Tpr 2,4D syöttöpumpun räjäytyskuvat hakusessa...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

Tpr 2,4D syöttöpumpun räjäytyskuvat hakusessa...

ViestiKirjoittaja majuri » 16.8.2006 14:32

Elikkä mulla on työn alla portterin koneen kasaus ja tuossa kun sahailin löpöä järjestelmään havaitsin pumpun vuotavan oikein tosissaan löpöä käyttöakselin juuresta. Pumpun räjäytyskuvan jos saisin niin se helpottaisi työtä aikalailla. Sähkäriin vois heittää....

murkula
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.1.2007 19:41

ViestiKirjoittaja murkula » 21.1.2007 19:55

joo mullakin olis tarvetta kun tuo syncro oli 1,5 kk jäähyllä kun jakolaatikko sylkäisi rojut pihalle noh tänään sain auton muuten kuntoon mutta nyt kusee toi pumppu "kaasuvivun" akselista. eli saako/pystyykö siihen vaihtamaan itse sen stefan?
luin jostain että siihen sais korjaussarjan (akseli,stefa ja joku holkki) maksaa muutaman kympin. mitä kaikkea se sylkee naamalle kun ottaa sen kannen auki?
jousia ja kuulia tietysti mutta saako niitä ikinä sinne takaisin? kiitoksia etukäteen.
niin ja autohan oli vw transporter syncro 2.4d vm93 pumpun tyyppiä en tiedä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 21.1.2007 21:25


murkula
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.1.2007 19:41

ViestiKirjoittaja murkula » 21.1.2007 22:29

kiitos tällä päästään alkuun. huomenna kyselemään osia p. savolaiselta porista.
kuulemma porin sähködiesel lopettanut.? kai sieltäkin jotain vinkkiä saa lisäksi.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.1.2007 23:22

Juu, konkkaan mennyt.
Holysmokelta muistaakseni löytyy juttua tuosta vaihdosta ja linkkejä räjäytyskuviin. Ei sieltä mitään pitäisi putoilla, merkkaa kaasuvivun asennon siihen akseliin, löysää syöttöruuvin ja toimii rauhallisesti. :) kaikki lika on sitten pahasta.

Edit. linkkejä:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=43862
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=50840
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=1246

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 24.1.2007 2:51

Mä hain sen käyttö akselin kaikkine tiivisteineen ja holkkeineen marmoritiskiltä kun ei muualta saanut eikä maksanut kun muistaakseni jotain 37€. Se vaihto taas oli ihan oma lukunsa, mutta järkeä ja malttia eikä missään nimessä voimaa niin kyllä se siitä...

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 25.1.2007 0:01

Kaasuvipuakselilla on o-rengas. Sen vaihto on suht helppo homma joskin vaatii hiukan näpräämistä takaisinsaannin kanssa. Mitään kuulia ja jousia sieltä pumpun kannen alta ei silmille lennä.

Ite olen joskus vaihtanut pelkän renkaan, kustannukset 50cent tai jotain.

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 3.1.2010 18:14

Kaivetaas vanha topikki esille asiaan liittyvän ongelman myötä, Akselin varteen o-rengas vaihdettu, remontin jälkeen ei lähde käymään. Tosin akkukin loppui sahauksen yhteydessä, mutta voiko kaasuvivun väärä asento aiheuttaa tällaisen ongelman? Vai auttaako asiaan vain pitkä sahaus että pumppu täyttyy dieselistä?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 3.1.2010 22:40

Pumppu ei ala imemään naftaa tankista jos pumppu on tyhjä. Täytä pumppu naftalla ja yritä uudestaan. Itse olen hoitanut homman 1.6D koneessa homman niin että olen puhaltanut paineilmaa tankkiin menevään paluuletkuun. Näin pumpulle saa dieseliä. Luulisi toimivan tuossakin.

sami1975
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2008 13:12

ViestiKirjoittaja sami1975 » 11.1.2010 13:00

Taitaa sulla olla kaasuvivun akseli väärässäkohtaa jutunee hakeen oikeaa kohtaa käsikopelolla :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa