Mistä jämäkämpi kytkin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 19.1.2009 19:50

Niitä G60 vauhtipyöriä taitaa olla kahta eri painoista, yleisempi on ainakin käsituntumalla ihan saman painoinen kuin 1Z/AHU.
Tuosta toisesta on jotain juttua netissä ja olisi kuulemma selkeästi kevyempi.

Dieseliin ei kannata turhaan mitään kauhean kevyttä pistää, aiheuttaa vaan turhia ongelmia.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 25.1.2009 12:56

Soittelin us-partsille kyselin tuosta sre asetelmasta, hintaa asetelmalle jäisi n.240e. Sit kyselin vr6 levystä, tyyppi siellä sanoi että heidän tietojen mukaan vr6 levy on 240mm. Eikö olekaan 228mm?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.1.2009 15:29

hae motonetistä se vr6 levy, taitaa olla n.90€ ja juu se on 228mm eikä 240mm

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 25.1.2009 16:07

mites toi pito puoli, onko porukka ollut tyytyväisiä? Siis sachsin sre asetelma+vr6 levy..onko ilmenny luistelua?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.1.2009 17:54

290hv ja n.500nm eikä luista mulla ainakaan

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.1.2009 22:49

Ai että 645 -loppuisen asetelman hinta 240 euroa?
Ei kannata enää Saksasta ostaa jos tuohon hintaan saa.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 26.1.2009 9:11

Ovh oli jotai reilu 300 mutta alennuksien kanssa n.240e...

Janne77
-
Viestit: 54
Liittynyt: 22.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja Janne77 » 26.1.2009 10:10

Olisko jollaki suorat neuvot tuohon 2.0tdi 140hv vitos golfiin, meinaan menee ahdin vaihtoon ja poksia rassataan,. 170hv hujakoille visii tulee nii:

-Mistä kytkin, varaosanumerot yms tarpeelliset tiedot?
-Millä hintaa?
-onko kallis työnä teettää tuo jämäkämmän kytkimen vaihto,noin hintoja?
-Onko muuta mitä tarvitaan ettei sitä tarvi heti taas seisottaa pajan pihalla?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.1.2009 22:35

Suora neuvo tai paremminkin oma mielipide on se että ahdin ja ohjelma silleen että tulee 200hp ja 400-440 Nm ja vakiokytkimellä no problem.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 27.1.2009 9:13

asetelman loppuosan numero 778. Mitä Tdifreak meinasit tuolla 645 loppusel?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 27.1.2009 22:34

Katalookin mukaan tuo 645 loppunen on se kiinteään 228m vauhtipyörään sopiva SRE-asetelma. Siis alunperin Golf 3 aikakauden koneisiin TDI / VR6 yms.
Tälle SRE ilmoittaa väännönkestoa 420+ Nm ja todistetusti paljon enemmän.

Tuota 778 loppusta tarjotaan Golf/Bora ALH koneen perään, 228mm ja väännönkesto luvataan 330+ Nm, varmaan tuokin jonkin verran enemmän sietää.

Tuli vaan mieleen, onko tuo 778 loppuinen asetelma kaksoismassan tarkoitettu..?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 27.1.2009 22:53

juu...tuli nyt sit ostettua tuo 645 loppuinen asetelma. Nyt vain levyn ja kiinteän vp:n hommaus enää.

Janne77
-
Viestit: 54
Liittynyt: 22.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja Janne77 » 28.1.2009 12:03

Mulla on BKD moottori. Tosi hyvä että saa tätä tietoa nuin kiireellä niin kerkee vielä muuttaa

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 29.1.2009 10:17

mites ton painelaakerin kanssa, onko ihan asetelma kohtanen? Jos alkuperäisen käy hakemassa. Ja sitten uudet pultit, vauhtipyörään ja asetelmaan. Eli jos nyt 1z vauhtipyörän löydän jostain niin hommaan ilmeisesti 1z vp:n pultit. Tuskin esim. agr:n ja 1z:n pultit samanlaiset. Kun toisessa kaksoismassa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.1.2009 10:53

Joo 1Z/AHU pultit pitää olla, ja joutuu merkkiliikkeestä hakemaan. Mulla on pari noita vauhtiksia, niissä vaan kohdistustapit sojottaa vähän sinne tänne. Paljos se 645 asetelma tuli maksamaan noin suunnilleen?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 29.1.2009 11:07

Juu..sitä vähän meinasin. 252e maksoin ja olikohan ovh. joku 320e. Sintterilevyn varmaan teetätän ojennuksella..täytynee soitella sinne lähipäivinä. Meinasin alunperin sitä vr6 levyä mutta taidankin ottaa sen sintterin. Noita vauhtiksia ei vaan hirmu helposti löydy mistään..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.1.2009 11:40

Ihan vaan jos tykkää ajella autolla paljon niin ei kannata sitä sintteriä laittaa. Kuluu todella nopeasti ne palat ja ikävä ajaa kun ottaa vähän terävästi.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 29.1.2009 11:43

eli muuttuu vr6 levyyn nähden liikaa..kokemusta kun sintterilevystä ei ole.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.1.2009 11:51

Ainakin kaupunki ajo menee todella rasittavaksi ja toinen mitä sintterillä ei tehdä on luistattaminen. Niin ja tosiaan kuluu todella nopeasti.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 30.1.2009 12:36

mitä painelaakeria porukka on tohon sre asetelmaan laittanut..?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.1.2009 15:16

ihan se vakio on ihan hyvä, mielellään vielä Sachsin valmisteena niin on parempi laatuinen, ehkä...

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 30.1.2009 15:20

siis ihan agr koneen oma painelaakeri vai? Ei oo mitään väliä vaikka siinä kaksoismassa vp!?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.1.2009 16:39

kannattaa ehkä ottaa kuitenkin tuo ahu vakio, se käy sitten ainakin

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 2.2.2009 17:05

tarviikos tohon kytkin remppaan mitään erikoistyökaluja..tarviiko esim. asennuksessa keskittäjää tms.?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 2.2.2009 17:13

eipä siinä, kyllä sen saa katottuakin suoraan tai ruuvvarin kanssa pyöritellä keskelle, tapoja monia

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.2.2009 21:40

kyllä se laatikko sen viimeistään keskittää

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2009 13:07

juu mutta jos ei kunnon nosturia niin tulee hikipisaroita ku sitä vääntää paikoilleen jos oikeen metässä :) vaikka tosin kaikkihan kuuluu tehä vaikeempaa kautta ;)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 3.2.2009 13:43

Aikamoisia hintaeroja, tänään päivän paras 300e ja kallein yli 400e. Kyseessä siis se 645-loppuinen asetelma, joka ylempänä mainittu maksaneen vajaa viikko sitten 252e.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 3.2.2009 15:26

itse sain 20 pinnaa pois ovh. hinnasta joten hinnaksi jäi 252e ja olikohan ovh 315e

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 16.2.2009 21:08

Sanokaapa mikä olisi toimivin kytkinlevy tuollaiseen 020-lootaan 1.6 TD koneelliseen Mk1 Golffiin. Täällä on paljon puhuttu tuosta sachsin race-asetelmasta, mutta se ei vielä ole mahdollista hankkia, mutta mitenkäs sitten tuo VR6:n levy vakio asetelman kanssa vai sintteri? Kertokaa joilla enemmän kokemusta :)

Kiitoksia jo etukäteen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.2.2009 22:14

Ei mene VR6 -levy 020:aan.
VR6:ssa on 02A.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 17.2.2009 10:36

Ilmeisesti siis sintteri levy? Vai onko jotain muuta vahvaa vaihtoehtoa tuohon vakio asetelman kaveriksi?

Kesällä olisi tarkoitus istuttaa tuollainen 02A-lootta tuohon omaankin, mutta sitä odotellessa...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.2.2009 12:16

Voi kokeilla vakioleyllä ja tuplajousiasetelmalla. Siis tavallaan kahden vakioasetelman jouset päällekkäin hitsattuna. Olisi vähän ystävällisempi käyttää kuin sintterikytkin.
Ja se sintterikytkin kyllä hyvin todennäköisesti hajottaa tuon 020-laatikon, kun on muutenkin jo aika heikkoa tekoa turbokoneeseen.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 25.2.2009 19:01

Piristettyyn 95 passattiin pitäis saada pitävempää kytkintä kun ainakin 5vaihteella luistaa. Mitä kannattais rueta hommaamaan, edullisesti?

zetorcrystal
-
Viestit: 54
Liittynyt: 23.7.2008 19:38

ViestiKirjoittaja zetorcrystal » 1.3.2009 18:04

myykö siis joku valmiita paketteja jämäkämpiä kytkinpaketteja AGR koneen jatkoksi? sen 200hv ja sen väännöt tarttis kestää....

K-Ville
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.3.2009 18:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja K-Ville » 24.3.2009 18:31

Vielä Kysymyksiä poikittaiskone+ 6v loota yhdistelmästä. vr6 vauhtiksen pitäis sopia, mutta entä käykö levyksi passatin 228mm 23 hampainen levy? Onko väliä, minkä 228mm asetelman laittaa? Entäs painelaakeri? Startiksihan pitäisi käydä 5v lootan startti.

Pääsisköhän sittenki halvemmalla jos teettäis 240mm kiinteen asetelman ja sille kunnon asetelma ja levy...

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 24.3.2009 18:40

Aiheesta on topicci aikaisemminkin ja 6v lootan kanssa taitaa aina olla vakiona 240 vauhtis ja sen tilalle ei sovi mikään 228 vauhtis. Itse vaihdoin sachsin valmiin paketin siihen tilalle - ja taidan kohta vaihtaa vakion takaisin, auto on melko mahdoton myydä tuolla kytkimellä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.3.2009 18:45

Kyllähän SRE tuntuu sentään kytkimeltä vakioon lutkuraan verrattuna.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.3.2009 19:53

6V lootan kanssa BKD:n vauhtis ja kytkin on aika kestävä paketti. Menee melkein suoraan, en tiedä mikä muutos siihen piti tehdä.

Kyllähän sinne 228 kova vauhtiskin voisi mennä 5v startin kanssa. Mutta ei siis VR6 vauhtis vaan nelos-dieselin vauhtis mistä on miljoona kertaa ollut juttua. Siihen vaan SRE asetelmaa niin kestää mutta laatikko voi kalittaa.

K-Ville
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.3.2009 18:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja K-Ville » 25.3.2009 14:38

Nyt on tuo kytkin alkanu vähän luistaan 150 ohmisen "evryn" ja putkiston asennuksen jälkeen.
Kestääkö se BKD:n vauhtis ja kytkin PD150 turbon ja keulacoolerin asennuksen jälkeenkin? Meneekö se paketti tosiaan heittämällä paikalleen vai joutuuko paljonkin muokkaamaan? Eikös se vauhtis oo kuitenkin 2-massa?
Tappaako kevyempi kiintee vauhtis ja 400Nm väännöt pienillä kierroksilla helpostikkin ton 6v lootan?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 25.3.2009 22:35

raklatteleeko Zemialilla pahasti tyhjäkäynnillä laatikko? itsellä aika härskin kuulonen rallatus samalla kytkinlevyllä ja kiinteellä vauhtipyörällä. sais olla vähän löysemmät jouset levyssä niin voisi hiljetä

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.3.2009 0:21

Kyllä se tuntui hieman ääntävän muttei ei kuitenkaan allekirjoittaneen korvaan mitenkään erikoisen lujaa vaikka zemi niin kovasti väittikin, tuo omakin ääntää samalla tavalla ellei toisinaan vähän lujempaakin. Mitäpä merkitystä tuolla nyt toisaalta edes on kun sisään se ei juurikaan kuulu, on se kuitenkin sen verran mukavempi ajaa ettei tollaset pikkujutut haittaa :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.3.2009 6:52

Kyllä ne löysemmät jouset löytyy laatikon pohjalta vähän kovemmilla voimilla ajettaessa

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 26.3.2009 7:03

Niin ei se sisälle kuulu mutta kun ajaa vaikka kaupan pihaan ja nostaa kytkimen vapaalla ylös niin ihmisten päät kääntyy.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 26.3.2009 17:51

Kyllä siihen tottuu :) - ei tunnu enää ollenkaan niin pahalle..

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 27.3.2009 11:09

terve pitkästä aikaa...

onko jollain tuohon tdi top sport leoniin ARL koneella ja vuosimalli on 2003 kytkin osiin varaosanumeroita
ja alkuperäsiä haetaan...

meinasin koittaa jos tuolta saksanmaalta löytyis kytkin,asetelma ja vauhtipyörä edullisesti.
tai ainakin edullisemmin ku suomesta...ei huvittais yli 1000€ laittaa pelkkään kytkimeen :(
joten jos jollain olis nuo numerot niin saisin asian taas etiäppäin, ja kiitos jo etukäteen.



kävi tuossa mielessä jos jollain velholla olis kiinteän vauhtiksen teettäny mutta taitaa
tuo laatikko tykätä aika kyttyrää mitä näitä keskuteluja tässä oon lukenu.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 27.3.2009 17:41

Tuskin se nyt sen enempää huonoakaan tekee kun 1z/ahu moottoreissa joissa ei ole jousitettua vauhtista. Teetätät semmoisen kovan pyörän niin saat jotain järkeviä vermeitä laitettua kiinni.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 27.3.2009 17:45

Karalalla on valmiina sorvattuna hyllyssä kovaa vauhtista - tosin hinta on sama kuin sachsin kovalla jossa on jopa startin kehä mukana.....

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 27.3.2009 18:00

Millaistahan settia olis tarjolla 240mm kytkinpakettiin?

Kiinteä vauhtis, ~600nm kesto ja kuitenki suht mukava käyttää.
Sachsilta nättäis saavan levyä johon luvataan 565nm kestoa.

Ei o ehkä viel ajankohtainen, kun näyttäis vakiokin kestävän jo sen
vajaa 500nm vääntöä, mut kyl se raja joskus tulee vastaa ja sit ku
vaihtaa niin vaihtaa kerralla paremman. ;)


edit: Lisätäänpä vielä, että kamat on kiinni 01E lootassa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 27.3.2009 19:05

Audiinhan tuo on helppo homma, siihen käy suoraan vanhemman s4:sen vauhtis + sachsin paineasetelma + sintteri/3-lapainen massalevy ?

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 27.3.2009 19:59

Sintteria en periaattessa halua, koska toi on kuitenkin myös mun työauto ja 90%
ajoista on kaupungissa. ;) Pitää vaan varmaan toi sachsin paketti ottaa ja urs4:n
vauhtis.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 27.3.2009 20:01

"Karalalla on valmiina sorvattuna hyllyssä kovaa vauhtista - tosin hinta on sama kuin sachsin kovalla jossa on jopa startin kehä mukana....."


tuota öhöm...

soitin karalalle tuossa syksyllä asiaa koskien ja hän tuumas että tuohon ei ole olemassa
mitää kovaa vauhtista / kukaan ei sellasta oo tehny.

kyseessähän just tuo 240mm:nen kytkin joka tässä LEON 1M tdi 150hv:ssä on
joten ei ole sachs:in valmistetta tarjolla tähän malliin kiinteänä.

tai jos sellanen on -08 vuoden lopulla tehty niin äkkiä infoa mistä sellasen löytää.

noihin 5V laatikoilla varustettuihin kotteroihin on kiinteitä pyöriä vaikka hurun mykke
mutta kun ne ei passaa tähän autoon mikä mulla on.

-ville-

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 27.3.2009 21:50


villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 28.3.2009 6:55

ohho :O

en olis kyl uskonu että noitakin ulee joskus joltain valmistajalta :)

kiitos TDIfreak linkistä....

näkyy olevan vielä kovempi hinta kun alkup. vauhtiksella joten taitaa se alkup. tulla sinne
sitte kuitenkin.

mutta laitetaan kovantaakse tuo sachs:in tekele.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 28.3.2009 7:46

onkos kellään vielä omassa ARL mottorilla olevassa autossa tuota kytkintä??

alko tosi kovasti nyt kiinnostaa tuo paketti :)

mitenhän laatikon käy kun tuon kiinteän vauhtiksen laittaa??
alkaako koluttaan laatikkoa kuinka paljon??

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.3.2009 8:12

mikä siellä sitä laatikkoa kolauttaa? ei se siellä irtaallaan heilu.

se voi sitä tyypillistä kalinaa ruveta pitämään mutta se ei haittaa siellä ollenkaan

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 28.3.2009 9:07

Laatikko sinällään ei ala kalkattamaan vaan se kytkinlevy. Vakiona kaksoismassan kanssa kun kytkinlevyssä ei ole jousia ollenkaan ja sen on kiinteä - tuossa sachsin paketissa vauhtipyörän ollessa kiinteä ne jouset on siirretty kytkinlevyyn ja se levy kalkattaa vähän - Jyväskylässä saa tulla kuuntelemaan ja kokeilemaan mille kytkin tuntuu.

Tässä topicissa juttu karkaa taas useampaan suuntaan.

1: audin ja vw:n pitkittäismoottori ja niiden 240mm kytkin : tilalle käy s4:sen tai jonkun muun vehkeen kiinteä vauhtis ja hilut

2: vw 5-vaihteiset poikittaismoottorit : tilalle käy joku vakio kiinteä 228mm vauhtis + poraa uuden jaon 240mm asetelmalle ja laittaa sellaisen + minkä vaa levyn

3: vw: 6-vaihteiset poikittaismoottorit : tilalle käy tuo 240mm SRE paketti mihin oli linkki ylhäällä tai sitten karalan vastaava sorvattu vauhtis + erikseen hankittu paineasetelma+levy. Tilalle ei sovi mikään 228m vauhtis+kötöstelty 240mm paineasetelma siihen - se ei vaan käy. Eikä tilalle käy pitkittäismoottorisen vauhtis koska siellä on startin kehä väärällä kulmalla.

http://turbotec.com/tuotteet/kytkinpaketit.html
ja kyllä tuolla ainakin kuukausi sitten oli hyllyssä kytkintä myös poikittaismoottoriin 6-vaihteiseen 240mm malliin.

itse laitoin tosin pienen pohdinnan jälkeen juurikin tämän sachsin 240mm paketin mihin oli linkki ylhäällä :
http://poltin.fi/~henri/kytkin/

Omassani moottori ei ole ARL, mutta kyseinen paketti sopii myös siihen ja samoin kuin kaikkiin muihinkin 115, 130 ja 150 heppaisiin diesel-koneisii mitä nyt vaan 6-vaihteisen laatikon kanssa on saanut.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.3.2009 9:24

1: audin ja vw:n pitkittäismoottori ja niiden 240mm kytkin : tilalle käy s4:sen tai jonkun muun vehkeen kiinteä vauhtis ja hilut


Eli urS4 tai S6?

B5 S4:ssa on samoja hiluja kun täs mun nykyisessä, joka rajaa ton tehojen
noston johonkin 500nm pintaan. Joka tuottaa ihan sopivasti hevosia jo tossa
4000kierroksen kohdilla. :)

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 28.3.2009 18:30

kiitos Zemial asian valaisusta..

nyt vähän mieli rauhottui :)

laitoinki jo eräälle kaverille postia koskien juuri tuota ylempänä mainitussa linkissa
olevaan sachs:in pakettia.
jos hän sais suhteilla hommattua satsin suomeen edes hiukka edullisemmin ku minä...
voi olla että ei saa...mutta oon jo varautunu tuohon 1305€:n summaan kun alan tuota nyt laittamaan kuntoon.

on tosi hienoa että täälä on kavereita joilla on oikeesti tietoa asioista, kiitos kovasti avusta
TDIfreakille kun laitoit linkin, tuskin olisin koskaa nsitä mistää bittiavaruudesta hoksannu ettiä :)

toivotaan että pian saan kytkyttimen pitämään ja jos vaikka innostuis sitte hommaamaan uuden softan.


-ville-

K-Ville
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.3.2009 18:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja K-Ville » 29.3.2009 11:49

Juu kiitosta tulee myös täältä henkilöille jotka oikeesti tietävät.

Tää ois jo vähä halvempi hinta:
Ebay
22€ oli tk r32 setille ja tuskin tähän sen enempää.

Kuvia kun kattoo, nii eipä toi nii vaikee ois itekkää sorvata. Mahtakohan tuo perus imatran 520 kestää, jos tekis lähes alkuperäisen painosen? Parempi ois varmaan hankkii nuorrutettua terästä. Pitäis vaan saada alkuperänen jostain malliks ennenku alkaa enempää haaveileen.

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 1.4.2009 10:15

Tästä topikista koittanut lukea ja selkoa saada, mutta kysytään vielä varmuuden välttämiseksi, käykö seuraavanlainen paketti AAZ-koneeseen, jossa 02A-laatikko vaijerikytkimellä.

-Sachs SRE asetelma, -645 loppuinen
-VR6/TDi kytkinlevy
-Vauhtipyörä 1Z-koneesta

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 2.4.2009 12:11

luulisin et tuolla vauhtipyörässä kestää ihan perusteräs, on ainakin itsellä kestänyt jo jonkin aikaa. Melko paksusti jää tavaraa jos tekee alkuperäisen kaksmassan painoisen ~10kg

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

kytkinpäivistystä

ViestiKirjoittaja vr6power » 14.4.2009 19:22

Mikä olis paras kytkin/vauhtipyörä paketti joka sopii passatiin AVF 1,9pd 4-motion, vm-02 pitkittäiskoneella 6-vaihteisella laatikolla?
Ja kestäis 500nm vääntöä?

Auotssa on nyt vääntöä noin 400nm/2200 Ja luultavasti tulossa enemmän, kun tulee turbonpäivitystä..

Auto on ajettu 310tkm, eli luultavasti pitää vaihtaa vauhtipyörä myöskin.

En halua ainakin sintterilevyä, kun tulee paljon kaupunkiajoa, ja kilometrejä tulee noin 30tkm/vuosi.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 29.4.2009 23:23

Itse varmaan päädyn SRE+urS4 vauhtis -yhdistelmään, jos se ilman suurempia ongelmia sinne keulalle tippuu.

Tähän mennessä on kytkinpaketin valinta kohtalaisen selvää, enää pitäis selvittää mikä olis hintalaatu-suhteeltaan paras vauhtipyörä. Ainakin se originaali kaksoismassa tuntuis maksavan maltaita, S4:n vauhtiksen hintoja en oo vielä tiedustellut mistään. Yks tuttu ehdotti teräksisen vp:n kyselyä Ojennukselta, pitää sinnekin olla yhteydessä.

Tässä vaiheessa lähinnä askarruttaa kysymykset siitä että onko asennus bolt-on, vai joutuuko soveltamaan ja kuinka paljon.

hese630
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.5.2009 5:20

ViestiKirjoittaja hese630 » 5.5.2009 6:12

Mulla olisi kanssa kytkin asiaa.Joudun nostelemaan venettä joka painaa 1700kg. Se ei nouse ilman luistatusta ja joka kerta haisee kytkin pelkään milloin se loppuu. Olisiko kenelläkään suositusta uudesta kytkimestä joka kestää. Auto on audi a4 quattro 85kw tdi -01

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 5.5.2009 17:24

kytkimestä kukkaruukkuun...

tietääkö (no tietysti tietää, hölmö kysymys) kukaan että onko mitään eroa alkuperäisellä kiineällä ja valeon kiinteällä vauhtipyörällä keskenään?

kun eukon agr:ään tuli hommattua valeon paketti (vauhtipyörä, asetelma, levy) korvaamaan alkuperäinen kaksoismassa, niin yllätykseksi olikin kiinteä vauhtis jo valmiina. sinne jäi ja sai valeon muut osat seurakseen. mietin vaan että mitä tuolle tekisii...

luikki
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.4.2007 11:36

ViestiKirjoittaja luikki » 18.5.2009 2:08

iltaa iltaa,

Tuota semmosta kyselisin kun ei ole ollut puhetta atd-moottorityypistä tässä mitään. Kohteena ATD 74kw TDI PD -03 variant golffi. Kilometrejä takana 200t. Vauhtipyörä pitää semmosta ääntä että alta pois, vaihtoon pitäisi saada mutta ei tietoa että mitä sinne kannattaa lykätä ja mikä passaa?
Tarvikkeelta sais ~500e sen valeon jäykän paketin asetelmalla ja laakerilla, liekö se tuo kannattais laittaa vaan saako esim +200e yhtään fiksumpaa vaihtoehtoa?
Kannattaako joku vaihtoehtoa että hajottamolta hakisi samanlaisen kaksmassan tilalle?

kiitoksia etukäteen!


edit: kirjotusvirheet

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 18.5.2009 13:12

Mulla ATD:ssa se perus paketti eli G60 vauhtipyörä, se perus(mikä lähes kaikilla on) sachsin asetelma ja vr6 kytkinlevy. Toimii hyvin!

m_pajula
-
Viestit: 44
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 27.5.2009 16:44

http://cgi.ebay.co.uk/Audi-A4-A6-VW-Pas ... 7C294%3A50

kellään kokemusta tommosesta paketista?
itellä on aavistuksen verran tota jyristämis ongelmaa ja ajatuksena ois vaihtaa kiinteä vauhtipyörä.
auto on 99 passat tdi 4 motion karalan lastuttamana.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.5.2009 0:49

Olisiko jollain Sachsin tuotenumero sille -645 loppuiselle SRE 228 mm paineasetelmalle, joka sopii 5-vaihteisiin poikittaismoottorisiin.
645-loppuinen toki, mutta mikä on koko numero?

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 28.5.2009 21:01

883082 999645

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 21.6.2009 20:47

Moi ! Nyt on golffin kytkin tullut tiensä päähän ja on aika vaihtaa kytkin. Olen jo hankkinut seuraavat osat:

vauhtipyörä 037 105 273C

Sachs:in paineasetelma 883082 999 778

Ilmeisesti tarvitsen ainakin pultteja sekä painelaakerin? Olisi kiva saada hieman tarkempaa tietoa, että mitkä pultit ja painelaakeri käyvät.

Auto: Golf iv 1.9 TDI motti: AGR

Kiitoksia etukäteen!

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.6.2009 22:14

Eikö 778 ole kaksmassavauhtikselle tarkoitettu ja 645 olisi oikea asetelma tuon kovan vauhtipyörän kanssa?

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 22.6.2009 16:34

No voi helvetti! Olisi sitten myynnissä uusi sachs:in asetelma.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 22.6.2009 20:53

Eikö 778 ole kaksmassavauhtikselle tarkoitettu ja 645 olisi oikea asetelma tuon kovan vauhtipyörän kanssa?


mitä eroa nuilla asetelmilla on??

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 26.6.2009 12:44

Olisiko kellään heittää nopeasti kuinka paljon pitäisi ALH koneella olevassa golffissa jatkaa työsylinteriä jotta saataisiin kytkin irroittamaan kunnolla? Tai jokin muu vaihtoehtoinen konsti kuinka saadaan toimimaan. Pitäisi pajalle ilmoittaa että saavat kytkimen toimimaan

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 26.6.2009 21:31

Nyt on vaihtoehto työsylinterin päästä jatkaminen kokeiltu, mutta edelleenkään ei irrota kunnolla. Nyt tulikin mieleen kysymys että onko kasattaessa jokin mennyt vikaan kun ei toimi? Vaihteita ei saa ollenkaan päälle moottorin käydessä tällä hetkellä. Sammuksissa toimii laatikon puolesta ok. Kytkimessä on tällä hetkellä pieni liikevara ennen kuin ottaa kiinni. Kuinka paljon pitää jatkaa pääsylinterin ja polkimen välistä tankoa jos kokeilisi sitä vaihtoehtoa huomenna? Ja kannattaako silloin purkaa työsylinterin päähän tehty jatko pois?

Paljon kysymyksiä ja epäselvyyksiä kokemattomalla ja olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.6.2009 22:34

Voisitko ensin kertoa mitä osia sinne on laitettu? Kyllähän tuossa jotain on tainnut mennä pieleen, joko osien valinnassa tai asennuksessa, veikkaan ensimmäistä.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 27.6.2009 10:24

Joo unohtui ihan mainita. Elikkä siellä on nyt se perus setti. AHU vauhtis, SRE 645 loppuinen asetelma, VR6 golffin LUK kytkinlevy sekä samaan kulkineeseen tarkoitettu Sachs:n painelaakeri.

Se ei todennäköisesti ole paljosta kiinni koska sain tänä aamulla laitettua pakin sekä nelosen päälle moottorin käydessä.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 28.6.2009 15:18

Pystyisikö joku antamaan varmistuksen että edellä olevat osat ovat käypäiset juuri ALH koneella varustettuun vm.2000 Golffiin?

Miqe
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.9.2007 20:08

ViestiKirjoittaja Miqe » 28.6.2009 20:37

Laitoin leoniin aikas lailla samat kytkin hilut mut muistaakseni kolmos kopan tdi painelaakerilla ja sekin saattaa olla sama mut sylinterin vartta jatkettu 17.5mm ja tällä hetkellä varsin asiallinen. Toivottavasti oli jotain apua kuviakin löytyy asennuksesta kun vain osaisi ne tänne laittaa.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 29.6.2009 7:26

Ainakin motonet tarjoaa samaa painelaakeria sekä vauhtipyörän luovuttaneeseen AHU cordobaan että VR6 golffiin. Laitan YV:llä sähöpostiosoitteen jos viitsit laittaa sinne kuvia niin olisin erittäin kiitollinen. Jatkoitko muuten työsylinterin vai pääsylinterin vartta?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.6.2009 7:47

Onko kytkinakseli puhdistettu ja voideltu?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 29.6.2009 8:31

Tuohon en pysty vastaamaan sen tarkemmin kun en itse laittanut, mutta tätynee varmistaa paketin laittaneelta pajalta miten on asian laita.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 30.6.2009 3:06

Ruvetaanpas nyt sitten ihan oikeasti diagnosoimaan ongelmaa.

Miten toi kaksoismassa oikein oireilee lopunaikojen tultua?

- Paikallaan kierrättäessä tietyillä kierroksilla (~1000rpm, ~1400rpm) alkaa selkeesti koko auto tärisemään.
-Joskus myös ihan maantienopeuksissa kevyesti isolla vaihteella kiihdyttäessä kuuluu vaimeaa jyrinää...
- Välillä huolimaton vaihtaminen aiheuttaa aika roiman kolauksen jostain päin voimansiirtoa, myös jos liikkeelle lähtiessä kytkimen nostaa nopeasti niin semmonen lievä kolahdus kuuluu.

Meinasin et vois muun muassa vetoniveliä ja moottorin/vaihteiston tukikumeja tarkistella näin aluksi...

edit: niin ja tosiaan bensalaite on alla, mut jospa tällä puolen tiedettäis tuosta vauhtipyöräasiasta vähän paremmin...

KimmoO89
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.3.2008 13:24

kytkin remontin jälkeinen jurnutus

ViestiKirjoittaja KimmoO89 » 5.7.2009 15:26

Onko kellään tietoa moisesta asiasta, teetin vauhtipyörä/ kytkin remontin johon kuului audin kova vauhtipyörä, s2 kytkin, 5v startti. käytin vauhtipyörän tasapainotuksessa koneistuksen jälkeen mutta nyt kun autolla ajaa niin 1800 kierroksen kohilla kuuluu ja tuntuu jurinaa tai resonointia joka kuuluu tosi selvästi. tuntuu että jurina kulkee koko auton läpi keulasta perään. sen kummemmin en kuitenkaan tiedä mistä ääni lähtee.

Auto on Passat -00 atj pitkittäiskoneella, torsen neliveto, autoon on laitettu karalan ohjelma ja vääntöä on 365nm.

Onko torsen nelivedossa joitain tyyppivikola / yleensä väljiä kohtia jotka voivat tehdä sen äänen? vauhtipyörä on jonkinverran kevyempi mutta ainakin tdifreakin mukaan pitäisi toimia sillä hyvin.

ennen remonttia moista jurinaa ei kuulunut.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.7.2009 21:17

Toi 240mm paineasetelman kiinnitysreikien keskittäminen 228mm kiinteään vauhtikseen ei ole helppoa. Jopa nimekkäät moottorikoneistamot ovat epäonnistuneet ko. hommassa.En tiedä millä metodilla esim terzi ton homman tekee....

Kävikö paineasetelma ja vauhtis pakettina tasapainotuksessa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.7.2009 21:41

Helinin konepaja Kuopiossa ainakin osaa homman eikä ole tasapainotettu jälkeenpäin. Itsellä ei ole kokemusta Torsenin kanssa näistä jäykistä pyöristä.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 5.7.2009 23:54

En pitäisi tuota 240mm asetelman sovittamista 228mm vauhtipyörään mitenkään kompastuskivenä. Itse tein tuolle asetelmalle keskitystyökalun vauhtipyörään ja sitten vaan pystyporakoneella uudet reijät. Mielestäni kohtuullisen helppo homma, ainakin koneistamoille.

Olen ajellut tuollaisella 240mm kytkin/kiinteä vp paketilla pidemmän aikaa ja autona Passat torsenilla. Täytyy todeta ettei sitä kaksoismassaa ihan turhaa ole sinne laitettu, onhan se mukavampi ajaa. Kyllä se kiinteä vp 240mm kytkimellä tuppaa vähän jurista juuri siellä 1700-1800 maisemissa ja tuossa torsen ympäristössä se tuntuu "koko kropassa". Ei voi minkään... No kytkin ei kuitenkaan luista, eikä myöskään kaksoismassa pohjaa. Tuota jurina oiretta saa parannettua ohjelmalla jossa vääntöhuippu on vähän korkeammalla.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.7.2009 1:39

.
Olisko jousitetusta kytkinlevystä apuja ?

Se tärinä syö miehen lisäksi voimansiirtoakin.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 6.7.2009 11:40

S2 kytkimessä on melko vahvat jouset keskiössä. Voisi tietty kokeilla jotain levyä vielä väkevämmillä jousilla jos vaikka auttaisi.
Kokeilin aluksi S4 kytkintä jossa ei ole jousia, se oli oikeasti melko hirveä ajaa. Tolla kytkimellä laatikko kilkatti todella pahasti myös tyhjäkäynnillä.

Mietinnässä on ollut rakentaa kardaanin ja perän liitoskohtaan sellainen "rättinivel". Eikös ainakin Mersuissa ole edelleen sellaisia käytössä? Ovat varmaankin melko kestävää kamaa.
Tuikku varmaan pystyy vahvistamaan tämän?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.7.2009 11:52

.
Joo, kyllä on.
Sen lisäksi jousitettu kytkinlevy kaksoismassan kanssa.
On miellyttävä.
Ja silläkeinon valmistajan heikoinkin voimansiirto on kestänyt yli 200tuhatta nipussa, kopkop....

KimmoO89
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.3.2008 13:24

ViestiKirjoittaja KimmoO89 » 6.7.2009 13:50

joo eli ilmeisesti se jurina on "ominaisuus" eikä vika. onkos mahdollista että kardaanin laittaa vääärin, vai voiko sen periaatteessa laittaa mihin asentoon vaan? Ja mitä olette mieltä uskaltaako sillä ajella normaalisti? tietenkin varmaan välttäen sitä kierrosaluetta. Voiko se hajottaa jotain?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 7.7.2009 15:57

Itse merkkasin kardaanin kohdan laippaan ja laitoin sen samaan kohtaa kasattaessa. En tiedä onko tuolla kauheasti väliä, koska tuo kardaanin keskittyy tosi hyvin laippaansa. Suurta heittoa tuohon ei voi tulla ja sehän vatkaisi siellä kokoajan jos olisi pielessä.

Jos se sinun voimansiirto tuntuu tärisen niin ettei uskalla ajaa niin kannattaa tarkistaa takaperän kannatinkumit, etummainen saattaa olla väljä, kardaanin keskikannatinlaakeri ja laatikonkumit. Kardaanin kannatinlaakeri hakkaa ikävästi jos on rikki.

Tuolla omalla kytkinsetillä on ajeltu nyt n. 100 tkm ja olen pari kertaa öljyt vaihtanut lootaan ja perään. Kummastakaan ei ole löytynyt öljyn seasta metallia joten siellä ei ole mielestäni ole ihmeitä tapahtunut. Toiminta laatikossa ja perässä muutenkin OK.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 8.7.2009 13:42

.
Juu, mersussa jos voimansiirto täristää, niin useimmiten syynä on juurikin tuo kardaanin keskikannatinlaakeri.
Se on halpa "standartilaakeri" varmaankin...ja luulisin, että helppo vaihtaa, vaikkapa ihan varultakin.
Kädellä voi kyllä ajaessa kokeilla kardaanitunnelista siitä kannattimen kohdalta, tärinän pitäisi ajossa tuntua ihan selvästi.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 16.7.2009 23:35

Ehkä jo lievästi O.T. mutta löytyiskö joltain osanumero noille paineastelman pulteille? Löytyykö pultit muualtakin kuin marmoritiskiltä? Lisäksi saapi suositella kytkimen keskitystyökalua...

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 21.7.2009 10:31

Onko porukka käyttänyt siis pelkästään vakiota/motonetin VR6 levyä, vai onko parempi laittaa vahvistettu sachsin levy? Esim: 881861 999793?

Toinen kysymys liittyen -645 asetelmaan. Tälläistä uutta olen tänään menossa hakemaan, mutta nyt kun rupersin kuvaa tarkemmin katsomaan, niin kuuluuko tuosta puuttua tuo yksi jousilevy?? Pitäisi olla kuitenkin uusi ja ajamaton.

Kuva

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.7.2009 12:21

Onhan se 999 kytkinlevy varmasti hyvä, mutta maksaa sen 200e enemmän kuin normaali Vr6 levy.

Toi paineasetelma on just tuollainen, ei kuulukaan olla sitä kynttä tuossa.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 21.7.2009 13:57

Jees, kiitos nopeasta vastauksesta!

2.5 tdi Transporteriin menossa tuo, joten taidan suosiolla panostaa myös siihen vahvempaan levyyn. Ja vauhtipyöräksi 2.4D kiinetä.

EDIT: Joopa joo, ajoin sitten 200km turhaan, koska myyjä oli "vahingossa" laittanut ilmoitukseen väärän osanumeron. Ja samainen heppu tässä topicissa kiroilee, kuinka oli ostanut väärän asetelman. Eli nyt pitäisi pika pikaa löytää tuollainen 645 asetelma, toivotaan että suomesta sellainen löytyy. Privalla saa myös tarjota.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 31.7.2009 22:01

Kytkimen vaihto edessä ja kiinteä vauhtipyörä hommattu, mutta sen sopivuuden haluaisin vielä tarkistaa ennen kuin alan vaihtamaan. Myyjän mukaan pitäis olla TDI Passatista pitkittäin olevasta koneesta, mutta mistä ei tietoa. Osanumero on 026 105 271 L, ihmetyttää kun käytössäni oleva etka ei sitä tunnistanut. Näyttää samalta kuin tässä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=449839#449839 topiikissa olevissa kuvissa.
Voikohan joku varmentaa mistä tuo on? Olisi tulossa AJM moottoriin pitkittäin.
Kiitos jo etukäteen!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 149 vierailijaa