008 10:19

kuinkahan korkeat on mulla pakopaineet ku ahtaa 1.5bar ja 1.9tdi agr ja vakio hukkis ahdin.
ei uskalla kyl vaihtaa enää 3bar mappia lisäks.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 3.1.2008 11:59

Kylläpä porukat on valmiita riskeeraamaan moottoreiden hyvinvoinnin, luotettavuuden ja kestävyyden.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.1.2008 18:54

Kinnunen: Mitä oikeen meinaat? Meinaatko että jokaisen perusjampan pitäisi kytkeä pakopainemittari autoonsa?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.1.2008 23:54

köyhät vinkuu :D menee rikki jos menee, sitte korjataan ;) ja ehkä opitaan, eihän noita kannattas virittää lainkaan.. ainahan se enempi koneen päälle käy

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 5.3.2008 20:23

Itse hain tänään pasuunaan tuon 3bar mapin skodalla 35eskoo ja marmoritiskillä 61,90e. Mulla tippu tyhjäkäynnillä 887-897 tuo paine ja vag-com näytti hitusen vähemmän ahtoja kuin alkuperäisellä B-mallilla.

Nyt näytti 2520rpm, pyynti 2182.8 ja todellinen 2223.6, sitten 3297rpm 2193@2070. Eli onko ihan normaalia?

Vanhalla mapilla pyynti 2193 kokoajan vedätyksessä. 2583rpm [email protected] ja 2877rpm [email protected].

Myös sen huomasin uudella mapilla, että MAF arvot on nyt 1249,5 mikä on todennäköisesti maksimi arvo kun ei enempää nouse. Pukkasi myös vikakoodin tuosta raja-arvon ylityksestä.

Vanhalla mapilla max. maf arvo 1205,4.

Pitää kokeilla laittaa se ritilä takaisin siihen maffin putkeen niin normalisoituu tuo arvo.
Kuitenkin huomaa, että vetoja olisi tullut hiukan lisää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.3.2008 20:26

Seuraa mieluummin niitä ahtoja sieltä ahtopainemittarista. Ei toi vag-com tajuu mitään siitä mapin vaihdosta.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 5.3.2008 20:41

Niin arvelinkin, mutta en tähän hätään kerinny asentelee mittaria kiinni. Pitää vkl aikana väsätä..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.3.2008 23:29

^Vakioahtimelle erittäin epäterveellistä touhua, ahtoja 1,6-1,7.

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 6.3.2008 10:04

mitäs mieltä olette kuinka kauan kestäisi audin 1.9tdi 110hp ahdin tuon 3bar mapin kanssa? laitoin finnautomobilen lastun (määränsäätöventtiilin) autoon ja nyt saa löpöö! mutta ihan hiukan kun sais ahtoja lisää niin olis kiva!

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.3.2008 10:10

Kerros vielä mikä tuo "määränsäätöventtiili" on?

Eli laitoitko erillisen purkin johtosarjan väliin vai lastun boxiin?
Vai tuliko pumppuun mekaanisia muutoksia?

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 6.3.2008 10:17

siis ihan tehoboxi johtosarjan väliin

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 6.3.2008 11:22

JukkaA: En tarkoita että jokaisen perusjampankaan tarvitsisi mitään pakopainemittaria asennella jos rakennelmassa ei ole mitään ongelmia/ muutoksia joiden vaikutuksesta ei ole hajuakaan, tarkoitin lähinnä sitä että minkä takia pitäisi ajaa autolla joka on vastaavanlaisessa tilanteessa kuin kielekkään reunalla tuulenpuuskaa odottava henkilö, lue: Vakioahdin+Suuret syötöt+3bar MAP-anturi.
Kuten olen ennenkin tuonut kantani esille, niin minullehan on aivan sama mitä ihmiset tekevät, mutta eikö ole hyvä kuitenkin tuoda noista asioista myös se toinen puoli esille ja näin ollen kaikkien ei välttämättä tarvitse kokeilla samoja asioita, eli virtuualisesti opitaan toisten virheistä ja näin ollen säästetään omia hermoja ja lompakkoa.

jucci69: Todennäköisesti tuo boksi on samanlainen kuin ns. evry modi: vääristää eculle polttoaineen lämpötilan oikeata arvoa suuremmaksi ja näin ollen syötöt nousevat jonkun verran.
Tuo 3bar map-anturi ei välttämättä kovin pitkää ikää ahtimelle suo, mutta tuskinpa kovin moni on kokemuksiaan tästä nettiin kertonut, niin todellista vertailua ei pysty tekemään oikein.

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 6.3.2008 11:32

selvä! mutta pitänee koittaa tuota mappia.. ainahan uusia turboja saa.. ja sitten on ainakin hyvä syy ostaa isompi :D

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 6.3.2008 11:38

jucci68: Miehen puhetta!

Millaisia ratkaisuja map-antureissa on käytetty yli 2bar ylipaineella?

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 6.3.2008 11:40

minkäs lainen mappi mahtaa sopia a4 b5 99 ? 110hp

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 6.3.2008 13:47

3-bar MAP (038 906 051 C), jonka pyydät marmoritiskiltä / Skodalta / Seatilta. Itse ostin Laakkoselta, hintaa oli tammikuussa 58,40€. Joudut joko etsimään sopivan tiivisteen tai väsäämään itse, tappi on erikokoinen kuin orggiksessa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.3.2008 13:54

evry modi: vääristää eculle polttoaineen lämpötilan oikeata arvoa suuremmaksi


?

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 6.3.2008 14:02

minkäs lainen mappi mahtaa sopia a4 b5 99 ? 110hp


JiiKanerva antoi halvemman vaihtoehdon.
heittämällä sinne sopii se A malli... Pelkkä 038 906 051 siellä pitäis olla...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 6.3.2008 17:05

Lainaus:
evry modi: vääristää eculle polttoaineen lämpötilan oikeata arvoa suuremmaksi


?


Sori, tosiaan näin tapahtuu vaan noissa pd koneissa, jakajapumpullisissa vaikuttaa määräsäätäjän signaaliin eli on sama kuin IQ arvon muuttaminen.

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 6.3.2008 17:53

elikkä käyn ostamassa tuon A mallin mapin

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.3.2008 18:06

A-malli on vain rikkaille, me köyhät ostetaan c-malli ja tehdään tiiviste väliin.

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 6.3.2008 20:05

heh:)

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 12.5.2008 15:13

Mites jos 1.3 bar jatkuvaa ei suositella vakioahtimelle niin jos vaihtais 3bar mapin ja sitten pidentäis kellon vartta niin että ahtaa max. vaikka 1.2 bar? Onko siitä mitään etua verrattuna siihen jos vaan nostaa paineet lyhentämällä kellon tankoa? Paitsi että ei mee vikatilaan niin alhaisilla paineilla. Nyt vaan olis taas puhdas ja toimiva ahdin ja syöttöjä vähän haluaisin lisätä, IQ min. 4.0 ja olis kiva kun ahdin ei karstottuis. Mitenkäs varren pituudella tapahtuva nosto ja mapilla tapahtuva nosto vaikuttaa N75-duty cycleliin? Eli onko eroja nostotavalla? Jos joku on tutkinu tai tietää tai edes olettaa tietävänsä niin vois vastailla... Niin ja se vielä että onko siitä haittaa jos ahdot on paljon suuremmat kun pyynnit? Tällä hetkellä näyttäis n. 70 mBAr enemmän ahtavan ku pyytää, tuo nyt ei ainakaan varmaan paljo vaikuta?

jucci69
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.2.2008 12:57

ViestiKirjoittaja jucci69 » 12.5.2008 15:20

oma audi ahtaa vakiona jo tuon 1.2bar :D

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 16.5.2008 20:24

Joku mestari vois kertoo paljonko ahdot saa ylittää ahtopyynnit? Tai paljonko ylitys kannattaa olla jos esim. syöttöjä enemmän?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 16.5.2008 21:39

Eiköhän ne oo hyvä olla siinä pyydetyssä. Pistä vaan isompi ahdin ja tuo 3bar map niin on hyvä. Kyllä se vakioahdinkin ainakin jonkun aikaa kestää noilla isommilla ahdoilla :) sitten onkin hyvä syy jo ostaa uusi kun vanhalle tulee tunnit täyteen.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 16.5.2008 22:36

Selvä. Pienemmillä vaihteilla/nopeuksilla ahtaa enemmän ku pyytää mutta siinä ku satkua ajaa niin siinä 10-20 mbaria ahtaa yli pyydetyn. Mutta muuttuuko se ahtopyynti/saanti suoraan jos iq:ta säätää niin että syöttää enemmän. Kokeilin taas 3bar mappia mutta täydellä kaasulla ahto n. 1,4 baria eli ei hyvä. Ja kiihdyttäessä kun ahdot meni piikkiin niin ei menny mihinkään mutta sitten ku korjas sen tuohon maximiin niin meni ihan hyvin. Osakaasulla 2. vaihteella kiihdytettäessä se tekee saman jutun eli ku ahdot laskee niin siitä lähtee kunnolla vetämään. Onko siis liikaa jo ahtoja? Kellon tankoa lyhentänyt.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 16.5.2008 23:26

Taitaa ahdin ruveta sakkaamaan noilla isommilla ahdoilla. Onhan noilla 1.4bar ahdoilla moni kehunut ajelleensa vakioahtimella, mutta eihän se järkevää ole. Uus ahdin vaan etsintään niin ei tarvii miettiä ;)

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 16.5.2008 23:33

Juu en todellakaan aja tuollaisilla ahdoilla, yhen testilenkin tein ja sit vakiomappi takas. Mutta kai se parhaiten toimii jos mahdollisimman tarkasti seuraa ahtopyyntejä? Se ahtimen karstoittuminen olis vaan tarkotus estää tai edes vähän ehkäistä.

vlex
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.10.2005 20:55

ViestiKirjoittaja vlex » 8.9.2008 21:39

Mikä MAP vakiona kiinni 2.5 TDi:ssä?

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 12.9.2008 23:23

siitä tunnistimestahan sen näkee mutta katalogin mukaan 038 906 051

golf iv
-
Viestit: 29
Liittynyt: 18.10.2006 21:39

golf iv tdi agr

ViestiKirjoittaja golf iv » 1.12.2008 12:17

mikä noista map antureista menis suoraan tommosen golf iv tdi agr koneeseen??
ja hakusessa on 3bar map.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.12.2008 16:17

golf iv: Tämän verran tietoa topikissa ja sinun pitää vielä kysyä?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 17.6.2009 14:02

tässä vain mietin ennakkoon juttuja..
eli jos AGR myllyyn tulis 15/20 ahdin + racen suuttimet niin olisiko kannattavaa samassa päivityksessä myös tuo 3barin map vaihtaa?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.6.2009 18:14

Riippuu ohjelmasta. Tuollasella ahtimella ei tosin kannata yli 1.5bar paineita käyttää, jos sitäkään, joten vakio MAP-anturissa riittää silloin hyvin säätövara.

Luuhake
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2009 14:36

ViestiKirjoittaja Luuhake » 25.6.2009 9:13

Nyt tuo 038 906 051 C malli on motonet:n valikoimissa (tuotenum. 28-1511) ja hinta vain 39,90€. Ei tartte enää marmoritiskiltä hakea kalliilla hinnalla.
Viimeksi muokannut Luuhake, 14.7.2009 0:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

velu
-
Viestit: 237
Liittynyt: 20.1.2007 13:06

ceemappi

ViestiKirjoittaja velu » 28.6.2009 13:10

toi c-malli maksaa ainakin tampereen metroautossa 44eskoo joten sen moponetin voi unohtaa,se on taskulamppukauppa.

Jokko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.6.2009 8:08

ViestiKirjoittaja Jokko » 10.7.2009 15:21

Osaisiko kukaan teistä kertoa missä se sijaitsee Audi A4 2,5TDI V6 vm.2002 ja löytyykö siihenkin sitä kehuttua 3 bari Mapia?. Kiitoksia jo etukäteen.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.7.2009 16:31

Eiköhän tuossakin autossa se anturi sijaitse siinä kuskin puoleisen
välijäähdyttimen yläreunassa, ajovalo-umpion alla.

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

ViestiKirjoittaja simoniz » 24.9.2009 20:12

Onko ALH:ssa isolla vai pienellä tapilla?

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 25.10.2009 0:03

Viestiä kun näköjään ei pois saa,täytyy modata vanha.

Eli topicissa kävi ilmi ,kun sen läpi lukee, ettei 3bar anturilla kannata pelleillä vakioahtimella ja virisoftalla.Täytyynee vissiin uskoa tekniikkansa rikkoneita.

Jos joku viittis heittää linkin EGR-poiston AHU:n suhteen,olis hyvä.
Mietin vaan että jos teettäis pari umpilaippaa sen kierrätysputken päihin ja heittäis kartanolle sen putken,tuleeko katsastuksessa urputusta? Vai miten se perint.tulppaus käy helpointen,kun ei oo tullu vielä ruuvattua niitä 2 pulttia auki Passatista? ;-)
Viimeksi muokannut O.P.P, 1.11.2009 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 25.10.2009 12:26

ALH:ssa on isolla tapilla mutta voi sinne sen pienemmänkin laittaa kun laittaa tiivisteen väliin.
Toledossa piti väläri irrottaa mapin vaihtoa varten kun mapin ruuvit oli ruoteessa ja katkesivat irrotettaessa. Tämä siis mikäli mappi on coolerissa suoraan kiinni.

Mijupa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.3.2011 17:17

Turbot

ViestiKirjoittaja Mijupa » 26.3.2011 17:19

Hei, minä tietämätön kyselisin että miten turbot eroaa toisistaan kiidsseleissä ja nuissa mitkä kulkee pensselin pesuaineella ? itellä nurkat täynnä noita bensa-autoista otettuja turboja niin ajattelin kysellä että voiko niitä laittaa diesel autoon jos työstää sopivan pakosarjan ?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.3.2011 19:52

Menikö kysymys mahdollisesti väärään viestiketjuun?

Mijupa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.3.2011 17:17

ViestiKirjoittaja Mijupa » 27.3.2011 13:26

Meni, anteeksi, olin niin tässä diisseliauton maailmoissa ku luin näitä tekstejä niin en enään edes muistanut koko aihetta mistä tässä puhuttiin, tosiaan ensimmäinen diesel auto alla ja kokemukset ollu vain positiivisia ! :) menenpä kyselemään tuota turboasiaa oikealle sivulle !

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 27.11.2011 23:51

Vähän epäselväksi jäi koko topicin lukemisen jälkeen, että onko tuossa AFN-koneellisessa Passatissa MAP-anturi ECU:n sisällä ja onko sitä edes mahdollista vaihtaa? Itsellä edessä nyt tai myöhemmin, nyt lyö kokoajan vikatilaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.11.2011 5:50

Afn:ssä taitaa yleensä olla ecun sisällä oleva mappi, korjatkaa jos olen väärässä. Jos ahdot halutaan menevän yli map anturin alueen niin ainahan voi bleedata. Silloin ei luulisi vikatilat paukkuvan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.11.2011 6:01

Jos -97 niin ecu:n sisällä mut -98 ahtoputkessa.

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 28.11.2011 14:21

Kiitos vastauksesa, itellä siis -98. Osaako kukaan sanoo onko autossa alotustopicin a,b vai c mappi.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.11.2011 19:19

Siinä on vakiona ilman kirjainta oleva anturi, jonka voi korvata B:llä kun laittaa esim. paperitiivisteen anturin ja putken väliin.
Vanhanmalliset anturit kun taitaa olla kalliimpia kuin uudemmat B ja C.
Käytettyjä ehjiä antureita kyllä löytyy jos oikein minimibudjetilla vedetään.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 29.11.2011 14:24

No mistä saisi 4bar mappin kun menee vikatilaan jos ahdot kiikkuu pitempään yli 2bar.

Olen ymmärtänyt että noita jo joissakin malleissa on?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.11.2011 15:05

T5 2.0 TDI 180hv löytyy 4bar MAP.
Paljonko ohjelma pyytää ahtoja?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 29.11.2011 19:08

ymmärtääkseni 2.2 bar (3.2)

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 28.1.2013 17:49

tietoa millä numerolla on agu 1.8t map?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.1.2013 20:42

Lainataan Friikkiä:

Siinä on vakiona ilman kirjainta oleva anturi, jonka voi korvata B:llä kun laittaa esim. paperitiivisteen anturin ja putken väliin.
Vanhanmalliset anturit kun taitaa olla kalliimpia kuin uudemmat B ja C.
Käytettyjä ehjiä antureita kyllä löytyy jos oikein minimibudjetilla vedetään.

Etkan mukaan ei ole numeroa perässä. AGU/ARZ/AUM kaikissa sama. Niin ja oikeastaan tuon ikäluokan bensoissa ja diisseleissä kaikissa:)

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 29.1.2013 16:38

lainataan vielä vähän tätä diesel puolen väkeä :) mutta siis viitsisitkö antaa osanumero vaihtoehdot jotka korvaisivat täysin ton orkkiksen? käytetty toimiva siinä mielessä parempi kun golffista ei vain vikaa löydy ja niin paljon uutta jo laitettu. kiiitoos

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 29.1.2013 21:41

Mites passatti - 00 (Ajm) pumppari, mikä on vakio map ja löytyykö suurempaa?

Ensinnäkään onko järkevää, onko kukaan kokeillu/todennut vaikutusta tällä moottorityypillä?

Tietennii se vastusten kans räpläily ois vaihtoehto, mut tämä kuulostaa jotenki "paremmalle".

Tietävät jakakaa tietonne :D

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 30.1.2013 1:14

Knud: 038906051 on se varaosanumero.

Krizuu: 038906051 on sullaki siellä. Suurempi löytyy kun laitat C-kirjaimen tuohon perään. Se on sitte 3 bar mappi. Muuten vakioon ei ole kyllä ensimmäinen vaihdettava osa tuo MAP.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa