Mistä jämäkämpi kytkin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 2.8.2009 20:31

Ainakin AHU:ssa eli 90 hp jakajapumpullisessa 3b:ssä moinen käytössö, jutustelua http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45568&highlight=ahu

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 2.8.2009 20:47

Juu olenkin sitä jo lueskellut, mutta siellä oli puhetta -269 loppuisesta varaosanumerosta. Ihmettelinkin onkohan tuo sama..? Ja sen -269 loppuisen etkakin tuntee.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 3.8.2009 17:51

onko ihan normaalia että orkkis vauhtipyörä hajoilee helposti? vw:llä vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä reilu kk sitten,käytin auton siellä uudestaan kun piti säätää jotain nippeleitä ku tuntui erikoiselta.Totesivat että tämähän on pahempi ku ennen vaihtoa ja menee nyt uudestaan palikat vaihtoon tosin vw:n piikkiin.kytkinkin tuntuu hiukan ehkä purkkaselta. Autohan on 1.9tdi 4motion,softattu tai olla vääntö jossain 400 nm paremmalla puolella.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 3.8.2009 18:10

Kyllähän se lastun tai evryn kanssa hajoaa todella helposti - vakio 240mm kytkin esimerkiksi kestää speksien mukaan sen 400Nm ja se on siinä, sen yli kun menee väännöt niin peli on kerrasta poikki ja laakeri vauhtipyörän keskeltä palasina tai kytkin muuten rikki heti.

Mikäli auton takuuseen aiot saada korjattua niin lastusta tai evrystä ei kannata kyllä mainita sanallakaan, taitaa olla sen verran kulutustavaraa kytkimet nykyään että alkavat jo vähän epäillä :).

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 3.8.2009 18:12

tietävät kyllä että on piristetty, ja nelivedossa pitäis olla vahvempi kytkin alunperin jo,eikö?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.8.2009 19:12

Mitenhä noi 1.9 240mm kytkimet eroaa esim. v6 vehkeiden kytkimistä? Näiden tiedetään
kestävän vakiona jo yli 500nm voimia.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 3.8.2009 19:40

nyt tipuin jo kärryiltä..eikö 1.9 tdi:ssä nelikkona ole tuo v6 kytkin? onko se minkälainen jos ei ole tuo 240mm? mullekin kerrottiin että kytkin kestää yli 500nm voimia.. niin luulis ettei ihan heti mee murusiksi..

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 4.8.2009 13:03

Kytkin (asetelma) voi olla samakin, mutta vauhtipyöräN täytyy olla eri ainakin kiinnitykseltään, eikös 6-zyl vehkeissä ole eri jako vauhtipyörän kiinnityksessä kuin näissä pikkulohkoissa?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.8.2009 15:50

Jos tulee kiinni 01E lootaan niin eiks se o silloin sama kiinnitys?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 4.8.2009 17:35

vp:n kiinnitys kampiakseliin on eri...

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 9.8.2009 19:43

Itse tilasin jonkun Valeon paketin jossa on koko setti kiinteällä vauhtiksella ja pitäisi istua suoraan vanhan tilalle. 228mm ja hinta (owh) 780€.

Saapa nähdä kun se tiistaina tulee että mikä sitten on...

Janne77
-
Viestit: 54
Liittynyt: 22.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja Janne77 » 27.8.2009 4:46

Tässä haullakin kokeilin vielä kytkinpaketin tietoja mutta ei löytyny.

Osaisko joku suositella/ antaa suoraan linkin tai numeron mistä saan -04 golf 2.0 tdi sporlineen uuden kytkimen?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 27.8.2009 9:44

Janne77 kirjoitti:Tässä haullakin kokeilin vielä kytkinpaketin tietoja mutta ei löytyny.

Osaisko joku suositella/ antaa suoraan linkin tai numeron mistä saan -04 golf 2.0 tdi sporlineen uuden kytkimen?


U.S Parts, Luettelosta sivu 219

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 27.8.2009 15:28

Mistäs tietää avaamatta onko LUK:n vai SACHS:n kytkin?

Janne77
-
Viestit: 54
Liittynyt: 22.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja Janne77 » 27.8.2009 16:23

Kiitti. Tosiaan mistä tietää sen luk vai sach? Sitte tuossa pisti silmään tuo että BKD moottoria on tehty 100kw :kin kö? Mulla ainaki lukee että 103kw ja on vm-04 vaikka tuon luettelon mukaan olis muka vasta -05 mallissa 103kw.
Mitäpä väliä sillä nyt kuiten on kun antaa saman osanumeron eli 883089 000034.


Olisko tuohon sachiin mitään sanottavaa kellään,kestääkö normaali ajoa ja kun mainostavat kisapeleihin niin pitää kysästä vielä että eihän tää ole semmonen mallia race että ei voi luistattaa tai palaa het paskaks?
Sitte hintaa en löytäny kytkinpaketille.

Sitte vielä , tietäskö joku että käykö Zimmermann 288x25mm etujarrulevyt, Audi, VW, Seat, Skoda
[491-3221-Z] 155.00EUR slamit.netistä tilaamat jarrulevyt ja orkkis marmoritiskiltä ostetut jarrupalat yhteen heittämällä?

Janne77
-
Viestit: 54
Liittynyt: 22.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja Janne77 » 28.8.2009 18:02

Onko ^ tuo jotain uutta, ku ei kukaan osaa vastata?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 2.9.2009 12:45

Valeon setti toimii hienosti. Kevyt käyttää ja voimaakin alkaa olmaan ainakin enemmän mitä missään vag:in pikkulohkosessa vakiokamppeessa.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 17.9.2009 7:12

Valeon settti ei sitten pelaakkaan hienosti. Alkoi luistaan yht'äkkiä tuhannen kilometrin jälkeen....perseenperse...töitä tiedossa...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.9.2009 9:14

HIstoria toistaa taas itseään... Jokohan kaikki osaisi pysyä noista Valeon seteistä erossa.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 25.9.2009 8:00

saako tuohon valeon settiin istutettua SRE:n 228 asetelman ja levyn? Onkohan noissa sama pulttijako?

Muussa tapauksessa menee sintterin asennukseksi ja se ei liene mielekästä, varsinkaan kun auto on pääasiallisesti vaimon käytössä.

Viikon se kesti tuo Valeo...kyllä meinaa olla työlästä kun vähän koittaa ottaa voimaa ulos. Koko ajan menee palikkaa ja näpit rasvassa joutuu olemaan. Mutta ei luovuteta enää:)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.9.2009 18:05

Jope: samalla vaihdat sen G60 vauhtipyöränkin johon se SRE sopii mainiosti. Saat heittää sillä Valeolla vesilintua...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.9.2009 20:01

^ kaiken helpoin vaihtoehto ja pitääkin hyvin

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 27.9.2009 12:57

no mistä tuon G60 vauhtipyörän saisi hankittua? Taitaa olla marmoritiskihommia?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 27.9.2009 14:31

hiukan tutkittuani tuo G60+SRE menee hankintaan. Harmi kun tuli poltettua taas turhaan rahaa tuon Valeon kans.

250€ näyttää olevan tuo vauhtis.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.11.2009 22:09

Noniin nyt on kaverin liiteriin tarvis saada kaksoismassan tilalle kiinteä vauhtis ja pitävämpi kytkin. Alkoi vakio hilut jo evrymodilla ja 3barin mapilla juristaa "puoles" välis säätöä. Koneen tyyppis ANJ, eli 2.5TDI toisinsanoen. ETKA väittäis 240mm setiksi?
Ei sillä, olihan kaverilla jo nyt lystiä kun pääsee sladittelee koko tien leveydellä. :)


edit: kaikkihan ei siis ehkä tunnista liiteria, mut kyseessä VW LT 35 2003

Teemu.R
-
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2009 19:55

ViestiKirjoittaja Teemu.R » 10.1.2010 14:07

Tervehdys!
Joko on porukalla kokemuksia arl koneessa +M6-vaihteisessa toimivista kytkimistä? Itsellä tuossa lastutetussa150 ts leonissa lipsuu vedätettäessä 3 vaihteesta ylöspäin kierrosten noustessa >2000rpm. Arvot pitäisi olla luokkaa 190hp 430nm. Autolla ajettu rapiat 180tkm.
Jossain aikaisemmassa postauksessa näytti olevan maininta että vakio 240mm kytkin pitää jopa 500nm väännöillä. Onko siinä puussa oravaa?
Kannattaisikohan tähän sitten laittaa vaan uusi alkup. kytkinpaketti vai esim. Karalan myymä 780e kova vauhtipyörä+ kytkinpaketti. Onko tuossa Karalan hintaluokassa kilpailijoita eri valmistajilta?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.1.2010 18:05

Vakio kytkinlevy ja SRE asetelma, pitää 450Nm ja sitten alkaa vauhtis täristää. Jos vaan vakiovauhtis on vielä ehjä niin tuo on soiva paketti eikä tule kilinäongelmia laatikon kanssa. On hinnaltaan reilusti em. pakettia edullisempi.

Teemu.R
-
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2009 19:55

ViestiKirjoittaja Teemu.R » 10.1.2010 18:55

Kiitosta vaan!
Vauhtis ei ravistele eikä ääntele tyhjäkäynnillä, eikä myöskään liikkeelle lähdöissä. Taitanee olla vielä ehjä.

edit: poistettu tyhmyyksiä =)

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 11.1.2010 13:37

Onko kellään enemmän ajavalla kokemusta tuollaisesta setistä:

http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/vw/vw-bora-1j2-1098/19-tdi-4motion-110kw-arl/index.html

6vaihteisen 4motionin (arl) jatkeeksi olis menossa kun alkaa tuo kaksoismassa antautumaan :/

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 11.1.2010 17:02

hyvä setti muuten mutta 6-vaiheinen laatikko rallattaa pirusti alle 1600 kierroksen ja aika rykivä ote tuossa specialimassalevyssä.
Laitoin V6 tdi:n vakiolevyn ja huomattavasti miellyttävämpi ajella. Tuntuu pitävän ainakin 530nm.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 24.1.2010 21:14

sinkula rallattaa.... Mitä BKD koneeseen porukka on viritellyt. Jos turbon ostelemaa niin samalla kai laittaisi kestävämmän kytkimen. 170hp:n vauhtis ei liene sen parempi. GTI -lehden avengeriin tuon laittoivat (ilmeisesti turhaa). Asetelman saa kyllä Sachs:lta.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 26.1.2010 22:35

nonnii mikässe pitävä setti nyt oli tuolle perus vanhalle raktorille.. 19td moottori ja ilmeisesti niin kutsuttu "pikkiloota" g60vp ja asetelma levyineen vai? käykös tuo kytkin tuolle laatikolle niinkuin pooriltaan..

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 14.3.2010 19:03

Onko jollain kuvia tuosta kytkimen työsylinterin tapin pidennyksestä?

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

ViestiKirjoittaja simoniz » 4.9.2010 17:48

Käykö ALH-koneisen kaksoismassan hammaskehä 1Z-vauhtikseen?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.9.2010 20:21

Miksi haluat siirtää sen ALH hammaskehän 1z vauhtikseen? 1Z:n vauhtis käy ilman hammaskehän vaihtoakin ALH koneeseen.

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

ViestiKirjoittaja simoniz » 5.9.2010 10:47

Ostin 1z vauhtipyörän mutta myyjä ei laittanut hammaskehää mukaan...Soittelin perään ja nyt hammaskehä tulee postissa perästä. Eli toisin sanoen paniikki ohi =)

Kannattaako tollaista vauhtista ruveta juurikaan keventelemään diesel vehkeessä kun lukemat on siinä n. 180hv/ 350Nm?

Itselle myös tulossa edellä mainitun lisäksi SRE-asetelma sekä VR6-levy. Olisikohan sille todennäköiselle "poljin lattiassa ongelmalle" muuta ratkaisua kuin ruveta tankoja jatkamaan?
(ilmeisestihän se ei sitten johtunut siitä levystä...?)

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 22.10.2011 8:07

Skodaan tarkoitus ruveta vaihtamaan kytkintä vaikka vielä vikaa ei ole tullut. Sillä silmällä, että vaihdetaan uutta turbo GT1749VB, ruiskutussuutinta (Findiesel Stage2) ja sen jälkeen lastutus. Mittarissa melkein 300tkm, niin kova epäilys ettei tuo kytkin kestä tuota viritystä joten tarkoitus ei ole mennä perse edellä puuhun.

Itselle VAG:set on uusi tuttavuus ja suoraan en tästä ketjusta löytänyt AHF:n 81kw moottorille sopivaa kytkinpakettia (5-vaihtainen laatikko, mutta jos joku kysyy laatikon mallia, niin tuohon en osaa vastata) mikä kestäisi noin 160-170 hepan tehot ja maksimissaan 400nm väännön. Hakusessa olisi massakytkin (Ei enään tuollaista kaksoismassakytkinta), normaali vauhtipyörä ja jäykempi asetelma? Mikä olisi tuohon settiin sopiva kytkin paketti?

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 23.10.2011 0:57

Tuo Valeon paketti pitää pitää omanaan. Siihen ei käy esim Sasch Engineerin asetelmat tai VR6 levy. Mitat heittää jotenkin ja kytkin ei toimi.


Sitä vaan piti kysymäni, että toimiiko Saschin painelaakeri Valeon asetelman kanssa. Ihan orkkiksista on siis kyse eikä mistään "virimalleista"?

Fyysistä kokoeroa ei ainakaan Valeon painelaakeriin ollut kun korkeudessa varmaankin puoli milliä, muuten samanlainen halkasija yms. Tuntuuko toi sitten jossain niin sitä en tiedä, enkä myöskään tiedä mitä se vaikuttaa kytkimen toimivuuteen, jos painelaakeri on "liian" korkea. Hintaero TammerDieselillä oli painelaakereiden välillä 30e ja siksi otin halvemman.

Rotta
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2011 6:53

ViestiKirjoittaja Rotta » 26.11.2011 7:02

Jepulis..Autosta meni sylinteri laatikosta, niimpä tilasin uuen paketin laatikkoon sis. vauhtipyörä+levy+asetelma+painelaakeri&sylinteri. Lähtöhinta oli paketille 990€ ja lähti mukkaan 570€. Valoen pakettihan se oli ja hyvältä näytti. Kuulemma ollu näitten juttujen perusteella ongelmia, mut ku auto on vakio nii eiköhän tuo pellaa moottorina ATD. Kyssyin siihen saschin pakettia nii hinta olisi ollu kaikkinneen 1500€ ja kestäisi tehoja..mut ku niitä ei ole ja eikö tule olemaan. Jos tehoja pitäs saaha nii eikö se ole sit sama laittaa semmonen auto missä niitä on jo vakiona? Muutenki tallista löytyy BMW 315 missä volvon T-5 moottori nii mennään sillä sit luijjaa radalla, ei liikenteessä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.4.2012 16:59

Olisi tarkoitus tilata tuosarja, sopivuus vielä hieman arveluttaa. Paketti tulisi Golf IV 98" AHF -kone ja DEA -vaihteisto. Tuossahan tulee kaikki tarvittava ?
Tuota ei taida saada muualta halvemmalla ?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.4.2012 20:50

Mikhauta: Kyllähän toi sopii. On muuten hämmästyttävän edullinen 225puntaa tuosta setistä. Varsinkin jos todellakin sisältää myös tuon vauhtipyörän.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.4.2012 0:31

Nuilla näkyi olevan aika hyvin tarjontaa (ainakin poikittaisiin) dieseleihin.
Sellainen huomio tuossa pari päivää sitten tuli, että hinnat on verottomia eli ALV (VAT) siihen tulee päälle. Eli ko. paketin hinta on sitten 270 puntaa... Hinta näkyy verollisena kun laittaa tuotteen ostoskoriin...
Postikulut 42 puntaa..
Eli noin 375 euroa kaikkineen... Ei silti pahan kuuloinen hinta...

Kiinteällä vauhtiksella ja kytkinpaketilla tuli muutaman kympin kalliimaksi, vaikka luulis että on halvempi...

http://www.darksidedevelopments.co.uk/c ... flywheels/

MiKqsu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.4.2012 9:17

ViestiKirjoittaja MiKqsu » 22.4.2012 14:36

Elikkä tuo g60 1.8 corraadon vauhtipyörä käy ATD koneeseen startin puolestakin? g60 vauhtipyörän pultit vaan volkkarilta tuohon ja nuo vr6 kytkin + sre asetelma?

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 22.4.2012 16:13

Itselle tuli melkein vastaava paketti agr koneiseen, tosin vain sachs power levyllä eli vahvistetulla tdi levyllä. Minkäänlaisia ongelmia ei ollut kytkimen käytön kanssa ja laatikko ei juurikaan rallattele

MiKqsu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.4.2012 9:17

ViestiKirjoittaja MiKqsu » 27.4.2012 17:46

http://mikqsu.kuvat.fi/kuvat/2012-04-27 ... hash=45573

Onko tämä juuri oikea g60 vauhtipyörä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.4.2012 18:11

Kyllä näyttäisi kovasti oikealle.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 20.5.2012 0:43


Starwie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.7.2005 23:19

ViestiKirjoittaja Starwie » 8.6.2012 21:04

Vaikuttais vähän kevyen puoleiselta tuo vauhtis dieseliin.. sikäli kun tuo nyt diiseliin olis tulossa. Bensakoneista en tierä.

Sitten olis kysymys niille viisaille jotka on asennelleet noita vr6/sre-asetelmia alh:n perään:
Pitäis saada kytkin irrottamaan vähän aikasemmin, nyt pitää painaa poljin mattoon kiinni että saa vaihteen silmään.
Sinne kytkinlavan toisen pään pallonivelen alle saa kuulemma laitettua prikkoja shimmaamaan sitä lapaa vähä lähemmäs asetelmaa. Mutta kuinka paljon niitä sinne tarvitsee tai uskaltaa laittaa? :)
Jossei tietoa löydy, vastaan itse itselleni huomenna kokemuksen perusteella - laatikon vaihto edessä kun tasauspyörästö porsi ja muutti vaihteistoöljyn metallihohtomaalin näköiseksi.. :P

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 9.6.2012 11:27

paljonko afn/avg 5v manuaalin kytkin kestää ottaa vääntöä ennenkuin alkaa antautuun?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.6.2012 12:21

mistä ootte noita powersettejä hommannu?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.6.2012 21:33

Varaosaliikkeestä.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 12.6.2012 6:29

Niin meinasin lähinnä että josko netistä joku mesta? Kun ei täälä Inarin mestoilla nuita varaosaliikkeitä liiemmin ole siunaantunu.

Tuon power setin meinasin hommata AGR moottoriin 1Z:n kiinteälle pyörälle.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 12.6.2012 14:51

olisko tuossa: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-2070

Osassa AGR koneita on alunperin kiinteä vauhtis. Saschin luettelosta löytyy moottorinumerot.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 13.6.2012 10:05

Meiltä saa kans mut toi mätänetin hinta on kyl järkevä...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.6.2012 11:03

saako tuota 85kw kytkinpakettii sopiin afn ? jos ei niin onko mitään muuta mikä sopisi? evryllä tuntuis hiukan nyt luistavan.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1887

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 14.6.2012 12:21

ei järkee.... g60 vauhtis ja toi poweripaketti

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 17.6.2012 21:54

JukkaA kirjoitti:Mikhauta: Kyllähän toi sopii. On muuten hämmästyttävän edullinen 225puntaa tuosta setistä. Varsinkin jos todellakin sisältää myös tuon vauhtipyörän.

Tuli nyt tilattu toi paketti, katsotaan että mitä sieltä tulee ;).

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 9.8.2012 9:26

Paketti tuli parissa viikossa ja sisälsi todella myös vauhtipyörän. Paketti on myös nyt vaihdettu ja pelaa hyvin.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 4.10.2012 9:44

Tuli viikonloppuna asennettua ALH golfin SRE+sachs vr6 levy + 1Z vauhtipyörä. Vaihdelaatikosta alkoi kuulua vapaalla kytkin ylhäällä nakutusta. Muillakin ilmeisesti ollut vastaavanlaisia tapauksia. Onko kellään poikinut kyseinen ääni pidemmällä aikaa mitään ongelmia? Mistä ääni johtuu käytänössä?

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 4.10.2012 13:09

Joo kuuluu sieltä laatikosta melkosta roklatusta, tuossa vähän juttua omasta autosta sachs sre kytkimellä ja kiinteällä vauhtipyörällä :)

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171643

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.10.2012 13:21

Värinät ja kolinat vaihdelaatikossa johtuu siitä, että kytkin/vauhtipyöräpaketti ei ole alunperin suunniteltu ko. ajoneuvoon. Moottorin värinät menevät helposti tässä tapauksessa kertaantuneena voimalinjaan. Tyhjäkäynnillä kuuluvasta kalkatuksesta harvemmin on muuta haittaa kuin se ääni.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 5.5.2013 11:53

Nostellaanpas vanhaa.
Tuolla ylempänä oli puhetta tuosta Darksidedevelopmentin myymästä sachsin kaksoismassa kytkinpaketista 1.9tdi:hin 5-loviseen laatikkoon. Eli tästä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html

Onko kenelläkään tietoa tuon paketin väännön kestosta, kun tarjoavat isompia tehoja varten vr6 pakettia...?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.5.2013 16:38

Varmaan kestää sen turvalliset 330Nm.

Jamesi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.6.2012 10:38

ViestiKirjoittaja Jamesi » 6.5.2013 12:24

Saakos pitkittäiseen AFN-koneeseen tota sachsin powersettiä? SRE-asetelma turhan kallis omaan makuun... Paikallisessa varaosaliikkeessä eivät osanneet myydä kuin vakio kytkintä.
Nyt paikallaan 2-massa vauhtis, mutta hyllyssä odottaa kiinteä toisesta AFN-koneesta oleva vauhtipyörä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.5.2013 14:51

Minkälainen on pitkittäinen kova afn vauhtis? Kuvia?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.5.2013 19:07

Varmaan AHU, ekoissa oli kova vp. Mulla on niitä pitkittäisen paketteja 240mm kytkimellä, kestää 450Nm eikä ole raskas polkea.

Jamesi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.6.2012 10:38

ViestiKirjoittaja Jamesi » 6.5.2013 22:48

Ainakin myyjä kertoi, että on irrotettu AFN-koneesta. Varmaankin vaihdettu joskus AHU:n pyörä siihen? Kuvia ei nyt tähän hätään ole laittaa, mutta tasainen näytti olevan.

Paljos tommonen 240mm kustantaa?

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 4.6.2013 8:58

Moi

Vakio 1.9tdi Boraan olisi kiinteä kytkin rakenteilla ja valmiina olisi Valeon VP ja asetelma, eli levy olisi hakusessa tähän. Linkki alkuperäseen pakettiin
Kävisikö tähän joku Motonetin tarjoama vakio levy? (tai joku muu minkä voisi jyväskylästä käydä ostamassa)

Bora on 5v lootalla ja 66kw/210nm

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 4.6.2013 12:45

Mulla hennois olla myynnissä ensikuussa noin 10-15tkm ajettu Sachs kytkin. Ei ole minun juttu tuo kiinteä vauhtipyörä 110kw dieselmoottorin ja 6v 02M vaihdelaatikon kanssa. Vääntöä kyllä kestää jos haluaa kestävän kytkimen virivehkeeseen :)

http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::156.html

yv:tä jos jotain sattuu kiinnostamaan.

Icharus
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.1.2008 23:08

ViestiKirjoittaja Icharus » 11.6.2013 13:07

Eli vielä pöljälle:

Auto A4Q 1,9tdi AFN koneella (pitkittäin) resepti:

- AHU / 1Z/ AAZ yms. kova vauhtipyörä
- sachs 240mm asetelma ja kytkin (esim. audi s2 3b paketti)
- koneistus vauhtipyörään 6kpl asetelman reikiä + 3 ohjaritappia

- bolt on??

Vaí olenko väärillä jäljillä ja tuo kova vauhtipyötä ei mene pitkittäiskoneeseen?

KKK Bv43 ja lisäksi suuttimet + lastu tulossa

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.6.2013 21:56

Menneehän se 1z vauhtis, mutta sen koko on kyllä 228mm.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.6.2013 14:47

Pitkittäiseen pitkittäisestä 90-luvun nelosmoottorista, myös bensakoneista löytyy samaa.

Poikittaiseen poikittaisesta 1Z/AHU -moottorista, myös osassa Cordoba/Polo AGR ja ALH:ita on sama kova pyörä.

Pitkin ja poikin ei mene ristiin.

s4mU
-
Viestit: 76
Liittynyt: 31.12.2012 16:09

ViestiKirjoittaja s4mU » 16.6.2013 14:33

Golffiin pitäisi saada uusi kytkinlevy. Asetelmaa en taida raaskia uusia.

Asetelma on Sachs typ m228x/m240, 3082 231 031 eli ilmeisesti vakio/vakiota vastaava?

Meneekö tonne nyt se vr6 levy heittämällä?

Autohan on siis vm. 96 golf 1z koneella ja vanha levy on Sachs 1878 043 141.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa