Ahtopainemittarin asennus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tume82
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.3.2004 9:26

Ahtopainemittarin asennus

ViestiKirjoittaja Tume82 » 8.2.2006 9:52

Pitäis saada asennettua ahtopainemittari Golf PD 96kw koneeseen.Mistä ois kaiken helppo ottaa paine mittarille?Onko pakko porailla reikä imusarjaan tai ahtoputkeen?Vai miten homma pitäis toteuttaa...

Kiitos asiallisista vastauksista.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.2.2006 17:54

saakos mistään letkusta otettua haarotusta

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.2.2006 22:36

On tehtävä reikä, ei ole ahtopaineellisia pikkuletkuja mistä haarottaa.

Sama pätee kaikkiin VNT-ahtimella varustettuihin noin -98 ja uudempiin VAGineisiin.

Vanhemmissa AFN koneisissa, joissa on ahtopaineanturi ECU:lla niin niissä menee tietenkin ahtopaineletku ko. anturille ja siitä voi haarottaa. ECU loppuu numeroihin 021.

Toivottavasti tätä ei ihan kohta taas kysytä uudelleen.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 29.3.2006 18:59

Kysytään nyt kuitenkin sen verran kun ei näistä kekusteluista löytynyt vastausta.
Onko -99 66kw agr koneessa letkua josta paineen voi haarottaa?
Ymmärsin että muuttuvasiipisillä ahtimilla olevissa joutuu poraileen reiän, mutta tässähän on kiinteäsiipinen.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 29.3.2006 19:03

Agrllä muistaakseni kaikkein helpoiten saat sen haaroitettua yhdestä N75 venttiilille tulevasta letkusta.

Hugo
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja Hugo » 29.3.2006 19:55

Kiitti tiedosta. Niin mä vähän rivienvälistä lukiessani uumoilinkin.

MazTech
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.5.2006 16:44

ViestiKirjoittaja MazTech » 7.5.2006 17:48

Saako vm.2002 Octavian 1.9Tdi koneeseen (ilmeisesti ALH) ahtopainemittaria kiinni ilman porailuja??

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 7.5.2006 20:29

Ei saa.. ahtoputkeen reikä ja putki siihen.

MazTech
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.5.2006 16:44

ViestiKirjoittaja MazTech » 7.5.2006 21:55

No , täytyy keksii jotain kun ei viittis rei-ittää vaan sen takia kun kokeilis kerran ahtaako se kunnolla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.5.2006 23:39

Tee semmonen reikä jonka saa hyvin tulpattua?

Jyltsa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2005 0:44

ViestiKirjoittaja Jyltsa » 21.5.2006 14:32

Mistäköhän sais Suomesta tilattua VDO -ahtopainemittaria, ku mää oon ettiny netin läpi enkä oo löytäny, tai sitte en osaa ettiä. Ei Seinäjoen seudulla ainakaa oo mihinää kaupas.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 21.5.2006 15:21

autoracing on ainakin yksi paikka mikä myy vdo mittareita.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 21.5.2006 15:44

ad-varaosamaailma pystyi ainakin tampereella toimittamaan, 2-3 päivää toimitus. Uskoisin, että onnistuu muihinkin Koivunen Oy:n putkiin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.5.2006 9:18

Paljonko VDO:n mittari kustantaa?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 23.5.2006 9:32

kuopiossa ainakin maksoi n.60e

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.5.2006 9:37

Muistaakseni 68€ oli ad-varaosaputkassa pyynti, asteikolla 0-3bar ;)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 23.5.2006 11:14

Autoracing ja kaha myös 68e

Jyltsa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2005 0:44

ViestiKirjoittaja Jyltsa » 27.5.2006 0:36

Ostin ahtomittarin ja kolomitieventiillin ahtopaineiden säätöön ja tarttis tietää kuinka ne asennan.
Laitanko sen kolomitieventtiilin hukkaportin ja turbon väliin? Eli yks reikä siitä venttiilistä jää iliman letkua päästämään ilimaa pihalle ja hukkaportilta lähtevästä letkusta t-haaralla mittarille letku? Toimiisko nuon?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 27.5.2006 5:56

mihis autoon meinasit asentaa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.5.2006 8:32

Asennat se ahtopainemittarin imusarjasta lähtevään letkuun ja kolmitie venttiilin sinne turbolle

Jyltsa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2005 0:44

ViestiKirjoittaja Jyltsa » 27.5.2006 11:52

Oon TD Golffiin laittamas.
Nii siihenkö mittari joka menöö pumpulta imusarjaan? Eikös se ollu vähä huono ratkaasu ku tuloo kuulemma niitä virhelukemia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.5.2006 12:31

No otat sitten imusarjan irti ja laitat siihen letkulle lähdön, tosin en kyllä ymmärrä miksi tuosta tulisi virheellistä painetta ;)

mummeli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.7.2006 23:26

Mistä letkusta ahtopainemittarille T-haara

ViestiKirjoittaja mummeli » 10.8.2006 10:12

Kyseessä on AFN 1.9. vm96 koneella oleva Audi.

Eli mistä letkusta teen liittimen painemittarille? kokeilin jarrutehostimelle menevälle letkusta ottaa, kun siinä oli valmis tulpattu liitin. Näytti mittari luonnollisesti alipainetta -0.3 ja kun painoi jarrun pohjaan niin mittari laski -0.7 bar:iin.

Sitten kokeilin T-haaralla ottaa ilmansuodattimesta menevältä letkulta paine tietoa. => Viisari liikkui/pomppi ihan vähän vain..

Kolmannella kerralla otin turbon (Garret VNT-15) päällä olevasta "pallosta/venttiilstä" menevästä paineletkusta T-haaralla painetta mittarille. Mittari näytti -0.6 tyhjäkäynnillä ja kun polkas kunnolla niin nousi tuonne -0.4 bar:iin.

Vaatiiko tuo mittari jotain kalibrointia?

Vai mistä letkusta nuo TODELLISET paineet saan mittarille?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.8.2006 10:30

Ei ne mittarit niistä alipaineletkuista ennenkään oo toimineet, laitat mittarin ahtoputkeen ennen imusarjaa, sopiva nippa vaan siihen johon saa letkun kiinni. joutuu käyttämään poraa ja kierretappia että saa hyvän, ja liimalla se nippa kiinni putkeen ettei vuoda.

mummeli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.7.2006 23:26

ViestiKirjoittaja mummeli » 12.8.2006 1:14

Niin jäi vielä epäselväksi tuon paineilmaletkun liittämisestä. Missä tuo kyseinen ahtoputki ennen imusarjaa on??
Voisko tuon reäin porata tuolle ahtopainemittarille välijäähdyttimen ja imusarjan väliseen paksuun putkeen, joka on luonnollisesti öljy paskassa?!

Kellään kuvaa AFN koneen ahtopainemittari paikasta?

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 12.8.2006 1:39

Miksi ei imusarjaan? Siihen sen itse tökkäsin.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 12.8.2006 10:31

mulla on myös imusarjassa.. kun EGR on käytössä, niin kumiletku menee aika pehmeäksi ja kannattaa vetää kiinni vaikka rautalangalla.

Sitten sinne letkuun menee jonkin verran EGR paskaa, mutta mulla on kyllä pelannut ainakin vuoden verran.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 12.8.2006 10:40

pistää ennemmin vaikka sinne koneen "suojamuovin" alle sen nipan mihin letkun saa kiinni, mikäli sellainen muovi on. jos katsastukseen ei halua herättää huomiota niin onpa ainakin piilossa katseilta.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 12.8.2006 10:50

Mun mielestä toi pitäis olla pakollinen vakio varuste.. Katsastusmies kyllä ymmärtää, kun sanoo että yksi 1500€ vnt jo jumitti ja akseli poikki jolloin hommasin ahtomittarin, kun on tyyppivika.

Multa ei kyllä ole ikinä mitään mittarista kyselty, mutta syötöistä on kyllä hieman naljailtu kun meinasi auto mennä ajokieltoon päästöjen takia =(

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 12.8.2006 12:12

No jos on tuollaisia omia värkkäilyjä laitettu ja inssi käy koe-ajo lenkin heittämässä niin varmasti saattaa herätä mielenkiinto tutkia tarkemmin. itse otin mittarin irti kun käytin leimalla.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.8.2006 12:35

Mulle taasen keskiviikkona katsastuksen yhteydessä inssi tokasi, että: "katos, sentään joku arvostaa turbiinin elämääkin" :)

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 25.8.2006 17:09

Golf mk3 1.9TD aaz, voiko ahtopainemittarille ottaa haaroituksen siitä letkusta joka lähtee ahtoputkesta syöttöpumpulle (ahdon alaiseen syöttöön?) ainaki viheltää ilosesti kun sen letkun nyppää irti

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 25.8.2006 17:18

kyllä sen voi ottaa siitä pumpulle menevältä letkulta...

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 26.8.2006 1:49

joo kokeilin kaverin ahtomittarilla ja hyvin toimii

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 2.9.2006 13:49

Voiko nipalle tehä reijän siihen ennen imusarjaa olevaan kovaan muovi putkeen?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 2.9.2006 16:43

Voi tehdä, kannattaa laittaa jotain muoviin soveltuvaa liimaa vielä kierteisiin tiivistämään. Varo, ettei reikää poratessa jää putkeen muovisilppua.

Tähän tyyliin:
http://www.impconcepts.com/customerinstalls/vwjettatdiinstallpics/image043.jpg

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 2.9.2006 18:12

Juu itellä on vähän erillainen tuo putki mutta kuiteski aattelin et käyttää irti ni saa ainakin kaikki purut poies.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 3.9.2006 18:39

Mistähän noita nippoja voisi löytää? Hydrauliikka liike tjms.?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.9.2006 19:51

Nippoja letkuja jne. löytyy ihan hydrauliikka liikkeistä mitkä myyvät pneumatiikka osaa.

Nippa kannattaa sitten liimata kiinni ettei löysty, alkaa falskaa

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 3.9.2006 22:09

mihin olis paras/helpoin/järkevin laittaa -99 bora tdi 66kw koneeseen toi mittarin letku?

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 3.9.2006 22:15

mulla on ainaki octaviassa n-75 menevän paine letkun välissä haaroitus.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 3.9.2006 22:17

ja jos jollain sattuu olemaan kuvaa mihin on nipan/haaroituksen laittanut niin helpottaa kovasti ettei tuu heti sutta tehtyä

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 4.9.2006 11:50

no eikös tuossa kilpijoki ole laittanut jo varsin selkeän kuvan nipan paikasta, vai kuinka moneen kertaan kuvakin pitää laittaa....

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 4.9.2006 11:54

no joo, on laittanut. ei se vaan kovin selkeä ole...mut ei pidä hermostua vaikka keltanokat kysylee tyhmiä...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.9.2006 12:04

Katsot vain ettei tule liian isoa reikää.
Aikanaan Octaviaan laitettiin näytösmielessä Pyynikin harjulla, miitin yhteydessä nippa. Sopiva reikä ja työstettiin siihen kierteet nipalle. Nipan kierteisiin liimaa ja nippa paikalleen. Aikaa taisi mennä n.30min. Ei otettu putkea pois vaan avattiin tuosta kumiletkun juuresta ja työnnettiin putken sisään cooleria kohti tennissukka. Vaimolta olin ottanut rikkaimurin lainaan jolla poistettiin työstöjämät putkesta.
Razur-nimimerkki otti tuolloin muutaman kuvankin, mutta ne on jossain bittiavaruudessa.

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 5.9.2006 20:22

Tuolla olis joku tollane....
--------> http://ffp.dnsalias.net/spicydiesels/ga ... =13&pos=15

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.9.2006 17:26

Mikä liima kestää tuossa?

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 6.9.2006 19:02

Joku esim. loctite 2 komponentti?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.9.2006 22:15

Kojaltekilta Oulusta kävin ahtomittarin tilaamassa 0-2bar 15€ vaimentamaton ja vaimennettu 25€. Mitä kautti saa tuommosessa 3BG passatissa helpoiten vedettyä letkun sisälle?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.9.2006 22:43

^ onko sulla sisätilan lämppärille läpivientiä?

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 6.9.2006 22:52

noishan on ihan helkutisti läpivientejä... ite klaitoin samaa kautta mistä vedin virtajihdin vahvistimelle, kumitulppaan reikä... johto tuli polkimien taakse

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 7.9.2006 18:52

Ei oo vielä toistaiseksi ole sisätila lämppärille piuhaa.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 8.9.2006 7:19

Jos asentaa AGR koneeseen ahtopainemittarin n75 letkun väliin niin onko merkitystä mistä letkusta sen haarottaa? jos joku kuva ois et mihin sen t-haaran laittaa... kiitos

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 8.9.2006 15:18

Mulla on ainaki se haara siinä vasemman puoleisessa letkussa, eli vastapäätä sähköliitintä. ja hyvin on pelannu.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 8.9.2006 15:29

ok... tarvii ens viikolla askarrella semmonen.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 8.9.2006 15:37

Onko jollakin tietoa, että mistäs päin tamperetta vois tollasta nippaa alkaa metsästämään? kun vasta tänne muuttanut niin ei oikein tietoa mistään :D

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.9.2006 15:40

Hiflex automiehenkatu, eli bilteman kans samalla tiellä.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 9.9.2006 16:01

eli mihin noista letkuista vois sen mittarin t-haaran laittaa?
http://koti.mbnet.fi/jepjep-/jottai/golffi.jpg

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 9.9.2006 16:57

kait joku noist kudosputkista... villi veikkaus

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 9.9.2006 17:08

no joo... vähän epätarkka kysymys. eli kuvassa on se ahtopaineventtiili n75. josta lähtee 3 letkua ja yks sähköliitin. ja johonkin noista kolmesta sen vois tässä agr koneessa kytkeä t-haaralla mutta mihin niistä. jossain yhteydessä on ilmoitettu että vasemman puoleiseen letkuun. se menee imuputkeen maffin ja turbon väliin. voiko se olla niin että se siihen laitetaan?

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 28.9.2006 10:44

Mistäköhän ahtopainemittarille sais oikeita paineita 90hp AGR koneesta jos ei oo tollasta n75 venttiiliä niinkuin edellä olevassa kuvassa vaan 2 sellasta pienempää palikkaa sinä kohdassa. Koetin laittaa siihen letkuun joka tulee vasemmalta ilmaputken vieressä, mutta sieltä tuli vain alipainetta :D

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 29.9.2006 16:35

Tapahtuiskohan mitään kamalaa jos pistäis jonkun ruiske neulan siitä kumi putkesta läpi ja neulan päästä letku mittarille?

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 29.9.2006 16:58

Tapahtuiskohan mitään kamalaa jos pistäis jonkun ruiske neulan siitä kumi putkesta läpi ja neulan päästä letku mittarille?


Jos neulasi sisäpuolinen halkaisija on luokkaa 4mm, niin mikä ettei. :)

Jos et tiedä mikä N75:n letku pitää haaroittaa niin nypi jokainen vuorollaan irti ja kokeile mistä tulee ilmaa kun vaimo polkee kaasua. :)

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 29.9.2006 19:55

Tuohon tuli nyt itellä tuo letku laitettua. http://baanaweb.fi/minkorh/kuvia/ahtomittari.jpg Ja tuommonen mittari http://baanaweb.fi/minkorh/kuvia/ahtomittari2.jpg
Reikää en kyllä aivan vähällä sisälle löytäny laitoin oven välistä väliaikasesti, pitää huomenna tonkia lisää.Saiskohan tuonne kojelaudan kulmaan mistään letkua? (Ikkunan,A-pilarin ja kojelaudan kulmaan). Näyttää ahtavan aika maximissaan 0,9bar ja välillä käy 1bar ja ehkä hieman yli. Onkohan ihan normaalit ahdot?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xxx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 1.10.2006 10:41

Mulla ainakin oli just sopiva läpivienti tossa nimenomaisessa kulmassa... Tai siis siitä tais tulla konepellin avaus vaijeri ja siihen samaan laitoin ahtopainemittarin letkun... hieman kumia isontamalla... Voin ottaa kuviakin tarvittaessa jos ei meinaa löytyä... Niin ja mulla on myös ahdot samaa luokkaa piikkinä vähän tilanteesta riippuen 1,1-1,2 ja jatkuvana 0,9 - 1 luokkaa...

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 1.10.2006 11:40

Nyt ku oon pari päivää ahtoja seuraillu ni välillä tosiaan käy 1,1-1,2 ja yleensä 0,9-1bar. Juu kyllä siinä muuten tais mennä se vaijeri jostain lähettyviltä pitääpä siitä tökätä läpi.

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 2.10.2006 14:57

Löysin valmiin tehdas valetun nipan imusarjasta. Se vaan oli tulpattu kumi putkilolla. Onkohan se ihan hyvä paikka pitää mittarin letkua? Ei tarttis rueta työstää lisää reikiä mihinkää muualle.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 2.10.2006 16:20

No siihenhän se on hyvä laittaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 15.1.2007 17:11

kellään tietoa et onko ahu koneessa jotain letkua johon tuon mittarin voisi liittää vai pitääkö ahtoputkeen porata reikä ja laittaa nippa ?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 16.8.2008 11:21

Ajm-passattiin olin laittamassa, mutta siihen ei taida saada laitettua n75-venttiilin letkun väliin? Ainakaan mistään letkusta ei tullu ilmaa..?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.8.2008 12:13

porailuksi menee

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 23.8.2008 12:16

Kuva

Tyhmät taas kyselee;

Voinko lyödä vastaavaan putkeen tossa AJM-koneessa nipan mittarille?

makkis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.1.2006 14:54

ViestiKirjoittaja makkis » 23.8.2008 13:34

Mistä saa Audi A6 2.5 tdi v6 / akn -00 ahtopainemittariin haaroitettua letkun?

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 21.9.2008 19:18

Vaikkei nyt letkuliitäntäkysymykseen olekkaan vastausta niin...

Laitoin muoviputkeen AFN -koneessa. M5 kierteella oleva pikaliitin.

http://www.vkukko.fi/pmittari1.jpg
http://www.vkukko.fi/pmittari2.jpg
http://www.vkukko.fi/pmittari3.jpg


pitää laittaa jossain vaiheessa vielä kulmapala tuohon lähtöön niin saa siistimmän näköiseksi. Letkun pätkä moottorin tärinöitä joustamaan, tuo sininen muoviputki on vähä tuhan jäykkää laittaa suoraan nippaan. Ahtoputki kononaan irti porauksessa ja kierteytyksessä, jonkin verran silppua tuli sisäpuolelle(paineilmalla huitsin nevadaan). 2-komponentti liimaa kierteeseen ja nipan juureen.

tuo painemittari on hälytyslähdöllä varustettu ja hälytysrajan saa asettaa. Tiedä vaikka joskus olis tarvetta merkkisummerille tai ledille.

Oli jotkut alkuperäiset pienet muoviputket tuon ahtoputken alla hakanneet toisiaan niin että melkein oli kahdesta paikkaa puhki. Ne mitkä menee johonkin venttiiliin mikä on ahtoputkessa kahdella pultilla kiinni. koneen ja tulipellin välissä siis.


-vk-

| hoo |
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.2.2008 17:58

ViestiKirjoittaja | hoo | » 22.9.2008 10:19

gaagamel mistä hommasit mittarin? Näyttä olevan siistin pieni. Onko taustavaloa?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.9.2008 19:13

^katoppa smc:n jälleenmyyjät niin voisi löytyä

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 25.9.2008 9:30

Purkutavaraa yhdestä laitteesta.En osaa sanoa mistä saa ja mitä maksaa.Vihreä taustavalo joka on päällä silloin kun mittari saa sähköä. Noita on olemassa sellaisiakin jotka näyttää alipainettakin. hälytyslähtö antaa virtaa muistaakseni 80mA eli ei suoraan pysty ohjaamaan kuin lediä tai jotain motonetin summeria (20 mA).



-vk-

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 24.11.2008 16:43

vielä täytyy erikseen kysyä!

saako tämmöseen vw Golf 1.9tdi pd 110kw ARL vehkeeseen vedettyä ahtopainemittaria muuten ku poraamalla reikää ahtoputkeen?

Jyppe_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.11.2008 10:59

Kysymys.

ViestiKirjoittaja Jyppe_ » 26.11.2008 14:49

Onko Golf IV -00 110hp Tdi.n ahtoputki sama kuin -02 TDi 96kw powerdieselin ahtoputki?
Itella on vaan tuo 96kw ja tollasen -00 ahtoputken saisin halvalla missä olis tuo nippa ni ei tarttis ruveta työstää??

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 3.12.2008 17:28

Aaz koneiseen ventoon olen jo ahtopainemittarin pistänyt, mutta haluaisin sen taustavalon saada himmentymään samanlaisesti kuin mittaristonkin valot...Eli mistä valokatkaisijan johdosta saan sen toimimaan? Tänään kun ei ollut kuin koetuskynä käytössä.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 23.1.2010 10:52

Kun koitin ettiä AGR 66kwmyllyllisestä nelos golffista N75 letkuista ylipainetta ni ei löytynyt kuin alipainetta.. :( Minusta tuosta pitäisi saada, korjatkaa jos oon väärässä?

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 25.1.2010 22:41

jos on vnt-ahdin--> ahtoputkeen reikä ja siihen nippa
hukkaportillinen perus ahdin--> n75 venttiilin letkusta. ite laitoin siihen letkuun joka menee ahtimen kompurapesään suoraa.

ja ahtimet erottaa siitä, että vnt:ssä "hukkis" on poikittain, normaalissa pitkittäin.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 27.1.2010 13:17

Ei agr:ssä minusta oo käytetty edes vnt ahtimia? n75 letkuista ei löytyny ylipainetta :o

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 28.1.2010 21:36

Missä tuo N75-venttiili BKD-moottorissa sijaitsee? Kun yrittää etsiä guuglella niin aika laihaksi jää tulokset..
Viimeksi muokannut rotfl, 20.7.2010 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 28.1.2010 22:13

Mielenkiinnolla utelen että mitä kyseisellä "kytkennällä" haetaan?

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 28.1.2010 22:25

Pientä ahtojen nostoa sekä todella rajua piikityksen poistoa, tällä hetkellä piikittää 1.9bar ja jatkuva ahtopaine on n. 1.5bar, lastutettu auto kyseessä. Jostain taisin lukea, että aikalailla vakiopaine tuo 1.5bar 2.0TDI-koneessa.

edit, tämä kaikki on kyllä tuossa kuvassakin selitetty. Jos tarkoitit, ettei tuosta mitään hyötyä ole, niin vaikea sanoa vielä.. ei tuo ainakaan kovin hyvältä tunnu kun lähtee vedättämään 1700rpm kohdilta ja piikittää melkein 2bar, pumppausefektiä tekee myös 1.5-1.7bar jatkuvasti.

edit2. näyttää vakioahdot olevan sittenkin 1.3-1.35bar:n luokkaa, eli lastu on tehnyt tehtävänsä näemmä. Mutta ihan mielenkiinnosta kokeillaan ~1.6-1.7bar ja jos tasaisena saisi pysymään. Tokihan tuo taitaa hieman kovaa luokkaa tuolle ahtimelle olevan, mutta katsotaan..

btw, entisen auton GT1549 turbo kiinteillä siivillä kesti 1.7-2.0 bar:n ahtoja 3 vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa, myin auton pois sitten ja vaihdoin vaggiin.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.1.2010 9:31

^ Purkkaviritys. Onko ohjelman tehny autooon joku joka noista ymmärtää? ensimäisenä Jatkaisin kierroksen alipainekellon tankoa mikäli piikitystä haluaa pois.

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 29.1.2010 17:39

Ihan on mtm lastu kyseessä, eli ei mikään huono pitäis olla. Ja jos multa kysytään niin purkkaviritys on koko vag tdi kyllä.. aina jotain vikaa.

Ei tuossa mitään viritelmää sinällään ole edes, muokataan vaan paremmaksi ahtimen käyttäytymistä.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 29.1.2010 21:46

Siipien rajoitinruuvia kierros pari kiinni eli siipiä auki ja kellon vartta pidemmäksi. Helpotusta juuri tuohon piikitykseen kun se lastu pukkaa enempi ainetta niin turbon säädöt ei toimi enää.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 30.1.2010 18:10

Perussäädöt kohdilleen ahtimelta sitten softa ett mekaaninen säätö.Jos rauta toimii
ei pitäisi piikittää juurikaan.Monen asian summa jotta toimii. Toi sun viritelmä on vain vikojen huijausta.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 30.1.2010 18:40

bkd:n vakio ahtimelle on tuo 1.5bar aika paljon. Saati se että purkka patentilla nostetaan sitä entisestään. Turbokauppa kyllä kiittää.

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 31.1.2010 2:34

Katsotaan nyt, kokeilen kyllä tuota, ja jos se toimii hyvin ja nopeasti niin miksipä en jättäisi sitä toimintaan. Muutenkin kiinnostaa ihan mielenkiinnosta kokeilla kun löytyy jo muutenkin tarvittavat osat hyllystä. Niin tiesikö joku, missä tuo N75 sijaitsee?

Ja jos 1.5-1.6bar tuon ahtimen hajoittaa, niin hajotkoon.. käsittämätöntä kuraa kyllä jos ei noita kestä. Purkkapatenteista olisin myös hyvin hissukseen VAG:n kohdalla.. :D

Oli mulla myös toinenkin idea tuon coolerin synnyttämän jää/öljyseoksen ratkaisuun.. jos tekis coolerilta tulevaan putkeen (ja miksei ennenkin) ahtoputken rinnalle toisen pienemmän putken pienelle matkalle joka sitten keräisi tuon paskaseoksen ja säilyttäisi itse ison putken kuivana, tietty vaatisi pienen testin, että imeekö se pieni putki sitten sitä paskaa itseensä, vaikka tulihan tuota jo kyllä vähän kokeiltua ja ihan hienostihan se tuntui toimivan. Tuota putkea vaan saisi sitten tyhjennellä aika-ajoin..

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 3.7.2010 0:18

Elikkäs, tämmöistä pikku probleemaa taas olisi. Ahtopainemittari tuli asennettua(octavia 1.9TDi GLX -99 kone AGR 66kw), mutta ahtopaineet ovat tyhjäkäynnillä -0,8 ja nelosella kaasu tapissa -0,2. Käsittääkseni sen pitäisi mennä ihan sinne positiiviselle puolelle? Mittarin letku menee N75 venttiiliin, ainut mikä kehitti painetta, testattiin useaankin otteeseen. Vai onko tuo letku nyt sitten väärässä paikassa, kun tuonne se neuvottiin pistämään... Ja mittarina autogaugen tuotos, kaikki letkut ja liittimet tutkittu ehjiksi(ainakin ne mitä nyt pienellä purkamisella näki). Eli jos saisi vaikka vinkkejä mistä lähden vikaa tarkemmin etsimään? Auto liikkuu kyllä eteen suht ripeästi, mutta ei silti niin ripeästi mitä sen mielestäni kuuluisi.

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 3.7.2010 1:04

Eiköhän se mittari ole nyt jossain alipainejärjestelmässä kiinni, nimittäin dieselvehkeissä ei alipainetta moottorissa ole. Paras on aina kytkeä mittari vaan suoraan ahtoputkeen.

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 3.7.2010 1:16

Vika ratkaistu, unohtaa äskeinen viestini. Oli T haarassa halkeama, mikä ilmeisesti tuon sitten aiheutti, nyt näkyy painetta:).

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 24.12.2013 21:16

Jatketaan tyhmällä kysymyksellä eli mistä tuossa 1z-moottorissa otetaan paineet mittarille? Sen verran uusi tuttavuus nämä turbodiiselit, niin täytyy kysellä neuvoja näin ensi alkuun ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.12.2013 14:55

Imusarjasta lähtee letku eculle niin siitä voi haaroittaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 42 vierailijaa