Elikkäs niinkin hienosti kävi, että annoin pitkästä aikaa autolle vähän reippaamman kiihdytyksen jonka jälkeen kone jäi huutamaan täysillä kierroksilla. Pumppailin hetken kaasua ja kytkintä, kierrokset lähtivät tippumaan ja auto sammui. Tämän jälkeen auto ei ole enää uudestaan käyntiin lähtenyt.
Vikakoodit katottu VCDS:llä ja mitään koodeja ei anna.
Turbo tarkastettu vaikuttas olevan ehjä eikä näytä, että olisi käynyt öljyllä.
Jakopäässä kaikki ok,
Autossa ollut hetken aikaa epäily, että saattaisi vuotaa hieman kannentiiviste, mutta vielä en ole saanut asiaan täyttä varmuutta.
Kellään ideoita mistä kannattaa lähteä tutkimaan? Tässä jo jonkun aikaa sitten ostin uuden kannentiivisteen ja jakopään sarjan joten jokatapauksessa tulee konetta purettua, että ehkä sieltä jotain sitten siinä kohtaa löytyy.
1.9 TDI ALH Golf mysteeri
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9 TDI ALH Golf mysteeri
Hieman omituiselle kuulostaa.
Millä kierroksilla moottori kävi, silloin kun kävi täysillä?
Jos kyseessä vakio ohjelma, kierroksien tulisi jäädä noin 5000 rpm max.
Jos isommat kierrokset, pitäisin öljyllä käymistä todennäköisenä.
Polttoaineen katkaisuventtiili (pumpussa) voisi olla yksi mahdollisuus; se kun hajoaa, kierrosten ryntäily on yksi oireista. Yleensä kyllä pikkukierroksilla.
Myös käynnistymättömyys sopisi katkaisuventtiiliin.
Millä kierroksilla moottori kävi, silloin kun kävi täysillä?
Jos kyseessä vakio ohjelma, kierroksien tulisi jäädä noin 5000 rpm max.
Jos isommat kierrokset, pitäisin öljyllä käymistä todennäköisenä.
Polttoaineen katkaisuventtiili (pumpussa) voisi olla yksi mahdollisuus; se kun hajoaa, kierrosten ryntäily on yksi oireista. Yleensä kyllä pikkukierroksilla.
Myös käynnistymättömyys sopisi katkaisuventtiiliin.
Re: 1.9 TDI ALH Golf mysteeri
Jos pumppu rikkoontuu niin kierroksia voi olla minkä verran vaan, siihen ei softa enää vaikuta.
Re: 1.9 TDI ALH Golf mysteeri
Kierrokest jäi sinne punasen rajamaille 4500rpm kieppeille ehkä 4700-4800 kävi.
Eilen sain nyt sitten tarkastettua katkaisuventiilin toiminnan ja siinä ei mitään. Eilen mittasin puristus paineet ja 2 ja 3 pytyllähän ne oli ihan olemattomat. Välijäähyttimessä öljyä. Saapa nähä mitä sieltä löytyy kun korkkaa tänään koneen auki.
Eilen sain nyt sitten tarkastettua katkaisuventiilin toiminnan ja siinä ei mitään. Eilen mittasin puristus paineet ja 2 ja 3 pytyllähän ne oli ihan olemattomat. Välijäähyttimessä öljyä. Saapa nähä mitä sieltä löytyy kun korkkaa tänään koneen auki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa