Auto siis -08 Passat 2.0 TDI BMP koneella ja ajettu jo 400tkm. Ongelmana oli kylmäkäynnistys joka sitten osoittautui johtuvan suuttimien O-renkaiden kulumisesta niin että polttoaine pääsi valumaan kannen yläosaan. Valitettavasti samalla suuttimien reiät kannessa kului hiukan soikeiksi ja nokka-akseli + ainakin yksi nostaja on kulunut öljyn puutteesta(ilmeisesti peruskauraa näissä).
Laitettiin uudet O-renkaat ja suuttimille tuleva sähkökisko ja ns. "kansi kiinni kun omaiset on nähneet".
Mietin nyt että pitäisikö kokeilla vaihtaa ne suuttimien kaksi isompaa O-renkasta paksumpiin ja hommata uusi nokka + nostajat. Koko kannen vaihto nokkineen päivineen on hiukan turhan arvokas vaikka auto on kohtuu hyvässä kunnossa muuten(rahaa siis palanut).
Katsoin tuollaista Engineteam nokka settiä, mutta onko kellään kokemusta sen laadusta tai olisiko jokin muu nokka parempi vaihtoehto? https://www.autonvaraosat24.fi/et-engineteam/14089829
Nokkahihna + kiristäjä on hankittuna jo ennemin mutta mitä muuta tuossa rempassa kannattaisi vaihtaa? Tuossa em. setissä näyttäisi olevan nokan stefa + pa. pumpun tiiviste toiseen päähän.
Kiitos, Simo
2.0 BMP suutin ja nokka juttua
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.0 BMP suutin ja nokka juttua
Engineteamin nokka vaikuttaa olevan ihan ok.
Öljypumpun lyijykynäakselin vaihtaisin, ja rattaat tarkistaisin samaan aikaan. Jos ei ole varmaa tietoa viimeisen 100 tkm ajalta.
Tai sitten koko moottori. BMP kun ei ole niitä lujimpia VAG-moottoreita. Ruotsista löytynee vähän ajettuja (korona)moottoreita halvemmalla kuin Suomesta.
Öljypumpun lyijykynäakselin vaihtaisin, ja rattaat tarkistaisin samaan aikaan. Jos ei ole varmaa tietoa viimeisen 100 tkm ajalta.
Tai sitten koko moottori. BMP kun ei ole niitä lujimpia VAG-moottoreita. Ruotsista löytynee vähän ajettuja (korona)moottoreita halvemmalla kuin Suomesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 103 vierailijaa