Turbon vaihto diesel

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 1.5.2019 18:03

Moro. Minne on tarkoitettu liima joka tulee turbon tiivisteiden ja pinnapulttien mukana?? Siinä hevosruiskussa valmiina....

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 1.5.2019 19:42

No sanokaa nyt jumalauta joku. Vai saako sillä ruutalla heittää vesilintua??

Axi
-
Viestit: 1204
Liittynyt: 21.5.2006 10:51
Auto: Volkkareita ja muutama muu

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja Axi » 1.5.2019 20:56

Taitaapi olla öljyä. Tarkoitettu ensi käynnistyksen voiteluun.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 1.5.2019 21:09

No niinpä tietysti. Ruuttaan sen sitten yläreiästä sisään ennen kun käynnistän. Kiitos tästä!

p0wer
-
Viestit: 1728
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.5.2019 1:14

Ja alipaineletku irti ekaan käynnistykseen, ja jos öljyletku on uusi/tyhjä niin starttaamalla tai muulla keinoin öljypumppua pyörittämällä ensin öljylinja täyteen.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 2.5.2019 1:43

Siinä se onkin, millä startata niin ettei lähde ” tulille ”

p0wer
-
Viestit: 1728
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.5.2019 14:09

Polttoainetta syöttämättä.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 2.5.2019 14:36

Ok :) Nappaan jonkun liittimen irti polttoainepuolelta.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 13.5.2019 18:07

Jatketaan tähän samaan. Turbo on vaihdettu, arvon herrojen ohjeiden mukaan. Myös n75 on vaihdettu, mutta ei tämä vieläkään oikein hyvä ole. Vetää 2000-3000, välillä ailahtelee siinäkin välissä. Paikoin potkaisee lujaakin. Egr on pois pelistä kunnon laipoilla, eli väliputkea ei edes ole. Voisiko liittyä siihen? Ohjelmoitu ei ole mitään. 2003 96kw PD.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 13.5.2019 18:09

Tässä kuva...
Liitteet
587CA5C3-638E-4E4C-9A2E-4C09FAD02F12.jpeg
587CA5C3-638E-4E4C-9A2E-4C09FAD02F12.jpeg (2.46 MiB) Katsottu 1959 kertaa

Jultsu
-
Viestit: 2633
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.5.2019 19:04

Alipainepuolta tutkimaan sitten seuraavaksi. Tandempumppu lienee vielä alkuperäinen?

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 13.5.2019 19:32

On alkuperäinen. Mikä on paras tapa etsiä alipainevuotoa dieselkoneesta

pertti108
-
Viestit: 622
Liittynyt: 22.9.2009 22:16
Auto: AGR made in spain

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja pertti108 » 13.5.2019 19:47

Vaihat kaikki letkut. Alotat siitä. Niistä se vuotaa monesti.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 13.5.2019 19:51

Ok. Pitää vaihtaa

Axi
-
Viestit: 1204
Liittynyt: 21.5.2006 10:51
Auto: Volkkareita ja muutama muu

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja Axi » 14.5.2019 7:06

Kun egr on poistettu, tulppaa sen alipaineletku ennen alipainesäädintä. Saattaa muuten hukata alipaineet, kun muka aukoo egr:ää.


Itse venttiilihän sulla on/saattaa olla vielä paikallaan (?), sen kalvo saattaa olla rikki jolloin alipaineen määrä alenee.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 15.5.2019 7:53

Ok. Venttiili on tosiaan paikallaan, ja kalvo voi olla rikki koska oli myös bensakylvyssä sen 2viikkoa. Vikakoodit luettiin eilen ja koodeja ei enää tule, eli nyt on lähellä. :)

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 17.5.2019 9:06

EGR alipaine tulpattu, ja hiukan parempi on. Alakierroksilla 1500—>toimii, kunhan ei runttaa heti kaasua pohjaan. Pitää ns. kisuttaa turboa. Viive on valtava jos painaa heti napin lautaan. Merkkiliikkeessä on nyt tilattu kaikki alipaineletkut uutta, 200€ niidenkin hinta:(. No katsotaan tuleeko kuntoon. Voisiko tämä pierburgin n75 solenoidi olla huono? Tosin vikakoodia ei anna...

Jultsu
-
Viestit: 2633
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.5.2019 9:20

RamAir kirjoitti:Merkkiliikkeessä on nyt tilattu kaikki alipaineletkut uutta, 200€ niidenkin hinta:(.


Voisit vaikka soitella sinne ja perua tilauksen ja hakea motonetistä parin metrin pätkän 6/4mm polttoaineletkua vitosella. Samaa tavaraa.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 17.5.2019 9:24

Kokeilin jo motonetin tuotteella. Se 4/7 on todellisuudessa 4/9, ja ei siten sovi tuohon letkuviidakkoon..... mutta olisiko siellä 4/6, pitää tarkistaa

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 18.5.2019 6:17

Nyt on vaihdettu vaikka ja paljon. Mutta ei pelitä sen paremmin pari pientä vielä vaihtamatta. Mutta vaikuttavat olevan kunnossa. Tässä turbon testipaperi:
Liitteet
9B04B149-411B-4F6B-81EF-E13E79BF46F8.jpeg
9B04B149-411B-4F6B-81EF-E13E79BF46F8.jpeg (1.59 MiB) Katsottu 1700 kertaa

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 18.5.2019 8:59

Taitaa olla susipaska ahdin, vai osaako joku tulkita tätä?

MikaJ
-
Viestit: 3993
Liittynyt: 24.7.2003 18:09
Auto: S2 Avant + Minejä

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.5.2019 9:48

Paperin mukaan värinät pysyy alle raja-arvojen, en tiedä miten tosta voisi tulkita että ahdin on susipaska?

Muutenkaan ongelmasi ei kuulosta etäisestikkään siltä että turbossa olisi mitään vikaa.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 18.5.2019 10:19

Tämä alkaa käymään todella oudoksi. No, pitää vaihtaa vielä noi 2 pientä pätkää ja ihmetellä sitten lisää. Vikakoodeja ei enää anna.

pertti108
-
Viestit: 622
Liittynyt: 22.9.2009 22:16
Auto: AGR made in spain

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja pertti108 » 18.5.2019 19:23

Suutin.? Miten niitten arvot? Niistä ei kovin herkästi koodia pukkaa. Menikö sulla siis se turbo alunperin vai mikä tuli ku vaihoit sen?

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 18.5.2019 19:36

Juu. Turbo meni niin että toimi vain yli 2800rpm. Ja veti kyllä hyvin. Alakierroksilla meni vikatilaan. Tällä uudella toimii sit taas heti 1500eteenpäin mutta kone vetää täyskaasulla jaksottain. Eli sekunnin pari vetää, sitten sekunniksi laantuu ja taas vetää.... ja tosiaan yli 3500 ei tapahdu enää oikein mitään. Ennen turbonvaihtoa veto oli melkein 5000 saakka

Jultsu
-
Viestit: 2633
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.5.2019 21:52

Olisi vanha ahdin varmaan tullut "kuntoon" parin euron uuninpuhdistusvaahtopurkilla jota laitettu liuottamaan VNT-mekanismin siivikkoa.

Kuulostaa tuo oireilu siltä että ECU rajoittaa syöttöjä, mahdollisesti virheellisen ilmamäärän vuoksi. MAF-anturin puhdistus / vaihto tai sitten ajelet MAFfin liitin irti, toimiiko tällöin tasaisemmin?

Axi
-
Viestit: 1204
Liittynyt: 21.5.2006 10:51
Auto: Volkkareita ja muutama muu

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja Axi » 19.5.2019 8:26

Lähdepä ajelulle testerin kanssa, katso ahtopaineen ja ilmamassan pyynnit ja toteutumat.

Pierupurkin N75 ei ole huono, mutta ei nekään ikuisia ole. Jumissa oleva VNT rasittaa käsittääkseni N75:ä.

EGR kannattaisi poistaa(poistattaa) myös ohjelmasta, samallahan saisi lisää tehoakin.

p0wer
-
Viestit: 1728
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.5.2019 18:42

Entäs jos antaisit auton perussäädettäväksi sellaiselle henkilölle joka saa sen kerrasta kuntoon? Tollasen tutkiminen ja mahdollinen korjaaminen on todella nopea homma.

On myös mahdollista ja todennäköistäkin että uuden ahtimen alipainekello ei vastaa alkuperäistä, jolloin siipien säätö ei toimi ohjelman mukaisesti. Lisäksi tietysti siipien perussäätö voi olla pielessä. On täysin järjetöntä vaihtaa mitään osia ennen kuin olet varma missä varsinainen ongelma sijaitsee.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 22.5.2019 13:05

Jultsu kirjoitti:Olisi vanha ahdin varmaan tullut "kuntoon" parin euron uuninpuhdistusvaahtopurkilla jota laitettu liuottamaan VNT-mekanismin siivikkoa.

Kuulostaa tuo oireilu siltä että ECU rajoittaa syöttöjä, mahdollisesti virheellisen ilmamäärän vuoksi. MAF-anturin puhdistus / vaihto tai sitten ajelet MAFfin liitin irti, toimiiko tällöin tasaisemmin?


Ei tullut musclellakaan kuntoon. On kokeiltu. Voisin kokeilla kuinka menee MAF liitin irti. Katsotaan... kyllä tämä uusi turbo poisti kasan ongelmia.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 22.5.2019 13:08

p0wer kirjoitti:Entäs jos antaisit auton perussäädettäväksi sellaiselle henkilölle joka saa sen kerrasta kuntoon? Tollasen tutkiminen ja mahdollinen korjaaminen on todella nopea homma.

On myös mahdollista ja todennäköistäkin että uuden ahtimen alipainekello ei vastaa alkuperäistä, jolloin siipien säätö ei toimi ohjelman mukaisesti. Lisäksi tietysti siipien perussäätö voi olla pielessä. On täysin järjetöntä vaihtaa mitään osia ennen kuin olet varma missä varsinainen ongelma sijaitsee.



Saa vinkata tietäjän. EGR on mekaanisesti pois. Ohjelmoitu ei ole, vielä.

harald
-
Viestit: 239
Liittynyt: 26.3.2005 22:59
Auto: A4 8ED BRD/Typ6N, ex: 2*8E5q AVF, 8E5q BEX, UrA4q AEB

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja harald » 22.5.2019 13:15

Suosittelisin että käyt nuo tarkistusmittaukset läpi;

https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check

Sillä löytyi todella pitkään vaivannut ongelma omassa autossa. IAT-anturi oli rikki ja kertoi käytännössä +60°C koko ajan ECU:lle. Ei ahtanut pikkukierroksilla, hyökkäsi joskus.

Em. dokumenttia suosittelen kaikille jos toiminta ei ole toivotunlaista näissä TDI-vehkeissä.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 22.5.2019 18:27

Ajoin hetken ilman MAF. Oli tasaisen laiska. Laitoin piuhan takaisin kiinni, niin sittenpä vasta veto olikin poukkoilevaa. Eli putsaan seuraavaksi MAF-anturin.

RamAir
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.4.2019 10:25

Re: Turbon vaihto diesel

ViestiKirjoittaja RamAir » 27.5.2019 17:31

No niin. Nyt kulkee kuin herran enkeli. Vetää tasaiseen 1800- 4500 asti. Shutoff venttiilissä oleva kalvo oli ilmeisesti osaksi susi ja vuoti vaikka toimi. Nyt läppä on koko ajan auki ja siihen tuleva letku tulpattu. Yksi pieni letkunpätkä vaihtamatta, huomenna tulee wandamotorilta sopivaa 3/6mm materiaalia. En siis ottanut merkkiliikkeen kalliita. Tähän tältä erää...


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa

© since 2000 - ffp