PD koneen powerbox, mihin kytketään?
Valvoja: ffp jäsenet
PD koneen powerbox, mihin kytketään?
Ostin täsä työautoon (-03 T5 63kw PD) "lisäboxin" ja ei löydy kun yks paikka mihin sen vois asentaa, eli siihen metalliseen pötkylään oisko pa-pumppu?? Siitä lähtee koneeseen päin putki jonka välissä on joku venttiili ja siinä tällainen liitin, no pistin boxin siihen väliin eikä auttanut mitään. Kun ei oo vielä oikeen kokemusta tuosta pd koneesta niin voisko joku vähän auttaa ??
se tulee sen anturin ja johdon väliin eli boxi kiinni anturiin ja johto boxiin.
Mun käsityksen mukaan se pitäisi näin kytkeä mutta vaikutusta ei kyllä ole juurikaan havaittavissa. Millä keinolla tämä on oikeen kuristettu tuohon 63kw:hen? ohjelmalla? kun kone on päällisin puolin ihan samannäköinen kun 105heppanenkin.. Oisko mitään piristys neuvoja mitä vois kokeilla?
Mun käsityksen mukaan se pitäisi näin kytkeä mutta vaikutusta ei kyllä ole juurikaan havaittavissa. Millä keinolla tämä on oikeen kuristettu tuohon 63kw:hen? ohjelmalla? kun kone on päällisin puolin ihan samannäköinen kun 105heppanenkin.. Oisko mitään piristys neuvoja mitä vois kokeilla?
Terve ! Itselläni on 2000 vuosimallin pd golf 85kw hakusessa olisi siihen vastaavanlainen mokkula mistä niitä saa ??
kaverini osti just samanlaisen auton ja siihen oli asennettu kyseinen mokkula polttoaineen lämpötilaanturin pistokkeeseen, tällä saavutetaan kuulemma että 85kw:sesta saa 96kw:sen ? onko tietoa ??
kaverini osti just samanlaisen auton ja siihen oli asennettu kyseinen mokkula polttoaineen lämpötilaanturin pistokkeeseen, tällä saavutetaan kuulemma että 85kw:sesta saa 96kw:sen ? onko tietoa ??
Huijaus
Olen useita "tehoboxeja " asennellut ja tuo kuvailemasi värkki on boxi joka sisältää vastuksen jolla muutetaan polttoaineen lämpötila-anturin näyttämää eculle. Siis se on vaan vastus boxissa. toiv et maksanut paljoa siitä. Sillä voi käytännössä hieman lisätä tehoa max 10 hv., mutta jos vastusarvo on väärä, niin ei vaikutusta. Eli idea on kertoa eculle että löpö on esim +150 C lämmintä jollloin ecu syöttöä ohjelman mukaisesti pitää lisätä, koska polttoaineen ominaistiheys on tuossa lämpötilassa pienempi. VAG comin kanssa kun katselee , niin voi löytää sopiva vastusarvon jolla ei tule vielä vikakoodia ja boxi luulee että on kuumaa löpöä..
Oikea tehoboxi esim PSI, KW tms. laitetaan moottorin ja ecun väliseen isoon pyöreään moninapaiseen liittimeen. Muuttaa syöttöä suoraan ja tehoa saadaan huom enemmän.
Oikea tehoboxi esim PSI, KW tms. laitetaan moottorin ja ecun väliseen isoon pyöreään moninapaiseen liittimeen. Muuttaa syöttöä suoraan ja tehoa saadaan huom enemmän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa