Tuli ostettua tuollainen -02 Golf ATD koneella projektiksi. Ongelmana autossa on että se on erittäin laiska, ihan kuin turbo ei olisi mukana ollenkaan. Vaihdoin varaosa-autosta ilmamassamittarin ja sen toisen anturin/venttiilin, joka sijaitsee tulipellissä edestä katsottuna oikealla. Onko se nyt se N75? Myös pari huonoa alipaineletkua vaihdoin, ei vaikutusta. Ahtoputket näyttää ainakin silmämääräisesti ehjiltä. Auto käy hyvin ja ottaa kierroksia paikallaan, starttaus on ehkä hivenen pitkä... Olisin lukenut vikakoodit Autocomilla mutta en saanut luotua yhteyttä autoon??? Esim. ABS:n ja airbagin ym. sain luotua yhteyden mutta moottorin vikakoodeihin ei pääse käsiksi! Mikähän tuossa oikein on? Jostakin luin, että jälkiasennus radio saattaa aiheuttaa tämmöistä, pitääkö paikkaansa??
Kaikki vinkit olisi nyt tervetulleita.
Golf 1,9 TDI ATD laiska
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1,9 TDI ATD laiska
Viimeksi muokannut _PENa_, 17.2.2019 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan
Kyllä, jälkiasennusradio voi vetää radiolle menevän K-linjan maihin tai 12 volttiin mikäli adapterijohto on tuolla tavalla johdotettu. Tuon seurauksena tosin pitäisi kaikki diagnostiikka olla mykkänä, mutta kannattaa se radio nyt irroitella varmuuden vuoksi.
Eipä tuota oikein muutoin pääse diagnosoimaan kuin livedatan avulla että mitä ahtopyynnit ja toteutumat ovat, syöttömäärät, maffin näyttämät jne.
Eipä tuota oikein muutoin pääse diagnosoimaan kuin livedatan avulla että mitä ahtopyynnit ja toteutumat ovat, syöttömäärät, maffin näyttämät jne.
Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan
No niin... Kaveri kävi lukemassa vikakoodit VCDS:llä ja seuraavat koodit löytyivät:
17957 - Boost pressure regulation valve (N75)
P1549 - 35-10- Open or short to Ground - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18)
P1441 - 35-10- Open circuit or short to Ground - Intermittent
19463 - Camshaft position sensor (G40)
P3007 - 35-00 - no signal
17552 - Mass air flow sensor (G70)
P1144 - 35-00 - Open or short to ground
19561 - Valve for intake manifold flap (N239)
P3105 - 35-10- Open or short to Ground - Intermittent
Nyt on toimivasta varaosa-autosta vaihdettu maf, kampiakselin asentoanturi ja N75...
17957 - Boost pressure regulation valve (N75)
P1549 - 35-10- Open or short to Ground - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18)
P1441 - 35-10- Open circuit or short to Ground - Intermittent
19463 - Camshaft position sensor (G40)
P3007 - 35-00 - no signal
17552 - Mass air flow sensor (G70)
P1144 - 35-00 - Open or short to ground
19561 - Valve for intake manifold flap (N239)
P3105 - 35-10- Open or short to Ground - Intermittent
Nyt on toimivasta varaosa-autosta vaihdettu maf, kampiakselin asentoanturi ja N75...
Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan
Tarkastapa sulakkeet ensiksi. Jos sulakkeet varmuudella kunnossa, sitten johtosarjan kimppuun.
Oletko muuten varma tuosta moottorikoodista, AVB pitäisi olla pitkittäiskone Passatissa (ja A4:ssä)
Oletko muuten varma tuosta moottorikoodista, AVB pitäisi olla pitkittäiskone Passatissa (ja A4:ssä)
Re: Golf 1,9 TDI AVB laiska + vikakoodeja ei pysty lukemaan
Axi kirjoitti:Tarkastapa sulakkeet ensiksi. Jos sulakkeet varmuudella kunnossa, sitten johtosarjan kimppuun.
Oletko muuten varma tuosta moottorikoodista, AVB pitäisi olla pitkittäiskone Passatissa (ja A4:ssä)
Pitääpäs tarkastaa nuo sulakkeet. Ja olet oikeassa, se on ATD kone. Mikälie ajatuskatkos tullut aloitusviestiä kirjoittaessa...
Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska
Sulakkeet nro 34 ja 35 olivat palaneet. Pitää huomenna koittaa uusilla sulakkeilla ja toivoa parasta...
Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska
Niin minkä verran tällä on ajettu?
Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska
381 tkm ajettu. Ja tämä vikahan korjaantui vaihtamalla tuo sulake nro 34. Kerrankin oli halpa remontti... :D
Re: Golf 1,9 TDI ATD laiska
Joku syy sen sulakkeen palamiselle yleensä on..
Joko viallinen komponentti tai johtosarja rispaantunut ja tekee välillä oikosulun.
Eli jos palaa uudelleen niin etsimään syytä.
Joko viallinen komponentti tai johtosarja rispaantunut ja tekee välillä oikosulun.
Eli jos palaa uudelleen niin etsimään syytä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa