Golf 1,9 TDI ATD laiska

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

_PENa_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2019 15:00

Golf 1,9 TDI ATD laiska

ViestiKirjoittaja _PENa_ » 17.2.2019 9:18

Tuli ostettua tuollainen -02 Golf ATD koneella projektiksi. Ongelmana autossa on että se on erittäin laiska, ihan kuin turbo ei olisi mukana ollenkaan. Vaihdoin varaosa-autosta ilmamassamittarin ja sen toisen anturin/venttiilin, joka sijaitsee tulipellissä edestä katsottuna oikealla. Onko se nyt se N75? Myös pari huonoa alipaineletkua vaihdoin, ei vaikutusta. Ahtoputket näyttää ainakin silmämääräisesti ehjiltä. Auto käy hyvin ja ottaa kierroksia paikallaan, starttaus on ehkä hivenen pitkä... Olisin lukenut vikakoodit Autocomilla mutta en saanut luotua yhteyttä autoon??? Esim. ABS:n ja airbagin ym. sain luotua yhteyden mutta moottorin vikakoodeihin ei pääse käsiksi! Mikähän tuossa oikein on? Jostakin luin, että jälkiasennus radio saattaa aiheuttaa tämmöistä, pitääkö paikkaansa??
Kaikki vinkit olisi nyt tervetulleita.
Viimeksi muokannut _PENa_, 17.2.2019 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.2.2019 10:11

Kyllä, jälkiasennusradio voi vetää radiolle menevän K-linjan maihin tai 12 volttiin mikäli adapterijohto on tuolla tavalla johdotettu. Tuon seurauksena tosin pitäisi kaikki diagnostiikka olla mykkänä, mutta kannattaa se radio nyt irroitella varmuuden vuoksi.

Eipä tuota oikein muutoin pääse diagnosoimaan kuin livedatan avulla että mitä ahtopyynnit ja toteutumat ovat, syöttömäärät, maffin näyttämät jne.

_PENa_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2019 15:00

Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan

ViestiKirjoittaja _PENa_ » 17.2.2019 17:29

No niin... Kaveri kävi lukemassa vikakoodit VCDS:llä ja seuraavat koodit löytyivät:

17957 - Boost pressure regulation valve (N75)
P1549 - 35-10- Open or short to Ground - Intermittent

17849 - EGR Valve (N18)
P1441 - 35-10- Open circuit or short to Ground - Intermittent

19463 - Camshaft position sensor (G40)
P3007 - 35-00 - no signal

17552 - Mass air flow sensor (G70)
P1144 - 35-00 - Open or short to ground

19561 - Valve for intake manifold flap (N239)
P3105 - 35-10- Open or short to Ground - Intermittent


Nyt on toimivasta varaosa-autosta vaihdettu maf, kampiakselin asentoanturi ja N75...

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan

ViestiKirjoittaja Axi » 17.2.2019 19:35

Tarkastapa sulakkeet ensiksi. Jos sulakkeet varmuudella kunnossa, sitten johtosarjan kimppuun.

Oletko muuten varma tuosta moottorikoodista, AVB pitäisi olla pitkittäiskone Passatissa (ja A4:ssä)

_PENa_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2019 15:00

Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan

ViestiKirjoittaja _PENa_ » 17.2.2019 20:01

Axi kirjoitti:Tarkastapa sulakkeet ensiksi. Jos sulakkeet varmuudella kunnossa, sitten johtosarjan kimppuun.

Oletko muuten varma tuosta moottorikoodista, AVB pitäisi olla pitkittäiskone Passatissa (ja A4:ssä)


Pitääpäs tarkastaa nuo sulakkeet. Ja olet oikeassa, se on ATD kone. Mikälie ajatuskatkos tullut aloitusviestiä kirjoittaessa...

_PENa_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2019 15:00

Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska

ViestiKirjoittaja _PENa_ » 17.2.2019 20:52

Sulakkeet nro 34 ja 35 olivat palaneet. Pitää huomenna koittaa uusilla sulakkeilla ja toivoa parasta...

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska

ViestiKirjoittaja Styroks » 22.2.2019 17:00

Niin minkä verran tällä on ajettu?

_PENa_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.1.2019 15:00

Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska

ViestiKirjoittaja _PENa_ » 23.2.2019 18:13

381 tkm ajettu. Ja tämä vikahan korjaantui vaihtamalla tuo sulake nro 34. Kerrankin oli halpa remontti... :D

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.2.2019 19:22

Joku syy sen sulakkeen palamiselle yleensä on..
Joko viallinen komponentti tai johtosarja rispaantunut ja tekee välillä oikosulun.
Eli jos palaa uudelleen niin etsimään syytä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa