Moro,
meni tollasesta t5 (AXE) transportterista kone hajalle, (kanki mutkalla).
Löytyisi tollanen axd kone hyvään hintaan läheltä. Joten kysymys kuuluu, sopiiko se axd tuonne axen tilalle?
Axesta tarkoitus siirtää axd:hen turbo sekä kytkin nyt ainakin. Eli sopiiko sähköt ym yks yhteen, ja ymmärtääkö auton ecu tuota axd? Tuleeko tällä reseptillä samat 128kw?
VW T5 AXE JA AXD
Valvoja: ffp jäsenet
Re: VW T5 AXE JA AXD
Suuttimet kans vaihtoon ja tiivistesarjat uusiksi.
Kannattaa kuitenkin katsella "uutta" konetta tarkalla silmällä ennen ostoa: nokka-akseli ja nostimet ovat kulutustavaraa, suuttimet "elävät" poteroonsa nähden ja molemmat kuluvat.
Vesipumppu ehdottomasti uusiksi, kun on helppo vaihtaa. Kytkin ja vauhtipyörä myös, jos eivät ole uusia.
Muuten, jos AXE:ssa on ehjä lohko ja myyt raadon järkevällä rahalla, laita yv
Kannattaa kuitenkin katsella "uutta" konetta tarkalla silmällä ennen ostoa: nokka-akseli ja nostimet ovat kulutustavaraa, suuttimet "elävät" poteroonsa nähden ja molemmat kuluvat.
Vesipumppu ehdottomasti uusiksi, kun on helppo vaihtaa. Kytkin ja vauhtipyörä myös, jos eivät ole uusia.
Muuten, jos AXE:ssa on ehjä lohko ja myyt raadon järkevällä rahalla, laita yv
Re: VW T5 AXE JA AXD
Meinaatko että ei toimi axd omilla suuttimilla?
Joo perus tsekkaus tehdään, eli nokka-akselin kunto tarkastetaan ja samoin vesipumppu vaihdetaan. Kytkin on vauhtipyörineen axeen vaihdettu ~15tkm sitten joten niitten suhteen asia kunnossa. Tuon axen kanssahan kävi niin, että ajettu parkkiin ja ilmeisesti kolmosen suutin kussu ja vuotanut polttoainetta männän päälle -> kajautettu tulille ja kanki solmuun.
Axen suuttimet on dieselpajalla ollut ja sanoivat että niissä on joku maavuoto ja "testiajoa" ei voi tehdä. Miten suuttimien kanssa nyt kannattaa edetä? Silloin kun kanki meni mutkalle, moottori kyllä kävi. Vcds:ssällä katsoin suuttimien arvoja ja ne näytti ihan oklta, voin koittaa saanko tähän lisättyä kuvan suuttimien arvoista.
Axen lohko ynnä muut ylimääräset kilkkeet voin myydä, siinä on mm. täysin ehjä kansi (tarkastettu, huollettu, plaanattu), nokkakin ehjä. Lohko myös ehjä, pl. 3 pytyn kanki mutkalla.
Kiitos vielä vastauksista
Joo perus tsekkaus tehdään, eli nokka-akselin kunto tarkastetaan ja samoin vesipumppu vaihdetaan. Kytkin on vauhtipyörineen axeen vaihdettu ~15tkm sitten joten niitten suhteen asia kunnossa. Tuon axen kanssahan kävi niin, että ajettu parkkiin ja ilmeisesti kolmosen suutin kussu ja vuotanut polttoainetta männän päälle -> kajautettu tulille ja kanki solmuun.
Axen suuttimet on dieselpajalla ollut ja sanoivat että niissä on joku maavuoto ja "testiajoa" ei voi tehdä. Miten suuttimien kanssa nyt kannattaa edetä? Silloin kun kanki meni mutkalle, moottori kyllä kävi. Vcds:ssällä katsoin suuttimien arvoja ja ne näytti ihan oklta, voin koittaa saanko tähän lisättyä kuvan suuttimien arvoista.
Axen lohko ynnä muut ylimääräset kilkkeet voin myydä, siinä on mm. täysin ehjä kansi (tarkastettu, huollettu, plaanattu), nokkakin ehjä. Lohko myös ehjä, pl. 3 pytyn kanki mutkalla.
Kiitos vielä vastauksista
Re: VW T5 AXE JA AXD
Toimii se AXD:n suuttimillakin, jollain tavalla. Pienemmät suuttimet --> teho laskee.
Ohjelmalla päässee lähelle 200 hv:aa
Jaa että kaikissa suuttimissa on maavuoto, eikä voi testata... Mielenkiintoista.
Suomessa ei monta dieselpajaa taida edelleenkään olla, jotka pystyvät Volkkarin pumppusuuttimia testailemaan.
Oliko suuttimien tiivistesarjoja uusittu?
Ohjelmalla päässee lähelle 200 hv:aa
Jaa että kaikissa suuttimissa on maavuoto, eikä voi testata... Mielenkiintoista.
Suomessa ei monta dieselpajaa taida edelleenkään olla, jotka pystyvät Volkkarin pumppusuuttimia testailemaan.
Oliko suuttimien tiivistesarjoja uusittu?
Re: VW T5 AXE JA AXD
Tuohon axeen ei taida olla kuin yksittäisiä suuttimia vaihdettu. Miltä nuo arvot muutoin näyttää? Sitä en tiedä onko kaikissa maavuoto, vai onko vaan yksi joka sekoittaa kaikki. Annetaanko olla nuo axd omat suuttimet vai miten tässä kannattaisi edetä?
Netistä pikaisesti luettuna alkupaan axessa ja axdssä on samat suuttimet, tiedä siitä sitten. Auto kuitenkin lähti kankivikaisena laakista käyntiin, että olisiko siinä alunperin suuttimen tiiviste vuotanut pyttyyn
Netistä pikaisesti luettuna alkupaan axessa ja axdssä on samat suuttimet, tiedä siitä sitten. Auto kuitenkin lähti kankivikaisena laakista käyntiin, että olisiko siinä alunperin suuttimen tiiviste vuotanut pyttyyn
Re: VW T5 AXE JA AXD
Jos niitä suuttimia testataan dieselkorjaamolla, ne ovat irrotettuna. Yksittäisen suuttimen vika ei tuolloin pimennä kaikkia suuttimia.
Nuo eivät ole pietso-suuttimia, kun autossa ei ole hiukkassuodatinta. DPF 4-pumppareissa tuli aikanaan monta tiellejäämistä yksittäisen suuttimen hajottua sähköisesti.
Ne liittämäsi arvot ovat tyhjäkäynnin tasaukseen liittyviä. 3-pytty on heikoin, siihen pitää syöttää lisää polttoainetta, jotta moottori pyörisi tasaisemmin tyhjäkäynnillä.
****
Sitä mietin, miksi et vaihda sitä vääntynyttä kankea ja laita vanhaa konetta kuntoon? Saattaa maksaa enemmän kuin irtona ostettu arpamoottori, mutta ainakin tiedät sen jälkeen koneen olevan kunnossa.
Nuo eivät ole pietso-suuttimia, kun autossa ei ole hiukkassuodatinta. DPF 4-pumppareissa tuli aikanaan monta tiellejäämistä yksittäisen suuttimen hajottua sähköisesti.
Ne liittämäsi arvot ovat tyhjäkäynnin tasaukseen liittyviä. 3-pytty on heikoin, siihen pitää syöttää lisää polttoainetta, jotta moottori pyörisi tasaisemmin tyhjäkäynnillä.
****
Sitä mietin, miksi et vaihda sitä vääntynyttä kankea ja laita vanhaa konetta kuntoon? Saattaa maksaa enemmän kuin irtona ostettu arpamoottori, mutta ainakin tiedät sen jälkeen koneen olevan kunnossa.
Re: VW T5 AXE JA AXD
No nyt tuli tehtyä tämä ratkaisu. Varauduttiin siihen että joutuu axeen vaihtamaan suuttimia, niin helpoin ratkaisu oli tämä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa