Kaksoismassavauhtipyörässä väljää?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

Kaksoismassavauhtipyörässä väljää?

ViestiKirjoittaja LTR » 1.2.2006 20:47

Eli kun on tuo koneenvaihto työnalla niin alkoi ihmetyttämään kun vetokepeistä pyörittelemällä kuului sellainen kloks kloks-ääni kuten opelista aikanaan kun oli kytkinlevy räjähdyspisteessä..

Siis kysymys kuuluukin, että vauhtipyörän ulkokehä liikkuu noin 1,5cm(ilman vastusta) kun keskiö pysyy paikallaan, niin onko normaalia ja pystyykö tuollaista purkamaan kun kovasti näyttää kiinteältä limpulta?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 2.2.2006 15:43

Jeps, eli selvisi tämäkin kun tutkin asiaa tarkemmin. Vauhtipyörä on alkanut antautumaan ja siitä välys, ehjässä jonka sain käsiini on myös tahmeutta "keskellä" mutta ei tällaista väljää.. Onneksi ei ehtinyt hajoittamaan mitään muuta.. Korvataan 4Motion ARL:n sachs vauhtipyörällä onneksi vain 420euroa..

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 4.2.2006 9:05

Mahdollisuuksien mukaan myös levy kannattaa laittaa jousitettuna. Itsellä kaksoismassan jurinat (ei mikään pikku jurina :D) häipyi tolla konstilla.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.2.2006 11:45

Kiitoksia vinkistä valonviejä:) Onkos tiedossa mistä voisi saada valmiina tuollaisen sopivan levyn vai pitääkö teettää?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.2.2006 11:50

ARL:n vakiolevy on jousitettu.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 5.2.2006 13:33

Minä kun en näistä moottoritunnuksista mitään ymmärrä/muista, niin onko tuo vauhtipyörä jousitettu vai kiinteä? Ihmettelisin mikäli tehdas olisi molemmat jousittanut.

Lisääntyneeseen vääntöön tuskin soveliaat, koska mitoitukset väärin joka tapauksessa virimoottoriin.

Itse olen huomannut sintterikytkimen melko vaivattomaksi ja suht mukavaksi käyttää. Edes emäntä ei mutise pikku alkuravistuksesta. Ei kai se enään tiedä paremmasta, kun kaikissa autoissa on sintterit :D

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 5.2.2006 14:00

näistä kytkimistä vois tietäjät laittaa jotain juttua, mitkä sopii poikittais ja mitkä pitkittäis koneisiin. Ja mikä vauhtipyörä/kytkinpaketti toimis kovemmillakin väännöillä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.2.2006 18:43

ARL on 1.9 PD150 poikittaiskone ja siinä on sekä vauhtis että kytkinlevy 'joustavat'. En tiedä lisääkö tuo kytkinlevyn jousitus väännönkestoa ja tärinänsietoa verrattuna kovaan kytkinlevyyn.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.2.2006 19:37

VW:llä väitti kaveri kytkinpakettia myydessään että 100,115,130 ja 150 4Motioneissa on sama levy, asetelma on eri numerolla ja vauhtipyörä on 130/150 sama ja 100/115 sama. Kaippa noissa on valmistajissa ja vuosimalleissa eroja kyseiset tiedot sain kun kysyin kytkinpakettia -02 Golffiin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.2.2006 20:15

Nyt on PD100 4Motionin LUK ja PD150 4Motionin SACHS vauhtipyörät pöydällä vierekkäin eikä eroja voi olla huomaamatta. Eivät myöskään sovi ristiin kuten vw:n varaosakaveri kertoi, alkuperäinen levy sopii kyllä mutta asetelma ei ilman radikaalia koneistamista. Puristuskorkeus/esijännitys olisi 5mm sijaan 2mm ja tuo on jo aika paljon kytkimessä.. asetelman pulttijako sopii uusilla pulteilla, mutta keskitintapit eivät ole oikeilla paikoilla.. eli asetelman hankkiminen edessä..

Edit:nyt kuvien kera..
vasemmalla sachs ja oikealla luk:

Kuva

ja levy luk:

Kuva

ja sachs:

Kuva

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 19.4.2006 3:43

ARL on 1.9 PD150 poikittaiskone ja siinä on sekä vauhtis että kytkinlevy 'joustavat'. En tiedä lisääkö tuo kytkinlevyn jousitus väännönkestoa ja tärinänsietoa verrattuna kovaan kytkinlevyyn.


Myös AFN kone pitkittäin sisältää jousitetun levyn kaksoismassan kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa