Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VJH
-
Viestit: 40
Liittynyt: 8.1.2007 21:20

Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet

ViestiKirjoittaja VJH » 6.9.2019 9:16

Auto alkoi vilkuttaa gearbox malfunction varoitusta ja pian tuli jos millaista muuta varoitusta rengaspaine-, käsijarru- sekä ilma-alustaviasta. Ajoin auton saman tien käyttöautolle ja soittelivat sieltä myöhemmin, että joku venttiili on vuotanut jäähdytinnestettä moottorin johtosarjaa pitkin niin, että sekä moottorin ecu, että s-tronicin ecu ovat kastuneet. Tuon kummemmin eivät ehtineet asiaa vielä eilen illalla tutkia.

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen miten edetä. Käyttöauton lääke on vaihtaa ecut ja johtosarjat, hinta-arvio osat 5000€ + työt päälle.

Onko vinkata hyvää asiansa osaavaa korjaamoa Seinäjoen lähellä, joka voisi paneutua asiaan vaihtamatta suosista jokaista mahdollista osaa tai mistä hommata ecut ja johtosarhat hieman marmoria edukkaammin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Jultsu
-
Viestit: 2633
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.9.2019 12:37

Katsele lähistöllä toimivat "lastu"pajat läpi ja soittele sinne että kloonaavatko ajoneston tietoja myös toisiin käytettyihin purkkeihin, tuollaiset ohjainlaitteet lienevät 100-300e ebaystä ostettuna.

Glykoli tuskin hapettaa kupareita ja liittimiä niin pahasti että johtosarja pitäisi laittaa kokonaan vaihtoon, mutta voihan se olla että siellä on eristeetkin kärsineet tuhoja. Paha mennä siihen kommentoimaan sen enempää.

VJH
-
Viestit: 40
Liittynyt: 8.1.2007 21:20

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet

ViestiKirjoittaja VJH » 6.9.2019 15:14

Kiitos. Auton ecu on kuulemma ehjä ja nyt suosittelevat vaihtamaan moottorin johtosarjan ja sitten näkee onko vaihteiston mekatroniikka saanut kipeää. Taidan tässä vaiheessa vaihdattaa sen vuotavan venttiilin, kuivattaa liittimet ja koittaa toimiiko auto.

Jultsu
-
Viestit: 2633
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.9.2019 15:15

Putsaa toki ne liittimet / liitokset vielä jollain isopropanolilla tai vaikka bräkleenillä, glykoli jättää kyllä pienen sokerikuorrutuksen kuivuessaan.

VJH
-
Viestit: 40
Liittynyt: 8.1.2007 21:20

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI quattro moottorin ja s-tronicin ecut kastuneet

ViestiKirjoittaja VJH » 17.9.2019 13:40

Kiitos. Auto toimii moitteetta kun vuotava venttiili vaihdettiin ja johtosarja kuivattiin. Katsotaan nyt tuleeko jatkossa ongelmia johtosarjan hapettumisen kanssa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 217 vierailijaa

© since 2000 - ffp