1,9tdi viritys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

petnen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 7.7.2004 21:26

1,9tdi viritys

ViestiKirjoittaja petnen » 8.8.2006 12:24

Laitatin 1,9 tdi 100hv uuden ohjelman ja nyt pitäis minun mielestä saada isompi välijäähdytin. Onko muut jotka ovat virittäneet 1,9 tdi konetta joutunut isontamaan välijäähdytintä imuilman lämmön takia?
Autossa on hetkelliseti 1,6 bar paineet. Paljonko muilla on kun on lastutettu/ohjelmoitu?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2006 12:47

ittellä 110hp alunperin en tiä onko ohjelma kopeloinu ahtoja mut hetkellisesti käy 1.5bar ja tasottuu 1.2bar paikkeille

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.8.2006 13:07

Hetkellistä painetta tärkeämpää on se mihin paineet tasoittuu tai pyrkii tasoittumaan. Monesti sataheppaiseen lastutetaan liikaa ahtopainetta vakioturboon nähden, se kun ihan onnettoman pieni. Itse vaihtaisin ensin isomman, 130 tai 150 heppaisen ahtimen ja sitten vasta suunnittelisin coolerin vaihtoa.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 8.8.2006 17:09

Lainaan vähän et palio tuo 100 heppasen turbo kestää paineita joku garret näyttää olevan AVB kone?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 9.8.2006 11:55

jatkuvaa max 1.2bar. silloinkin on muutamilla kyseisistä ahtimista akseleita menny.

petnen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 7.7.2004 21:26

ViestiKirjoittaja petnen » 10.8.2006 9:40

Tarkoituksena ei ole enään lisä virittäminen vaan imuilman lämpötilan alas saaminen. Huomaa kun ilma on kylmempi niin auto lähtee paremmin ja kun ilma on lämmin ja on ajanut vähän kovempaa niin auto käy raskaammin.
Luulen että imuilma noisee niin korkeaksi että se alkaa haittaamaan käyntiä.
Siksi kysyin onko muut joutunu laittamaan isompaa kuuleria ja onko kaikissa pasunoissa sama kuuleri vakiona?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 10.8.2006 10:49

.
Eikö ahtopaineen lasku tule kysymykseenkään.
Sillä jos nykyinen välijäähy ei tosiaan riitä, niin taitaa vakioahtimesta olla puristettuna jo vähän liikaa painetta, tai välijäähy on tukossa.
Elikkäs jokatapauksessa varmaankin joudut ahtimen vaihtoon.

Vielä vähän tehokkaammassakin mallissa taitaa lastunkin jälkeen riittää sama cooleri.
Sen intake- puolen avartamisella mahtaisi olla enemmänkin vaikutusta.

Tehojen ja paineiden pitää nousta aikatavalla, jotta coolerin vaihdolla saadaan oikeata hyötyä. Tai sille on todellista tarvetta.
Ei kait se vaihto tietty suuria haittaakkaan. :-)
On ne tainneet tehtaalla kuitenkin miettiä tätäkin asiaa jonkin verran.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.8.2006 11:09

No vakio cuuleri on mitoitettu varmaan kilon paineille sopivaksi. pienihän se on. helposti ne lämmöt on cuulerin jälkeen 60 astetta. itellä ainakin tehon nousu on huomattava kun ajellaan kylmällä ilmalla. kytkin ei pidä.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 10.8.2006 11:31

Passattiinhan voi laittaa tuplacoolerit jos viittii putkia virittää sinne konehuoneeseen. Jos mallissa taitaa olla vakionakin. Oikeassa etunurkassa lienee tyhjäpaikkakin...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.8.2006 13:36

Mulla ainakin oikea etukulma kaikkea roipetta täynnä tehtaan jäljiltä. Keulaan kyllä mahtuu puskuria muokkaamatta kiinan mid-cooleri ja mielummin saisi olla korkeampi ja hiukan ohuempi. Putketkin saa vedettyä kun ottaa vakiocoolerin pois tieltä.

PD_Pwr
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.7.2004 15:40

ViestiKirjoittaja PD_Pwr » 11.8.2006 13:50

Se tuplacooleri ei muovipäätyjensä puolesta ole paras vaihtoehto. Itsellä -02 AVF Upsoluten softalla nostaa paineet 1,5bar (piikki 1,7bar) ja vakio coolerilla loggasin parhaillaan 75 asteen ahtolämpöjä! Tällöin kuulemma vaarana pullahtaa pääty irti.

Nyt keulalla tuo TDIfreakin mainitsema kiinan cooleri ja suurimmat lämmöt luokkaa 45 astetta.

Cooleri on 2,5" lähdöillä. Itse käytin hyödyksi alkuperäisiä ahtoputkia kiinnittämällä coolerille menevän / coolerilta tulevan putken klemmareilla alkuperäisen päälle.

itellä ainakin tehon nousu on huomattava kun ajellaan kylmällä ilmalla. kytkin ei pidä.


Mulla oli vakio coolerilla sama ilmiö. Paitsi että kytkin ei luista (4motion-->suurempi kytkin). Nykyään eroa ei kylmän ja lämpimän kelin välillä juuri huomaa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 11.8.2006 18:24

Siellä oikeassa etukulmassahan on webasto :D ;)
Mutta enivei, todellakin pikkisen kun nostaa paineita, niin alkaa nuo muovikuulerien pääsyt pettämään, parempi on sinne laittaa kerralla semmoinen joka kestää.
ja niitä kuulereita saa TÄÄLTÄ

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 3.5.2009 19:31

Minkäs kokoinen tuo mid cooleri on, mikä tuonne vakiopuskimen taakse sopii? Tuolta jos katsoo, niin joitain eri kokoja olisi tarjolla.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 12.5.2009 19:24

kuinka paljon vakio kytkin kestää vääntöä? katselin vaan että bsr softalla vääntö nousee 405 Nm..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.5.2009 19:32

aika hyvinkin jos 6-vaihteinen ja järkevästi tehty ohjelma, pikkuveljellä muistaakseni 455nm ja vakiokytkin...

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 12.5.2009 20:02

6-lovinen löytyy kyllä,onko mitää suosituksia mistä softan ottaa?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.5.2009 20:32

meillä toi pikkuveljen ohjelma on tehty ja hyvin pelannu on...

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 12.5.2009 20:45

jaahas,kerroppa lisää :P

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 13.5.2009 13:14

Minkäs tasosia tehoja noista 110Hp 1.9TDI koneista on revittävissä minkäkinlaisilla kokoonpanoilla? Entäs onko noissa joku tietty malli paras virittämiseen?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 13.5.2009 20:11

^^mitä haluat tietää ;) laittele privaa tai lisää messengerii niin huutelen kun oon paikalla =)
^niin paljon vaihtoehtoja...riippuu budjetista ja järjenkäytöstä =)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.5.2009 21:47

Halpa=150+heppaa
Alempi keskitaso= 180heppaa
Keskitaso = 210heppaa
Ylempi keskitaso 230heppaa
Miehet=250heppaa

Ja vetomiehet on yli 280heppaa, siis 1.9tdi:stä.
Rahallisesti n.350e, n.1000e, n.1600e, 2500+e ja viimeiset vaihtoehdot ovat rajattomia, riippuen siitä tekeekö kerralla oikein vai ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa