1.6TD virityskeskustelu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 21.6.2008 16:04

vaparisuodatin on sen takia mulla ku caddyn vakio turbottoman koneen putsari ei enään käynyt sillä sehän on puoliks imusarjaa siinä ja se putsari mikä ton nykyisen koneen alkuperäsessä autossa eli transportterissa oli liian iso caddyn konehuoneeseen. Ja kyllä se mulla saa luvan toimii ja kestää sillä vapaastivirtaavalla suodattimella.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 21.6.2008 17:38

Onko jossain muuten tarkkoja speksejä eri VW diesel-malleista?
Esim. oman Jetta TDIC:n tietoja en ole löytänyt mistään taulukoista. Siis ihan perus teho/vääntö arvot, moottorin osien mitat jne.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 24.6.2008 22:35

Caddyn kytkin on jo vakiona 210millinen

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 25.6.2008 5:51

itse painin saman kytkin ongelman kanssa. caddyssä on nyt 1.6td kone paikoillaan, eikä vakio kytkin pidä (200mm) saas nähdä ratkeaako ongelma kun tein kaksois jousi asetelman. onkohan muut tehny? ja onko pitänyt?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 25.6.2008 16:22

^^Golffimake, kyllä se caddyn vakio kytkin on 200mm. Onko kellään 215mm kytkintä 1.6TD koneessa? 215mm on vissiin mk3 golffeissa/ ventossa

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.6.2008 17:46

kaverilla oli muistaakseni 1.9td jetassa juurikin tuo venton/golffin kytkin. sano että ei 1.6 kytkin kestäny yhtään mutta tuo kyseinen kytkin sitten jo kestiki paremmin

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.6.2008 18:04

Kylläpä se Caddyn kytkin on kuitenkin sen 210mm vakiona. Vaihtunut on jos pienempi löytyy. 215mm ja isommat kytkimet on sitten 02A laatikon kans.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 25.6.2008 19:45

MJF: Aavistus, että olet joskus Audi 80 td:tä laitellut, niin mistäpä päin olet siihen jämerämpää kytkintä hommannut? Omasta rupesi nyt sitten luistamaan tuon IC:n myötä, pitänee uusia kytkin ennenkun turbon vaihtaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.6.2008 23:07

Alkuun mulla oli 200mm sintterilevy vakioasetelman kans. Sen todettua lievästi vittumaiseksi käyttää, sovittelin paikalleen typ89 228mm kytkimen. Vaatii uudet reiät vauhtipyörään.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 26.6.2008 6:36

Mitenkä esiinty luistoa sillä sintterilevyllä? Taitaa passata ihan jetan yms 1.6td levyt?

Hetkinen olikos sinulla siis vanhempaa koppaa se audi? Kun tuo minun on tosiaan typ89 1.6td, joko siinä on sitten vahvempi kytkin vai bensamallistako löysit paremman?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.6.2008 15:30

Joo ´85 oli mun Audi. Typ89 1,6:ssa näkyy olevan 210mm kytkin. 2,0 pensassa ja tdi:ssä on 228mm, hommaat vaan semmosen. Volkkarin levyt ei passaa, poorit on eri.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 28.6.2008 16:50

nyt on kytkimen luisto ongelmat hävinny. laitoin vakio kytkimen (200mm) sekaan tuplajousi asetelman. kytkin on aika raskas mutta pitää eikä ole niin äkkinäinen kuin sintteri.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 29.6.2008 13:47

Ihan aloittelija olen näissä kytkin hommissa ja pitäis nyt keksii minkä kytkimen hommaan tohon mun 1.6td koneeseen. Vakiona siinä on se 70hp. Nyt siinä on kiinni kkk ahtimen tilalle garretin t3 ja 2.5tuuman putkisto ja ilmanottoakin on parannettu. Välijäähy tulee kuhan saan rahat hommattua.
Eli kytkimenä on caddyn 1.6d tekniikan vakio. Onko se nyt 200mm vai 210mm en tiedä ja se luistaa aika paljonki. Eli minkä kytkimen laitan ja mistä. Tarviiko muuttaa jotain.
Mistä tommosen tuplajousi asetelman saa. Onko 200mm ja 210mm kytkimissä paljonkin pitävyys eroa? Sintteriä en laita.
Motonetin osanumeroita verraten pitäis caddyn diisselissä olla 210mm kytkin.
sama numero kuin tällä golffin kytkimellä: Golf-TurboD 1,6 82--7.89 (Ø21cm, D=vahvistettu)
Mutta olisko siinä sitten kuitenkin tämä: Golf-Diesel 1,6 8.80--7.89 (Ø20cm/ei TD/vahvistettu)
Ja nyt jos hommaisin ton turbod 210mm kytkimen niin ei olis pito ongelmia n.80hepan kanssa?
Nyt vähän avuja tälle alottelijalle. ja mieluiten semmosia mistä minäkin ymmärrän jotain

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 29.6.2008 15:55

tuplajousi kytkimen tein itse, ja se on aika helppo tehdä puolen tunnin työn se vaatii.
ensin purin vanhan asetelman, kitkapinnan niitit irti jotta jousen saa irti. sitten asetelman runko sorviin ja jousen uraa sorvasin 1,5mm jotta paketin kokonais paksuus ei kasva ettei tarvi väliprikkoja mihinkään. toisesta asetelmasta jousi irti ja sitten kummatkin jouset päällekkäin sorvattuun runkoon, asetelma kasaan ja uudet niitit paikoilleen. niitteinä käytin 6*12mm kuusiokolo pultteja johon tiggasin mutterin päähän. saatan illanpäälle laittaa kuvia kun saan kameran käsiini.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 29.6.2008 16:48

Ihme vehkeitä nämä Golffit kaverilla 620 000 ajettu alunperin eko TD Mutta nyttemmin syöttöpumppu vaihdettu ja ahdot tapissa. Ajettu noilla kamoilla 40 000km ;) Ja BTW konetta ei koskaan avattu :D

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 29.6.2008 18:06

noniin tuossa ois sitte kuvia valmiista asetelmasta, jospa ne jotain auttais.
yleiskuva asetelmastahttp://i25.photobucket.com/albums/c66/jedi_tuning/asetelma.jpg
ja tosiaan alemmasta jousesta täytyy leikata pois noi keskiosan pidikkeet
kuva jousista ja niitistähttp://i25.photobucket.com/albums/c66/jedi_tuning/jouset.jpg

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 8.7.2008 12:34

onko kukaan tilannut näitä suuttimia saksasta? http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=22_29_70&products_id=251&osCsid=e241836a87a5fa20a0e53e566a2b3578
ja onko mitään hyötyä tuosta korkeammasta avautumispaineesta?
nuissahan olis esiruiskutuskin.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 8.7.2008 18:53

Joku jos osaisi piirtää/selittää/löytää kuvan miten tuo 1.6td:n syöttöpumpun ahdonalanen syöttö toimii? Helpottaisi huomattavasti sitä karan työstöä kun tietäisi miten se pelaa ja että miten sitä voi muokata paremmaksi.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 8.7.2008 18:59

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Tossa on karasta aika hyvät ohjeet

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 8.7.2008 20:32

On luettu jo, eikä tuo vastaa itse kysymykseen ensinkään. Karaa on jo työstetty jonkunverran, ja minua ei ylipäätään huvittas tehdä mitään tietämättä miten se vaikuttaa ja mihinkä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 10:14

Tuolla on selvitetty, miten sen karan viilauksen voi mitata.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 11.7.2008 15:04

Onko normmalia että 1.6 td:n garret t3 nostaa ahtoja todella hitaasti? Koneessa on syöttöä niin että hieman peilistä huomaa ja ahdot pitäisi olla vakiot toistaiseksi (mittari näyttää parhaillaan n. 0,8bar). Paikaltaan kun kiihdyttää niin max ahdot ottaa vasta satkussa tai hiukan ennen.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 11.7.2008 15:14

ainaskin mulla on sama homma ton t3 kans, kerää tosi hitaasti paineet, toki paineet on tällä hetkellä 1,7 eli veikkaisin että pakolämmöt on aika korkealla, tulee isomman ahtimen kattelu ajankohtaiseksi.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 11.7.2008 18:50

Joo, tuo omakin audi tekee samaa tuon vakio kkk kanssa, ei kiihdytyksessä tahdo nostaa oikein mitenkään ahtoja jossei vedätä ihan kunnolla, vasta kolmosella rupeaa niitä 1,4 bar ahdot löytymään, kakkosella ottaa sen maks.1 niin että on vielä järkevää vedättää.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.7.2008 20:32

Auttaako tuohon esim. rajapaineventtiili vai onko kyse muusta kuin hukkaporttiongelmasta?

Itsellä 1.6 TD ja Garrett, samoin nostaa ahtoja hitaasti.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.7.2008 22:12

Millä te ootte nostaneet ahtoja? Oma kokemus halvoista turporuuveista on juuri tuommoinen. Eli nostaa hitaasti. "Paremmilla" värkkäyksillä vakio T3 nosti kyllä joutuin ahtoja.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.7.2008 22:30

Mulla ei ole vielä mitään muuta säätöä kuin edellisen omistajan ruuvaama hukkaportin tanko. Ajatus oli säätää sitä lähemmäs vakion arvoja ja nostaa ahdot sitten venttiilillä.
Onko sillä oikeasti jotain eroa bensaturboihin nähden millaisia ahtopaineensäätöventtiilejä voi TD:ssä käyttää?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.7.2008 22:41

Oisko ruuvattu hukkaportti auki asti?

Yhtä huonosti se huono ruuvi toimii bensakoneessakin, eihän sillä väliä ole. Mm.hukkiksen ohjausletkuun porattu reikä on paljon parempi mitä semmonen ruuvi.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 12.7.2008 1:19

En ole ehtinyt tarkistaa mitä sille hukkaportin säädölle on tehty, mutta katsotaan...

Mulla on kyllä lukuisissa bensaturbovirityksissä rajapaineventtiilit, bleederit jne. ajaneet asiansa vähintäänkin hyvin.

Turbosmartin Boost-T:n meinasin nyt ensi hätään laittaa tohon ja katotaan joko rupeis meno maistumaan ;D

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 12.7.2008 15:02

parhaiten on auttanut hukkiksen letkun katkaisu ja tukkiminen:)

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 12.7.2008 23:33

Niin onhan sillä volkkarin diesel pannulla tosi järkevää pitää yli 1.3_n ahtoja.Varsinkin jollain onnettomalla ahtimella.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 13.7.2008 11:22

kuten jo edellisessä postauksessa meinasin. niin pakolämmöt on varmasti aika korkealla vakio puhaltimella, ja isompi on kattelussa. mitenhän holsetin hx30 heräilee tuossa 1,6td myllyssä?
ja millä pakopesällä? pumppuun olis sitä enne tarkoitus asentaa 12mm np.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 13.7.2008 14:51

Vuotavalla pakosarjalla HX30 kuoriin tehty hybridi teki puolikiloa kolmessatonnissa ja neljässä oli jo ihan kivasti vetoja. Tuossa turbossa jonkinverran isommat siivet kun vakio HX30ssä.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 16.7.2008 5:52

Kokeilinpa huvikseni ottaa hukkaportin ohjausletkun kokonaan poikkeen, tukin vaan kompurakotelon reiän ruuvilla. Ei sanottavaa vaikutusta ollut ahtojen nousun nopeuteen, ehkä kolmosella ja nelosella hieman nopeammin sinne 1bar nosti.

Pitäisi varmaan seuraavana saada perussyöttöä ruuvattua lisää, sekun on vakio niin varmaan osaltaan sekin syynä siihen hitauteen? Kun kuitenkin ahtopaineenalanen syöttö alkaa kasvamaan vasta kun joku 0,3-0,4bar ahtoja.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 16.7.2008 10:11

Tume ja karan muokkaus

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 16.7.2008 16:49

Sitä karaa on jo muokattu, tosin meni muokkaus ns."vituiksi" kun pukkaa alle 0,5bar ahdoilla savua kaupungissa niin että heikompaa hirvittää ja lähes heti kun ahdot yli 0,5 lakkaa kyllä savutuskin. Että yläkierroksille kärsisi kyllä syöttöä saada aika paljonkin lisää.

Varsin mielenkiintoisen havainnon tein muutes dynossa; Eka mittaus oli siis tuolla kokoonpanolla, eli muokattu kara, ic ja ahtoja nostettu jolloin tuloksena oli 105,9hp. Ihan varsin huvikseni toiseen mittaukseen käänsin sen karan 180 astetta ympäri, eli siis vakioasentoonsa. Tällöin huipputeho oli jotain aika tarkalle 105hp tasan 4250rpm kohdalla, mutta kierrosvälillä 2200-3800rpm putosi tehot n.15hp, ja vääntöjäkin katosi n.20Nm.

Tämä kun yhdistetään siihen että alakierroksilla tosiaan soppaa tuntuisi riittävän peilistä päätellen (ei muuten kiihdytyksessä puske kuitenkaan juuri yhtään, ainoastaan kun lähtee kakkosella hiljaisesta vauhdista vedättämään), voisi vetää johtopäätöksen että kun karaa saisi muokattua antamaan enempi evästä ylös, olisi huipputehoakin odotettavissa ihan kiitettävästi.

Dynossa ei savua ilmennyt juuri lainkaan, aivan vedon alussa jotensakin. Sillä minä kyselin tuota karan toimintaperiaatetta, että osaisi vähän sinne ylös saada enempi sitä syöttöä. Jos sitä nyt jotensakin voi tuolla karalla edes kontrolloida millä ahtoalueella sitä on? Ainakin näin yritin järkeillä, koskapa se karahan painuu (jonnekin?) sitä mukaan kun ahtopaine kasvaa.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 16.7.2008 19:05

kokeile muokata sitä niin että aloitus ois loivempi siinä karassa ja sitten jyrkkenis loppua kohden. jos tietylle ahto alueelle haluaa syöttöä lisää eikä uskalla summasa sorvailla karaa niin kokeilee työntää vaikka kompuralla "säädettyä" painetta ja kattoon missä kohti ohjuri tappi on milläkin paineella.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 16.7.2008 19:06

Niin, siis sehän ei nyt aiheuta se ohjuritappi päänvaivaa, vaan haluaisi tietää mihin se tappi vaikuttaa, niin voisi päätellä missä sen PITÄISI olla.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 16.7.2008 19:29


Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 31.7.2008 19:03

MJF kirjoitti:Joo ´85 oli mun Audi. Typ89 1,6:ssa näkyy olevan 210mm kytkin. 2,0 pensassa ja tdi:ssä on 228mm, hommaat vaan semmosen. Volkkarin levyt ei passaa, poorit on eri.


Elikkä jos nyt tuosta ja sinun edellisestä viestistä oikein ymmärsin, tuohon typ89:iin passaa SUORAAN bensan/tdi:n 228mm kytkin? Ilman vauhtipyörämodailuja?

Mitenkä muuten on keston laita sitten perusvakio-2.0 bensankytkimellä? Vai kerrasta vahvemmilla hiluilla sellanen asetelma?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 1.8.2008 22:00

Minun tietojen mukaan pitäisi mennä suoraan. Ja nimenomaan Audin 228mm kytkin, ei volkkarin. Ainakin 300nm kesti ongelmitta 2,0 pensan x-tkm ajettu orkkispaketti.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 4.8.2008 12:34

pistetään tänne nyt pari kysymystä mihin tuskin kukaan vastaa kuten aiemminkin.
Eli semmosta vaan ku caddyn vakio kytkin (moottori 1.6d) ei pidä enään ton td koneen tuomia lisä heppoja ja vaiheitakin pitäisi saada lisää.
Niin kysyisin että onko mk1 golffin td koneen ja gti koneen 5-lovisissa laatikoissa jotain eroa esim. välityksissä sum muissa. Ja mistä koodista/tai muusta tiedän mikä laatikko tuolla pihalla lojuu kun siellä on kolme gti golffin konetta ja yhessä pitäisi olla 5-vaiteinen laatikko ja muissa 4-vaihteinen. Että joudunko hommaamaan tohon ihan diisseli koneen vaihdelaatikon jos haluan 5-vaihdetta?vai käykö tommonen gti golffin laatikko eikä oo liian lyhkäset/pitkät välit tolle diisselille??
Ja siihen tärkeimpään kysymykseen että mikä kytkin mulle riittäisi tohon max 100hp turbodiisseli koneeseen. Ku siinä on nyt kiinni vielä caddyn vakio turbottoman koneen kytkin ja se ei pidä ollenkaan. Riittääkö pelkästään että laitan mk1 golffin td koneen 210mm kytkinlevyn ja asetelman. ku mun saamien tietojen mukaan turbottomassa caddyssä olisi 200mm kytkin vaikka motonetin varaosanumeroiden mukaan sen kytkin olisi sama kuin tuo td golffin 210mm kytkin?? Vai pitääkö ostaa toi td koneen 210mm asetelma ja tehä tuplajousiasetelma viritelmä? jos pitää niin saisko hyvät ohjeet mitä pitää tommosessa tuplajousi hässäkässä tehä??
Vai pitääkö laittaa joku ihan muu kytkin???

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 4.8.2008 13:25

4 ja 5 vaihteisen askin erottaa painelaakerin "suojalätkästä" joka on 4-vaihteisessa alumiinia ja kiinni 4-pultilla. 5-askissa taas pyöreä peltinen jossa useimmiten vw logo keskellä. Sijainti laatikon päässä suunnilleen kannakkeen kohdilla. Päätykannake on laatikoissa myöskin erilainen. 4:sen kannakkeen kiinnityspultit pystyssä kun 5:sen taas vaakassa.

Ja välityksistä, käymisen puolesta voi laittaa GTI:n tai TD:n laatikon mutta välitykset ovat erilaiset. Maantieajossa voi bensan laatikko olla miellyttävämpi mutta se taas syö kiihtyvyyttä harvemman välityksensä vuoksi.

MUTU: luulisin ehjän vakiokytkimen kestävän normaalikäytössä.

Edit: kerro se kuvin
Viimeksi muokannut Golffimake, 4.8.2008 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 4.8.2008 16:38

sata hummaa kestää vakio td,n 200 mm kytkin....siihen se pito sitten loppuukin 115 hp niin luistaa jo sadesäällä kivasti....moposport myy kohtuu edukkaasti 210mm vahvistettuja paketteja ja mullakin mm. myyntiosastolla myynnissä 210 mm vauhtipyörä jos ko. pakettiin päädyt.

J.A.K.
-
Viestit: 164
Liittynyt: 7.6.2004 15:15

ViestiKirjoittaja J.A.K. » 5.8.2008 17:45

Jos joltakulta löytyy CAD kuvat vag diesel pakosarjasta ja VNT-20 laipoista niin olis tarvetta.
yv:llä voi lähestyä tai sitten pistää suoraan tuleen tonne: [email protected]

Kiitän!

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 10.8.2008 11:38

Minkälaisia tehoja yli 2barin paineilla näistä koneista otetaan? Vai onko nuo yli 2barin paineet aivat utopiaa, tuli vain mieleen kun eräässä Golffissa oli se suurin vakio turbo ja hukkaportti jumitettu ja syötö tapissa. Paineet oli omistajan mukaan kuulemma pitkästi yli 2baria. Onko minulle ihan puuta heinää sepitetty, vai kone säädettu muuten vain hajoamiskuntoon ja nuo paineet ehkä mahdollisiakin. Kestääkö nuo koneet/turbot oikeasti sen vakio vermeillä, että ahdot ja syötö lyödään tappiin ja ahdot on vielä tuota luokkaa?

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 10.8.2008 11:46

Mitään järkeähän näillä vakioahtimilla ei ole käyttää edes 1,5bar paineita. Kestäähän se nyt aikansa sitä 2bar ahtamistakin, mutta pakolämmöt on kyllä myös luokkaa heikompaahirvittää.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.8.2008 15:26

Mulla oli 2 bar ahdoilla ~230hv. Hukkaportin tukkiminen vakioahtimella on aikapommin tekemistä. Parempi se on vaikka vuodattamalla säätää jonnekin max 1,3-1,5 bariin, virtaapahan kaasut portinkin kautta eikä vaan turbiinin läpi.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 11.8.2008 14:41

Asiasta kukkaruukkuun. Miten tuollainen kkk k26 ahdistin heräilee ja mihin se riittää tuossa 1.6td koneessa?

Autoon tulossa 3" putkisto, uusi pakosarja, isompi nestepää ja muuta pientä mutta ahtimesta ei ole mitään tietoo, että saa laittaa ehdotuksia turbosta. Turbo tulis mielellään olla sellainen, että sillä sais tuollaisen 160hv mutta ois mahdollista sitten joskus nostaa tehoja (n.200hv) niin että ahdin sen vielä kestää.

Toivottavasti saitte selvää!

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 11.8.2008 15:07

aivan hyvin tuo k 26 ainakin mersun versio herää, jossain 2000 alkaa nostaa painetta 12mm nestepäällä.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 11.8.2008 16:28

Olis tarjolla tuollainen k26 audi 200:n 1B moottorista yksiosaisella pakopesällä, siis bensa koneesta.

Onko bensa ja diesel turboissa niin suuria eroja ettei kannata laitta bensan turboa?

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 11.8.2008 21:27

siis nyt menee kyl yli hilseen.
täällä foorumilla sanottu että vakio 1.6 d mk1 caddyssä on 200mm kytkin. kuten myös tuossa vähän ylempänä on sanottu että vakio 1.6 td mk1 golffissa on 200mm kytkin joka riittäisi abaut 100heposelle.

No mulla on caddyssä kiinni 1.6 td kone transportterista, vähän isommalla turbolla jne. hepoja varmaankin alle sata. Kytkimenä on caddyn vakio 4-vaihteisen kytkin ja siinä ei riitä pito noille uusille tehoille.

Ja kun motonetin sivuja olen nyt selaillu niin niitten mukaan turbottomassa caddyssä olisi sama kytkin kuin turbollisessa golffissa eli 210mm. Ja myös heidän mukaan turbottomassa golffissa on 200mm kytkin ja mun käsityksen mukaan turbottoman golffin ja caddyn kone olisi ihan sama???

Elikkä jos ostan turbodiisseli golffin 210mm kytkinsarjan niin se sopii suoraan kampiakselin päähän kiinni ja myöskin caddyn vakio 4-vaihteinen loota sopii päälle ja startti sopii myös hammastukseen ja kytkin toimii oikeella tavalla ihan ilman mitään rakentelua ja ennen kaikkea kytkin kestää ton max 100 heppaa ja jonkinlaisen väännön mitä tuo garretin t3 tarjoo??

hjelppade

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 12.8.2008 19:15

Nuita kytkimiä taitaa olla sekaisin 210 ja 200 mm miten sattuu ja hammastuksia 24 ja 12 jaolla...

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 12.8.2008 22:54

Mulla oli alkuperäinen paketti 210mm '88 caddyssä niinku kirjatkin väitti varaosaliikkeissä. Kannattaa vaan varmistaa jos laittaa golfin levyn että mahtuu levy olemaan. 87-88 tienoilla vaihtuu golfissa kytkinpaketti erilaiseksi. Toisessa mallissa tulee kytkinlevyn jouset ulommaksi eli levyn keskiön paksuus suurenee.
Uuteen asetelmaan kannattaa myös panostaa jos ei vättämättä jatkuvasti halua levyä vaihdella.
Ja vielä yks juttu, kertokaa mulle missä on isompi/painavampi vauhtipyörä?Bensasta? Kiinnitykseltään sama olikohan 9-reikänen ~210mm mutta painoeron kädin alkuperäiseen limppuun huomasi jo silmällä saati sitten kädellä.(Ehkä 1-1,5kiloa eroa, vaakaa ei ollu käytettävissä)

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 13.8.2008 12:59

joos siis koko kytkinsarja vaihtumas eli paineastelmat ja muut.
jos ostan tämän niin ei pitäis olla kiinnityksessä mitään hämminkiä ja pitäis kestää noi max 100heppaa???
Golf-TurboD 1,6 82--7.89 (Ø21cm, D=vahvistettu)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.8.2008 14:27

Kampiakseliin kiinnitys on kaikissa dieseleissä sama. Tuon lisäksi tarvii vauhtipyörän 210mm kytkimelle, jos sulla kerran on 200mm paikallaan. Yks tuommoinen 210 vauhtis löytyi tallia siivotessa, on ihan jouten.

Caddyissa pitäisi olla kaikissa 210mm, siis pitäisi olla kirjojen ja etkan mukaan. Volkkarista ei kyllä koskaan tiedä mitä se tehdas on keksinyt sinne laittaa, varmaankin sen mikä on sattunut takavasemmalta käteen... Omaan hommasin aikanaan vauhtipyörän 1,6 pensa caddystä ja siinä oli 210mm. Golffit on sitten asia erikseen, niissä on ainakin joka kokoa.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 14.8.2008 13:58

jep, eli siis edelleen kaipaisin vastausta että riittääkö toi turbodiisselin 210mm kytkin noille tehoille mitä toi garretin t3 ja hengityksen parantaminen antaa??? Ja jos kerta caddyssa pitäis olla 210mm kytkin niin sittenhän en tarvitse edes toista vauhtipyörää. ei tekis mieli maksaa miiljoonia kunnon racerace kytkimestä ja eikä jaksais rakentaa tuplajousi asetelmaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.8.2008 14:26

Riittää se ainakin vähäksi aikaa, riippuen siitä kuinka rupeaa ne syöttöruuvit sunmuut kiertymään syvemmäs :)

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 14.8.2008 16:06

kestääkö mikään normaali motonetistä tms. saatava kytkin sitten??

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.8.2008 16:38

Otin tuossa äsken urakan ja luin läpi koko topikin, löytyi vastaus joka IKISEEN ja vieläpä samoihin kysymyksiin mitä tämä topic näyttäisi olevan puolillaan.. Ihme ole jos asioista tietävät eivät jaksa vastailla jokaiselle erikseen. Lukutaito lienee jokaisella niin saa kai sitä käyttääkkin!

Uusi vakiokytkin kestää/pitää pienellä vireistyksillä vielä aivan mainiosti. Mikäli vauhtipyörä on käyttökelpoinen.

terry80
-
Viestit: 71
Liittynyt: 28.9.2006 11:47

ViestiKirjoittaja terry80 » 16.8.2008 21:39

Aivan...
Mulla on penkitetty 128hp 210mm tarvike kytkimellä ja hyvin pitää ainakin vielä...
1.3bar

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 17.8.2008 9:29

Niimpä kestääkin, mutta huomioon kannattaa ottaa,että nälkä kasvaa syödessä eli lyö kerralla kunnon kytkimen kiinni niin ei tarvitse ensi kesänä vaihtaa taas...

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 28.8.2008 17:36

On tuossa menossa levälleen tuo 1.6td kone (SB, hydraalisilla nostajilla) niin herätteli vähän kysymyksiä.
-Mikä kansipahvi kannattaa laittaa kun olen kuullut että tuo 1.9td:n pahvi olis parempi ja kävisi nuihin hydraalisilla nostajilla oleviin ykskutosiin?
-Minkä paksuinen se pitäisi olla että on sopiva (entinen on kolmella reijällä), eli ovatko 1.9:n ja 1.6:n pahvit saman paksuisia?
-Onko nuo kannet aina ajettava suoriksi kun ne irroittaa vaikka kone ei olekaan keittänyt?
-Pitääkö kannenpultit uusia?
-Entä runkolaakerien ja kiertokangenlaakerien pultit?

Autohan on G2 ja siihen olisi tarkoitus laitta tuollaiset 150-160hv minkä saisi nuilla Gti:n alustalla ja jarruilla leimalle. Autoon hommattu jo turbo, pakosarjanosia, putkistonosat, nestepää, isompi välijäähy ja muuta pietä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 28.8.2008 19:25

Kannatanee kansi varmuuden vuoksi suoristaa, pahvin katsoisin itse reikien perusteella eli uudessa sama määrä reikiä.Saattaapi muuten esim.vedot hävitä. Pultit ohjeen mukaan vaihtoon kun on nuo "nailontapit" Itse laitoin entiset ja hyvin onnistui.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 31.8.2008 15:34

onko tällä foorumilla kenelläkään muulla tommoista vm.89 trasporterin 1.6td konetta garretin t3 ahtimella ja vaapasti virtaavalla suodattimella ja avaralla putkistolla. Ku täällä monesti kyselin että mikä kytkin mulle riittää caddyyn missä toi kone on ja kaikki sano että tarvike 210mm kytkin riittää vallan mainiosti. jollakin oli jopa 128hepoo kestäny kytkin.
No mäku sain uuden 117e maksaneen 210mm kytkinsarjan kiinni ja pari päivää normaaliajoa missä ei huomannut mitään luistoa mutta sitten ku ilmasiks pääs vähän varttimailia vetäsee niin eiköhän se kytkin alkanu taas luistamaan 3 ja 4 vaiheella. nyt tekee sitä vähäsen normaali ajossakin kun 3 ja 4 vaihteen vääntö alkaa puhumaan.
Eli siis meni päältä 100€ iha turhaan ku täällä niin kovasti kehuttiin.

JiiKoo85
-
Viestit: 32
Liittynyt: 5.8.2007 20:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo85 » 31.8.2008 16:06

Kysytäämpä nyt täällä kun en viiti uutta topiccia tämän takia alottaa. Eli pitäisi saada tarkat teho/vääntömäärät sekä moottorin tarkka tilavuus 1.6TD sekä 1.9TD koneista. Ja sitten että onko nuo kaksi konetta miltä osin identtisiä? Eli käykö 1.6 lohkoon 1.9 alakerta ja onko tilavuuserot tehty iskunpituudella vai porauksella. Onko noita moottoreita tai lohkoja erimallisia joka olisi viriviri käytöön ehdoton valinta?

Kiitoksia jo valmiiksi.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 2.9.2008 17:16

^ Jetmanilla taitaa olla just toistepäin/ 1.6 alakerta ja 1.9 yläkerta...
^^ "sata hummaa kestää vakio td,n 200 mm kytkin....siihen se pito sitten loppuukin 115 hp niin luistaa jo sadesäällä kivasti...."

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 14.9.2008 21:45

Löytyiskö tietoa noista 1.6td ja 1.9td kansipahveista? Eli minkä paksuisia ovat nuo eri reikä määrällä varustetut levyt, eli 1, 2 ja 3 kolme reikää ja vastaako 1.9:n pahvien paksuudet miten nuihin 1.6:n paksuuksiin? Tarkoitus olisi siis laitaa 1.6:een 1.9:n pahvi kun väittävät sitä paremmaksi. Kone on hytikkanostajilla ja kansi on tarkoitus oikaista vaikka ei olekkaan keittänyt. Eli minkä pahvin ostan kun entinen on kolme reikäinen? Sekavaa!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.9.2008 12:51

1,6 ja 1,9 tiivisteet on saman paksuisia (1,53, 1,57, 1,61), kunhan on hydraulinostimilla molemmat. Männänylitys täytyisi mitata, sitten tietää minkä paksuinen tiiviste sinne kuuluu. Monesti vaihtajat on niin laiskoja ettei jaksa mitata sitä ja laittavat vaan paksuimman.

erkhart
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2007 2:47

ViestiKirjoittaja erkhart » 16.9.2008 13:22

Mikäs mahtaa olla vikana, kun kierrokset jää hetkeksi ylös polkaistaessa? Vaihdoin Td:n pumpun kiinni ja kun auto polkaisee vaikka vapaalla, niin pienillä kierroksilla se on aivan normaali, mutta jos päästää isommille kierroksille, niin kierrokset laskevat hitaasti takaisin tyhjäkäynnille. Voiko olla ihan käytön puutetta?



Edit: Tais se jotain käytön puutetta olla.. tänään vähän säätelin syöttöjä, ja nyt on ongelma kadonnut.

rengasjeppe
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.2.2007 16:05

ViestiKirjoittaja rengasjeppe » 21.9.2008 10:17

jos on syöttöruuvi pyöritetty liian pohjaan niin jää kierrokset kantamaan.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.9.2008 11:16

Mitenkä "vit..nen" tuo sintteri-levy oikiasti on esim. kaupunki ajossa-pystyykö yhtään luistattamaan?

erkhart
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2007 2:47

ViestiKirjoittaja erkhart » 23.9.2008 15:42

syöttöruuvissa oli tuolloin sinetti kiinni vielä..

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 28.9.2008 20:22

Päteeköhän AAZ:n pumppuun sama räjäyttskuva ku 1.6:n td.n pumppuun?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.9.2008 21:16

Hyvin pitkälti sama kuin viimeisissä 1,6. Säätimen tyhjäkäynti jousi tulee kannessa olevaan vipuun kiinni.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 15.10.2008 8:32

Minkäslainen sopivuus tuollaiseen Mk1 Golf:n konehuoneeseen on noilla uudemmilla TDI koneilla esim. mk3 ja mk4?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.10.2008 8:50


Coopu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 31.5.2006 0:03

ViestiKirjoittaja Coopu » 17.10.2008 22:33

Todennäköisesti jossakin tämäkin tieto on, en vaan sitä nyt löytänyt... Eli mitä eroja on 1,6d:llä ja 1,6td:llä? Onko ajatusta ahdistaa vaparia vai vaihtaakko suosiolla koko kone?

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 18.10.2008 7:43

Öljysuihkut männän alapintaan puuttunevat deestä.

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

1.9td

ViestiKirjoittaja Diesel » 20.10.2008 20:02

Onkos 1.6td/1.9td pakosarjoilla minkäänlaista eroa kiinnitykseltään kanteen, tahi onko pakokanavien koossa eroa..? Tarkotuksena ois 1.9 pakosarjaan uutta turbon laippaa räkiä ja 1.6:seen se sittemmin asentaa..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.10.2008 21:37

Ei ole eroa. Ainoastaan imukanavien muoto on erilainen.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 11.11.2008 14:48

Mitenkä tuo 02A loota menee G2:n keulalle kytkimen puolesta kun loota on vm. -90 passatista ja siinä on neste kytkin. Eli käykö nestekytkimen osat suoraan golffiin va pitääkö tehdä jotain muutoksia autolle tai kytkimelle? Laatikko tulossa siis 1.6td:n jatkoksi. Vaihekeppihän pitäs olla pulttaakinni hommia vai onko?

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 15.11.2008 9:44

mitenkäs tuollainen garrett kestää virittelyä,tyyppikilvestä löytyy nro.sarja 068145703F,lisäksi merkintä T3,siipi mittoja,järkevät ahtopaineet?on kiinni volsun 1,6td:ssä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 15.11.2008 23:00

^^02A menee heittämällä paikalleen, siihen vaan kaveriksi poljinasetelma ja sylinterit Passatista niin hienosti pelaa.

^Turbo jos on 1.6 TD:n vakio Garrett, niin riittää maks. n. 150 hv asti. Siipimitat on noin 40 mm ja 47 mm. Ahdoissa järkevä maksimi joku 1.3 bar. Ei tosin anna sillä paineella vielä 150 heppaa, mutta sitä kovemmilla paineilla alkaa turbon kesto olla ongelma.

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

ViestiKirjoittaja Diesel » 26.11.2008 21:28

Jospa tähänkin aiheeseen välillä kirjottaisi jotain..

Iskettiin Audin 1.6TD:hen S2 svitseri tuossa männä viikolla... Ahtoja ottaa ~1.3bar, syöttöjä + IC laitettu. Ihan makiasti vetää vakio kkk:hon verraten :)) Kytkimen pito alkaa vaan olla melko lujilla, yksin ajaessa vielä juur pitää..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.11.2008 23:29

Mitkäs on ahtimen mitat?

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

ViestiKirjoittaja Diesel » 28.11.2008 21:10

^ Noo ei mikään suuren suuri oo.. 36/49 siivillä, pakopuolen a/r ~0.7 luokkaa.. ja sillee

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

ViestiKirjoittaja Diesel » 29.11.2008 16:02

Osaiskohan joku valottaa mistä johtuu kun: Ajossa vedättää ns. "loppuun asti" 1.2-1.3bar paineille, sitten pykältää = kuuluu röpellystä niinkuin seokset ois pielessä. Loppuuko ruoka/saa liikaa soppaa..? Vaiko pumpun ajotuksessa häikkää ...vai johtuneeko vain sakkauksesta. Kone on siis 1.6TD, jossa yllämainittu ahdin, IC ja syöttöä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.11.2008 21:57

Tuolla turbolla loppuu yläpäässä ihan satavarmasti soppa jos ei ole vähintään isompi nestepää pumppuun asennettu. Lisäksi pitäisi olla rajoitin modattu ja sitten vasta säätämään.
Pitäisihän tuon nostaa paineetkin ihan helposti yli kahden kilon jos soppa riittää.

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

ViestiKirjoittaja Diesel » 1.12.2008 20:29

^ Kiitos. Mites, onko 1mm isommalla päällä (10mm) jo merkittävää eroa..? Löytyy tallista SD-koneisen nissanin pumppu, jonka pää/nokkalevy kuulopuheiden mukaan passaa yksiin tuon pumpun kanssa.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 2.12.2008 16:31

enpä usko...ongelma on siinä,että pumppu rajoittaa syöttöä pienentämällä syöttöä tietyn kierrosluvun jälkeen ja soppa loppuu...pumppu ammattilaiselle ja isompi 11-12 nestepää + rajoitin säätöihin niin sit on eri maku ja tuo tajoittimen vieterin säätön varmaan kaikkein tärkein...sehän se sitä syöttöä alentaa siellä...

heimohuima
-
Viestit: 76
Liittynyt: 10.9.2007 8:57

ViestiKirjoittaja heimohuima » 23.12.2008 21:36

eli mitä puhallinta kannattaisi caddyy laittaa ja kone se 1.6td.. muutaman kerran selanneena tämän sivuston, eikä mennyt silti jakeluun :D.. tulossa neste päätä ja välijäähy.. ja olis hyvä 100-150 hepoa saada.. mielellään et menis vakio sarjaan se puhallin eli olisko joku näistä vai? garret 1749 ,kkk k24 vai karret t03?

(edit vaihdettu paikkaa)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 23.12.2008 21:45

1749 on uudempi, VNT-tyyppinen turbo. Ei mene suoraan, mutta siihen sopiva TDI:n pakosarja kylläkin sopii TD:hen.
TD:n vakio T03 on muuten OK noille tehoille, mutta nostaa ahtoja hitaasti kun mennään yli baarin paineille.
Noista vaihtoehdoista KKK24 olisi helpoin - menee suoraan orkkis-pakosarjaan ja pystyy tuottamaan sen 150 hv kun on pumpussa oikeat palikat ja säädöt.
VNT:t toki on kivoja, mutta vaatii työtä ja omaa soveltamista että saa toimimaan. Ja alavääntö vetää kiertokanget helposti solmuun..
Sitten taas perinteistä hukkaportillista ahdinta voi katsoa esim nimikkeellä Holset HX25/HX30 tai Schwitzer S1 /S1BG tai S2. Edustavat uudempaa ja tehokkaampaa ahdinta vrt. vakiot KKK:t ja Garretit.

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

ViestiKirjoittaja Diesel » 27.12.2008 19:18

Jokunen aika sitten istutettiin omaan 1.6TD:hen Schwitzeri S2. Erittäinkin nätti homma asentaa vakiosatsiin pienen välikappaleen ja uuden laipan avulla..

heimohuima
-
Viestit: 76
Liittynyt: 10.9.2007 8:57

ViestiKirjoittaja heimohuima » 28.12.2008 19:37

lähteekö millä kierroksilla vetämään? onks koneelle muuta tehty?

Diesel
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.10.2008 21:45

ViestiKirjoittaja Diesel » 28.12.2008 21:24

En omista kierroslukumittaria, joten empä osaa sanoa, ainakaan tarkasti.. Kyllähän se myöhemmin lähtee heräilemään mitä vakio KKK:lla. Koneelle ei vielä mitään isompia muutoksia ole tehty, vain perussyöttöä käännelty ja ahdonalaisen karaa jyrsitty.

Sibe
-
Viestit: 59
Liittynyt: 30.10.2007 0:20

ViestiKirjoittaja Sibe » 29.12.2008 17:16

MIkä olisi hyvä kiristysmomentti noille koville kannen pulteille (12.9) ja millaisissa pykälissä se olisi hyvä kiristää? Kone on 1.6td jossa 1.9td:n kansipahvi.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 3.1.2009 21:21

En mene takuussen mutta muistelen että oli

40nm
60nm
180 astetta
kone käytetään 50asteiseks ja taas 90 astetta
ja vielä 1000km jälkeen 90 astetta

Noin oli autodatassa, mikäli oikein muistan, siis iahn vakille 1,6 td koneelle

tt-d
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.10.2005 20:48

ViestiKirjoittaja tt-d » 4.1.2009 10:14

Joo nuo oli vakiopulteille.

Mutta koville 12,9 pulteille 110nm ja lämpöisenä löysät pois
Viimeksi muokannut tt-d, 7.1.2009 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.1.2009 13:43

Onko dieselin ja turbodieselin öljypumpuilla eroa?? Motonetin mukaan olis samoja, ja siellä ei kovin häävi näytä saatavuuskaan olevan. Saa tarjota ehjää pumppua -88 jr-koneesen :)

Tämä kysymys nyt ei virittämistä koske, mutta saattaisi vaikka edesauttaa sen onnistumisessa kunhan hyvä peruskunto saadaan aikaan :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa