1.6TD virityskeskustelu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-
Viestit: 745
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 1.7.2011 3:27

Kannattaa vaihtaa suosiolla koko etupää kannakkeineen päivineen jos vaan tarjolla on. Ei ne sovittelu hommelit tahdo pidemmän päälle järkeviä olla. Käyhän se bensapelin 1.8 laatikkokin siihen toki, mutta ei sillä aja Erkkikään eikä Erkin veli heikki koska se on sen verta tiheämmillä väkityksillä että huutaa jo satasessa niin julmetusti että tuskin ilman suojaimia viittii ajaa. 210 mm levyn saa myöskin luistamaan melko pienellä virillä, vaikka olisi uusi levy, että kunnon kytkin saman tien kiinni jos avaa..

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 12.7.2011 21:43

Meneekös vw 1.6td mallinen KKK K24 ihan bolt-on semmoseen sb/ra (1.6td coolerilla, 80hp) koneeseen jossa on orkkiksena Garretti (t2). Vai onko noita ees T2:lla... Jos on T3, niin ei varmaan paljon hyödy laittaa 24:sta tilalle?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18
Auto: ex. Jetta GLI 1988

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.7.2011 14:59

Menee, mutta T2:n vesikierron joutuu tulppaamaan.

SB:ssä kuuluisi olla vakiona T2, joten sellainen tuo varmaan on.
K24 käy suoraan tilalle, mutta imuletkun joutunee vaihtamaan, koska kompuran imuaukko on suurempi K24:ssä.

skukkeli
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.4.2011 21:23
Auto: Vw Golf Vr6 2,8 , VW Golf Variant 1,9tdi , VW Jetta 1,6tdi / Vw jetta 1,8 Flair , VW Polo 1,4

nestepää ja nokka levyn vaihto

ViestiKirjoittaja skukkeli » 7.9.2011 9:00

elimul olis sellanen ongelma nytten että tarvis 122mm nestepää ja sit ohuemman nokkalevyn mista saa ja mihin hintaa ? ? jos joltain likenee tuollaiset osat ostan heti = )

Sami-
-
Viestit: 2022
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: T4 TDi, T3 syncro, Golf 3 VR6 CC syncro, 3B5 TDi 4motion & 2x Typ1

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.9.2011 11:09

No huhhuh. Tuo reilu metrinen pää voi olla kiven alla. :)

edit: Terveisin AMK-opiskelija. :D

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28
Auto: 2x VW G1,2x G2

ViestiKirjoittaja Mazaman » 7.9.2011 20:49

122mm on kyllä alle metrin reilusti

tv. amis :D

skukkeli
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.4.2011 21:23
Auto: Vw Golf Vr6 2,8 , VW Golf Variant 1,9tdi , VW Jetta 1,6tdi / Vw jetta 1,8 Flair , VW Polo 1,4

pahoittelu

ViestiKirjoittaja skukkeli » 8.9.2011 11:19

juu 12mm nestepää = D mistä saisin hommattuu ?? ??

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28
Auto: 2x VW G1,2x G2

ViestiKirjoittaja Mazaman » 8.9.2011 22:17

mandariinikiina kun taipuisi niin voisin tietää montakin... :/

Sami-
-
Viestit: 2022
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: T4 TDi, T3 syncro, Golf 3 VR6 CC syncro, 3B5 TDi 4motion & 2x Typ1

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.9.2011 23:37

Maza: Sillä ivallisesti koulutus-suuntausta kehuinkin kun huomasin pilkkuvirheeni. Arkipäivää meille tuleville insinööreille. :)

Onkos nestepäitä kyselty dieselkontorilta?

skukkeli
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.4.2011 21:23
Auto: Vw Golf Vr6 2,8 , VW Golf Variant 1,9tdi , VW Jetta 1,6tdi / Vw jetta 1,8 Flair , VW Polo 1,4

...

ViestiKirjoittaja skukkeli » 9.9.2011 10:29

en oo kyselly pahemmin mistää sen takia kysynki täält foorumilta että mistä sais ku tääl tuntuu olevan asiasta tietävää porukkaa

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18
Auto: ex. Jetta GLI 1988

ViestiKirjoittaja TurboJ » 15.9.2011 13:17

Profiilisi ajokkiinko olet nestepäätä hommaamassa?

Pettynet siinä tapauksessa, 1.6 TDI -Jettaan ei ole mistään saatavilla nestepäitä, kun ei kyseisessä moottorissa ole lainkaan jakajapumppua. Common rail- dieseliin ei siis nestepäätä löydy.

Jos taas kyseessä on 1.6 TD, eli kakkoskoppainen, niin dieselkontor on hyvä vaihtoehto noita tilailla.

Toinen asia taas on mihin kummaan 12-millistä nestepäätä tarvitaan, kun 11-milliselläkin saa 250 hv tehot ulos ja vähemmällä savulla.

skukkeli
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.4.2011 21:23
Auto: Vw Golf Vr6 2,8 , VW Golf Variant 1,9tdi , VW Jetta 1,6tdi / Vw jetta 1,8 Flair , VW Polo 1,4

1,6TD ja nestepään vaihto / + heebelit

ViestiKirjoittaja skukkeli » 25.9.2011 12:10

eli joo siis on 1,6TD . . . tosiaan siis itselläni englannin tieto aika huono niin tota voiko joku linkata jonkun jutskan melkeinpäti suoraan mikä olisi sopiva . . ja siis juu tuokin kuullostaa hyvältä tuo 11mm nestepää mutta olen kuullut ja lukenut että kaikki tuikkasee tuon 12 mm nestepään . . . mitä muuta olisi hyvä tehrä sitten nestepään lisäks . .kuten mikä turbo olisi jees vakion tilalle . . ja suuttimet mitäs olisiko asiallista vaihtaa . . .itselläni tällä hetkellä kunnon välijäähdytin ja sitten on tuo sieni suodatin . . niin mitä olisi sellasta pikku viriä . = ) = )

leinoan
-
Viestit: 745
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 10.10.2011 17:28

^kaikki temput löytyy varmaan jo tästä ketjusta, kun maltat lukea kaikki sivut läpi.

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23
Auto: Volkkaria ja Mitsua

l

ViestiKirjoittaja AH » 14.12.2011 17:54

Onkos porukka jäykistellyt/vaihtanut ahtokaran jousta näissä AAZ vehkeissä? Kun jousihan on ilmeisen vetto ja mitoitettu vakiopaineille. Kun nostelee ahtoja niin sehän tuuttaa heti alusta lähtien karan pohjaan ja täten idea hieman kärsii karan ollessa liian on/off-tyylinen?

Mitenkäs tämä shimmimodi? http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24323.0
Tuolla vain kierrättää moottorin solmuun?

Talven aikana tässä hakusessa Golfista voimanrippeitä ulos ja jos nyt tekisi ensin sen tiedon kaivamisen eikä kiipeäisi kantapään kautta puuhun.
K03 oli päässyt niin surulliseen kuntoon että ahdin menee vaihtoon niin samallahan sitä kaikkea muuta pientä...

mobxi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.12.2011 19:19

ViestiKirjoittaja mobxi » 17.12.2011 19:28

Kertokaas viritys velhot että miten saisi tuolaiseen 1.6 TD golfin koneeseen alas voimaa,kone kiertää käytössäni max 3000rpm.

vagriku
-
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2011 16:10
Auto: Passat "quattro" ,Audi coupe typ 89

ViestiKirjoittaja vagriku » 20.12.2011 18:51

13mm lennkkiavain toiseen käteen ja toiseen talttapää meisseli. Niillä pääsee jo alkuun

mobxi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.12.2011 19:19

ViestiKirjoittaja mobxi » 21.12.2011 6:51

Tuota ruuvaamista on jo kokeiltu, vaikutus on kulutukseen nähden laimea.

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 11.1.2012 14:52

Terve.

Mulla on 1.9TD ja KKK K24 ahdin joka on peräisin 1.6TD:stä. Siinä on hukkaportti joka on kolmella pultilla kiinni.

Löytyykö tohon mitään adaptereita tai valmiita hukkiksia jotka kävisivät suoraan, ja tarjoisivat kunnollisen säätömahdollisuuden?

Tai onko tuota mahdollista avata, niin että sen saa myös ehjänä kasaan, jolloin voisi kokeilla jäykempiä jousia?

Tossahan on kyllä kellon päällä kuusiokoloruuvi, mutta sitä kun ruuvaa kiinnipäin, niin jousi kyllä kiristyy, mutta se hukkis ei enää avaudukaan niin paljoa kuin pitäisi = ei hyvä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18
Auto: ex. Jetta GLI 1988

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.1.2012 19:59

Miksi vakio jousijäykkyys ei riitä?

Millainen ahtopaineensäädin sinulla on käytössä? Et kai sentään ensisijaisesti suoraan hukkaportista ole ahtoja säätämässä?

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 11.1.2012 20:40

hukkaportti on suoraan ahtopaineella ohjattu, ja sille tulee ahtimen kyljestä kova putki, joka olisi tärveltävä jos siihen väliin laittaisi jonkun "rajapaineventtiilin", joten siksi mietin vaan että mitenkähän tuota kannattaisi säätää sitten.
Mutta jospa sit tyydyn laittamaan jonkun tämmösen Inline boost controllerin ?:
http://tinyurl.com/7f3ewk9
täytynee sit katkoo ne putket, laittaa väliin muutamat sentit jotain letkua ja tuo niihin.. Vai saiskohan tuohon jotkut oikeat letkuliittimetkin. Putki näyttää tältä: http://tinyurl.com/6u2pcpw

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18
Auto: ex. Jetta GLI 1988

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.1.2012 23:37

Tiedän millainen se alkuperäinen rakenne on... Ota putki pois kokonaan ja laita reikiin letkulle sopivat liittimet. Sitten jokin lämpöä kestävä letku siihen ja rajapaineventtiilli. Ei se hukkaportin oma säätö ole "joustava", se on tarkoitettu vain alkuperäisille painetasoille; hienosäätöön siis.

HooÄr
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 25.7.2009 11:46
Auto: T3 -89

ViestiKirjoittaja HooÄr » 31.3.2012 15:42

Tietääkö joku onko nuissa CY ja RA koneiden sisuskaluissa ja lohkoissa mitään eroa? Kun ajattelin nakata tuon timmimmän RAn paikalle ja ajella sillä sen aikaa että tekis tuosta CYstä sitten vähän enemmän trimmatun moottorin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.3.2012 17:00

eipä noissa 1.6d lohkoissa ole muuta eroa kuin td-koneissa on männän alapuoliset öljysuihkut. kansissa voi sit olla eroja. toiset hydraulisilla nostajilla ja toiset kovilla

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 5.5.2012 2:43

Kirjottelen nyt tänne ennen kuin teen uutta topikkia. Eli suuttimien huolto olisi edessä. Uudet kärjet + säätö olisi tarkoitus teetättää. Nyt mietinnässä laitanko RA vai JR/JX suutinkärjet. Onko noissa kärjissä minkälaisia eroja ja näkyykö vaikutus vain lompakossa jos laitan RA kärjet JR sijaan?

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

golf 1.9td cooleri

ViestiKirjoittaja jari k » 5.5.2012 17:28

Onkos jollain kuvia jai tietoa 90Hv 1,9 td golffi 3 alkuperäisestä coolerista,tuleeko se vasemman etulokarin "sisään" ja onko siellä kiinnitykset valmiina.Jos joltai löytyisi kuvia tai viitsisi ottaa muutaman kuvan.

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 13.5.2012 15:33

vänkärin puoleltahan siitä karasta otetaan tavaraa pois, jotta alkaa kulkua löytymään, right?

otin aika reilusti pois -> vähän piristyi, mutta ei savua yhtään (?)

Turbona on näyttäs olevan K14. Vakiot ahtopaineet.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 30.5.2012 23:55

Mikä ahdin olis järkevä valinta 1.9td moottoriin? Tarkoituksena laittaa pumppuun 12mm elementti, iso välijäähy, putkisto yms. tehotavoitteena 150-200hp vois olla realistinen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.5.2012 20:25

älä laita 12mm jos ei oo tuon kovempi tehotavoite. kuitenkin 10mm pää taitaa yltää nippanappa 200hp. 11mm sit taitaaki riittää heittämällä kovemmillekki lukemille. ja eiköhän tästäkin topicista löydy vastaukset tuohon ahtimeen. esim Schwitzer s1 riittää tuohon tehotavoitteeseen

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 1.6.2012 0:39

Mistäs tommonen 11mm elementti löytyis helpoilten? Nälkä kuitenkin varmaan kasvaa syödessä. Dieselkontor putiikista löysin vaan ton 12mm elementin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.6.2012 17:50

11mm taitaa kuiten riittää 250hp ja tässä vaiheessa on jo kohtalaisesti muokattu kone.
boschin diisselipajoilta saa tilaamalla

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 2.6.2012 20:59

Jees. Onko porukka paljon laitellut moposportin 30% jäykempää paineasetelmaa? Paljonkohan sellanen pitää sen moposportin sintterilevyn kanssa?

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 4.6.2012 19:25

Milläs porukka on ahtoja nostanu / laskenu? K24 turbo ja kahdella turboruuvilla jo kokeillut. Vaikka miten päin pyörittää ruuvia niin ei tunnu olevan vaikutusta kumpaakaan suuntaa. Sen sijaan paineet nousee syötön mukaan. Ruuvi pukattu kompuran ja hukkiksen metallisen letkun väliin, oikein?

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 5.6.2012 17:24

Onko imusarjasta se pop off venttiili tukittu? Jos oikein muistan niin se aukee 0.8 barin tietämillä ja ahdot ei nouse enempää.

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 6.6.2012 11:28

Sen pop-offin aukeemisen kyllä kuulee (ainakin tölkissä) kun se päästää paineet pihalle.

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 8.6.2012 23:45

Nojoo pop-offi kyllä tukittu. Lähinnä sitä, että miten muilla paineet K24 kans? Kahessa autossa jo sama homma että paineet nousee syöttöjen mukaan. Ei siis saa rajattua mitenkään järkevästi.

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 9.6.2012 17:00

kyllä mulla ainakin ebaystä hankitulla palikalla ahdot säätyy ihan hyvin. Asennettu näin:

https://lh4.googleusercontent.com/-jVdt ... AG0296.jpg

Tolla turboruuvilla saa juuri sopivasti maksimissaan 1.5BAR (kun siis pultti pyöritelty loppuun asti)

Ja tosiaan hyvin pysyy tasaseen 1.5:ssä, tai mihin sit säätääkään.

kannattaa kattoa että on kupari/alumiinitiivisteet paikoillaan noissa banjoissa ettei vuoda, ja se ettei oo väärinpäin se turboruuvi, meinaa ainakaan tontyyppinen ei päästä ilmaa kulkemaan ollenkaan silloin (=hukkaportilla ei ole ohjausta)

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 9.6.2012 22:18

Samanlainen ruuvi täälläkin. Ilmeisesti hukkaportti jumissa kun syötön mukaan nousee paineet. Melko paska homma irroitella tuo hukkis koneen ollessa paikoillaan.

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 9.6.2012 22:20

helpoin nykästä pakosarjoineen irti... (koska ennemmin niin kuin katkasta yks turbon pulteista ja sitten ottaa pakosarjoineen irti :D)

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 13.6.2012 5:30

Niin, turbo on kyllä on vasta vaihdettu mutta siinä kiireessä ei kerennyt tuota hukkiksta ihmettelemään sen tarkemmin. Mutta mahtuuko turbon pultteja aukomaan kun kone paikoillaan? Vai kuinka nätisti tuon pakosarjan saa irti koneen ollessa paikoillaan? Mihis Tekno saat säädettyä minimi paineet tuolla ruuvilla?

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 13.6.2012 16:56

Mutta mahtuuko turbon pultteja aukomaan kun kone paikoillaan?

Kyllä, jos räikkä ja hylsy on sopivaa mallia... ei saa olla hirveää mölliä siinä kohtaa mhin hylsy laitetaan.
mutta tosiaan ei ole mukavaa jos pultti katkeaa ja jää turboon (niinkuin itsellä kävi). Toki tuskin noin käy jos hiljattain koskettu niihin...

Vai kuinka nätisti tuon pakosarjan saa irti koneen ollessa paikoillaan?

En tiedä miten Golf mk2:ssa (tai missä sulla se onkaan) pääsee käsiksi alapuolelta, mutta ykköskorisessa (ei ohjaustehostimia yms) sen sai helposti, koska auton alta mahtuu kääntelemään alarivin mutterit auki, eikä oo mitään tiellä. Sehän on siis kahdeksalla 12mm kantaisella M8 mutterilla. Alimmat neljä auton alta irti, ja loput sitten yläpuolelta. Pari ylärivin sisimmäistä väänsin peilin avulla auki (peili siis peilaukseen :D) Vähän kerrallaan mahtuu kääntämään, eli hidasta hommaa toki, mutta kuparimutterit on siitä mukavia etteivät ole jumissa (yleensä)


Mihis Tekno saat säädettyä minimi paineet tuolla ruuvilla?

Se pultti löysimmillään on öbaut sama kuin ei olisi ollenkaan tuota turboruuvia välissä, eli turbon oman hukkaportin paineet sillon...

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 13.6.2012 20:21

Jees, pitää tutkailla sitä kannattaako alkaa aukomaan/irroiteleen. Mitenlie saako edes toimivaa enään vaikka auki käyttäiski. Eli mitä se oma hukkaportti rajottaa numeroissa? 0.7-0.8 pienimmillään?

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 22.6.2012 23:18

totanoin tässä kun vaihteeksi itekki turboo vaihan (Golf mk3 aaz k14->k24), niin koko pakettina pakosarjan kanssa kun tekee vaihtoa, siitä alumiinilevystä joka on imusarjan ja pakosarjan välissä, kantsii rohkeasti rälläköidä siivua pois, jotta mahtuu käänteleen turbiinikotelon kohdalla olevaa imusarjan mutteria. (toista niistä ylärivin keskimmäisistä)

Kuva: Kuva

ihan vain tiedoksi :D nimittäin jos tuota palasta ei rälläköi, niin vaikka K14 ja T2 kanssa sen mutterin aukasee ihan kevyesti, KKK K24 kanssa on jo niin ahdasta että menee ihan tajuttoman vaikeaksi (työkalut ei mahdu mitenkään väliin)

sittenhän tuolla ei tietty ole mitään merkitystä ole jos turbon erottaa pakosarjasta aina kun tarvii aukoa, mutta kannattaa toikin tehä sillon kun turbo on irti, vaikka tulevaisuuden varalle, niin on sitten mahdollista ottaa se pakettina irti jos tarvii.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 2.7.2012 12:00

Noniin nyt on vihdoin saatu hommattua caddy 1.6td:llä. Pumppu tosin on ahtokaraton malli. Mitä kaikkea tarttee vaihtaa kun laittaa ahtokarallisen pumpun? Sopiiko ruiskuputket jne? Mistähän kannattais hommata vehkeet pumpun ajottamiseen?

niko545
-
Viestit: 19
Liittynyt: 29.6.2012 16:46
Auto: Vw santan -83 vw caddy -88 audi a4 b5

ViestiKirjoittaja niko545 » 2.7.2012 18:20

Hei mitä kytkintä suositelete aaz koneiseen gtdehen? Vakio luista ajatelin vois päivitä johonki rajumpaan kytkimeseen. Eli mitä poruka on käyttänyt viritetyissä aaztoissa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.7.2012 18:34

onko tää nyt oikeasti tosi. jatkuvasti samat kysymykset pyörii että mitä kytkintä suositellaan. oikeasti selatkaa tämä topicci läpi niin selviää aika paljon.

ja kysymykseen vastaus: hommaa 02a niin löytyy kytkinvaihtoehtoja paljonki. tai jos 020 niin sachs sre-paketti

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 9.7.2012 13:43

Löytyykö mistään/keltään valmista pakosarjan laippaa 1.6td koneeseen?

http://www.ebay.de/itm/OMP-210mm-RACE-C ... 5199dbfb21

Onko kellään tommosta omp kytkinpakettia kiinni? Sopii varmaan jollain tietyllä vauhtipyörällä?

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

AAZ Turbo

ViestiKirjoittaja jari k » 28.7.2012 12:35

AAZ koneessa KKK 14 turbo,mitä joutuu rakentelemaan uudestaan,kun vaihtaa KKK 24 turbon? Turbo on lähtöisin 2 kopan golffista.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18
Auto: ex. Jetta GLI 1988

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.7.2012 23:05

Eikös tuo pakopuolen suhteen pitäisi sopia suoraan. Imuputki sen sijaan pitää tod.näk vaihtaa.

Ainakin niin muistelisin, että K14-turboisessa AAZissa olisi samanlainen trapezoidilaippa pakosarjassa kuin 1.6 TD:ssä, K03:ssa sitten se pyöreä kolmepulttinen.

Korjatkaa joku jos olen väärässä.

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

ViestiKirjoittaja jari k » 31.7.2012 21:16

Selvisikin äsken että tuo turbo on 80 audin turbo.Ei ainaskaan pakopuolen laippa ole samanlainen, tuossa turbossa neliskanttinen laippa. Mitähän muutosta vielä täyttyy tehdä,että kävisi tuon KKK14 tilalle?

MJF
-
Viestit: 1433
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 31.7.2012 21:46

Kaikissa 1,6 turboissa on keskenään samanlaiset pakopuolen laipat, olipa ne Audista tai Volkkarista. Ja siis myöskin samanlaiset mitä AAZ K14:ssa. Neliskanttisella laipalla oleva turbo on sitten jostain muusta moottorista ja vaatii ainakin välilaipan pakosarjan väliin, muista muutoksista on mahdoton tietää turboa näkemättä.

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

ViestiKirjoittaja jari k » 1.8.2012 21:11

Kyllä se pakopuolen laippa on erillainen AAZ, kun mitä tuossa KKK 24 on ja tyyppikilven mukaan käytetty passatissa sekä audeissa. Tuossa turbossa siis neliskanttinen laippa ja aaz on suorakaiteen muotoinen laippa, ainaskin tuossa omassa golffissa. No eihän tuo laipan teko ihmeitä vaadi. Laitan tuon turbon malli numeron 068145703 D

DigiDigi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.10.2011 21:27

ViestiKirjoittaja DigiDigi » 1.8.2012 22:16

Tällä hetkellä mulla on moottoripukissa kunnostettavana oleva vm. -85 Caddystä oleva 1,6D vapari moottori. Nyt on kansi ym. hilppeet irti. Olisi ehkä tarkoitus laittaa edes vakio-ahdin kiinni. Onko siis vapari ja turbo-moottorit rakennettu samanlaisilla osilla, että vapari moottori kestää ainakin vakion turbon ahdot? Entä mistä turbolle öljynlähtö sekä paluu?

Yrittäny metsästää turbollisen pako- ja imusarjaa sekä itse ahdinta. Toistaiseksi ovat kiven alla. Ja mitä tälläisestä käytetystä satsista kannattaisi maksaa?

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 6.8.2012 16:19

Olisko ideoita miksei 1.6td käynnisty kun vaihdoin ahtokarattoman pumpun tilalle ahtokarallisen. Ennakot on katottu heittokellolla ja pumppuun on syötetty diisseliä kaikenmailman konsteilla. Suuttimilta kun ottaa putket irti niin sieltä ei tule diisseliä jostain syystä.

Mikä mahtaa olla kuvassa näkyvän mustan ruuvin tarkoitus jossa on kuusiokolo päässä?

Kuva

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.8.2012 23:27

onko varma että solenoidi toimii?

Antsa
-
Viestit: 1419
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.8.2012 23:54

onko varma ettei kaasuvipu oo poikki pumpusta :D Nimim. niinkin voi käydä

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 7.8.2012 0:09

Monta tuntia tuli yritettyä käyntiin, tuloksena startti paskana. Suuttimillekkin alko tulla löpöö ja hörähteli välillä järjettömän savun kera muttei millään lähteny käymään. Syöttö piti olla aivan tapissa että edes yritti pyörähtää käyntiin. Vakiopumpun kun laitto takasin niin samantien lähti käyntiin ja ekassa kiihdytyksessa vetari poikki. :D Toi uus pumppu missä on 12mm elementti on kuulemma seissyt hyllyssä pari vuotta. Onkohan noissa jotain mikä vois jumittaa? Solenoidi toimii myöskin.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 10.8.2012 13:43

Onko tehojen kannalta paljon merkitystä käyttääkö 12mm nestepäätä ahtokarallisen vai ahtokarattoman pumpun kanssa? Vaikuttaako ahtimen heräämiseen?

Antsa
-
Viestit: 1419
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.8.2012 15:00

ahtokarallisella saa ylemmäs enempi syöttö = enempi tehoa.

vagriku
-
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2011 16:10
Auto: Passat "quattro" ,Audi coupe typ 89

ViestiKirjoittaja vagriku » 11.8.2012 10:23

"ahtokarallisella saa ylemmäs enempi syöttö = enempi tehoa."

Ei saa. Se kara vain rajoittaa syöttöä ennen kun ahdot nousee.
Karallisella pumpulla ei savuttele niin kovasti ilman ahtoja.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 22.8.2012 20:11

Paljonko tommoseen 1.6td mottiin menee öljyä kun moottori on ollut auki ja suodatin vaihdettu jne? Öljynmittatikkua kun ei meinaa löytyä mistään. Saa tarjota jos joltain löytyy tikku.

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47
Auto: VW MK2 GTD

ViestiKirjoittaja Fendel » 23.8.2012 6:48

4.5L ohjekirjan mukaan. Mutta mulla ainakin näyttää ylärajaa jo 4L kannun jälkeen. Moottori/mittatikku portterista. Pitäsköhän tuo kipata vielä 0.5L lisää eikä niin orjallisesti tuijottaa mittatikkua?

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 23.8.2012 7:29

Ihan ulkomuistista, eikös turbottomiin mene tuo 0,5 litraa vähemmän ja turbollisiin tuo 4,5 litraa? Uuden suodattimen kanssa siis.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 25.8.2012 3:20

Onko kellään hyviä ideoita miksei auto suostu käynnistymään syöttöpumpulla jossa on 12mm nestepää. Ajoitus on säädetty milliin ja jako on oikein jne. Onko k-mitta kuinka tarkka olla oikea ja mistä saan selville paljonko sen pitäis olla? Vakio syöttöpumpulla auto tärähtää heti käyntiin. Saakohan vaikka tammer dieselistä noita paloja joilla k-mitta säädetään?

Antsa
-
Viestit: 1419
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 25.8.2012 21:12

no paljon sulla on k-mitta? sehän määrittää käsittääkseni syötönmäärän ja keston, että jottain se sitte kyllä vaikuttaaki

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 26.8.2012 0:57

K-mitta oli 3.34mm. Täytyy vielä kerran purkaa pumppu ja kattoo että tuliko säätöluisti ja nokkalevy laitettua oikein. Muutahan siellä nestepäässä ei vissiin voi hirveesti väärin olla?

E: saako jostain valmista pakosarjan laippaa 1.6td moottoriin?

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

ViestiKirjoittaja jari k » 3.9.2012 10:41

Ahdistaako pakosarja, jos laittaa 1.9 td ,iin 1.6 td pakosarjan. Minkä muotoiset kanavat on 1.9 td ja vastaavasti 1.6 td pakosarjaan verrattuna?

MJF
-
Viestit: 1433
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 3.9.2012 11:40

Ei ahdista, kanavat on hyvin pitkälti samat.

BMW523
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.9.2012 8:49

1.6td (ra) turbo asiaa.

ViestiKirjoittaja BMW523 » 12.9.2012 9:00

Turbo hajosi (öljyä lentää pakoputkesta) ja nyt olisi tiedossa turbo joka on k14. Tässä Audissani (80 vm-88) on turbona k24 tai t03. Eli sopiiko tuollainen k14 turbo joka on ollut jetassa, audiin pakoputken laipasta?. Se on tiedossa, että 1.6td pakosarjanlaipat on kaikissa samoja. Eli summasummarum onko "bolt on" homma" se ei haittaa jos kompura puolta joudun kääntään. Turbojen suorituseroilla ei ole minulle merkitystä! Ja kiirekkin olisi tiedolla!

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

KKK14 ja KKK24

ViestiKirjoittaja jari k » 30.9.2012 8:07

käykö KKK14 öljyn paluu/menolaipat suoraan tuohon KKK24 turboon?

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 1.10.2012 8:26

K14 ja K24 menopuoli on samoilla runkokiereillä eli sopii heti, mutta paluupuoleen joutuu juotteleen/hitsaan laipan jossa on K14 proppu kiinni ja laippa sit kahella pultilla tiivisteen kera K24:n runkoon kiinni.

oluttynnyri
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.10.2012 22:21

.

ViestiKirjoittaja oluttynnyri » 6.10.2012 22:32

.poistettu
Viimeksi muokannut oluttynnyri 18.11.2012 10:24, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 7.10.2012 22:20

K24:een löytyy ainakin ebaystä valmista laippa+tiiviste+ruuvi -sarjaa, että saa NPT kierteen. Ite laitoin sellasen, ja siitä sit rst-punos teflon letku sinne banjolle.

niko545
-
Viestit: 19
Liittynyt: 29.6.2012 16:46
Auto: Vw santan -83 vw caddy -88 audi a4 b5

ViestiKirjoittaja niko545 » 9.10.2012 21:53

Terve! Mimmonen homma olisi tehdä kolmos gtdstä, kolmos gt tdi? Kuinka paljon mahta olla sahkö hommia? Entä koneen kiiniket?

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

ViestiKirjoittaja jari k » 12.10.2012 11:23

K24:een löytyy ainakin ebaystä valmista laippa+tiiviste+ruuvi -sarjaa, että saa NPT kierteen. Ite laitoin sellasen, ja siitä sit rst-punos teflon letku sinne banjolle.

En löytänyt tuota laippaa+tiiviste+ruuvi sarjaa ebaysta. Mistä löysit Tekno nuo osat?

Tekno
-
Viestit: 328
Liittynyt: 9.9.2006 13:48
Auto: Tenho Ruohoranta

ViestiKirjoittaja Tekno » 12.10.2012 22:40

justiinsa toi sarja jonka mä aikoinaan ostin, on jo poistunut myynnistä, mutta tässä samoja:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat ... +GT+FLANGE

Garret GT -sarjan laippa käy KKK K24:ään, tai ainaskin tällä nimellä oli se mun sarja: "Garrett GT TURBO OIL DRAIN FLANGE ADAPTER 1/2" NPT"

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05
Auto: Mercedesbenz 180cdi, Golf 2 GL

ViestiKirjoittaja jari k » 13.10.2012 8:08

Kiitokset tiedoista Teknolle, eikä ole kalliskaan. Pitääpä heti alkaa tilamaan kyseinen sarja.

oluttynnyri
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.10.2012 22:21

Abc......

ViestiKirjoittaja oluttynnyri » 27.1.2013 22:54

Juu elikkäs en ole muita keskusteluja volkkarin 1.6 td virityksestä. Ja jos jollain olisi tiedossa joku toinenkin kekskustelu missä olisi hyödyllistä tavaraa voisi laittaa y-viestiä tai linkata tähän? Ja jos joltain löytyy sopivat putket coolerille tai joku ahtoputkisetti olisin kiinnostunut ostamaan.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 19.2.2013 20:21

Luin läpi tuota ja hyviä tietoja mutta ei tainnu kukaan vastata et mistäs öljypuoli tohon 1.6d:hen saa helpoiten jos siihen lykkää ahtimen?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01
Auto: mk1, mk2, tölkki jne.

ViestiKirjoittaja redi » 3.3.2013 21:56

Öljynsuodattimen jalasta paineet. Jos ei ole ylimäärästä lähtöä siinä niin sitten vaihtaa semmosen jalan jossa on. 1.6:ssa paluu tulee öljypohjaan, helpoin on hommata TD:n öljypohja.

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 9.4.2013 19:23

mikäs turbo on 1.6 td moottorissa vakiona? ja millä laipalla? kkk ahdin siellä kai on mutta minkälainen. minkäs kokoisia ahtimia porukka sinne heitellyt? itsellä olis yks t3/t4 ahdin mutta taitaa olla jo liian raju sinne...garretin t3??

oluttynnyri
-
Viestit: 21
Liittynyt: 6.10.2012 22:21

ViestiKirjoittaja oluttynnyri » 9.4.2013 19:27

Itsellä on t3 ja taitaa olla vakio kun noissa on käytetty niitäkin?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.4.2013 20:23

k14, k24, t3 ja joku muuki tais olla. riippuu vähän millä siivillä tuo on että onko mitenkään raju

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 15.4.2013 23:29

no k14:han siellä on. yllättävästi löytyy puhtia tuollakin kun 1.5bar ahdot. k24:han menee suoraan tuon paikalle ilman mitään modauksia? onko k24 kuinka paljon isompi? hyötyykö siinä juurikaan mitään jos semmosen sinne laittaa. tuo k14 näyttää muuten melko pieneltä escortin GT35 ahtimen rinnalla :D

Bombaa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.8.2012 23:19

1.9td aaz isompaa ahinta

ViestiKirjoittaja Bombaa » 16.4.2013 15:05

Olisin tässä tilaamassa isompaa ahinta aaz koneeseen ja tehotavoitteena oli noin 200hp ja mieluusti vähän varaa nostellakki.
Katselin noita turboneticsin ahtimia onko kokemusta niistä?
Tässä olis viel valittuna suunnilleen oikeen kokoset ahtimen sisuskalut: http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... toumln.jpg
Mitä muutettavaa tossa ahtimessa on jos on?
Muuta mitä muutoksia tulossa autoon on niin 12mm nestpää, cooleri ja pakosarja mallia omavalmiste ja kytkintä.
Autossa on jo putkisto vaihdettu isompaan.
Pikaisesti kaipaisin vastauksia, Kiitoksia jo etukäteen :)

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 17.4.2013 8:49

voi olla väärä topicci kysyä mutta ei nyt aikaa ole etsiä sitä oikeaa. elikkä moottorina 1.6 TD ja vikana öljynpaineet. ei nosta kierroksillakaan öljynpainetta kuin 1-1.5 bar ja tyhjäkäynnillä 0.2-0.7bar. onko sieltä nyt öljypumppu vai mikä antanut periksi?

Sami-
-
Viestit: 2022
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: T4 TDi, T3 syncro, Golf 3 VR6 CC syncro, 3B5 TDi 4motion & 2x Typ1

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.4.2013 9:11

Paljonko ajettu ja onko käynyt moottoririkkoja matkan varrella? Esim. nokka-akselin laakerointi voi olla niin väljäksi jo kulunut, että sitä kauttakin voi hukata öljynpaineen. Tästä selviää ehjän kannen vaihdolla. Tämä kuitenkin aika äärimmäinen tapaus, ja vika voi olla kuitenkin esim. tukkeutuneessa öljypumpun imusihdissä tai väljäksi kuluneessa öljypumpussa. Uusia pumppuja saa alle satasen. Kannattanee aloittaa siitä pumpun silmämääräisestä tutkimisesta sekä rattaiden välysten mittaamisesta. Kuitenkin vaihtaisin sen ihan perushuollonkin kannalta, jos puoli miljoonaa ajettu kone ja alkup. pumppu.

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 17.4.2013 19:17

jaah niin...moottorin metrejä en kyllä tiedä. vaihdettu joskus jonkun entisen omistajan toimesta. luultavasti -90 luvun alkupuolelta tai jopa -80 luvun loppupuolelta moottori. voipi kyllä olla että pumppu väsynyt aikojen saatossa. mitäs muuta kannattaisi pumpun yhteydessä vaihtaa? apuakselin laakerit?

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 17.4.2013 19:45

niin ja transportterin moottori. Mites tässä portterin pumpussa lisätään ahdon alaista syöttöä? Tämä kun on tällä painekello viritelmällä toimiva. Vähän kuin turbon hukkaportin kello ja työntö tanko. Kellon tangossa kierteet mutta kummin päin tankoa ruuvataan? Pitemmäksi vai lyhyemmäksi?

Arde
-
Viestit: 111
Liittynyt: 14.11.2005 2:05
Auto: Caravelle syncro.Caddy 1,6 td. Golf 1,6 td. Passat 1,9 tdi. Nissan Skyline R33 GT-R V-spec ++600hv.

ViestiKirjoittaja Arde » 18.4.2013 22:51

Pitemmäksihhän sitä pitäisi saada että soppaa tulee enemmän. Eli vivun liike tulee pitemmäksi.
Mutta kannattaa tarkistaa että liikkuuhan tanko kun siihen kellolle tulee painetta. Mulla kuuluu vaan suhinaa kun koittaa laittaa painetta siihen kellolle ja tanko ei liiku kuin ihan hivenen vaan. Lieneekö siellä joku kalvo sisällä joka on nyt korpunu rikki.
Tietääkö kukaan saako nuita ahdonalaisen syötön kelloja mistään uutena? Marmoritiskillä varmaan on mutta niin on varmaan hintakin.

MJF
-
Viestit: 1433
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 19.4.2013 6:24

Kuulostais ihan sille että apuakselin laakereista on pinta lähtenyt. Ihan normaali vika ykskutosissa.

Antsa
-
Viestit: 1419
Liittynyt: 4.10.2003 22:27
Auto: jetta 1

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.4.2013 13:33

onko hyötyä pistää 1.6td mottiin agr:n vakio gt15 turboa? Onko se yhtään sen parempi?

Bombaa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.8.2012 23:19

1.9td aaz

ViestiKirjoittaja Bombaa » 22.4.2013 10:10

Missä Joensuun alueella korjaisivat kampiakselin kiilauran kun se on paikallaan? Joensuun moottori koneistamolla ei ainakaan onnistu.
Kaipaisin pikaisesti vastausta, Kiitos.

candyking
-
Viestit: 6
Liittynyt: 11.11.2012 17:29
Auto: Golf Mk2 1.9td rojekti

auto rynkyttää kylmänä

ViestiKirjoittaja candyking » 22.4.2013 10:23

eli itellä aaz 1.9td kone johon laitettu 1.6 td syöttöpumppu.

kylmänä ku pamauttaa auton tulille. nii tyhjäkäynnillä kone rynkyttää aikas reilusta ja tuprauttelee samalla ku rytkäsee tuprauttaa sinistä putkesta. mistä kannattas lähtee vikaa ehtimään.

sitte toinen ongelma on ku oon koittanu saaha auton lykkäämään mustaa kunnolla, mutta ku mikään ei tunnu auttavan. oon ottanu ahdonalasesta jousenpois ja painoin karan aivan alas ja syötöt on niin korkeallla ku voi mut mustaa ei näy:/ missä vikaa?

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 22.4.2013 11:43

turbosta voi tiivisteet vuotaa ja öljyä valskata putkeen. Siksi lykkää sinistä savua. Näin ainakin bensa vehkeissä. Tiedä sitten kuinka yleistä diisseli peleissä. Omassa td:ssä rytkyttää myös kiitettävästi kylmänä. Vaikuttaa joltain "ryyppy" vialta koska kun vähän aikaa käy tai painaa kaasua käynti tasottuu kun luultavasti ryyppy menee pois päältä. Viisaammat korjatkaa

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 1.5.2013 10:14

Mietein tossa kun pittäis laittaa carret t3 tohon cäddyyn niin onko parempi tehä vaparin pakosarjasta vai tekiskö vaan turbollisen-sarjaan sovitteen? Ideoita? Ei millään jaksais vielä uutta pakosarjaa.

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 1.5.2013 13:30

eti jostaki vw koneen oma garret t3 niin menee suoraan. Juuri omaan vaihdoin. Öljyn lasku putkea piti modata (lue:tehtiin uus) mutta muuten simppeli työ. Jos normi t3 laipalla olevan meinaat laittaa niin hitsaat vain alk.peräsen laipan päälle pakosarjaan t3 laipan ja sommailet reijät kohilleen poralla ja surrilla.

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14
Auto: golf mk2 1.6td,golf mk4 vr6,escort mk4 rs turbo

ViestiKirjoittaja tukemies » 1.5.2013 22:34

mihin paineeseen transportterin syöttöpumpun ahdonalaisen syötön "alkaminen" on säädetty? Eli missä paineessa painekellon jousi antaa ilmalle periksi? Tässä siis painekellolla ja työntötangolla toimii tämä.

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 2.5.2013 10:39

Tuli tossa hommattua 740tdi volvon vakio turbo ja sitä käytetään. Täytyy kattoa paljonko noilla vakio ja turbo-sarjoilla on eroa että kummasta sen sitten tekkee. Mahtuukohan tuo carretti olemaan tuolla "vakio" paikalle caddys? Vai pittääköhän se tuua ylös?

ViitalaMikko
-
Viestit: 92
Liittynyt: 18.2.2013 20:03

ViestiKirjoittaja ViitalaMikko » 11.5.2013 11:09

Hain tossa 1.6td moottorin ja 5lovisen laatikon helatorstaina ja kysymys kuuluukin että: Siinä on pumppu mikä matka-ajossa vie kuulemma 6-8L Ja kun kenkii niin kuulemma liki 20L eli pumppu varmaan 11mm nestepäällä? Kara on ainakin tehty siihen mutta eikös tua pikkasen huutele että siellä olis isompi nestepää?

MJF
-
Viestit: 1433
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 11.5.2013 15:01

Ei se isommalla päällä vie sen enempää, ennemmin päinvastoin.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa

© since 2000 - ffp