IV golffin hehkujen kestoikä..??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

IV golffin hehkujen kestoikä..??

ViestiKirjoittaja hanski » 2.2.2006 19:43

auto on -99 tdi IV golffi ja ajettu 212tkm....niin huollossa kehoittivat jo vaihtamaan hehkutulppia, kun alkaa kuulemma 200tkm jälkeen hajoamaan...

eli mikä noiden käyttöikä on vai oliko huollon puheissa perää???

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 2.2.2006 22:28

Yleismittarilla kyllä näkee onko hehkut kunnossa taikka kun ei meinaa yli 15 asteen pakkasella käynnistyä niin ovat pimeänä :)

Tietysti jos pelottaa vartin homma ja 46 euron sijoittaminen (Boschin hehkut motonetistä) niin vaihdattaa vaikka merkkihuollossa...samat hehkut 30 euroa/kpl :)

Migus
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.12.2005 9:18

ViestiKirjoittaja Migus » 7.2.2006 13:25

Kun TDI-Ocuni alkoi temppuilemaan kylmäkäynnistyksissä reilu vuosi sitten, epäilin itsekin ensimmäisenä hehkuja. Tuolloin kilometrejä oli n.190tkm. Huollossa sanoivat tyyliin, ei näistä hehkuja mene, ainakaan alle 300tkm!. Ongelma oli lopulta se, että jakohihnan ajoitus oli viturallaan. Mut voi kai se hehkutulppa pimahtaa vaikka 100tkm:ssä. Ainahan poikkeuksia sattuu.

Älkääs hyvät ihmiset turhaan vaihdelko osia, jos kiesi toimii! Toki ne huollossa tyrkyttävät yhtä jos toista vaihdettavaa.
Tämä on meikäläisen periaate. Onhan autollani ajettu jo yli 200tkm. Uuteen autoon suhtautuisin varmasti erilailla.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.2.2006 13:51

Mulla nyt muistaakseni 223 tkm golfissa ja lähti helvetin huonosti käyntiin jos ei ollut piuhan päässä kahta tuntia. Jopa alle + 10°C lämpötiloissa huomasi että ei lähde heti kaikilla pytyillä.

Vaihdoin sitten kaksi hehkua jotka oli helpoiten käsillä ja käyntiilähtö parani huomattavasti. Loput vaihdan tässä joku päivä kun jaksan. Taitaa toi 200 tkm olla aika sopiva hehkun vaihtoväli

Sillipurkki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.11.2003 0:43

ViestiKirjoittaja Sillipurkki » 9.2.2006 12:25

Kannattaako niitä vaihtaa turhaan jos auto starttaa ongelmitta. Isäukko vaihtoi TD Ventoon vajaassa 300tkm:ssä hehkutulpat kun alkoi kylmäkäynnistykset olla nihkeitä. Pitkään ne siis voivat kestää. Huonot yksilöt jos sattuu niin 100tkm voi olla jo liikaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.2.2006 13:37

Siis pointtina mulla oli että kyllä sen huomaa pakkasilla kun hehkut ei toimi (kesällähän tdi ei niitä edes tarvitse) mutta vaihto on helppo nakki eikä hehkut maksa maltaita...

esikammiovehkeethän on sitten ihan eri juttu käynnistymisen suhteen jos hehkut ei toimi. Kipupiste taitaa olla joku +5 astetta kun tdi:n saa käyntiin yli 15 asteen pakkasella ilman hehkuja.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 9.2.2006 17:40

160:tkm ja oli 3 hehkua pimeenä.

TeeVee
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.4.2006 18:09

ViestiKirjoittaja TeeVee » 10.4.2006 22:18

195tkm takana Golffissa (AGR) ja 4.syl hehku rikki. Vaihdoin kaikki neljä uusiin samalla.
Viimeksi muokannut TeeVee, 11.4.2006 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 11.4.2006 0:22

220 Tkm octavia ja kaikki Pelaa, paitsi akku sano ittensä irti 20 pakkasella. :D

Seat TDi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.10.2004 10:10

ViestiKirjoittaja Seat TDi » 11.4.2006 8:29

Seat Cordoba (AGR) 170tkm ja kaksi pimeätä hehkua.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 11.4.2006 10:24

285tkm ja kaikki oli pimeänä.

TDiGO
-
Viestit: 103
Liittynyt: 27.9.2004 14:01

ViestiKirjoittaja TDiGO » 11.4.2006 19:31

310 tkm mittarissa. Yks ehjä oli. Kone agr.

sepi6
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.9.2004 9:21

ViestiKirjoittaja sepi6 » 12.4.2006 9:42

AHU ja 176tkm yksi ehjä oli jäljellä, motonetistä boschit 43 egee ja vaihto 15min.
Alkuperäiset olivat Berut...

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 16.4.2006 19:12

Aiva "Käsittämättömiä eroja" Noiden kestossa.

Antti N
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.12.2005 17:51

ViestiKirjoittaja Antti N » 17.4.2006 17:36

230tkm takana Golffissa (AGR) ja 4.syl hehku rikki, muut hyvässä kunnossa. Vaihdoin kaikki neljä uusiin, motonetistä Boschit berujen tilalle.

aanelq
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.10.2007 13:54

ViestiKirjoittaja aanelq » 30.1.2008 0:21

Millaisen työkalun hehkujen vaihtoon tarvitsee?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.1.2008 0:27

Työkaverin saksantuonti -95 T4, "260tkm". Hyyty työpaikan pihalle, +17. Vika kaikki hehkut pimeenä

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 30.1.2008 8:58

Thomasj ---> En tiedä mikä auto sulla on mutta mulla on AAZ-moottorinen Golffi ja siihen tarvi kaksi lenkkiä, pitkät pihdit ja hermoja. Vaihdettiin tuossa viikko sitten hehkut (ei meinannut lähteä enää lämpimästä tallista käyntiin) ja meinas hermot mennä niiden kahden hehkun kanssa...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.1.2008 9:04

ne on helpompi vaihtaa ku nyppii suutinputket pois tieltä ;) tdi:hin ei tarvi ku 10 millin pitkän hylsyn =) vai 12mm ei muista =)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.1.2008 9:23

Seat Cordoba, AHU, 301tkm: 3. sylinterin tulppa pimeänä

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 30.1.2008 9:30

Toledo AHF: 287tkm ja yksi ehjä vastusmittarin mukaan. Päällepäin ei nähnyt, mikä oli se pimeä hehkutin. Vaihto tosiaan vartin homma, motonetistä nelisen kymppiä boschilaiset..

aanelq
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.10.2007 13:54

ViestiKirjoittaja aanelq » 30.1.2008 11:37

Thomasj ---> En tiedä mikä auto sulla on mutta mulla on AAZ-moottorinen Golffi ja siihen tarvi kaksi lenkkiä, pitkät pihdit ja hermoja. Vaihdettiin tuossa viikko sitten hehkut (ei meinannut lähteä enää lämpimästä tallista käyntiin) ja meinas hermot mennä niiden kahden hehkun kanssa


Itsellä on otsikosta poiketen AGR-koneella varustettu Octavia I

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.1.2008 12:37

agr:ään ei tarvi ku 10 millisen pitkän hylsyn. vartissa vaihtaa melkeen ekaakin kertaa, jos ei poikki mee ;)

aanelq
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.10.2007 13:54

ViestiKirjoittaja aanelq » 30.1.2008 18:46

jos ei poikki mee ;)


Onko ne menneet joltakin poikki ja mistä syystä. Eikös hehkutulpat kuitenkin ole aika kovaa ainesta?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.1.2008 18:56

Itselläni ainakin nikelsi tulpasta kierteet, vaikkakin varmasti lähti hienosti alkuunsa menemään kierteelle. Olisiko ollu jotain bassoa sittenkin alkukierteillä. Korkkas sitten ajossa, kun ei ihan loppuunasti menny tulppa. Onnesta ei lähteny kannesta kierteet vaan tulppa antautui.
Kierretapilla kierteet puhtaaksi, ilmanpaineella mahdollinen työstömetalli pois pytystä ja uus tulppa tilalle. Käy ja kukkuu.

Jussi K
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.11.2004 16:34

ViestiKirjoittaja Jussi K » 30.1.2008 21:02

Seat Cordoba (agr) 380 tkm. Kaikki hehkut ehjiä.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 30.1.2008 21:49

Golf IV 230tkm AGR ja kaikki hehkut pimeänä.

Vilikko
-
Viestit: 60
Liittynyt: 20.4.2006 15:36

ViestiKirjoittaja Vilikko » 1.2.2008 15:45

mitäs yleismittari sanoo ehjiin ja rikkinäisiin tulppiin? ja pitääkö ne ottaa mittauksen ajaksi kokonaan irti?

Gtmn
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.12.2005 8:10

ViestiKirjoittaja Gtmn » 2.2.2008 21:05

Hehkujen vaihto TDI koneeseen menee pikkuräikkään sopivalla 10mm pitkällä hylsyllä.
Itselläni oli 1.9TDI 1Z koneessa kaikki tulpat pimeänä. Ongelma ilmeni oikeastaan vasta 10-15 asteen pakkasessa. Eli jos lähtee syksyn viileämmällä kelillä huonosti käyntiin niin hehkut vaihtoon. Koneella ajettu 380tkm, en tiedä onko hehkuja vaihdettu aiemmin.

Vähän pidemmin:
http://huutoa.googlepages.com

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 11.7.2012 21:40

täytyy kyllä sanoa, että kestäviä ovat!
mittariin pyörähti juuri 360tkm ja edelleen alkuperäiset hehkut on paikalla. ja kone tuossa on AGR.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 13.7.2012 12:13

AJM 549800km ja alkuperäisillä mennään :)
Alkaa tosin pelottamaan että hajoavat atomeiksi koskettaessa ...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.7.2012 14:43

Vanha quote, mutta pakko kommentoida:

Älkääs hyvät ihmiset turhaan vaihdelko osia, jos kiesi toimii!


Itse pyrin toimimaan kyllä juurikin päinvastaisesti: Huollan yleensä ennenkuin tarvitsee korjata. Hehkuja olisi hyvä käyttää ainakin säännöllisesti irti jossei kukkaro kestä väliajoin uusimista.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

Re: IV golffin hehkujen kestoikä..??

ViestiKirjoittaja Reaper » 16.11.2019 18:29

AGR vm-00 413 tkm ajettu, alkuperäiset hehkut, yksi oli rikki. Vaihdoin kaikki uusiin.

0,9 ohmia näyttää ehjä hehku kun mittaa yleismittarilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa