T4 2.5 volvo engine swappi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

HankDaSilva
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.5.2013 22:20

T4 2.5 volvo engine swappi

ViestiKirjoittaja HankDaSilva » 24.7.2019 11:29

Tossa reissun päällä eilen teki volkkari lohkoosa reijän ja omien varastojen puutten vuoksi ei oo saatavilla kun volvossa olleita volkkari myllyjä. Onkohan kukaan onnistuneesti tehny tollasta swappia? Kaippa siihen pitää vaihtaa öljypohja, koneenkorva, venakoppa yms. Jos on linkki valmiisee topikkii ni voin poistaa tän alotuksen.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2.5 volvo engine swappi

ViestiKirjoittaja jaketech » 24.7.2019 12:31

kaikki osat pitää vaihtaa moottorin ympärille, öljypohja imuputkineen ja venttiilikoppa. oon yhen D5252T laittanut 2.4D tilalle

HankDaSilva
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.5.2013 22:20

Re: T4 2.5 volvo engine swappi

ViestiKirjoittaja HankDaSilva » 24.7.2019 14:44

jaketech kirjoitti:kaikki osat pitää vaihtaa moottorin ympärille, öljypohja imuputkineen ja venttiilikoppa. oon yhen D5252T laittanut 2.4D tilalle



Okei, kiitti asiallisesta vastauksesta. Tarviiks työstää mitää vai onks se senku pulttaa irti ja kiinni?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2.5 volvo engine swappi

ViestiKirjoittaja jaketech » 24.7.2019 16:22

ainaki mulla meni osat pulttaa kiinni periaatteella. pakosarjaa ei tarvi vaihtaa mutta sillon vaatii sovitelua, pakosarjassa turbo eri kohdalla. mulla ollut molempaa pakosarjaa käytössä
imusarja samaten mutta volvossa lähtö on imusarjan päässä vaihdelaatikon puolella.
mulla oli ACV imusarja ja D5252T pakosarja missä on holsetin turbo.
helpoin on käyttää T4 omaa imu ja pakosarjaa koska sillon osat sopii suoraan.

HankDaSilva
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.5.2013 22:20

Re: T4 2.5 volvo engine swappi

ViestiKirjoittaja HankDaSilva » 29.7.2019 9:37

jaketech kirjoitti:ainaki mulla meni osat pulttaa kiinni periaatteella. pakosarjaa ei tarvi vaihtaa mutta sillon vaatii sovitelua, pakosarjassa turbo eri kohdalla. mulla ollut molempaa pakosarjaa käytössä
imusarja samaten mutta volvossa lähtö on imusarjan päässä vaihdelaatikon puolella.
mulla oli ACV imusarja ja D5252T pakosarja missä on holsetin turbo.
helpoin on käyttää T4 omaa imu ja pakosarjaa koska sillon osat sopii suoraan.


Ok, mites ku öljytikku on eri puolella konetta ni mites sen ratkasit?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2.5 volvo engine swappi

ViestiKirjoittaja jaketech » 30.7.2019 19:12

HankDaSilva kirjoitti:
jaketech kirjoitti:ainaki mulla meni osat pulttaa kiinni periaatteella. pakosarjaa ei tarvi vaihtaa mutta sillon vaatii sovitelua, pakosarjassa turbo eri kohdalla. mulla ollut molempaa pakosarjaa käytössä
imusarja samaten mutta volvossa lähtö on imusarjan päässä vaihdelaatikon puolella.
mulla oli ACV imusarja ja D5252T pakosarja missä on holsetin turbo.
helpoin on käyttää T4 omaa imu ja pakosarjaa koska sillon osat sopii suoraan.


Ok, mites ku öljytikku on eri puolella konetta ni mites sen ratkasit?


laittoin T4 oman mittatikun ja putken, ei sen kummempaa. alkuperäinen putki pois ja tulppatilalle


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa