Missä korjauttaa syöttöpumppu (Oulu)?
Valvoja: ffp jäsenet
Missä korjauttaa syöttöpumppu (Oulu)?
Syöttöpumppu alkoi vuotamaan kaasuakselin juuresta polttoainetta ihan kunnolla. Mistä päin Oulua löytyisi edullinen dieselpaja joka tekee pumppuremontteja? Itsellä kävi mielessä Alasintiellä oleva Diesel Turunen... Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta? Ja autohan on AAZ-koneella oleva vento 1.9 TD, vm.-92.
[tilitys]
Pikkuhiljaa alkaa menemään hermot tuon auton kanssa, toissa perjantaina (19.8) katkesi kampiakselin päästä hammashihnapyöränpultti vantaalle kehä III:n varrelle ja venttiilit mutkalle. Eilen sain taas auton kuntoon ja nyt sitten alkaa syöttöpumppu vuotamaan... Ei ole helppoa opiskelijankaan elämä.
[/tilitys]
[tilitys]
Pikkuhiljaa alkaa menemään hermot tuon auton kanssa, toissa perjantaina (19.8) katkesi kampiakselin päästä hammashihnapyöränpultti vantaalle kehä III:n varrelle ja venttiilit mutkalle. Eilen sain taas auton kuntoon ja nyt sitten alkaa syöttöpumppu vuotamaan... Ei ole helppoa opiskelijankaan elämä.
[/tilitys]
Minulle taas sanottiin pienen soittokierroksen jälkeen parissakin paikassa, että itse ei kannata mennä vaihtamaan ja koska en ikinä ole joutunut syöttöpumppu purkamaan/korjaamaan, niin en oikein uskalla rueta siihen hommaan. Sanoivat että sinne joutuu vaihtamaan tiivisterenkaan ja helan sekä mahdollisesti myös akselin, jos vanha on kulunut. Jos jostain löytyy hyvät ohjeet kuvien kera niin laittakaa tulemaan niin voihan sitä harkita, että vaihtais itse.
Nyt on sitten auto käytetty Turusella huollossa... Enää ei vuoda ja toimii muutenkin moitteettomasti. Jäi vaan hieman paha maku. Luvattiin, että homma hoituu reilussa puolessa tunnissa, mutta aikaa menikin 1,5 tuntia ja hintaa tuli loppujen lopuksi n. 50 € enemmän mitä aluksi sovittiin... Siihen joutui laittamaan sen akselin ja tiivistesarjan. No nyt se ainakin on kunnossa.
Noin ne Turusella tekee aina. Nylkivät kerran minutkin. Ei pitänyt sovittu hinta, eikä tehty edes kaikkia sovittuja töitä. Näin jälkikäteen voin neuvoa, ettei sinne Turuselle kannata viedä mitään.
Sen vuodon korjaaminen ei ole todellakaan paha homma tehdä itse. Sitäpaitsi siihen on sellainen korjaussarja, jossa on hela, akseli ja tiiviste samassa paketissa, eikä maksa montaa kymppiä, eikä vaihtoon mene tuntiakaan, vaikka itse sen ensimäistä kertaa vaihtoin.
Sen vuodon korjaaminen ei ole todellakaan paha homma tehdä itse. Sitäpaitsi siihen on sellainen korjaussarja, jossa on hela, akseli ja tiiviste samassa paketissa, eikä maksa montaa kymppiä, eikä vaihtoon mene tuntiakaan, vaikka itse sen ensimäistä kertaa vaihtoin.
Joo ja Turusella en ole saanut paskankaan arvoista palvelua kun sielä olen käynyt. Oulun suunnalta kannattaa suosiolla viedä HP-Dieseliin Ylivieskaan. Samalla tulee voimaa lisää jos niin haluaa ja muuta pientä pumppuun. Matkaan noin 120 km Oulusta. Melkein tuolla 141 eurolla (samalla sataluvulla) tulee pumppuun kaikki uudet tiivisteet (ainakin velipojalle lupasi) sekä muokkaus siten että ei savua ja syötöt tapissa. Turunen ei tee/osaa tehdä edes muuta kuin tehdasasetuksia mihinkään vehkeisiin.
Ja sekin on niin kumma ettei turunen osaa sanoa minkä numeroiset suutinkärjet sprinterissä on ennen kuin ottaa ne pois ja katsoo. Väittää että just samassa koneessa on erilaisia eikä ne passaa keskenään. Uskoo ken tahtoo että suutinviuhkat on erilaisia jos on sama kone (suorasuihku 2,9) . Lisäksi esim. Tammer-Diesel tarjoaa just oikeanlaisia vaihtosuuttimia 80 e/kpl ja on oikea numero. Kun vie irtosuuttimet Turuselle niin kärki 85 euroa ja vaihtotyö 1,5h * 55e = 167,5 euroa per suutin!!!!! koko koneeseen Tammer-Diesel tarjoaa osat siis 400 euroon ja Turunen 837,5 euroon. Niin että laskekaa missä kannattaa käydä asioimassa.
Ja sekin on niin kumma ettei turunen osaa sanoa minkä numeroiset suutinkärjet sprinterissä on ennen kuin ottaa ne pois ja katsoo. Väittää että just samassa koneessa on erilaisia eikä ne passaa keskenään. Uskoo ken tahtoo että suutinviuhkat on erilaisia jos on sama kone (suorasuihku 2,9) . Lisäksi esim. Tammer-Diesel tarjoaa just oikeanlaisia vaihtosuuttimia 80 e/kpl ja on oikea numero. Kun vie irtosuuttimet Turuselle niin kärki 85 euroa ja vaihtotyö 1,5h * 55e = 167,5 euroa per suutin!!!!! koko koneeseen Tammer-Diesel tarjoaa osat siis 400 euroon ja Turunen 837,5 euroon. Niin että laskekaa missä kannattaa käydä asioimassa.
Ittellä on toi kaasuakselin eheytys- operaatio myös pian käsillä. Siis vaihdon suorittamikseksi syöttöpumpusta on otettava se kansi irti, mutta lähteekö sieltä jotain pikku kilkkeitä tai jousia ilmaan. Eli pystyykö homman ryssimään oikeen kunnolla vaikkei yrittäisikään? ei kellään olis kuvaa tosta pumpun kannesta tai aksen vaidosta?? Tänks.
turusen tarjous:
-suutinkärjet pp520
-av.paineiden säätö ja asennus alkuperäisiin runkoihin
-ns.paikalta paikalleen, eli ns.avaimet käteen asennus
aika sovittuna ja hinnaksi sovittu n.600-650€
noh, sovittuna aikana paikalla. Ei onnistu laulaa eino grön. En ala tekemään, kun työt loppuu neljään. Hinta uudelleen laskettuna 890€. Palataan asiaan, joo, varmasti palataan!!
Sain tarjouksen muualta, joka olisi samoin ehdoin tehnyt koko paskan 500-600€. Olis vielä jäänyt varaa viettää hauska ilta toisessa kaupungissa ja nukkua yö hotellissa.
(sorry, oli hiukan "avautumispaineita")
-suutinkärjet pp520
-av.paineiden säätö ja asennus alkuperäisiin runkoihin
-ns.paikalta paikalleen, eli ns.avaimet käteen asennus
aika sovittuna ja hinnaksi sovittu n.600-650€
noh, sovittuna aikana paikalla. Ei onnistu laulaa eino grön. En ala tekemään, kun työt loppuu neljään. Hinta uudelleen laskettuna 890€. Palataan asiaan, joo, varmasti palataan!!
Sain tarjouksen muualta, joka olisi samoin ehdoin tehnyt koko paskan 500-600€. Olis vielä jäänyt varaa viettää hauska ilta toisessa kaupungissa ja nukkua yö hotellissa.
(sorry, oli hiukan "avautumispaineita")
Sattuipa sopivasti tämä keskustelu, kun juuri eilen huomasin vuodon 2,4D:n kaasuvivun akselilta. Korjauksen meinaan tehdä itse, mutta hyvät neuvot on tervetulleita. Onko odotettavissa, että sieltä pyrkii osia (jousia yms.) silmille, kun avaan kannen?
Mistäs noita korjaussarjoja on saatavissa eli myykö pumppukorjaamot vai saako VW:n "alkuperäisvaraosina" ?
Mistäs noita korjaussarjoja on saatavissa eli myykö pumppukorjaamot vai saako VW:n "alkuperäisvaraosina" ?
Minulla on vähän erilaisia kokemuksia.. Kerran meni datsunin sähköpumpun (tankin sisäinen) karkea suodatin tukkoon (bensa sumuna letkussa) ja ei millään puhtaaksi.. No ei saanu mistää vastaavaa uutta ja lopulta eksyin turuselle jonkun vinkkaamana.. Silläkää (se vanha mies) ei ollu muutaku vanhoja dieselin suodattimia ja kaivo jostai pakista sellasen just soppelin ja löi käteen ja sano et hyvää matkaa..
Kyllähän kaikki ottaa rahat pois jos antaa.. Traktoria käytettiin syksyllä siel ku suuttimet laittovat ja pumppua rukkasivat ahtimen lisäämisen vuoksi.. Nyt näytti jo suihkuputket löysällä olevan vaikka ei montaakaan kertaa ole käytetty sen jälkee..
Sen vanhemman ukon luo oon yleensä suoraan kävelly, kun siellä toimiston puolella saa odottaa, odottaa ja vielä odottaa...
Edit: Niin muuten itselläniki t3:ssa (1.6d) vuotaa pa-pumppu, liekkö sitte jopa käyttöakselin stefa tai joku muu mutta uutta siihen ei tuu.. Jos jollakin myydä tai noudettavissa Oulun alueelta, pm:ää kehiin
Kyllähän kaikki ottaa rahat pois jos antaa.. Traktoria käytettiin syksyllä siel ku suuttimet laittovat ja pumppua rukkasivat ahtimen lisäämisen vuoksi.. Nyt näytti jo suihkuputket löysällä olevan vaikka ei montaakaan kertaa ole käytetty sen jälkee..
Sen vanhemman ukon luo oon yleensä suoraan kävelly, kun siellä toimiston puolella saa odottaa, odottaa ja vielä odottaa...
Edit: Niin muuten itselläniki t3:ssa (1.6d) vuotaa pa-pumppu, liekkö sitte jopa käyttöakselin stefa tai joku muu mutta uutta siihen ei tuu.. Jos jollakin myydä tai noudettavissa Oulun alueelta, pm:ää kehiin
Kyllä Turuselta ammattitaitoa löytyy normaaleihin diesel-korjauksiin, virityksistä en tiedä. Hinnat vähän yläkantissa ja joustavuus sitten alakantissa. Mitäpä tuota tekemään aivan netolla kun töitä tuntuu riittävän muutenkin.
Jokainenhan voi alkaa yrittäjäksi jos markkinoilla näyttää tilaa olevan ja muutenkin, vaan ei se niin helppoa rahaa aina ole.
Jokainenhan voi alkaa yrittäjäksi jos markkinoilla näyttää tilaa olevan ja muutenkin, vaan ei se niin helppoa rahaa aina ole.
Aikanaan kun vielä Ventolla ajelin niin jakoremin vaihtoa kysyin Turuselta. Hinta kun kuulosti hyvältä niin sinne vaan remonttiin.
Kun sitten homma valmis ja autoa noutamaan niin hinta olikin pompsahtanut.
Selitykset:Niin kun piti vaihtaa sitä ja tätä ja tuota vielä remmin lisäksi.
Eikös kuitenkin monessa paikassa ruukata soittaa asiakkaalle jos alkaa hinta arvio mennä kolminkertaiseksi.
No ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä puljussa.
Kun sitten homma valmis ja autoa noutamaan niin hinta olikin pompsahtanut.
Selitykset:Niin kun piti vaihtaa sitä ja tätä ja tuota vielä remmin lisäksi.
Eikös kuitenkin monessa paikassa ruukata soittaa asiakkaalle jos alkaa hinta arvio mennä kolminkertaiseksi.
No ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä puljussa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa