Moi, Golf aiheuttaa harmaita hiuksia... MK6 GOLF 2.0 TDI CBDC 270tkm.
Viat: Sammuu ajossa, vilkkuvan hehkuvalon ja vikakoodien kera. Noin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa sammui kesken ajon ilman minkäänlaisia ensioireita. Auto on sitä ennen toiminut moitteetta.
Silloin tuli vikakoodi P0202 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2. Auto toimi käynnistyksen jälkeen taas niin, että ei huomannut poikkeavuutta ajossa. Noin viikon päästä siitä tuli sama vikakoodi ja sammuminen, mutta nyt oli lisänä P2149 Supply Voltage for Fuel Injector Group B, Open Circuit - Intermittent
Moottorin vikavalo ei jää palamaan. Nyt viimeaikoina auton sammuminen kesken ajon on lisääntynyt. Uutena vikakoodina on tullut P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3, MIL ON Sylinterin 2 ja 3 vikakoodi ei ole tullut samaan aikaan.
Mikäs tässä on nyt meneillään, olisiko suuttimesta, johtosarjoista vai jostain muusta johtuvaa?
Olen yrittänyt jo tehdä tarkistuksia, joilla voisi rajata vian alkuperää. Suuttimien liittimet on käytetty pois ja laitettu takaisin, sekä silmämääräisesti tarkastettu suuttimilta lähteviä johtoja. ECU:lle menevät johdot on pikaisesti käyty silmämääräisesti läpi. Irrotin pyyhkimet ja tuulilasin alla olevan muovin, jotta pystyi tarkistamaan että pyyhkimetkään ei ole tehneet johdoille tuhoja. Suuttimien vastukset olivat kaikki suunnilleen samoissa arvoissa, noin 180k ohm. Suuttimien korjausarvotkin ovat lähellä toisiaan ja pienet. Esimerkkinä hetkelliset, kylmänä otetut injector quantity deviation arvot: Syl 1 -0.21mg/str, Syl 2 0.85 mg/str, Syl 3 -0.68 mg/str, Syl 4 -0.02 mg/str.
Suuttimen virtapiiri ja ongelmia, GOLF MK6 2.0 TDI CR
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Suuttimen virtapiiri ja ongelmia, GOLF MK6 2.0 TDI CR
Johtosarja, suutin, ecu.. Hakemalla haettava vika. Johtosarjaa veikkaan, lootan edestä tai öljynsuodattimen takaa
Re: Suuttimen virtapiiri ja ongelmia, GOLF MK6 2.0 TDI CR
>tosi sateista viimeaikoina
>epäilyttää vikakoodin vaihtuminen kakkosesta kolmossuuttimeen
>otin ecun käteen tuulilasin alta
>huomasin, että vesiraja käynyt liittimien korkeudella
>vedenpoistoreijät tukossa ja täynnä havunneulasia sunmuuta paskaa
>puhdistin, annoin kuivua
>bingo, ei ongelmia
>epäilyttää vikakoodin vaihtuminen kakkosesta kolmossuuttimeen
>otin ecun käteen tuulilasin alta
>huomasin, että vesiraja käynyt liittimien korkeudella
>vedenpoistoreijät tukossa ja täynnä havunneulasia sunmuuta paskaa
>puhdistin, annoin kuivua
>bingo, ei ongelmia
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa