PD koneen powerbox, mihin kytketään?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

PD koneen powerbox, mihin kytketään?

ViestiKirjoittaja sakarivo » 19.10.2005 16:15

Ostin täsä työautoon (-03 T5 63kw PD) "lisäboxin" ja ei löydy kun yks paikka mihin sen vois asentaa, eli siihen metalliseen pötkylään oisko pa-pumppu?? Siitä lähtee koneeseen päin putki jonka välissä on joku venttiili ja siinä tällainen liitin, no pistin boxin siihen väliin eikä auttanut mitään. Kun ei oo vielä oikeen kokemusta tuosta pd koneesta niin voisko joku vähän auttaa ??

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 20.10.2005 8:23

Sehän riippuu onko se 'evry' vai kunnollinen (kannelle menevään johtoon) tuleva boxi. Eli millainen liitin siinä on?

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 20.10.2005 19:28

sellainen musta ja muovinen...
kaks pinninen liitin ja on just sen muotoinen kuin lähes kaikki muutkin liittimet tässä -03 transussa, hieman pienempi kuin muut joten en löytänyt kuin yhden paikan johon se sopii ja se on se letkun välissä olevan potikan liitin

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 21.10.2005 7:53

sain sellaisen kuvan et se ois evryn tapainen boxi, eli se tulee polttoaine putkessa olevaan anturin tilalle.

onko siinä boxissa yksi liitin? jos on niin otat anturilta liittimen irti ja kytket boxin siihen johtoon ja jätät anturin vapaaksi.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 21.10.2005 8:53

se tulee sen anturin ja johdon väliin eli boxi kiinni anturiin ja johto boxiin.
Mun käsityksen mukaan se pitäisi näin kytkeä mutta vaikutusta ei kyllä ole juurikaan havaittavissa. Millä keinolla tämä on oikeen kuristettu tuohon 63kw:hen? ohjelmalla? kun kone on päällisin puolin ihan samannäköinen kun 105heppanenkin.. Oisko mitään piristys neuvoja mitä vois kokeilla?

tvaiski
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.10.2005 22:49

ViestiKirjoittaja tvaiski » 21.10.2005 8:56

Terve ! Itselläni on 2000 vuosimallin pd golf 85kw hakusessa olisi siihen vastaavanlainen mokkula mistä niitä saa ??
kaverini osti just samanlaisen auton ja siihen oli asennettu kyseinen mokkula polttoaineen lämpötilaanturin pistokkeeseen, tällä saavutetaan kuulemma että 85kw:sesta saa 96kw:sen ? onko tietoa ??

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 21.10.2005 9:03

joo no tuohon T5:een 86hp koneella ei vaikuta juurikaan liekö mulla väärä kytkentä tai sitten tuo paku on vaan niin painava vehje ettei tehoeroa huomaa... myyn sen pulikan sulle jos näin on

tvaiski
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.10.2005 22:49

ViestiKirjoittaja tvaiski » 21.10.2005 9:10

Paljollakohan tuo lähtisi ?

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 21.10.2005 9:20

palataan siihen hieman myöhemmin tuolla privaattiosastolla, täs on yks toinenkin pd mies esittänyt kiinnostuksensa tohon pulikkaan...
Nyt kiinnostais saada potkua tohon työkaluun

katajism
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.5.2004 12:31

Huijaus

ViestiKirjoittaja katajism » 21.10.2005 12:23

Olen useita "tehoboxeja " asennellut ja tuo kuvailemasi värkki on boxi joka sisältää vastuksen jolla muutetaan polttoaineen lämpötila-anturin näyttämää eculle. Siis se on vaan vastus boxissa. toiv et maksanut paljoa siitä. Sillä voi käytännössä hieman lisätä tehoa max 10 hv., mutta jos vastusarvo on väärä, niin ei vaikutusta. Eli idea on kertoa eculle että löpö on esim +150 C lämmintä jollloin ecu syöttöä ohjelman mukaisesti pitää lisätä, koska polttoaineen ominaistiheys on tuossa lämpötilassa pienempi. VAG comin kanssa kun katselee , niin voi löytää sopiva vastusarvon jolla ei tule vielä vikakoodia ja boxi luulee että on kuumaa löpöä..

Oikea tehoboxi esim PSI, KW tms. laitetaan moottorin ja ecun väliseen isoon pyöreään moninapaiseen liittimeen. Muuttaa syöttöä suoraan ja tehoa saadaan huom enemmän.

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 21.10.2005 12:29

tehoa noihin pd koneisiin saa pelkällä evryllä 15hv
helppo tehdä itekkin.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 21.10.2005 12:40

minkälainen vastustus ois sopiva tähän anturinjohdon väliin ja onko väliä kumpaan johtoon? mulla oli joskus -96 tdi ja siinä pumpunpiuhanvälissä 10-30kohm säädettävä, ei varmaan sama putikka käy?

Jande
-
Viestit: 110
Liittynyt: 15.5.2005 21:00

ViestiKirjoittaja Jande » 21.10.2005 18:49

muistikuva ois että se olis 150ohm ja tulee polttoaineputken anturille tulevien johtojen väliin anturi jää tyhjäksi.

tvaiski
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.10.2005 22:49

ViestiKirjoittaja tvaiski » 26.10.2005 20:28

Pitänee kokeilla tota 150 Ohmin vastusta liekkö vastuksen tehon kestolla väliä ja vaurioittaako mitään jos se ei olekkaan oikea se 150 ohmia

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 28.10.2005 11:37

joko kokeilit?

tvaiski
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.10.2005 22:49

ViestiKirjoittaja tvaiski » 23.11.2005 21:32

Terve !

En ole vielä laittanut mut kaverilla on paikoillaan ja toimii tosi hyvin.. minulla kun nuo väännöt on vielä hukassa 1800 kierroksella tai se kiva vääntö piikki ........ helppivä !

tvaiski
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.10.2005 22:49

ViestiKirjoittaja tvaiski » 19.4.2006 23:00

Vastus on paikoillaan ja ero on huomattava ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa